• Κοινωνία

    Πανελλαδικές: Βατά θέματα σε Λατινικά, απαιτητικά στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, τα δυσκολότερα της 10ετίας στη Χημεία

    • NewsRoom
    μηχανογραφικά


    Τα θέματα της Χημείας στα οποία εξετάστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών ήταν ίσως τα δυσκολότερα της τελευταίας δεκαετίας σύμφωνα με το σχόλιο της ΟΕΦΕ.

    «Οι μαθητές για να ανταποκριθούν πρέπει να έχουν κατανοήσει σε βάθος και τις λεπτομέριες της θεωρίας. Ιδιαίτερα πολύπλοκα θέματα τόσο ως προς το επιστημονικό τους τμήμα, όσο και σε ό,τι αφορά στη διαχείριση του χρόνου» προστίθεται στο σχόλιο της ΟΕΦΕ.

    Πρόκειται για το δεύτερο μάθημα προσανατολισμού που είχε πολύ υψηλό βαθμό δυσκολίας καθώς είχε προηγηθεί η Φυσική για τα θέματα της οποίας η ΟΕΦΕ είχε ανακοινώσει ότι ήταν τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών, δεν κάλυπταν ικανοποιητικό μέρος της ύλης και απαιτούσαν για την πλήρη επίλυσή τους χρονικό διάστημα πολύ πέραν του 3ωρου.

    Δεν δυσκολεύτηκαν στα Λατινικά

    Ειδικότερα, στα Λατινικά (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών), τα θέματα δεν είχαν μεγάλο βαθμό δυσκολίας, όπως σχολίασε στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η καθηγήτρια του Κοινωνικού Φροντιστηρίου του Δήμου Αθηναίων, Παναγιώτα Ντούλα. «Οι καλά διαβασμένοι μαθητές εύκολα θα μπορέσουν να γράψουν 20», είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε: «Τα κείμενα και οι γραμματικές ασκήσεις που ζητήθηκαν ήταν τέτοια που ένας καλά προετοιμασμένος μαθητής μπορούσε να ανταπεξέλθει χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία, ενώ σε ό,τι αφορά στο συντακτικό, ζητήθηκαν κοινότυπες παρατηρήσεις, σε εύκολα παραδείγματα».

    Στο μάθημα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας (ΟΠ Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής) τα θέματα χαρακτηρίζονται απαιτητικά και κάλυπταν μεγάλο μέρος της εξεταστέας ύλης. «Γενικά, τα θέματα είχαν κυρίως αλγεβρική προσέγγιση και λιγότερο θεωρητική. Θεωρούνται πιο απαιτητικά από τα περσινά, όσον αφορά στο κομμάτι των ασκήσεων, ενώ μια άρτια απάντηση από τη μεριά των υποψηφίων απαιτεί λεπτομερή προετοιμασία, σε βάθος κατανόηση της ύλης και εξοικείωση με αυτή», σημείωσαν οι οικονομολόγοι Στάθης Μουζάκης και Μαλαγκονιάρη Μαρία. Μάλιστα, όπως τόνισαν, ορισμένα θέματα παρουσίασαν ιδιαίτερη πρωτοτυπία (Α3 και Γ4), ενώ το Δ θέμα ήταν συνδυαστική άσκηση, από το 3ο, 4ο και 5ο κεφάλαιο της ύλης. «Το Δ2 απαιτούσε προσοχή. Το Δ3 ήταν κατά βάση θεωρητικό. Η κατασκευή του πίνακα προσφοράς στο ερώτημα α του Δ4 χαρακτηρίζεται εύκολη, ενώ ιδιαίτερη προσοχή απαιτείτο στο β ερώτημα του Δ4», επισήμαναν.

    Υπενθυμίζεται, ότι απομένει μία ημέρα για την ολοκλήρωση των πανελλαδικών εξετάσεων των μαθημάτων γενικής παιδείας και προσανατολισμού, η Τρίτη 18 Ιουνίου, κατά την οποία οι υποψήφιοι των ΓΕΛ θα εξεταστούν στο μάθημα της Βιολογίας (μάθημα Γενικής Παιδείας και προσανατολισμού Θετικών Σπουδών).

    Στη συνέχεια, θα ακολουθήσουν οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων, από τις 21 Ιουνίου έως τις 2 Ιουλίου.

    Όσον αφορά στα ΕΠΑΛ, οι πανελλαδικές συνεχίζονται το Σάββατο 15 Ιουνίου, με την εξέταση στα μαθήματα: Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, Τεχνολογία Δικτύων και Επικοινωνιών, Διεθνείς Κανονισμοί στη Ναυτιλία, Αρχές Βιολογικής Γεωργίας και Μηχανές Εσωτερικής Καύσης.



    ΣΧΟΛΙΑ