• ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    Πώς η Audi σκοπεύει να «χτυπήσει» BMW και Mercedes


    To 2015 ήταν μία πολύ καλή χρονιά για την Audi, που είδε για πρώτη φορά τις πωλήσεις της στις Ηνωμένες Πολιτείες να ξεπερνούν τα 200.000 αυτοκίνητα, αν και ο στόχος αυτός είχε αρχικά τεθεί για το 2018, με «ναυαρχίδα» το πολύ επιτυχημένο Α3, καθώς και δυνατές πωλήσεις για τα crossover SUV Q3 και Q5.

    audi2

    Όμως θα είναι εξίσου καλό και το 2016 για την Audi, με δεδομένα τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η μητρική της εταιρεία Volkswagen για το σκάνδαλο των «πειραγμένων» εκπομπών ρύπων σε οχήματά της; Μήπως θα επηρεαστεί αρνητικά η ανάπτυξη νέων αυτοκινήτων από την Audi λόγω της μείωσης των διαθέσιμων πόρων; Ο επικεφαλής της Audi στις ΗΠΑ, Scott Keogh, δείχνει να μην ανησυχεί για το ενδεχόμενο αυτό. «Αν δείτε τη συνολική εικόνα, η πλειονότητα των χρημάτων που χρειάζονταν για τα νέα προϊόντα έχουν ήδη (επενδυθεί) και (τα νέα αυτοκίνητα) έρχονται», δήλωσε ο Keogh στο Business Insider, στο περιθώριο του Consumer Electronics Show του Λας Βέγκας.

    audi1

    Ο Keogh επεσήμανε ακόμα πως δεν αναμένει να περιοριστούν οι διαθέσιμοι πόροι της για ανάπτυξη νέων οχημάτων. «Η Audi είναι μία πολύ κερδοφόρα και πολύ επιτυχημένη επιχείρηση, και κάθε καλός επιχειρηματίας γνωρίζει ότι βάζεις τα καλά λεφτά στο καλό και συνεχίζεις να επενδύεις σε αυτό που είναι επιτυχημένο», υπογράμμισε.

    Σε ό,τι αφορά την αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών, ο Keogh εκτίμησε ότι το 2016 θα καταγραφεί πιο αργός ρυθμός αύξησης των πωλήσεων, που το 2015 έφτασαν τα 17,5 εκατομμύρια για πρώτη φορά στην ιστορία. Όπως σημείωσε, η τιμή της βενζίνης και τα επιτόκια είναι ακόμα χαμηλά, όμως «δεν θα πρέπει να είμαστε αφελείς», καθώς «η αγορά μόλις έσπασε ένα ρεκόρ πωλήσεων, και δε νομίζω πως θα δούμε τους ρυθμούς ανάπτυξης που έχουμε δει» από τη μεγάλη κρίση του 2008-2009.

    Τι σημαίνει όμως για τις αυτοκινητοβιομηχανίες η μείωση του ρυθμού αύξησης των πωλήσεων; «Οι πιο σφιχτές αγορές σημαίνουν ότι θα πρέπει να είναι πειθαρχημένες», απάντησε, και εξήγησε: «Να προσέχεις τους πελάτες, να δημιουργείς αρκετή ζήτηση από το μάρκετινγκ, ιδανικά να έχεις νέα προϊόντα για να προσελκύσεις κόσμο στις αντιπροσωπείες, να μη γεμίσεις υπερβολικά τις αποθήκες και να διατηρήσεις την ικανότητα παρέμβασης στη διαμόρφωση των τιμών. Αυτές είναι οι κρίσιμες θεμελιώδεις αρχές που πρέπει να τηρείς, και η Audi σίγουρα θα το κάνει αυτό».

    Στα πιο μακροπρόθεσμα σχέδιά της, η Audi αναμένεται να λανσάρει το 2018 ένα ηλεκτρικό SUV με αυτονομία περίπου 450 χιλιομέτρων και γρήγορη και αποτελεσματική φόρτιση, όμως ο Keogh υπογράμμισε πως είναι σημαντικό να υπάρχουν και σταθμοί φόρτισης σε όσο το δυνατόν περισσότερα σημεία. «Για μένα, το μεγαλύτερο πράγμα για αυτούς που αγοράζουν ένα ηλεκτρικό όχημα είναι η ψυχική τους ηρεμία. Όταν κάποιος βλέπει ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο, δεν ανησυχεί καθόλου (για το πού θα βρει βενζίνη), και πρέπει να αντιμετωπίσουμε αυτές τις ανησυχίες με τα ηλεκτρικά οχήματα», τόνισε. Ήδη, η Audi συνεργάζεται με την Bosch για τη δημιουργία ενός δικτύου σταθμών φόρτισης.

    audi3

    O Keogh προανήγγειλε εξάλλου ότι φέτος στην αμερικανική αγορά θα κάνουν την εμφάνισή τους περισσότερα μοντέλα της σειράς υψηλών επιδόσεων RS, με στόχο να αποτελέσει έναν ισχυρό ανταγωνιστή στη σειρά M της BMW και τη σειρά AMG της Mercedes, οι οποίες, όπως σημείωσε, έχουν διαφορετική προσέγγιση από την Audi.

    audi5

    «Ξοδέψαμε τόσα πολλά  για την αυθεντικότητα της Audi Sports και το αγωνιστικό κομμάτι της Audi Sport που ξεχάσαμε να εμπορευματοποιήσουμε την Audi Sport και να αξιοποιήσουμε την επιτυχία που είχαμε», επεσήμανε ο Keogh, προσθέτοντας: «Οι ανταγωνιστές μας έχουν πράξει έξυπνα, δίνοντας περισσότερη έμφαση στο να προσφέρουν περισσότερα αυτοκίνητα M και AMG».

    Και πράγματι, με επιτυχίες όπως η κυριαρχία των Audi στο περίφημο ράλι αντοχής Le Mans από το 2000 και έπειτα, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αναμένεται φέτος να ρίξει το βάρος της εκεί, διορθώνοντας το «λάθος» της αυτό.



    ΣΧΟΛΙΑ