• What's happening

    Μία σπάνια τραγωδία: Πώς γίνεται να μείνει από καύσιμα εν ώρα πτήσης ένα αεροπλάνο;

    αεροπλανο


    Σε μία από τις πιο σπάνιες αιτίες πρόκλησης αεροπορικών δυστυχημάτων αποδίδεται, σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, η αεροπορική τραγωδία που σημάδεψε την ποδοσφαιρική ομάδα Σαπεκοένσε της Βραζιλίας πριν από λίγες μέρες: στην έλλειψη καυσίμων.

    Ο πιλότος λίγο πριν τη συντριβή του μοιραίου αεροσκάφους φέρεται να είπε στον πύργο ελέγχου πως το αεροπλάνο έμεινε από καύσιμα. Πώς γίνεται όμως να μείνει ένα αεροπλάνο από καύσιμα εν ώρα πτήσης;

    Οι ειδικοί, σύμφωνα με ρεπορτάζ του πρακτορείου Reuters, διαχωρίζουν αυτού του είδους τα ατυχήματα (που είναι εξαιρετικά σπάνια, καθώς αποτελούν μόλις το 0,5% των καταγεγραμμένων αεροπορικών ατυχημάτων) σε δύο κατηγορίες: αυτά που οφείλονται σε κάποια τεχνική δυσλειτουργία, δηλαδή ενώ υπάρχουν καύσιμα στο ντεπόζιτο, για κάποιον λόγο αυτά δεν φτάνουν στους κινητήρες, και αυτά που οφείλονται σε απουσία καυσίμων, όταν δηλαδή το ντεπόζιτο του αεροσκάφους αδειάζει εντελώς – και με δεδομένο ότι οι έρευνες των αρχών δείχνουν ότι στο μοιραίο αεροσκάφος δεν υπήρχαν καύσιμα, εδώ μιλάμε για το δεύτερο σενάριο.

    “Αν επιβεβαιωθεί ότι δεν υπήρχαν καύσιμα, τότε θα τεθεί το ερώτημα γιατί συνέβη αυτό. Υπήρχε διαρροή καυσίμων; Ήταν η ποσότητα καυσίμων που τοποθετήθηκε η ίδια που είχε σχεδιαστεί; Υπήρχαν πιο ισχυροί κόντρα άνεμοι από το αναμενόμενο;”, διερωτάται μιλώντας στο Reuters ο Πολ Χέιζ, διευθυντής ασφαλείας της βρετανικής Ascend Flightglobal.

    Όταν το 1990 ένα αεροσκάφος τύπου Boeing 707 της Avianca έμεινε από καύσιμα και συνετρίβη σε ένα χωριό έξω από τη Νέα Υόρκη, στοιχίζοντας τη ζωή σε 73 ανθρώπους, οι Αμερικανοί ερευνητές προέκριναν δύο σενάρια: είτε το πλήρωμα δεν μπόρεσε να διαχειριστεί σωστά τα καύσιμα, είτε δεν δόθηκε εγκαίρως σήμα κινδύνου. Πρόκειται για δύο σενάρια που λογικά θα εξεταστούν και σε αυτήν την περίπτωση.

    Όμως σε μία άλλη περίπτωση η αιτία του δυστυχήματος ήταν ακόμα πιο απρόβλεπτη και σπάνια: το 2005, 16 άνθρωποι σκοτώθηκαν σε πτήση της τυνησιακής εταιρείας Tuninter, όταν το αεροσκάφος έμεινε από καύσιμα επειδή είχε τοποθετηθεί σε αυτό λανθασμένος τύπος μετρητή καυσίμων…

    Από την άλλη, σε ορισμένες εξαιρετικά σπάνιες περιπτώσεις, ακόμα και χωρίς καύσιμα, ένα αεροσκάφος μπορεί να προσγειωθεί χωρίς να καταλήξει σε τραγωδία. Όπως το 1983, όταν ένα Boeing 737 της Air Canada με 61 επιβάτες έμεινε από καύσιμα και άρχισε να “γλιστράει” από τα 35.000 πόδια, όμως προσγειώθηκε ομαλά, ή το 2001, όταν ένα Transat A330 της Canadian Air με πάνω από 300 επιβάτες “γλίστρησε” για περίπου 160 χιλιόμετρα και προσγειώθηκε ομαλά στις Αζόρες, μολονότι οι κινητήρες του δε λειτουργούσαν λόγω προβλήματος στην τροφοδοσία με καύσιμα.

    Σε κάθε περίπτωση, αυτό που θα εξετάσουν τώρα οι ερευνητές που θα αναλύσουν τα δύο μαύρα κουτιά του αεροσκάφους είναι οι τεχνικές ενδείξεις που έλαβε το πλήρωμα και αν είχαν εξετάσει το ενδεχόμενο έκτακτης προσγείωσης ή εκπομπής σήματος κινδύνου νωρίτερα, ώστε να ρίξουν φως στις σκοτεινές πτυχές αυτής της τραγωδίας.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Credit Suisse: Κάθε ελληνική οικογένεια έχει χάσει 67.291 ευρώ σε έξι χρόνια!

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Στις κάλπες Ιταλοί και Αυστριακοί: Γιατί τρέμουν οι Βρυξέλλες

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Σκάνδαλο φοροδιαφυγής φέρνει στο φως το Football Leaks – “Καίγονται” Ronaldo, Mourinho και Falcao



    ΣΧΟΛΙΑ