• sports

    F1 Ουγγαρία: Ο Χάμιλτον στην pole!

    O Χάμιλτον παίρνει το τρόπαιο της pole από το Ζακ των F1 Juniors

    O Χάμιλτον παίρνει το τρόπαιο της pole από το Ζακ των F1 Juniors (Photo by Glenn Dunbar / LAT Images)


    Ο Βρετανός Λιούις Χάμιλτον πήρε για 3 χιλιοστά του δευτερολέπτου την 104η pole της καριέρας του, η προηγούμενη φορά ήταν στη Σαουδική Αραβία το 2021.

    H σημερινή μάχη με το χρονόμετρο ήταν απρόβλεπτη συγκλονιστική και κρίθηκε σε λίγα χιλιοστά του δευτερολέπτου. Το σύστημα εναλλακτικής διαχείρισης ελαστικών που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά προβλημάτισε γόνιμα ομάδες, οδηγούς και μηχανικούς. Είδαμε αρκετές διαφορετικές προσεγγίσεις με την Alfa Romeo να εντυπωσιάζει, ο Ζου έγραψε ιστορία πετυχαίνοντας τον ταχύτερο χρόνο στο Q1 με τη σκληρή γόμα.

    Θυμίζουμε πως με το νέο σύστημα διαχείρισης ελαστικών (Alternative Tyre Allocation) που εφαρμόστηκε πιλοτικά σήμερα για πρώτη φορά όλοι οι οδηγοί ήταν υποχρεωμένοι να χρησιμοποιήσουν μόνο τη σκληρή γόμα (C3) στο Q1. Αντίστοιχα στο Q2 έβαλαν τη μέση γόμα (C4) και στο Q3 τη μαλακή γόμα (C5).

    Zhou Guanyu, Alfa Romeo C43
    Zhou Guanyu, Alfa Romeo C43 (Photo by Zak Mauger / LAT Images)

    Από το Q1 ήταν ξεκάθαρο πως θα υπάρξουν εκπλήξεις καθώς οι περισσότεροι οδηγοί προβληματίζονταν με τα όρια της πίστας και της πρόσφυσης, αρκετοί είδαν τον χρόνο τους να μηδενίζεται. Ανάμεσά τους πιάστηκε εξ απίνης στο παιχνίδι της τελευταίας στιγμής ο Ράσελ με τη Mercedes που αποκλείστηκε από τη συνέχεια. Ο Βρετανός είχε παράπονα για το timing από την ομάδα και δεν έκρυψε την ενόχλησή του. Είναι σαφώς κακή διαχείριση δεδομένου ότι το άλλο μονοθέσιο της ομάδας πήρε την pole.

    Η έκπληξη ήρθε από τον Ζου που έφερε την Alfa Romeo στην κορυφή των χρόνων: “Είμαι πολύ χαρούμενος και ευγνώμων που η ομάδα μου έδωσε μονοθέσιο για να μπω στο Q3 και να πάρω τελικά την 5η θέση. Ήμουν στο όριο σε κάθε γύρο και κατάφερα να κάνω το καλύτερο την κρίσιμη στιγμή.

    Ρεαλιστικά αύριο μπορούμε να τερματίσουμε στους βαθμούς έχουμε καλό μονοθέσιο σε ρυθμό αγώνα». Από τη συνέχεια αποκλείστηκαν εκτός του Ράσελ οι Williams, ο Μάγκνουσεν και ο Τσουνόντα. Αντίθετα ο Ρικιάρντο στην πρώτη του εμφάνιση με τα χρώματα της Alpha Tauri κατάφερε να περάσει στο Q2.

    Lando Norris, McLaren MCL60
    Lando Norris, McLaren MCL60 (Photo by Glenn Dunbar / LAT Images)

    Στο Q2 ο Νόρις ήταν ταχύτερος όλων καθώς ο καλύτερος χρόνος του Φερστάπεν διαγράφηκε γιατί ο Ολλανδός πάτησε εκτός ορίων πίστας. Ο Χάμιλτον έδειξε την ταχύτητα της Mercedes με τη μέση γόμα ενώ οι Ferrari βρίσκονταν μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας. Τελικά την ύστατη ώρα ο Λεκλέρκ πέταξε έξω το Σάινθ και προκρίθηκε στο Q3. Εκτός  έμειναν επίσης οι Ρικιάρντο, Στρολ, Οκόν Γκασλί. Ο Πιέρ Γκασλί πάτησε εκτός ορίων και είδε τον ταχύτερο του χρόνο να μηδενίζεται.

     Max Verstappen, Red Bull Racing RB19
    Max Verstappen, Red Bull Racing RB19 (Photo by Zak Mauger / LAT Images)

    Με το ξεκίνημα του Q3 ο Φερστάπεν έδειξε τις προθέσεις του σημειώνοντας έναν πολύ γρήγορο γύρο: 1:16.612. Επίδοση που δεν μπόρεσε να βελτιώσει στην 2η προσπάθειά του. Το κατάφερε όμως στις λεπτομέρειες ο Χάμιλτον που έσπασε το σερί του Ολλανδού για 3 χιλιοστά του δευτερολέπτου.

    Πίσω τους εκκινούν αύριο οι δυο McLaren των Νόρις και Πιάστρι. Απογοήτευση για τη Ferrari που βρίσκεται ανάμεσα στις Alfa Romeo που εντυπωσίασαν με την απόδοσή τους. Ο Ζου είναι μπροστά από το Λεκλέρκ, ο Μπότας μπροστά από το Σάινθ. Δεν ξέρω ποιος είναι σε  δυσκολότερη θέση ο Βολφ που πρέπει να εξηγήσει στους Γερμανούς γιατί είναι το ένα μονοθέσιο 1ο και το άλλο 18ο ή ο Βασέρ που πρέπει να εξηγήσει στους Ιταλούς πως γίνεται η Ferrari να είναι πίσω από τις Alfa Romeo.

     Sir Lewis Hamilton, Mercedes F1 W14
    Sir Lewis Hamilton, Mercedes F1 W14
    (Photo by Glenn Dunbar / LAT Images)

    Ο Χάμιλτον ήταν συγκινημένος στις δηλώσεις του στην Ντάνικα Πάτρικ:

    «Έκλεισε η φωνή μου από τους πανηγυρισμούς μέσα στο μονοθέσιο. Είναι φοβερό συναίσθημα. Είμαι ευγνώμων που βρίσκομαι εδώ γιατί όλοι στην ομάδα έχουν δουλέψει τόσο σκληρά όλο αυτό το διάστημα για να κατακτήσουμε την pole. Νιώθω λες και είναι η πρώτη φορά. Δεν περίμενα ερχόμενος σήμερα στην πίστα πως θα μαχόμουν για την pole position αλλά στην τελευταία προσπάθεια τα έδωσα όλα. Δεν άφησα τίποτα. Ήταν μια μεγάλη πρόκληση για όλους στην ομάδα. Υπήρξαν σκαμπανεβάσματα, όμως κανένας μας δεν έχασε την πίστη του. Μείναμε ενωμένοι και επικεντρωθήκαμε στο να βελτιώσουμε το μονοθέσιο. Σήμερα κέρδιζα χρόνο στις στροφές 4 και 11 και πέρασα τέρμα γκάζι ελπίζοντας να έχω μείνει εντός ορίων. Ελπίζω αυτή η pole να οφείλεται στο σωστό δρόμο που βρισκόμαστε και ότι θα καταφέρουμε να συνεχίσουμε να πιέζουμε. Υπήρχε μεγάλη διαφορά στην ισορροπία κρατήματος από γόμα σε γόμα. Όμως και με τις τρεις η αίσθηση ήταν καλή, αν και στο τέλος, η αίσθηση με τη μαλακή ήταν εξαιρετική, επιτέλους είχαμε ένα ουδέτερο μονοθέσιο σε συμπεριφορά. Είναι δύσκολο να έχεις την τέλεια ισορροπία σε όλες τις στροφές το καταφέραμε σήμερα κάναμε σπουδαία δουλειά. Δεν ξέρω αν θα κοιμηθώ απόψε. Αύριο θα παλέψουμε όσο περισσότερο μπορούμε, θα βάλουμε τα δυνατά μας σαν ομάδα. Θα είναι δύσκολο να αντιμετωπίσουμε το Λάντο που κάνει φοβερή δουλειά όσο για τον Μαξ, το ξέρετε, είναι πάντα εκεί».

    Η τελική κατάταξη ήταν:

    Το Grand Prix Ουγγαρίας ξεκινά στις 16:00 το απόγευμα και θα μεταδοθεί απευθείας από ANT1 και ANT1+.

     Carlos Sainz, Ferrari SF-23 (Photo by Zak Mauger / LAT Images)

     



    ΣΧΟΛΙΑ