• sports

    F1 Αυστραλία: Πίσω από τις κάμερες…

    LECLERC Charles (mco), Scuderia Ferrari SF-24

    LECLERC Charles (mco), Scuderia Ferrari SF-24, (Photo Xavi Bonilla / DPPI)


    Το 1-2 των κόκκινων δεν ήταν έκπληξη, αντιαθλητική η συμπεριφορά του Alonso, κάκιστη διαχείριση της Williams, υπολειτουργεί ο Hamilton.

    Έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον όσα έγιναν στο Άλμπερτ Παρκ αφότου έσβησαν οι κάμερες. Καταρχάς αυτή τη δεκαετία η Ferrari δεν είχε πετύχει παρά μόνο μια φορά το 1-2 στο Μπαχρέιν το 2022. Σήμερα ήταν η δεύτερη φορά. Τα τελευταία 14 χρόνια ήταν μόλις η 4η φορά. Η Mercedes δεν τα έχει καταφέρει από τη Βραζιλία το 2022, η McLaren από την Ιταλία το 2021. Δεν είναι κάτι σύνηθες.

    Βέβαια για τους κόκκινους ήρθε με τη λάθος σειρά. Ο Sainz στο βάθρο ανέφερε ότι μένει χωρίς δουλειά σε λίγους μήνες και ο Vasseur κοιτούσε αμήχανα. Πιθανόν ν’ αναρωτιόταν αν ανανέωσε το σωστό οδηγό. Αν ο Vasseur είχε δώσει εντολή να κερδίσει ο Leclerc τότε ο Μονεγάσκος θα προηγούνταν στη βαθμολογία των οδηγών.

    Φυσικά ακούγοντας το Hamilton να λέει χτες ότι προσπαθεί να κρατήσει το κεφάλι του έξω από το νερό προφανώς ο Γάλλος μάνατζερ θα αναρωτιέται και για τα κίνητρα του οδηγού που έρχεται στη Ferrari το 2025 μετά βαΐων/κλάδων και 100 εκ. ο οποίο προς ώρας δεν μπορεί να περάσει το νεαρό teammate του. Ο Hamilton που σήμερα εγκατέλειψε με πρόβλημα στην υβριδική μηχανή έχει μειωμένη απόδοση, αντίστοιχα χαμηλό ενδιαφέρον, προσήλωση και αρνητική ψυχολογία. Γκρινιάζει για όλα χωρίς να αποδίδει τα συνήθη. Ο Vasseur όμως δεν έχει χρόνο για στεναχώριες καθώς βλέπει τους κόπους του να αποδίδουν.

    Η Ferrari έχει βελτιωθεί σημαντικά τόσο στην αποδοτικότητα του DRS όσο και στη διαχείριση των ελαστικών. Ο Sainz σήμερα συμπλήρωσε 16 γύρους με τη μέση γόμα περισσότερους από κάθε άλλο οδηγό στην αρχή. Ο Perez στον αντίποδα είχε πρόβλημα στο πάτωμα του μονοθεσίου που μείωσε την απόδοση και αύξησε την φθορά των ελαστικών. Υπήρχαν γύροι που υστερούσε πάνω από 1 sec σε σχέση με το ρυθμό των Ferrari εικόνα ανησυχητική για τους Ταύρους.

     Christian Horner, Max Verstappen, Dr Helmut Marko
    Christian Horner, Max Verstappen, Dr Helmut Marko (Photo by Mark Thompson/Getty Images)

    Προφανώς αυτό πάγωσε τα χαμόγελα των Horner, Marko, Verstappen που πλέον συνειδητοποιούν ότι η ένταση των προηγούμενων εβδομάδων έχει αντίκτυπο και αγωνιστικά. Λογικά θα σταματούσε κάποια στιγμή το σερί νικών (9) και τερματισμών (43) του Ολλανδού πρωταθλητή αλλά το πρόβλημα στο κύκλωμα των φρένων δεν είναι κάτι αναπόφευκτο. Από τη γλώσσα του σώματος όταν συνειδητοποίησε την πηγή του προβλήματος ήταν σαφές πως ενοχλήθηκε σφόδρα ο Verstappen. Χτες έδειξε χαρακτήρα αντιδρώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου για το χειρισμό της Williams: «Στη θέση του Logan θα έλιωνα το μονοθέσιο για να μην το οδηγήσει κανείς». Αυτή είναι η παιδεία του Max.

    Η κατάσταση στην ιστορική βρετανική ομάδα της Williams είναι ντροπιαστική για τη F1. Όπως αποδείχτηκε το πρόβλημα δεν είναι ότι δεν είχαν φέρει το 3ο σασί στην Αυστραλία για να γλυτώσουν τα μεταφορικά αλλά ότι δεν έχουν φτιάξει ακόμη 3ο σασί! Το σασί δεν φτιάχνεται από τη μια μέρα στην άλλη, θέλει βδομάδες στο φούρνο, οπότε αν δεν είναι ήδη σε διαδικασία παραγωγής και δεν επισκευάζεται αυτό που πλήγωσε ο Albon στο FP1 δεν αποκλείεται ο Sargeant να μείνει έξω και στη Σουζούκα (7/4).

    Πάντως η κίνηση να επιβραβεύσουν τον οδηγό που έκανε λάθος και ν’ αφήσουν έξω τον άλλο οδηγό ήταν κάκιστη επιλογή. Η οποία μάλιστα δεν απέδωσε τα αναμενόμενα καθώς ο Albon δεν μπόρεσε να πάρει βαθμούς σε μια μέρα με αρκετές εγκαταλείψεις. Προφανώς μετά από αυτή την επιλογή το κλίμα στην ομάδα δεν θα είναι ποτέ πια ίδιο.

    Fernando Alonso, Aston Martin F1 Team
    Fernando Alonso, Aston Martin F1 Team

    Όσοι γνωρίζουν το χαρακτήρα του Alonso δεν εκπλήσσονται από την αντιαθλητική του ενέργεια στον τελευταίο γύρο ενόσω ο Russell πίεζε για να προσπεράσει. Ο Ισπανός φρέναρε νωρίτερα (είχε ταχύτητα 37km/h μικρότερη από το προηγούμενο πέρασμα στο ίδιο σημείο) σ’ ένα πολύ επικίνδυνο και στενό σημείο στην είσοδο της στροφής 6. Ανάγκασε τον Βρετανό να ανοίξει τροχιά κάτι που τον έστειλε στην αμμοπαγίδα με πολλά χιλιόμετρα.

    Η Mercedes χτύπησε στα προστατευτικά και σταμάτησε στην μέση της πίστας με το Russell να ουρλιάζει πανικόβλητος στην ενδοεπικοινωνία: «Κόκκινη σημαία, κόκκινη σημαία είμαι γυρισμένος στη μέση της πίστας». Όσοι γνωρίζουν το χαρακτήρα του Alonso δεν εκπλήσσονται απ’ ότι μετά προσπάθησε με προφάσεις να δικαιολογήσει τις ενέργειές του. Τα 20 sec ποινής για αντιαθλητική συμπεριφορά που επέβαλλαν οι αγωνοδίκες είναι ανάλογα του κέρδους που είχε ο Ισπανός από την συμπεριφορά του. Δεν είναι όμως ανάλογα της ζημιάς που προκάλεσε και του κινδύνου. Η εγκατάλειψη του Russell έδωσε τέλος στο σερί 62GP εντός βαθμών της Mercedes. Είχαν να φύγουν από αγώνα χωρίς βαθμούς από το Μπακού το 2021. Η τελευταία φορά που έκαναν το 1-2-3-4 οι Ferrari, McLaren ήταν το 2007 στο Βέλγιο με: Raikkonen, Massa, Alonso, Hamilton.

    Διαβάστε επίσης

    F1 Αυστραλία: Έκαναν το 1-2 οι Ferrari!



    ΣΧΟΛΙΑ