• Κοινωνία

    Πρωτοφανή «βουτιά» στις βάσεις προβλέπει ο πρόεδρος του ΟΕΦΕ, Γ. Βαφειαδάκης

    βασεις πανελλαδικες


    Ιδιαίτερη χαρακτηρίζει τη φετινή χρονιά σε ό,τι αφορά τις Πανελλήνιες εξετάσεις ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ), Γιάννης Βαφειαδάκης. Σύμφωνα με τον ίδιο, τα αποτελέσματα των βάσεων για την εισαγωγή στις σχολές ανώτατης εκπαίδευσης αναμένεται να έχουν σημαντικές εκπλήξεις.

    «Είχαμε δυσκολίες σε αρκετά μαθήματα, ιδιαίτερα στα μαθήματα θετικής κατεύθυνσης, αφού η Φυσική και η Χημεία έκλεψαν την παράσταση, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά στη Χημεία είχαμε τα δυσκολότερα θέματα ίσως όλων των εποχών, σίγουρα των τελευταίων 10 με 15 ετών», τόνισε μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ- ΜΠΕ, «Πρακτορείο 104,9FM» o κ. Βαφειαδάκης. Ο πρόεδρος του ΟΕΦΕ, μάλιστα, παρουσίασε ως ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες τις εξελίξεις, σε ό,τι αφορά στην εξέλιξη των βάσεων, σε δύο από τα τέσσερα πεδία προσανατολισμού.

    Ήπιες οι διακυμάνσεις στο πεδίο των ανθρωπιστικών σπουδών, σημαντική πτώση στο δεύτερο πεδίο

    Ο κ. Βαφειαδάκης έδωσε μια πρώτη εκτίμηση για το πώς θα κινηθούν οι φετινές βάσεις στα τέσσερα πεδία σπουδών, που θα καθορίσουν την εισαγωγή ή μη των υποψηφίων στη σχολή της προτίμησής τους. Συγκεκριμένα, ανέφερε:

    «Στο πεδίο των ανθρωπιστικών επιστημών εκτιμώ πως τα θέματα ήταν τα πιο εύκολα (συγκριτικά με τα υπόλοιπα τρία πεδία), αν μπορούμε να το πούμε έτσι, αφού δεν είχαμε μεγάλες διαφορές από τα περσινά θέματα. Είχαμε καλά Λατινικά, σχετικά καλή Ιστορία, απαιτητική μεν, αλλά με μεγάλη σαφήνεια, σε ό,τι αφορά στα θέματα, ενώ τα Αρχαία δεν δημιούργησαν επίσης κάποιο ιδιαίτερο θέμα», τόνισε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος, που διατύπωσε την εκτίμηση πως σε αυτό το πεδίο «οι βάσεις ίσως κινηθούν ελαφρώς ανοδικά σε κάποιες σχολές, σταθεροποιητικά σε κάποιες άλλες, με βάση τις πρώτες εκτιμήσεις που έχουμε από τη διόρθωση κάποιων μαθημάτων».

    Στο δεύτερο πεδίο, που είναι και το πεδίο των θετικών επιστημών με τα Πολυτεχνεία, τις φυσικομαθηματικές σχολές και άλλες, «τα μαθηματικά φαίνεται επίσης πως είναι ελαφρώς δυσκολότερα από πέρυσι, από τα πρώτα βαθμολογικά στοιχεία που έχουμε», σημείωσε ο κ. Βαφειαδάκης, που τόνισε πως η Φυσική «δυσκόλεψε περισσότερο και η Χημεία ήταν πάρα, πάρα πολύ δύσκολη».

    Αναφορικά με τις προβλέψεις για τις βάσεις στο συγκεκριμένο πεδίο, ο κ. Βαφειαδάκης σημείωσε με έμφαση: «Εδώ αναμένουμε σημαντική πτώση των βάσεων, πτώση που θα ξεκινάει από τις κορυφαίες σχολές του πεδίου και θα συνεχίζεται προς τα κάτω. Φέτος δεν ξέρω αν θα δούμε κάποια Πολυτεχνική Σχολή πάνω από τα 18.000 μόρια, ακόμη και στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, μπορεί να έχουμε σημαντική πτώση όταν θα έχουμε και τα βαθμολογικά στοιχεία, δεν έχουμε για τη Χημεία.

    Όταν δούμε και πώς πάει, μαζί με τη Φυσική, για την οποία έχουμε λίγα στοιχεία, θα μιλήσουμε ακόμη πιο συγκεκριμένα, αν και είναι βέβαιον από αυτά που έχουμε δει ότι οδηγούμαστε σε σημαντική αποκλιμάκωση των βάσεων». Τόνισε, δε, πως η αποκλιμάκωση αυτή δεν πρόκειται να κινηθεί σε μέτρια επίπεδα, χαρακτηρίζοντάς της «σημαντική και όχι οριακή».

    Πτωτική πορεία για τις σχολές Υγείας – Σύνθετη η εξέλιξη των βάσεων στις οικονομικές σχολές

    Αποκλιμάκωση βλέπει ο κ.Βαφειαδάκης και στο πεδίο που περιλαμβάνει τις πολυπόθητες ιατρικές σχολές και όχι μόνο. «Το ίδιο ισχύει και σε ό,τι αφορά τις επιστήμες της Υγείας, παρόλο που εδώ η Βιολογία, που είναι και το μάθημα με τον μεγαλύτερη συντελεστή, δεν είχε σημαντικές αποκλίσεις σε σχέση με τα περσινά θέματα. Η Χημεία θα δώσει και εδώ τον τόνο», τόνισε και μάλιστα προχώρησε σε μια εκτίμηση σημαντική: «διακινδυνεύοντας μια πρόβλεψη, θα σπάσει προς τα κάτω το φράγμα των 19.000 μορίων της Ιατρικής της Αθήνας, ενώ ανάλογη θα είναι και η πτώση στις υπόλοιπες ιατρικές σχολές», σημείωσε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος.

    Στο δε οικονομικό πεδίο, τέλος και σε ότι αφορά τα θέματα που κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν οι υποψήφιοι φέτος, ο κ. Βαφειδάκης εξήγησε πως στα Μαθηματικά τα θέματα «ήταν χειρότερα από το περασμένο έτος», περιέγραψε πως «στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας ήταν επίσης ελαφρώς χειρότερα τα θέματα σε σχέση με πέρυσι», ενώ σε ό,τι αφορά την Ανάπτυξη Εφαρμογών, ανάφερε πως τα θέματα μπορεί να χαρακτηριστούν ακόμη και ευκολότερα από πέρυσι: «Εδώ λοιπόν αναμένουμε επίσης μια πτώση των βάσεων, η οποία είναι συνδυαστική, θα λάβει χώρα δηλαδή και λόγω των θεμάτων σε κάποια μαθήματα αλλά και λόγω της αύξησης των εισακτέων» κατέληξε.

    Οι παράγοντες που θα καθορίσουν το ύψος των βάσεων

    Οι αλλαγές που έχουν προκύψει από περασμένο έτος, σύμφωνα με τον κ. Βαφειαδάκη, έχουν ήδη αποδειχθεί επιδραστικές. «Αυτό το είδαμε και πέρυσι, όταν ο κόσμος υποδέχτηκε πολύ θετικά το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, με την ανωτατικοποίηση του, ενώ θεωρώ ότι ήταν διπλός ο λόγος που το συγκεκριμένο Πανεπιστήμιο ανέβηκε. Ο ένας ήταν ότι πάρα πολλοί άνθρωποι δεν ήθελαν να απομακρυνθούν τα παιδιά τους από την Αθήνα για προφανείς λόγους, άρα δήλωσαν μια σχολή στην Αθήνα, ευελπιστώντας ότι αυτή κάποια στιγμή θα ανεβάσει το επίπεδο των σπουδών της», εξηγεί ο πρόεδρος της ΟΕΦΕ που σημειώνει, δε, πως αυτό είναι κάτι που συνέβη φέτος, αφού οκτώ σχολές από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής ανακοίνωσαν ότι αλλάζουν το πρόγραμμα σπουδών τους και αυτό γίνεται πενταετές. «Άρα, δικαιώνουν και τις προσδοκίες των ανθρώπων που την επέλεξαν πέρυσι», κατέληξε.

    «Σημαντικό ταυτόχρονα είναι πως φέτος έχουμε άλλα είκοσι τμήματα μηχανικών, τα οποία έχουν «ανωτατικοποιηθεί», χωρίς ακόμη να έχουν αλλάξει το πρόγραμμα σπουδών τους και εδώ έγκειται να προβλέψουμε ποια από αυτά τα τμήματα θα προχωρήσουν σε περαιτέρω αναβάθμιση του προγράμματος σπουδών και ποια όχι.

    Εκτίμηση μου είναι πως δεν θα προχωρήσουν όλα από αυτά σε κάτι τέτοιο και άρα δεν θα αποκτήσουν όλα τα παιδιά τα επαγγελματικά δικαιώματα των μηχανικών πενταετούς φοίτησης, πρέπει σε αυτή την περίπτωση λοιπόν να «μαντέψει» κανείς ποια τμήματα θα έχουν προοπτική», προσθέτει ο κ. Βαφειαδάκης. «Εκτιμώ ότι αυτά που θα βρίσκονται μέσα στη Θεσσαλονίκη θα έχουν καλύτερες πιθανότητες από αυτά που θα είναι στην περιφέρεια και εκεί θέλει μια ιδιαίτερη προσοχή το μηχανογραφικό» εξηγεί.

    Ο ρόλος των στρατιωτικών, αστυνομικών και πυροσβεστικών σχολών

    Κλείνοντας, ο κ. Βασιλειάδης εξέφρασε την εκτίμηση πως «οι στρατιωτικές σχολές, όπως και αστυνομικές ακαδημίες, οι πυροσβεστικές σχολές θα τραβήξουν την προσοχή πολλών παιδιών, ειδικά από την Περιφέρεια», αφού, όπως εξήγησε, «ένα παιδί από την Αθήνα ή και τη Θεσσαλονίκη έχει πολλές επιλογές στο μηχανογραφικό του, ενώ ένα παιδί από μια πόλη ή χωριό της Περιφέρειας πρέπει υποχρεωτικά να σπουδάσει εκτός του σπιτιού του» και έτσι οι παραπάνω επιλογές είναι καθοριστικές, «όταν δεν υπάρχει η οικονομική δυνατότητα και έτσι μια τέτοια επιλογή είναι μονόδρομος».



    ΣΧΟΛΙΑ