• Κοινωνία

    Πανελλήνιες 2019: Οι πρώτες εκτιμήσεις για τις βάσεις

    βασεις πανελλαδικες


    Παράταση δύο ημερών δόθηκε, τελικά, στην προθεσμία υποβολής των μηχανογραφικών δελτίων από τους φετινούς υποψηφίους των Πανελλαδικών εξετάσεων, με την τελική ημερομηνία λήξης της υποβολής να ορίζεται για την Τετάρτη, 17 Ιουλίου.

    Για όσους έχουν προχωρήσει ήδη στην οριστικοποίηση του Μηχανογραφικού τους Δελτίου, δίνεται η δυνατότητα πρόσβασης στην ηλεκτρονική διεύθυνση exams.it.minedu.gov.gr, μόνο, όμως, για να βλέπουν την οριστικοποιημένη μορφή του Μηχανογραφικού Δελτίου, το οποίο φέρει αριθμό πρωτοκόλλου.

    Για τους υποψήφιους, που δεν έχουν ολοκληρώσει ακόμη τη διαδικασία υποβολής του μηχανογραφικού δελτίου, σήμερα έως και την Τετάρτη, όλα τα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια της χώρας θα είναι ανοικτά κατά τις ώρες λειτουργίας των σχολείων, προκειμένου να εξυπηρετήσουν τους υποψηφίους για τη συμπλήρωση του Μηχανογραφικού.

    Υπενθυμίζεται, επιπλέον, ότι η νέα υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως έχει ζητήσει ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα από τις διοικήσεις των ΑΕΙ να την ενημερώσουν σχετικά με τα νέα τμήματα που δημιουργούνται φέτος, καθώς και το ποια από αυτά έχουν εγκεκριμένο πρόγραμμα σπουδών και ποια όχι. Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ», η σχετική ενημέρωση προς το υπουργείο Παιδείας από τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα αναμένεται να γίνει σήμερα.

    Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας υποβολής των μηχανογραφικών δελτίων, οι υποψήφιοι αναμένουν πλέον μόνο την ανακοίνωση των βάσεων, προκειμένου να μάθουν σε ποια σχολή περνούν.

    Σημειώνεται ότι, όπως έχει ήδη γίνει γνωστό, φέτος αναμένουμε αυξομειώσεις στις βάσεις των σχολών, μετά την αναστάτωση που προκλήθηκε στη διαδικασία των Πανελλαδικών εξετάσεων, με τα θέματα σε ορισμένα μαθήματα να είναι τόσο δύσκολα, που αναμένεται να προκαλέσουν μεγάλες αλλαγές στις βάσεις.

    Οι πρώτες εκτιμήσεις για το πώς αναμένεται να κινηθούν οι φετινές βάσεις των σχολών ήδη γίνονται γνωστές, με τις σχολές του πρώτου και του τέταρτου επιστημονικού πεδίου να εμφανίζουν ελαφρές αυξομειώσεις, χωρίς ιδιαίτερες διαφορές από το περσινό έτος, ενώ αντίθετα οι σχολές των θετικών επιστημών, αλλά και των επιστημών υγείας να αναμένουν μεγάλη πτώση των βάσεων, λόγω των δύσκολων θεμάτων σε εξεταζόμενα μαθήματα.

    Πιο αναλυτικά, στο πρώτο επιστημονικό πεδίο, οι βάσεις θα εμφανίσουν ελαφρές αυξομειώσεις και θα κυμανθούν στα επίπεδα του 2018. Στην πλειονότητά τους, πάντως, οι βάσεις αυτού του επιστημονικού πεδίου αναμένεται να ανέβουν ελαφρώς.

    Σε ό,τι αφορά στο δεύτερο επιστημονικό πεδίο, αυτό των θετικών επιστημών, εκεί αναμένεται να δούμε σημαντική πτώση των βάσεων, που θα οφείλεται κυρίως στα πολύ απαιτητικά θέματα της Χημείας και της Φυσικής, στα οποία η πλειονότητα των μαθητών σημείωσε χαμηλές βαθμολογίες.

    πανελληνιες 2019
    Οι εκτιμήσεις για τις φετινές βάσεις των σχολών – Πηγή: Τα Νέα

    Αναφορικά με το τρίτο επιστημονικό πεδίο, των επιστημών υγείας και ζωής, αναμένεται μικρή πτώση, που προκλήθηκε και εδώ από τα θέματα της Φυσικής και της Χημείας. Η δυσκολία αυτή, ωστόσο, σε αυτό το πεδίο εξομαλύνθηκε κάπως από τα ευκολότερα θέματα της Βιολογίας. Και εδώ, η πορεία των βάσεων αναμένεται να είναι πτωτική, όχι όμως τόσο έντονα, όσο στις σχολές του δεύτερου επιστημονικού πεδίου.

    Τέλος, στο τέταρτο επιστημονικό πεδίο σπουδών οικονομίας και πληροφορικής θα υπάρξει σταθερότητα και μικρές αυξομειώσεις, αφού τα θέματα είχαν στο σύνολο τους βαθμό δυσκολίας που δεν διαφέρει σημαντικά από τον αντίστοιχο της περασμένης χρονιάς. Μοναδική εξαίρεση σε αυτό αποτελεί το μάθημα «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας», που ήταν περισσότερο απαιτητικό.

    πανελληνιες 2019
    Οι εκτιμήσεις για τις φετινές βάσεις των σχολών – Πηγή: Τα Νέα

    Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι στο πεδίο αυτό, διατέθηκαν οι περισσότερες θέσεις από τις 4.000 περίπου που δόθηκαν σε όλα τα επιστημονικά πεδία. Ταυτόχρονα, εδώ υπάρχουν οι πιο πολλές Σχολές, όχι μόνο στην Αθήνα, αλλά και σε όλη την περιφέρεια και αυτός θα είναι ο σπουδαιότερος παράγοντας που θα χαμηλώσει τις βάσεις, κυρίως στην περιφέρεια.



    ΣΧΟΛΙΑ