• Κοινωνία

    Έρχεται ο Προσωπικός Αριθμός για όλους – Δείτε πώς θα λειτουργεί

    Δημήτρης Παπαστεργίου, Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης

    Δημήτρης Παπαστεργίου, Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης


    Για τον προσωπικό αριθμό μίλησε την Τρίτη ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Δημήτρης Παπαστεργίου, μια μεταρρύθμιση η οποία θα τεθεί σε λειτουργία από αρχές Δεκεμβρίου και αναμένεται να διευκολύνει σε μεγάλο βαθμό τους πολίτες.

    Η εν λόγω μεταρρύθμιση έχει ήδη νομοθετηθεί από το 2020, ωστόσο αναμένεται να «βγει» μέσα στον Δεκέμβριο. Έτσι σε συνδυασμό με το νέο gov.gr wallet, το οποίο θα εγκαθιστά ο πολίτης στο κινητό του, μπαίνει τέλος στην απαίτηση εγγράφων για τις συναλλαγές.

    Ο προσωπικός αριθμός θα αναγράφεται και στις νέες ταυτότητες και σκοπός θα είναι η διευκόλυνση του πολίτη, αλλά και του κράτους, ώστε οι αριθμοί να είναι διαλειτουργικοί για τη διοίκηση, αλλά και οι πολίτες να μην πρέπει να συγκρατούν στη μνήμη τους πολλούς διαφορετικούς αριθμούς.

    Ο νέος προσωπικός αριθμός θα ενοποιεί τον ΑΦΜ, τον ΑΜΚΑ, τον Αριθμό του Δελτίου Ταυτότητας, τον αριθμό του Διαβατηρίου και τον αριθμό του διπλώματος οδήγησης.

    Πώς θα λειτουργεί

    Με βάση τα όσα είχαν νομοθετηθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ο μοναδικός αριθμός θα αποτελείται από τον ΑΦΜ του πολίτη και επιπλέον τρία ψηφία και γράμματα και σύμφωνα με τον κ. Παπαστεργίου, ο πολίτης θα είναι εκείνος που θα τον επιλέγει. «Η πλατφόρμα θα ανοίξει το επόμενο διάστημα στο gov.gr και ο πολίτης θα επιλέξει τον προσωπικό του αριθμό», τόνισε.

    Αυτό που ουσιαστικά θέλει να πετύχει η κυβέρνηση και το υπουργείο είναι να υπάρχει ένας αριθμός ο οποίος θα χρησιμοποιείται για όλες τις συναλλαγές του πολίτη με το Δημόσιο, δηλαδή ένας αριθμός για όλα τα έγγραφα.

    Ο Προσωπικός Αριθμός θα χορηγείται άπαξ στο φυσικό πρόσωπο και δεν μεταβάλλεται ενώ απενεργοποιείται με τον θάνατο ή την κήρυξη σε αφάνεια του φυσικού προσώπου.

    Ο νέος αριθμός θα αποδίδεται μια φορά σε κάθε πολίτη και θα έχει ως στόχο την ταυτοποίηση των πολιτών στην παροχή υπηρεσιών από φορείς του δημόσιου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα, αλλά και την ασφάλεια των συναλλαγών του.

    Όσοι έχουν κρατικά έγγραφα εν ισχύι με τους πρότερους αριθμούς -ακόμα και όσοι βγάλουν νέου τύπου ταυτότητες θα πρέπει να αλλάξουν τον αριθμό και στα έγγραφά τους.

    Ψηφιακός φάκελος ακινήτων

    Από 1η Νοεμβρίου αναμένεται να τεθεί σε πιλοτική λειτουργία ο Ηλεκτρονικός Φάκελος Ακινήτου, ένα project που τρέχει το Κτηματολόγιο και από αρχές του νέου έτους, αναμένεται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία.

    Ένα project που σκοπό έχει να βάλει τέλος στη χρονοβόρα μεταβίβαση ακινήτων όπως τη ξέραμε μέχρι τώρα, καθώς όλα θα γίνονται ηλεκτρονικά, με τη βοήθεια συμβολαιογράφου.

    Η διαδικασία μεταβίβασης με τη βοήθεια της νέας πλατφόρμας θα γίνεται μέσα σε λίγη ώρα, εφόσον οι δύο ενδιαφερόμενοι (πωλητής-αγοραστής) έχουν συμφωνήσει και έχουν καταλήξει στη τιμή.

    Ωστόσο η διαφορά είναι ότι η διαδικασία της μεταγραφής, δηλαδή η επικύρωση της μεταβίβασης, θα γίνεται γρήγορα και ηλεκτρονικά μόνο στις περιοχές που λειτουργούν κτηματολογικά γραφεία -68 στον αριθμό μέχρι σήμερα-.

    Στις υπόλοιπες περιοχές, η διαδικασία θα είναι ίδια, δηλαδή η επικαιροποίηση θα γίνεται στο υποθηκοφυλακείο.

    Διαβάστε επίσης:

    Τράπεζες: Ραγδαία αύξηση της χρήσης ψηφιακών πορτοφολιών δείχνει νέα μελέτη

    Δημήτρης Παπαστεργίου: Nέα εφαρμογή στο κινητό, Δεκέμβριο ο προσωπικός αριθμός



    ΣΧΟΛΙΑ