• Κοινωνία

    Δυσκολεύουν τα πράγματα για τους «τζαμπατζήδες» του μετρό – Τα αυστηρά μέτρα που έρχονται

    • NewsRoom
    τζαμπατζηδες μετρο


    Αυστηρότερα μέτρα έρχονται να εγκατασταθούν στα μηχανήματα επικύρωσης των κομίστρων, των επιβατών του μετρό, με σκοπό να αποφευχθούν τα νέα «κόλπα», που έχουν εφεύρει επιτήδειοι επιβάτες, στην προσπάθεια τους να γλιτώσουν την πληρωμή του εισιτηρίου. Όσοι χρησιμοποιούν το μετρό για τη μετακίνησή τους, θα έχουν σίγουρα δει αρκετούς ανθρώπους να στριμώχνονται πίσω από άλλους, για να περάσουν, πριν η πόρτα κλείσει. Ωστόσο, οι πρώτες αλλαγές αυστηρότερου ελέγχου έχουν ήδη εγκατασταθεί, αφού, όπως παρατηρείται, ο χρόνος ανοίγματος της πόρτας σε πολλά μηχανήματα έχει ελαττωθεί, ενώ σε πολλούς σταθμούς, υπάρχουν και επόπτες ελεγκτές, που επιβλέπουν τη διαδικασία εισόδου και εξόδου των επιβατών από τα μηχανήματα επικύρωσης.

    Σύμφωνα με τα στατιστικά, οι «τζαμπατζήδες» της Αθήνας είναι κατά κύριο λόγο νέοι άντρες, από 18 έως 25 ετών, οι οποίοι προβάλλουν ως συνηθέστερες δικαιολογίες το γεγονός ότι πιστεύουν πως δεν θα τους πιάσουν ή ότι μετακινούνται μόνο για λίγες στάσεις, ενώ λιγότεροι αναφέρουν οικονομικούς λόγους.

    Οι «τζαμπατζήδες του μετρό» λοιπόν έρχονται πλέον αντιμέτωποι με πιο αυστηρούς και συχνούς ελέγχων κομίστρου, σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Για παράδειγμα, στο Σύνταγμα, έναν από τους κεντρικότερους σταθμούς της Αθήνας, υπάρχουν καθημερινά πολύωροι έλεγχοι, ενώ ήδη σε κάποιους σταθμούς ο χρόνος κλεισίματος των πυλών έχει μειωθεί αισθητά. Οι έλεγχοι έχουν αυξηθεί, ενώ, συγκεκριμένα, το διάστημα μεταξύ 18 Φεβρουαρίου και 23 Μαρτίου, σε έντεκα σταθμούς του τραμ και ορισμένες συμπληρωματικές γραμμές των ΟΣΥ, πολλαπλασιάστηκαν.

    Τη μείωση στον χρόνο κλεισίματος των πυλών στα μέσα σταθερής τροχιάς εφαρμόζει ήδη ο ΟΑΣΑ, με στόχο τη μείωση της εισιτηριοδιαφυγής. Το μέτρο εφαρμόζεται προς το παρόν σε τρεις σταθμούς, του Συντάγματος, του Συγγρού-Φιξ και της Νεραντζιώτισσας. Σε αυτούς τους σταθμούς, ο χρόνος για να περάσει κανείς από τις πύλες είναι πλέον 5 δευτερόλεπτα, ενώ σύντομα αναμένεται ο χρόνος αυτός να μειωθεί στις πύλες και των υπολοίπων σταθμών του συστήματος της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες). Ήδη διεξάγονται δοκιμές ακόμα μικρότερου χρόνου σε άλλους σταθμούς, προκειμένου να οριστικοποιηθεί η βέλτιστη διάρκεια.

    Στόχος των νέων μέτρων είναι να μειωθεί το φαινόμενο της ταυτόχρονης εισόδου ή εξόδου από τους σταθμούς περισσότερων του ενός επιβατών.Το φαινόμενο αυτό δεν είναι βέβαια ελληνικό, αλλά συμβαίνει διεθνώς.

    Χαρακτηριστικό είναι το βίντεο από σταθμό του μετρό στη Βαρκελώνη, όπου με την επικύρωση ενός εισιτηρίου, πέρασαν την πύλη 25 επιβάτες. Γενικότερα, ο μέσος χρόνος απόκρισης των πυλών στους σταθμούς του μετρό σε ευρωπαϊκές πόλεις σπανίως ξεπερνά τα 2,5 δευτερόλεπτα, ενώ μόνο στη Μεγάλη Βρετανία φτάνει περίπου τα 2,7 δευτερόλεπτα. Υπολογίζεται μάλιστα, ότι στο χρόνο των 2,5 δευτερολέπτων περνούν περίπου 28-30 άτομα ανά λεπτό.

    Στην Ιαπωνία, όπου τέτοιου είδους πύλες έχουν τοποθετηθεί από το 1990, οι πύλες μένουν ανοιχτές μόνο για 1,5 δευτερόλεπτο. Ωστόσο, τα μηχανήματα εκεί έχουν προβλέψει την περίπτωση που ένας επιβάτης περνά με βαλίτσα, με αποτέλεσμα το φωτοκύτταρο να μπορεί να κρατήσει τις πύλες ανοιχτές. Σε αρκετές πόλεις του εξωτερικού, οι πύλες που έχουν τοποθετηθεί διαθέτουν τουρνικέ, το οποίο όμως ορισμένες φορές δημιουργεί προβλήματα, σύμφωνα με τους ειδικούς, κυρίως σε όσους μεταφέρουν αποσκευές, καθώς και σε όσους μετακινούνται με παιδιά, ποδήλατα ή κατοικίδια.

    Πάντως, πρόβλημα με τα ΑμεΑ δεν υφίσταται, δεδομένου ότι στα περισσότερα συστήματα μετρό, οι πύλες για την είσοδο των ατόμων με αναπηρικό αμαξίδιο παραμένουν ανοιχτές.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Καταγγελία από ΝΔ: Σχεδόν οι μισοί συρμοί του μετρό εκτός λειτουργίας

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Όλο το παρασκήνιο των διαγωνισμών των 1,550 δισ. ευρώ για το Μετρό της Αθήνας

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Αλλαγή δεδομένων στο διαγωνισμό για την γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας



    ΣΧΟΛΙΑ