• Κοινωνία

    Δίκη για Μάτι: Η εισήγηση για την εκκένωση έπρεπε να είχε δοθεί από τις 17:30

    • NewsRoom
    Καμένα αυτοκίνητα, σπίτια και δέντρα στο Μάτι, μετά την πυρκαγιά του 2018


    Ακόμα και σήμερα “φοβάται” κατέθεσε στη δίκη για την τραγωδία στο Μάτι ο δικαστικός πραγματογνώμονας Δημήτρης Λιότσιος, ο οποίος έχει καταγγείλει απειλές από τότε ανώτατο στέλεχος του Πυροσβεστικού Σώματος για να μην αποδώσει ευθύνες στην υπηρεσία.

    “Βεβαίως και φοβάμαι, έχω απειληθεί για αυτό, όμως αυτό δεν επηρεάζει την κρίση μου και την κατάθεση μου”, απάντησε σε σχετική ερώτηση συνηγόρου υποστήριξης της κατηγορίας.

    “Από την κατάθεση του πραγματογνώμονα προκύπτει η διάπραξη του κακουργήματος της έκθεσης σε κίνδυνο ζωής”, ήταν η τοποθέτηση άλλου συνηγόρου ως αποτίμηση των στοιχείων που εισφέρει στο δικαστήριο ο πραγματογνώμονας.

    Συνεχίζοντας για 6η ημέρα την κατάθεση του, ο κ. Λιότσιος ανέφερε πως η εισήγηση για την εκκένωση έπρεπε να είχε δοθεί από τις 17:30.

    «Οι δίοδοι προς τη θάλασσα είναι τουλάχιστον 25. Από τη Λεωφόρο Μαραθώνος μέχρι τη θάλασσα, είναι 850 μέτρα.Μόνο δύσκολο κομμάτι είναι στο Κόκκινο Λιμανάκι. Σε όλη την υπόλοιπη περιοχή όλοι οι δρόμοι οδηγούν στα θάλασσα. Η απόσταση για ένα μέσο άνθρωπο προς τη θάλασσα είναι περίπου 20 λεπτά. Ο κόσμος έφυγε αυτοβούλως με τα οχήματα του. Στις 18:00 με την ενημέρωση του δημάρχου ο κόσμος καθησυχάστηκε. Δεν είχε ενημερωθεί ο κόσμος πως η φωτιά κατευθύνεται προς την περιοχή», κατέθεσε και απάντησε σε άλλο συνήγορο πως ” είναι εγκληματικό εάν ο τότε διοικητής του Υ.Ε.Μ.Π.Σ, Γεώργιος Πορτοζούδης, άφησε τη θέση του, την ώρα που η φωτιά έφτανε στο Μάτι”.

    Συνήγορος: Έχει ενημερωθεί από το ΕΣΚΕ, είχε ζητηθεί ελικόπτερο. Πως είναι δυνατόν να λείπει και να του ζητηθεί ελικόπτερο;

    Μάρτυρας : Από το στιγμή που είναι διοικητής πρέπει να γνωρίζει. Η εντολή για το ελικόπτερο, διαβιβάζεται στον ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας.

    Όσο για τα ελικόπτερα που δεν πέταξαν με την αιτιολογία ότι λόγω καιρού, δεν μπορούσαν να κάνουν ρίψεις, ο πραγματογνώμονας κατέθεσε:

    «Δεν προκύπτει ότι είχαν κάποιο πρόβλημα. Πλην των Έρικσον, τα υπόλοιπα ελικόπτερα είναι δύσκολο να επιχειρήσουν σε κατοικημένες περιοχές. Είχαμε ενημέρωση πως φωτιά κατευθύνεται σε σπίτια, είχαμε ενημέρωση πως κατευθύνεται προς Νέο Βουτζά. Υπήρχε ενημέρωση πως υπήρχαν μόνο εννέα οχήματα της πυροσβεστικής και αυτά στην έναρξη της φωτιάς. Είχαμε ενημέρωση για κατεύθυνση καπνών. Έπρεπε να δοθεί η εντολή.

    Ο άνθρωπος δεν καίγεται από τη φωτιά, πρώτα δηλητηριάζεται από τον καπνό και μετά καίγεται. Τα ελικόπτερα της αστυνομίας διαθέτουν και θερμικές κάμερες, θα μπορούσαν να βοηθήσουν στον εντοπισμό ανθρώπων στη θάλασσα και στη διαδικασία διάσωσης. Εκείνη την ημέρα μόνο το αεροδρόμιο της Ελευσίνας έκλεισε. Τα στρατιωτικά αεροδρόμια δεν έχουν μόνο αεροσκάφη δασοπυρόσβεσης, υπάρχουν και τα πολεμικά αεροσκάφη και για αυτό δεν κλείνουν ποτέ. Γί αυτό επιμείναμε και στο ζήτημα της μεταστάθμευσης.»

    Ο πραγματογνώμονας θα συνεχίσει την κατάθεση του και στην επόμενη συνεδρίαση του Δικαστηρίου, την ερχόμενη Δευτέρα.

    Διαβάστε επίσης:

    Τραγωδία στα Τέμπη: Τι αποφάσισε η Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων



    ΣΧΟΛΙΑ