Κοινωνία

Αποκαλυπτική έρευνα: Η μόδα των emojis κυρίαρχο μέσο έκφρασης συναισθημάτων και εργαλείο αγορών

Emojis


Μέσω των…emojis φαίνεται ότι προτιμά να εκφράζει τα συναισθήματά της η νέα γενιά, σύμφωνα με τα όσα αποκαλύπτει νέα έρευνα της Adobe που δημοσιεύθηκε στις 17 Ιουλίου, ανήμερα της Παγκόσμιας Ημέρας Emoji.

Τα αποτελέσματα της έρευνας με τίτλο «Emoji Trend Report», της πολυεθνικής εταιρείας λογισμικού βασίστηκαν στις απαντήσεις 1.000 ανθρώπων, που χρησιμοποιούν emojis στις ΗΠΑ, με στόχο να μάθουν τις συνήθειες χρήσης τους, αλλά και το ρόλο που αυτά διαδραματίζουν στην καθημερινότητα και την έκφραση των συναισθημάτων τους.

Τα αποτελέσματα της μελέτης είναι άκρως αποκαλυπτικά. Η πλειονότητα των χρηστών, στο εντυπωσιακό ποσοστό του 65% δήλωσε ότι αισθάνεται πιο άνετα να εκφράζει τα συναισθήματά της μέσω των emojis αντί, για παράδειγμα, με ένα τηλεφώνημα.

Αναφορικά με τη λεγόμενη νέα γενιά Generation Z, στην οποία ανήκουν άτομα, που έχουν γεννηθεί μεταξύ 1995 και 2010, το ίδιο ποσοστό σκαρφαλώνει στο 83%. Σημειώνεται, άλλωστε, ότι, σύμφωνα με τη Nielsen Total Audience Report του 2017, η γενιά αυτή αποτελεί το μεγαλύτερο ποσοστό χρηστών του κοινού των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Το συντριπτικό ποσοστό των συμμετεχόντων (93%) ανέφεραν ότι χρησιμοποιούν πολλές φορές τα emojis, με σκοπό να ελαφρύνουν το κλίμα σε μια κουβέντα  και να εκφράσουν την κατανόηση τους στους συνομιλητές τους (91%). Επιπροσθέτως, μεγάλο ποσοστό (81%) πιστεύει ότι όσοι χρησιμοποιούν emojis είναι πιο συμπαθητικοί και πιο ευπρόσιτοι.

Η έρευνα, μάλιστα, προχωρά και στο επόμενο βήμα, προσπαθώντας να αναδείξει και τις άλλες πτυχές της ζωής μας, στις οποίες συμμετέχουν πλέον τα emojis. Συγκεκριμένα, η έρευνα διαπιστώνει ότι το 64% είναι πρόθυμοι να κάνει αγορές χρησιμοποιώντας emojis (φαγητό: 19%, εισιτήρια κινηματογράφου: 15%, ρούχα: 13%). Στο μοτίβο αυτό κινείται γνωστή αλυσίδα πίτσας, η οποία δίνει τη δυνατότητα να παραγγείλει κάποιος με το να στείλει με το κινητό του το emoji «κομμάτι πίτσας».

Το 44% των χρηστών, δηλαδή σχεδόν οι μισοί δήλωσαν ότι είναι πιο πιθανό να προχωρήσουν σε αγορά προϊόντων, που στη διαφήμισή τους χρησιμοποιούνται emojis. Επιπλέον, περισσότεροι από τους μισούς (58%) είπαν ότι είναι πιο πιθανό να ανοίξουν μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από μια εταιρεία, αν στο «Θέμα» υπάρχει emoji.

Πέραν όλων αυτών, η έρευνα δείχνει ότι τα τρία πιο αγαπημένα emojis των χρηστών είναι, κατά σειράν, το «πρόσωπο με δάκρυα χαράς», η κλασική «καρδούλα» και το «πρόσωπο που στέλνει ένα φιλάκι».

«Η αγάπη, η ευτυχία και η λύπη είναι τα τρία συναισθήματα που εκφράζουν πιο πολύ οι χρήστες χρησιμοποιώντας emojis», σημειώνεται στην έκθεση.

Μάλιστα, σε ερώτηση για τα πλεονεκτήματα των emojis, οι χρήστες ανέφεραν την ικανότητα να επικοινωνούν πέραν των γλωσσικών φραγμάτων (94%) και την ικανότητα να γνωστοποιούν αμέσως σκέψεις και ιδέες (90%).

Ενδιαφέρον στοιχείο αποτελεί ότι η χρήση των emojis έχει θετικό αντίκτυπο και στο εργασιακό περιβάλλον: το 61% των ερωτηθέντων ανταλλάσσουν emojis την ώρα που εργάζονται. Τέλος, η πλειονότητα θεωρεί ότι θετικά λειτουργούν τα emojis όσον αφορά στο πόσο συμπαθητικός είναι κάποιος (78%), το πόσο αξιόπιστος είναι κάποιος ή κάτι (63%), ενώ καθιστούν πιο αξιόπιστα και τα καλά νέα (74%).


ΣΧΟΛΙΑ