Κοινωνία

Ανοίγουν οι σχολικές πόρτες για τα προσφυγόπουλα: Αναλυτικά η λίστα με τις θέσεις σε 304 γυμνάσια και λύκεια

  • NewsRoom


Τάξεις υποδοχής εκπαίδευσης προσφυγόπουλων για το σχολικό έτος 2019-2020 αναμένεται να λειτουργήσουν σε 304 γυμνάσια και λύκεια, σε ολόκληρη την επικράτεια της χώρας.

Οι σχολικές μονάδες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που εντάσσονται στις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητητας(ΖΕΠ) και είναι δυνατό να λειτουργήσουν ως τάξεις μαθητών/τριών, προερχόμενων από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες ή με πολιτισμικές και θρησκευτικές ιδιαιτερότητες, κυρίως όμως προσφυγόπουλων, καθορίστηκαν από την υφυπουργό Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη και ανακοινώθηκαν σε σχετικές λίστες που δημοσίευσε το υπουργείο.

Οι σχολικές μονάδες οι οποίες επιλέχθηκαν, αναλυτικά μοιράζονται ως εξής:

-84 γυμνάσια και λύκεια της περιφερειακής διεύθυνσης Αττικής,

-71 σχολικές μονάδες στην Κεντρική Μακεδονία,

-29 στη Ανατολική Μακεδονία-Θράκη,

-28 στη Θεσσαλία και ισάριθμες στην Ηπειρο,

-19 στη Στερεά Ελλάδα, 11 στα 3 νησιά του Βορείου Αιγαίου(Λέσβος, Χίος, Σάμος),

-7 γυμνάσια και λύκεια στην περιφερειακή διεύθυνση Δυτικής Ελλάδας και στην Κρήτη,

-6 στην περιφερειακή διεύθυνση Πελοποννήσου και

-ισάριθμα στην περιφερειακή διεύθυνση Νοτίου Αιγαίου, όπως και στη Δυτική Μακεδονία και

-2 Επαγγελματικά Λύκεια της Σιβιανιδείου Σχολής.

Όπως επισημαίνει η εγκύκλιος, με τίτλο «Οδηγίες και κατευθύνσεις για την ίδρυση και λειτουργία Τάξεων Υποδοχής (Τ.Υ) ΖΕΠ, για το σχολικό έτος 2019-2020 σε Δημόσια Γυμνάσια, Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια της χώρας», στόχος του εν λόγω προγράμματος του υπουργείου Παιδείας είναι να μειωθεί η πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου από μαθητές και μαθήτριες, που προέρχονται από ευάλωτες κοινωνικές ομάδας, καθώς και από μαθητές με πολιτισμικές και θρησκευτικές ιδιαιτερότητες.

Επιπλέον, όπως σημειώνεται, «αποσκοπεί στην εκπαίδευση και στην ομαλή προσαρμογή των προσφυγοπαίδων. Στο πλαίσιο αυτό, προβλέπεται ο εμπλουτισμός του εκπαιδευτικού δυναμικού όσων Γυμνασίων, Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων εμφανίζουν ανάγκη, για υποστήριξη της ένταξης των παραπάνω μαθητών/τριών (οριζόντια παρέμβαση σε όλα τα Γυμνάσια, Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια που εμφανίζουν σχετικούς πληθυσμούς μαθητών/τριών)».

Και συνεχίζει: «Ειδικότερα, οι εκπαιδευτικοί που θα απασχοληθούν στο πλαίσιο της Πράξης, θα στελεχώσουν τις Τάξεις Υποδοχής, με κύριο αντικείμενο την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας, αλλά και τη διδακτική στήριξη σε άλλα αντικείμενα, ώστε να διευκολύνεται η ομαλή προσαρμογή και η παραμονή στο εκπαιδευτικό σύστημα των μαθητών/τριών από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, των μαθητών/τριών με πολιτισμικές και θρησκευτικές ιδιαιτερότητες, καθώς και των προσφυγοπαίδων».

Βάσει όσων ορίζει η υπάρχουσα σχετική νομοθεσία, η εγγραφή ανήλικων πολιτών τρίτων χωρών στα ελληνικά σχολεία όλων των βαθμίδων, απαιτεί τα αντίστοιχα, με τα προβλεπόμενα για τους ημεδαπούς, δικαιολογητικά.

Όπως αναφέρεται, «Κατ΄ εξαίρεση, με ελλιπή δικαιολογητικά μπορεί να εγγράφονται στα δημόσια σχολεία και τέκνα πολιτών τρίτων χωρών, εφόσον:

α). Προστατεύονται από το ελληνικό κράτος ως δικαιούχοι διεθνούς προστασίας και όσων τελούν υπό την προστασία της Ύπατης Αρμοστείας των Ηνωμένων Εθνών.

β). Προέρχονται από περιοχές, στις οποίες επικρατεί έκρυθμη κατάσταση.

γ). Έχουν υποβάλει αίτηση διεθνούς προστασίας.

δ). Είναι πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν στην Ελλάδα, ακόμη και αν δεν έχει ρυθμισθεί η νόμιμη διαμονή τους σε αυτή».

Η λίστα με τις σχολικές μονάδες που δημιουργεί τάξεις υποδοχής προσφυγόπουλων είναι η εξής: