• Real Estate

    Κατοικίες στον Πειραιά: Το στοίχημα της Dimand

    Δημήτρης Ανδριόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Dimand


    Τον χρήστη του δεύτερου κατά σειρά συγκροτήματος serviced apartments στον Πειραιά βρήκε η Dimand, ήδη από τα θεμέλια του νέου έργου, κερδίζοντας το στοίχημα κατοίκησης μίας από τις πιο «δύσκολες» περιοχές του λεκανοπεδίου.

    Έχοντας ολοκληρώσει το ένα από τα τρία οικιστικά projects εξυπηρετούμενων διαμερισμάτων στην περιοχή του Αγίου Διονυσίου, η εισηγμένη έχει ήδη ξεκινήσει την κατασκευή του δεύτερου, το οποίο θα διατεθεί κατά πληροφορίες στη Dialectica, με σκοπό να φιλοξενηθούν στο κτίριο εργαζόμενοι της τεχνολογικής εταιρείας. Θυμίζουμε πως πρόκειται για την ελληνική start up που συμφωνήθηκε να μισθώσει το μεγαλύτερο μέρος των γραφειακών χώρων του Πύργου Πειραιά, επομένως η «μετακόμιση» των εργαζομένων στον Άγιο Διονύσιο είναι η δεύτερη συμφωνία της Dimand με τη Dialectica.

    Το ένα εκ των δύο συγκροτημάτων θα ανεγερθεί από τη θυγατρική της Dimand, PR 138, θα έχει συνολικό εμβαδό 6.180 τ.μ. σε οικόπεδο 1.303,77 τ.μ. στη διασταύρωση των οδών Παπαστράτου 21 και Βλαχάκου. Σύμφωνα με το business plan της εταιρείας, θα ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του 2024 και κοστολογείται περί τα 13 εκατομμύρια ευρώ.

    Παρόμοιο μοντέλο με αυτό της αξιοποίησης από τη Dialectica, είχε ακολουθήσει η Dimand με το πρώτο έργο serviced apartments. Το Enso Hotel Piraeus, εξαώροφο αστικό ξενοδοχειακό συγκρότημα 58 δωματίων στην περιοχή που φιλοξενούσε το παλιό καπνεργοστάσιο της Παπαστράτος μισθώθηκε από την Teleperformance, πολυεθνική εταιρεία εξυπηρέτησης πελατών και μεταβιβάστηκε στην Premia, η οποία έχει εντάξει στη στρατηγική της επενδύσεις σε περίπου 1.000 εξυπηρετούμενα διαμερίσματα. Στην ίδια λογική, και το υπό ανάπτυξη οικιστικό συγκρότημα στον Άγιο Διονύσιο θα διατεθεί προς πώληση μισθωμένο, με την Premia να βρίσκεται στη λίστα των δυνάμει αγοραστών.

    Θυμίζουμε ότι ο μισθωτής των συγκεκριμένων serviced apartments, η Dialectica έχει την έδρα της στο Λονδίνο και απασχολεί περί τους 900 εργαζόμενους, αλλά στην Ελλάδα στελεχώνεται από περίπου 530 άτομα δυναμικό, τα οποία θα εργάζονται από τα τέλη του 2023 στον Πύργο Πειραιά. Δραστηριοποιείται στην αγορά της παροχής πρωτογενούς έρευνας (knowledge brokering), έχει γραφεία στο κέντρο της Αθήνας (τα οποία θα εγκαταλείψει για να μετακομίσει σε τουλάχιστον έξι ορόφους με option για επιπλέον τρεις στον Πύργο), σε Λονδίνο, Βανκούβερ, Μόντρεαλ και Νέα Υόρκη και τζιράρει μετά τα 50 εκατ. ευρώ.

    Δ. Ανδριόπουλος: Ο Πειραιάς θα είναι ένα μέρος που απευθύνεται στους Ευρωπαίους

    Η μετατροπή του Αγίου Διονυσίου, μιας βιομηχανικής περιοχής που «σήκωσε» επένδυση 150 εκατομμυρίων εκ μέρους των Dimand, Grivalia και EBRD ήταν το στοίχημα της πρώτης. «Εμείς πήγαμε στον Άγιο Διονύσιο το 2015. Τότε, αυτή ήταν μια περιοχή με μηχανουργεία και μετά το μεσημέρι δεν κυκλοφορούσε κανείς. Η λογική ήταν να προχωρήσουμε σε μία ανάπλαση κι όχι στην ανέγερση κτιρίων σε τρία οικοδομικά τετράγωνα. Στη λογική αυτή, αποφασίσαμε να φτιάξουμε χώρους για να ζει κανείς, να εργάζεται και να διασκεδάζει. Για να γίνει αυτό, χρειάζονται μεγάλες υποδομές που ολοκληρώθηκαν τώρα, το τραμ, το μετρό – υπήρχε η γραμμή Πειραιάς – Κηφισιά – και μεγάλοι κτιριακοί όγκοι», ανέφερε πρόσφατα σε παρουσίαση ο διευθύνων σύμβουλος της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος.

    Μιλώντας για τις προοπτικές που ενισχύονται από την άφιξη του μετρό στο λιμάνι, πρόσθεσε πως «ο Πειραιάς ακόμα και πριν τον πόλεμο είχε αναπτυχθεί με μεγάλες βιομηχανίες. Άρα αν δει κανείς την ιστορία και τους κύκλους που κάνει, η παραγωγή στρέφεται από την καπνοβιομηχανία και τα μηχανουργεία στην ψηφιοποίηση. Αναπτύξαμε, επομένως, χώρους παραγωγής τεχνολογίας, ήρθε η Teleperformance, η Dialectica, τα τμήματα ΙΤ και ψηφιακού μετασχηματισμού της Alpha Bank και της Eurobank κι έπειτα ήρθαν χώροι ψυχαγωγίας και γκαλερί. Αν περπατήσετε τώρα τον Άγιο Διονύσιο, θα διαπιστώσετε ότι έχει μετατραπεί σε μία περιοχή που τώρα αρχίζει να κατοικείται. Αυτό, λοιπόν, που γίνεται στον Άγιο Διονύσιο κι εξαπλώνεται στον Πύργο Πειραιά και στο υπόλοιπο παραλιακό μέτωπο τον μετατρέπει σε μία γειτονιά που θα έχει χρήσεις παραγωγής – με τη μορφή των νέων δεκαετιών – και κατοικίας. Η Βαρκελώνη, η Μασσαλία, η Γένοβα έχουν αναπτύξει πολύ καλό marketing εδώ και δεκαετίες. Ο Πειραιάς έχει την πρώτη ύλη για να επικοινωνήσει αυτή την προσπάθεια ευρωπαϊκά, δεν είναι μόνο ένα μέρος για τους Έλληνες, απευθύνεται στους Ευρωπαίους».

    Ανοδικά κατά 13,4% οι τιμές πώλησης κατοικιών

    Σημειωτέον ότι στην ανάπλαση της περιοχής του Αγίου Διονυσίου συμμετέχει και η Τεκάλ, τεχνική εταιρεία του Παναγιώτη Ψαλτάκου, που παραδίδει προσεχώς έργα διαπλάτυνσης πεζοδρομίων, φωτισμού και αστικού εξοπλισμού στις οδούς της περιοχής. Η ανάκαμψη του Πειραιά ως οικιστική περιοχή αντανακλάται και στις τιμές πώλησης ακινήτων, όπως διαμορφώθηκαν το γ’ τρίμηνο, βάσει στοιχείων της πλατφόρμας του Spitogatos.

    Στο λιμάνι παρατηρείται ανοδική τάση της μέσης ζητούμενης τιμής στην πώληση κατοικίας κατά 13,4% σε σχέση με πέρσι λόγω και της αναβάθμισης της ευρύτερης περιοχής καθώς το κέντρο του αποκτά πρόσβαση στο ταχύτερο και ασφαλέστερο μέσο μαζικής μεταφοράς, το μετρό, όπως σημειώνεται στην έρευνα. Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία βλέπουμε επίσης πως «ανεβαίνουν» και περιοχές στο κέντρο και στα προάστια του Πειραιά, όπως η Δραπετσώνα και το Μοσχάτο, όπου η μέση ζητούμενη τιμή πώλησης ανέρχεται στα 1.314 ευρώ ανά τ.μ. και 2.386 ευρώ αντίστοιχα.



    ΣΧΟΛΙΑ