Με απόφαση της υπουργού Παιδείας, Σοφίας Ζαχαράκη, ιδρύονται 3.448 νέα Τμήματα Ένταξης (Τ.Ε.) σε δημόσιες σχολικές μονάδες όλης της επικράτειας.

«Κάνουμε πράξη τη δέσμευσή μας για μια πραγματικά συμπεριληπτική εκπαίδευση», δήλωσε σχετικά η κα. Ζαχαράκη.

1

Η εν λόγω παρέμβαση, όπως επισημαίνεται από πλευράς υπουργείου Παιδείας, αποτελεί «το μεγαλύτερο πρόγραμμα ίδρυσης Τμημάτων Ένταξης στην ιστορία του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος», καθώς με την εφαρμογή της ο συνολικός αριθμός των Τμημάτων Ένταξης στην Ελλάδα θα αυξηθεί κατά 89,6%, «ενισχύοντας ουσιαστικά τη δυνατότητα στήριξης μαθητών με μαθησιακές, γνωστικές, επικοινωνιακές ή άλλες δυσκολίες».

«Προτεραιότητά μας είναι κάθε παιδί με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, να έχει ίση πρόσβαση στη γνώση και να απολαμβάνει εξίσου το σχολικό περιβάλλον», σημείωσε η υπουργός Παιδείας και πρόσθεσε:

«Η παρουσία σταθερού εκπαιδευτικού ειδικής αγωγής σε κάθε σχολείο – με ιδιαίτερη έμφαση στα Νηπιαγωγεία – δεν είναι απλώς απαραίτητη, είναι θεμελιώδης για την ανάπτυξη σχέσεων εμπιστοσύνης, τη συνεχή υποστήριξη και την έγκαιρη παρέμβαση.

Η ίδρυση των Τμημάτων Ένταξης, βασίστηκε στις εμπεριστατωμένες εισηγήσεις των Περιφερειακών Διευθύνσεων και των ΚΕΔΑΣΥ – τους οποίους και ευχαριστώ – με στόχο την ορθολογική και ισόρροπη κατανομή τους σε ολόκληρη τη χώρα. Δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στη δημιουργία μόνιμων θέσεων εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, αναβαθμίζοντας έτσι τη σταθερότητα και την ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Για ένα σχολείο ανοιχτό, δίκαιο και συμπεριληπτικό. Κάνουμε ένα ακόμη σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, με έμπρακτη στήριξη στους μαθητές, στους εκπαιδευτικούς και στις οικογένειές τους».

Καθολική εφαρμογή – Εθνική στόχευση

Αναλυτικότερα, η ίδρυση των 3.448 νέων Τμημάτων Ένταξης αφορά και τις 13 περιφέρειες της χώρας, με κάλυψη κάθε βαθμίδας, από το νηπιαγωγείο μέχρι τα ΕΠΑΛ. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, η οποία ενισχύεται μαζικά, σε μια προσπάθεια να θεραπευτούν οι διαχρονικές ελλείψεις σε ειδικές δομές εντός Γυμνασίων και Λυκείων. Μάλιστα, η εν λόγω Υπουργική Απόφαση προβλέπει 682 νέα Τμημάτων Ένταξης σε Γυμνάσια.

Αξιοσημείωτη είναι, επίσης, η αύξηση και σε Λύκεια και ΕΠΑΛ, όπου το ποσοστό νέων ιδρύσεων είναι πολλαπλάσιο σε σχέση με τον υφιστάμενο αριθμό, προσεγγίζοντας το +600% και το +750% αντίστοιχα.

«Η διαφορά αυτή αποτελεί τεκμήριο συνειδητής πολιτικής απόφασης», επισημαίνεται από πλευράς ΥΠΑΙΘΑ, το οποίο στοχεύει να ανταποκριθείς με αυτόν τον τρόπο στην ανάγκη «για ένα σύγχρονο και λειτουργικό μοντέλο ενταξιακής εκπαίδευσης που ενσωματώνει όλους τους μαθητές, δίνοντας βάρος στην καθημερινότητα των σχολείων, στη διδακτική πράξη και στην κοινωνική ενσωμάτωση».

Επιπλέον, από πλευράς υπουργείου η ίδρυση των νέων Τμημάτων Ένταξης αποτελεί «έμπρακτη επιβεβαίωση της δέσμευσης της Υπουργού Παιδείας Σοφίας Ζαχαράκη για ένα σχολείο χωρίς αποκλεισμούς, χωρίς “χαμένες διαδρομές” και χωρίς φραγμούς στην πρόσβαση στη γνώση ενώ το δημόσιο σχολείο κάνει ένα βήμα προς την ισότητα, την κοινωνική δικαιοσύνη και την ουσιαστική παιδαγωγική φροντίδα για όλους».

Ειδικότερα, με την εν λόγω Υπουργική Απόφαση:

  • Ενισχύεται η πρώιμη παρέμβαση στο Νηπιαγωγείο και Δημοτικό,
  •  Υποστηρίζεται η ομαλή μετάβαση των μαθητών στην εφηβεία και στη Δευτεροβάθμια,
  •  Διαμορφώνονται δομές υποστήριξης για νέες ανάγκες, όπως η ψυχοκοινωνική στήριξη και η αντιμετώπιση δυσκολιών μάθησης.

Αξίζει να σημειωθεί, τέλος, ότι τα Τμήματα Ένταξης λειτουργούν εντός των σχολείων, με ειδικά καταρτισμένο προσωπικό και σχέδια εξατομικευμένης παρέμβασης, προσφέροντας δυνατότητα παρακολούθησης της γενικής τάξης με υποστήριξη.

Διαβάστε επίσης: 

Μητσοτάκης για Εθνική ομάδα πόλο γυναικών: «Η Ελλάδα στην κορυφή του κόσμου!» -Θερμά συγχαρητήρια για το χρυσό

Ανδρουλάκης: Συγχαρητήρια για την επιτυχία της εθνικής ομάδας πόλο γυναικών

Λευκός Οίκος: Σαρωτικό Νομοσχέδιο για την τεχνητή νοημοσύνη και την ενίσχυση της ανάπτυξης