• Πολιτική

    Αθανάσιος Βακάλης: “Κάν’το όπως η ΘΕΣγάλα”

    Βακάλης


    Η ανάδειξη επιτυχημένων πρωτοβουλιών, όχι απαραίτητα μόνο από τον επιχειρηματικό τομέα, στο εξωτερικό είναι το “κλειδί” για χτιστεί ξανά το “brand name Ελλάδα”, λέει στο “mononews.gr” ο πρόεδρος του συνεταιρισμού κτηνοτρόφων “ΘΕΣγάλα” Αθανάσιος Βακάλης.

    Ο κ. Βακάλης φέρνει ως παράδειγμα την πρωτοβουλία του “ΘΕΣγάλα”, η οποία τράβηξε τα βλέμματα διεθνών δικτύων. Ο εμπνευστής του συνεταιρισμού των ΑΤΜ πώλησης γάλακτος προτείνει το “συνασπισμό δυνάμεων”, εννοώντας τις καλές κι επιτυχημένες επιχειρήσεις προκειμένου να πρωταγωνιστήσουν στη μάχη για να κερδίσει η χώρα μας τη θέση που της αξίζει στην Ευρώπη.   

    ΘεςΓάλα1. Με ποιον τρόπο μπορούμε να ξαναχτίσουμε το Brand Νame Ελλάδα; 

    Τα τελευταία χρόνια, η Ελλάδα πρωταγωνιστεί στη διεθνή ειδησεογραφία, κυρίως συνδεδεμένη με την οικονομική κρίση. Είναι προφανές ότι η γενικότερη εικόνα της Ελλάδας έχει πληγεί, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό. Εντούτοις, τομείς, όπως ο τουρισμός, που μάλιστα είναι άμεσα συνδεδεμένος με την εικόνα της χώρας, συνεχίζουν να ανθίζουν ενώ την ίδια στιγμή οι ‘καλές’ ειδήσεις από την χώρα μας, καταλαμβάνουν περίοπτη θέση στα διεθνή ΜΜΕ. Ως εκ τούτου, η αλλαγή στην εικόνα της Ελλάδας πρέπει να βασιστεί στις παρακάτω δύο παραδοχές. Από τη μια πλευρά, οι τομείς που διατηρούν τη θέση τους στην παγκόσμια αγορά πρέπει να αποτελέσουν το εφαλτήριο για την αντιστροφή της σημερινής εικόνας. Από την άλλη πλευρά η παραγωγή θετικών νέων, καλών ειδήσεων και επιτυχημένων πρωτοβουλιών, επιχειρηματικών και μη, δείχνει τη νέα εικόνα της χώρας που προσπαθεί και τα καταφέρνει. Είναι κάτι που έχουμε βιώσει και εμείς στον ΘΕΣγάλα, η πορεία του οποίου τράβηξε τα βλέμματα διεθνών δικτύων, προβάλλοντας, ταυτόχρονα με την επιτυχία του Συνεταιρισμού και την Ελλάδα που συνεχίζει να δημιουργεί παραδείγματα καλών επιχειρηματικών πρακτικών.

    2. Ποιοι είναι αυτοί που πρέπει να πρωταγωνιστήσουν στη μάχη για να πάρει η Ελλάδα τη θέση που της αξίζει στο Ευρωπαϊκό στερέωμα;

    Χρειάζεται συνασπισμός δυνάμεων. Οι καλές επιχειρήσεις πρέπει να βγουν μπροστά. Να δείξουν ότι παρά την δυσμένεια υπάρχει περιθώριο ανάπτυξης, όταν είσαι συνεπής και ανταγωνιστικός. Οι νέοι επαγγελματίες πρέπει να βγουν μπροστά. Να δημιουργήσουν κάτι νέο με το οποίο θα συνταχθούν μαζί του ολόκληρα τμήματα της αγοράς. Ο πρωτογενής τομέας, με την εξαιρετική ποιότητα των προϊόντων μας που είναι ανταγωνιστικά διεθνώς, πρέπει να βγει μπροστά. Να παράγει και να διερευνήσει όλους τους τρόπους για να εξάγει. Νομίζω ότι η συνεργασία και η καινοτομία είναι οι λέξεις κλειδιά για να ξανακερδίσουμε τη θέση μας.

    Βακάλης
    O Αθανάσιος Βακάλης, Πρόεδρος του Συνεταιρισμού Κτηνοτρόφων “ΘΕΣγάλα”.

    3. Πώς μπορεί η Ελλάδα  να πείσει όλους όσοι έχουν μεταναστεύσει τα τελευταία χρόνια να επιστρέψουν στη χώρα τους;

    Θα αναφερθώ στο δικό μας παράδειγμα του ΘΕΣγάλα. Έχουμε 100 μέλη – παραγωγούς αγελαδινού γάλακτος. Πριν από τη δημιουργία του Συνεταιρισμού πολλοί από αυτούς σκέφτονταν να κλείσουν τις φάρμες τους, βλέποντας ότι δεν μπορούσαν να δημιουργήσουν βιώσιμες συνθήκες για την εργασία τους. Με τη δημιουργία του ΘΕΣγάλα, με τον Συνεταιρισμό 100 ανθρώπων, δημιουργήσαμε μια σταθερή βάση. Οι κτηνοτρόφοι ξέρουν ότι η παραγωγή τους απορροφάται καθημερινά και μάλιστα σε μια τιμή πώλησης που διασφαλίζει τη βιωσιμότητά τους. Ενδεχομένως κάποιοι από αυτούς θα είχαν εγκαταλείψει το επάγγελμά τους. Αυτό που κάναμε είναι να σκεφτούμε εκτός πεπατημένης και να δημιουργήσουμε δομές, στρατηγικό πλάνο και τελικά σταθερότητα. Στους ανθρώπους που έχουν φύγει από τη χώρα μας, θα ήθελα να τους πω να σκεφτούν διαφορετικά και να προσπαθήσουν να δημιουργήσουν μόνοι τους τις συνθήκες ανάπτυξης της εργασίας τους. Τότε θα μπορούν να διαπρέψουν στην Ελλάδα με τους ίδιους όρους που διαπρέπουν και στο εξωτερικό.

    Θεςγάλα24. Πώς μπορεί να σπάσει ο κύκλος της απαισιοδοξίας και της απογοήτευσης;

    Συνηθίζουμε να λέμε ότι η κρίση γεννά ευκαιρίες. Θα έλεγα ότι στο παράδειγμα της Ελλάδας, η παρατεταμένη κρίση και η μη ύπαρξη ενός αισιόδοξου ορίζοντα, μειώνει εκ των πραγμάτων τις ευκαιρίες. Παρ’ όλα αυτά βρισκόμαστε σε μια χώρα με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που μπορούν να αποτελέσουν τη βάση της μετάβασης από την απαισιοδοξία στην αισιοδοξία. Αυτό που έχουμε σε πλεόνασμα στη χώρα μας είναι το διανοητικό κεφάλαιο. Δεν είναι τυχαίο που πολλοί Έλληνες τα καταφέρνουν σε πλήρως ανταγωνιστικές αγορές του εξωτερικού. Η συνεχής παραγωγή ‘λαμπρών μυαλών’ πρέπει να υποστηριχτεί από το σύστημα εκπαίδευσης και την παιδεία. Θεωρώ λοιπόν ότι η βάση όποιας αλλαγής πρέπει να ξεκινήσει από εκεί. Η νέα επένδυση της χώρας μας πρέπει να γίνει στην εκπαίδευση, η οποία μπορεί να δημιουργήσει νέα δεδομένα.

    O Αθανάσιος Βακάλης είναι Πρόεδρος του Συνεταιρισμού Κτηνοτρόφων “ΘΕΣγάλα”.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Κατερίνα Παναγοπούλου: “Να ξεκινήσουμε να συνθέτουμε και πάλι την εθνική μας αφήγηση”

    ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Αριστοτέλης Παντελιάδης: «Να σπάσουμε αυγά για να κάνουμε ομελέτα…»

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ελένη Παπανικολάου: «Να θεσπιστούν κίνητρα για τους Έλληνες ώστε να επιστρέψουν στη χώρα μας»



    ΣΧΟΛΙΑ