Την αναγκαιότητα ενός σύγχρονου, ενιαίου και αποτελεσματικού συστήματος ελέγχου οδικών παραβάσεων ανέδειξε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου κατά την τοποθέτησή του στη Διαρκή Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης, την Τρίτη, 25 Νοεμβρίου, στη δεύτερη συνεδρίαση για την επεξεργασία του σχεδίου νόμου του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης «Ψηφιακή ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και λοιπές διατάξεις». Χαρακτηριστικά, ο υπουργός τόνισε «μακάρι να ήμασταν η ιδανική κοινωνία στην οποία όλοι θα οδηγούμε όπως πρέπει, αλλά μάλλον απέχουμε αρκετά από αυτό».

Ο Δημήτρης Παπαστεργίου σημείωσε ότι δεν πρόκειται για κάποια νέα ανακάλυψη, καθώς το νομοσχέδιο εισάγει πρακτικές που εφαρμόζονται διεθνώς. «Όπου εφαρμόζεται με επιτυχία έχουμε λιγότερες συγκρούσεις και λιγότερα θανατηφόρα», ανέφερε. Συνεχίζοντας υπογράμμισε τη σημασία του πληροφοριακού συστήματος, τονίζοντας πως «σκοπός είναι να έχουμε συγκεντρωμένη όλη την πληροφορία από την αρχή, από την καταγραφή της παραβίασης από τις κάμερες και τη βεβαίωσή της από τον αστυνομικό μέχρι την πληρωμή της κλήσης».

1

Επιπλέον, ο υπουργός διευκρίνισε ότι ο στόχος δεν είναι εισπρακτικός, αλλά προληπτικός: «Ο σκοπός δεν είναι να φτιάξουμε ένα σύστημα το οποίο θα παράγει κλήσεις. Μακάρι να φτάσουμε στο σημείο που το σύστημα δε θα γράφει καμία κλήση». Όπως εξήγησε, οι πολίτες θα ενημερώνονται άμεσα, θα μπορούν να δουν αν όντως οι ίδιοι έχουν διαπράξει την παράβαση και «να κάνουν την ένστασή τους» εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας. Παράλληλα, η εξόφληση θα γίνεται γρήγορα και ηλεκτρονικά, βάζοντας τέλος σε καθυστερήσεις καθώς όπως ανέφερε: «οι διαδικασίες βεβαίωσης και είσπραξης των προστίμων απαιτούσαν μήνες ή και χρόνια και συχνά φυσική παρουσία».

Στη συνέχεια, ο υπουργός αναφέρθηκε και στη σημασία του νομοσχεδίου για προβλήματα που για χρόνια παρέμεναν άλυτα, όπως οι παραβάσεις από οχήματα με ξένες πινακίδες, επισημαίνοντας ότι πλέον «από την ώρα που γίνεται μια παράβαση έως να φτάσει στα σύνορα το όχημα η αστυνομία θα γνωρίζει την παράβαση για να προβαίνει στις απαραίτητες ενέργειες». Αντίστοιχα, λύση δίνεται και για τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα, με την άμεση καταχώριση των παραβάσεων στο σύστημα.

Ο υπουργός ανέφερε χαρακτηριστικά ότι η μετάβαση στο νέο ενιαίο σύστημα «ενισχύει ουσιαστικά την αποτελεσματική είσπραξη των προστίμων, καθώς σήμερα τα ποσοστά παραμένουν ιδιαίτερα χαμηλά, συχνά κάτω του 10% κατά τον πρώτο χρόνο, ενώ το νέο πλαίσιο διασφαλίζει μια αξιόπιστη και διαφανή διαδικασία προς όφελος των ΟΤΑ».

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στη συνεργασία με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ), επισημαίνοντας ότι όλες οι ρυθμίσεις ευθυγραμμίζονται με το GDPR και τη νομοθεσία για την προστασία των προσωπικών δεδομένων, ώστε το σύστημα να είναι ισχυρά θωρακισμένο νομικά. Στο ίδιο πλαίσιο διευκρίνισε και τη στοχευμένη σε φανερά σημεία τοποθέτηση καμερών, λέγοντας πως «ο σκοπός των καμερών δεν είναι να αιφνιδιάσουν κανέναν πολίτη, αλλά να γνωρίζουν πως αν περάσουν με κόκκινο, το σύστημα λειτουργεί και θα βρεθούν άμεσα προ των ευθυνών τους».

Διαβάστε επίσης:

Πρωτοψάλτης: Δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να υπονομεύσει την αξιοπιστία των ελληνικών βιολογικών προϊόντων

Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε το νομοσχέδιο για τη μετάβαση του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ – Τρεις μεγάλες αλλαγές

Καμμένος για Τσίπρα: Από τον Γοργοπόταμο η έμπνευση για το «Βελουχιώτης-Ζέρβας» – Φοβόμουν αιματοκύλισμα όπως στην Ουκρανία