Πληθώρα αλλαγών προβλέπεται στο νέο σχέδιο νόμου για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που κατατέθηκε το πρωί του Σαββάτου στη Βουλή.

Το σχέδιο νόμου προβλέπει την ποινικοποίηση μιας σειράς αδικημάτων υψηλής επικινδυνότητας, όπως την οδήγηση με τη χρήση κινητού τηλεφώνου, τη μη παραχώρηση προτεραιότητας σε σιδηροδρομικό όχημα, την παραβίαση του κόκκινου ή του κινητού φράγματος πριν από ισόπεδη σιδηροδρομική διάβαση όπως και τη στάθμευση σε αυτή, την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και την οδήγηση χωρίς δίπλωμα οδήγησης.

1

Παράλληλα, ο οδηγός δικύκλου έχει την ευθύνη να φορούν κράνος οι συνεπιβάτες του, για τους οποίους επίσης προβλέπονται πρόστιμα. Επίσης, προβλέπεται μείωση των ορίων ταχύτητας στον οικιστικό ιστό από τα στα 30 χλμ./ώρα γενικά και στα 20 χλμ./ώρα έξω από τα σχολεία και βρεφονηπιακούς σταθμούς.

Το νέο πλαίσιο για την οδήγηση με κινητό

Σύμφωνα με τον νέο ΚΟΚ, σε περίπτωση που κάποιος οδηγός πιαστεί για πρώτη φορά να οδηγεί με το κινητό στο χέρι, το πρόστιμο θα είναι 350 ευρώ και αφαίρεση του διπλώματος για 30 ημέρες,

Τη δεύτερη φορά, δηλαδή σε περίπτωση που κάποιος πιαστεί υπότροπος να οδηγεί έχοντας το κινητό τηλέφωνο στο χέρι, το πρόστιμο θα ανέρχεται πλέον στα 1000 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για 180 ημέρες,

Την τρίτη φορά που θα έχουμε υποτροπή, δηλαδή δεύτερη φορά, το πρόστιμο θα είναι 2.000 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για ένα έτος.

Το νέο πλαίσιο και οι ποινές για τα όρια ταχύτητας

Αλλαγές προβλέπονται και στα όρια ταχύτητας, που μειώνονται για την κυκλοφορία μέσα στην πόλη και αυξάνονται εκτός αστικού ιστού. Ειδικότερα, ο νέος ΚΟΚ προβλέπει για τα όρια ταχύτητας:

30 χιλιόμετρα την ώρα για δρόμους μικρού πλάτους, χωρίς νησίδα, για παράδειγμα σε γειτονιές μπροστά από σπίτια ή σχολεία 50 χιλιόμετρα την ώρα για βασικούς αστικούς δρόμους με νησίδα και

140 χιλιόμετρα την ώρα – όπου αυξάνεται το όριο ταχύτητας – στους αυτοκινητόδρομους, μετά ωστόσο από διαβούλευση και λόγω της μείωσης των θανατηφόρων τροχαίων.

Οι εξαιρέσεις για τις λεωφορειολωρίδες

Σύμφωνα με το άρθρο 55, τα ταξί μένουν εκτός λεωφορειολωρίδων. Όμως, η στάση επιβατικών δημόσιας χρήσης (Ε.Δ.Χ.) επιτρέπεται «για το απολύτως εύλογο χρονικό διάστημα, εφόσον δεν παρακωλύεται η κυκλοφορία των μέσων δημόσιας οδικής μαζικής μεταφοράς προσώπων για χρονικό διάστημα που δεν υπερβαίνει τα τριάντα (30) δευτερόλεπτα, και μόνο με σκοπό την επιβίβαση και αποβίβαση. Ειδικότερα, η αποβίβαση επιτρέπεται μόνο όπισθεν του λεωφορείου, ώστε να μην παρακωλύεται η απρόσκοπτη κυκλοφορία αυτού».

Επίσης, μπορούν για πρώτη φορά καθιερώνεται η δυνατότητα να κυκλοφορούν στη λεωφορειολωρίδα έμφορτα επιβατικά δημόσιας χρήσης (ΕΔΧ ΕΙΔΜΙΣΘ) αυτοκίνητα για τη μεταφορά ατόμων με αναπηρία, καθώς και έμφορτα ταξί μηδενικών ρύπων.

Στους παραβάτες θα επιβάλλεται πρόστιμο 150 ευρώ.

Αυστηρά πρόστιμα και αφαίρεση διπλωμάτων για αυτοσχέδιους αγώνες

Τσουχτερά πρόστιμα επιβάλλονται και για τις κόντρες. Όπως αναφέρει το νομοσχέδιο νόμου, τόσο σε περίπτωση αυτοσχέδιων αγώνων όσο και για την ιλιγγιώδη ταχύτητα, στην πρώτη παράβαση θα επιβάλλεται πρόστιμο 2.000 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για 1 έτος.

Τη δεύτερη φορά, εφόσον υπάρξει υποτροπή, το πρόστιμο διπλασιάζεται στις 4.000 ευρώ με αφαίρεση άδειας για 2 έτη.

Την τρίτη φορά, το πρόστιμο θα αγγίζει τις 8.000 ευρώ, ενώ ο παραβάτης θα στερείται το δίπλωμά του για 4 έτη.

Πιο αυστηρές ποινές για οδήγηση σε πεζοδρόμους, πλατείες, πεζοδρόμια, νησίδες ασφαλείας

Για την παράβαση της κίνησης σε πλατείες, πεζόδρομους, πεζοδρόμια, νησίδες ασφαλείας και διαχωριστικές νησίδες ή ειδικά ερείσματα, τα οποία και προορίζονται για την κυκλοφορία των πεζών, το πρόστιμο αυξάνεται από τα 100 στα 350 ευρώ. Παράλληλα, επιβάλλεται αφαίρεση άδειας οδήγησης για 70 ημέρες.

Για την παραβίαση των κανόνων σε σιδηροδρομικές διαβάσεις

Ειδικά μέτρα λαμβάνει ο νέος ΚΟΚ και για τη μη τήρηση των κανόνων για τις ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις.

Όπως αναφέρεται, εάν το όχημα δεν διακόψει την κίνησή του πριν τη διάβαση, το πρόστιμο αυξάνεται από τα 700 στα 1.200 ευρώ, ενώ θα επιβάλλεται και αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 60 ημέρες.

Για το ίδιο αδίκημα προβλέπεται και ποινή φυλάκισης από 1 έως 5 έτη, γιατί θεωρείται ότι μπορεί να προκληθεί σοβαρός κίνδυνος για μεγάλο αριθμό ανθρώπων, όσο και για τον ίδιο τον οδηγό και τους συνεπιβάτες.

Επίσης, για την περίπτωση μη διευκόλυνσης κυκλοφορίας του τραμ, το πρόστιμο αυξάνεται από τα 75 στα 150 ευρώ, ενώ στον οδηγό επιβάλλεται και αφαίρεση άδειας οδήγησης για 60 ημέρες.

Για το παράνομο προσπέρασμα τραμ που κινείται, το πρόστιμο παραμένει στα 150 ευρώ και θα επιβάλλεται και αφαίρεση άδειας οδήγησης για 60 ημέρες.

Αναλυτικά το προτεινόμενο σχέδιο νόμου ΕΔΩ

Διαβάστε επίσης:

2η Ημέρα Καριέρας τη ΔΥΠΑ- Το Mononews στη Στουτγκάρδη

Μπάιντεν: «Χανόταν μέσα στη ντουλάπα του», καταγγέλει μυστικός πράκτορας – Έρευνες για την ψυχική και σωματική του υγεία του

Google – Αντιμονοπωλιακή δίκη: Ο δικαστής σκέφτεται πιο «μαλακά» μέτρα και κρίνει τις «μηχανές αναζήτησης του χθες»