• Άρθρα

    SHIPPING FOCUS: Προχωρά με τα νέα τάνκερ ο Γιώργος Προκοπίου

    Προκοπίου ναυτιλία

    Γιώργος Προκοπίου, εφοπλιστής Dynacom Tankers Management


    Αυτές είναι πέντε από τις σημαντικότερες εξελίξεις στη ναυτιλία που πρέπει να γνωρίζετε.

    Προχωρά με τα VLCCs η Dynacom

    Επιστολή προθέσεων υπέγραψε η ναυτιλιακή Dynacom Tankers Management, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου, με τα κινεζικά ναυπηγεία New Times Shipbuilding για την κατασκευή τεσσάρων νέων δεξαμενόπλοιων τύπου VLCC χωρητικότητας 300.000-dwt, με options για ακόμη τέσσερα, σύμφωνα με τους brokers. Το καθένα θα κοστίσει 77 εκατ. δολάρια ενώ η παράδοσή τους έχει προγραμματιστεί για τα έτη 2019-2020. Όπως είχε γράψει το mononews.gr, ο εφοπλιστής βρισκόταν εδώ και καιρό σε συζητήσεις για τα συγκεκριμένα VLCCs.

    Αύξηση στον όγκο των φορτίων κατέγραψε η Essar

    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος
    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος

    Η ινδικών συμφερόντων ναυτιλιακή Essar Shipping ανακοίνωσε ότι κατέγραψε σημαντική αύξηση της τάξεως του 22% στον όγκο των φορτίων σε ετήσια βάση. Τα πλοία του στόλου της μετέφεραν συνολικά 11,5 εκατ. τόνους κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους 2016-2017, έναντι των 9,4 εκατ. τόνων το οικονομικό έτος 2015-2016. Η Essar διαθέτει στόλο 14 φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοιων τύπου VLCC.

    Εμπόδια στην απόκτηση των ναυπηγείων STX France από τη Fincantieri

    Όπως όλα δείχνουν, η συμφωνία εξαγοράς των ναυπηγείων STX France από την ιταλική ναυπηγική βιομηχανία Fincantieri θα συναντήσει αρκετά εμπόδια, καθώς οι κολοσσοί της κρουαζιέρας MSC Cruises και Royal Caribbean Cruise Lines (RCCL) θα κάνουν τα αδύνατα δυνατά για να τα διεκδικήσουν. Οι εν λόγω εταιρείες έχουν ναυπηγικά προγράμματα για την κατασκευή 14 κρουαζιερόπλοιων συνολικού κόστους 12 δισ. ευρώ στα STX France, γεγονός που δικαιολογεί το αυξημένο ενδιαφέρον τους για τις γαλλικές γιάρδες.

    Πρόσθετες ζημίες 60 εκατ. δολαρίων για τη Siem Offshore

    Στο κόκκινο βρίσκεται η νορβηγική ναυτιλιακή Siem Offshore, καθώς αναθεώρησε τα οικονομικά της αποτελέσματα για τη χρήση του 2016, για να συμπεριλάβει πρόσθετες ζημίες ύψους 60,3 εκατ. δολαρίων που προέρχονται από την αντιστάθμιση συναλλαγματικού κινδύνου (currency hedging). Οι εν λόγω ζημίες οφείλονται στη βραζιλιάνικη θυγατρική της Siem Offshore do Brazil.

    Αύξηση των παραγγελιών νεότευκτων στα HHI

    Τα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries (HHI) κατέγραψαν αύξηση του βιβλίου παραγγελιών νεότευκτων κατά 23% το πρώτο τρίμηνο του 2017, καθώς ως τις 31 Μαρτίου είχαν υπογράψει ναυπηγικά συμβόλαια ύψους 2,044 δισ. δολαρίων. Το βιβλίο παραγγελιών του ομίλου Hyundai -μαζί με εκείνα των θυγατρικών Hyundai Mipo Dockyard και Hyundai Samho Heavy Industries– έχει διαμορφωθεί συνολικά στα 247 πλοία.

    Το Baltic Exchange Index και οι επιμέρους δείκτες του εκπροσωπούν καθημερινά τις τιμές των ναύλων για τα χύδην φορτία. Για την Τετάρτη (19/4/17), οι δείκτες του Baltic Freight Index διαμορφώθηκαν ως εξής:

    • Baltic Dry Index (BDI): 1278 (-16)
    • Baltic Cape Index (BCI): 2130 (-90)
    • Baltic Panamax index (BPI): 1612 (-9)
    • Baltic Supramax Index (BSI): 900 (+2)
    • Baltic Handysize Index (BSHI): 568 (+5)

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Ο Βαγγέλης Μαρινάκης νέος ιδιοκτήτης της Nottingham Forest – Όλες οι κινήσεις του ισχυρού εφοπλιστή

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Συμεών Παληός: Πουλάει μετοχές για να αγοράσει πλοία – Τι λένε οι αναλυτές

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Αυτοί είναι οι κερδισμένοι στο ξηρό φορτίο – Τι προβλέπουν οι αναλυτές για την αγορά



    ΣΧΟΛΙΑ