• Άρθρα

    SHIPPING FOCUS: Πλησιάζει συμφωνία μεταξύ του Πήτερ Γεωργιόπουλου και του John Fredriksen;

    Πήτερ Γεωργιόπουλος John Fredriksen ναυτιλία

    Πήτερ Γεωργιόπουλος (αριστερά) και John Fredriksen (δεξιά), δύο από τους μεγαλύτερους εφοπλιστές διεθνώς


    Αυτές είναι πέντε από τις σημαντικότερες εξελίξεις στη ναυτιλία που πρέπει να γνωρίζετε.

    Με το βλέμμα στη Gener8 και πάλι η Frontline

    Η ναυτιλιακή Frontline, συμφερόντων του Νορβηγού εφοπλιστή John Fredriksen, φαίνεται πως στρέφει ξανά την προσοχή της στην εξαγορά της Gener8 Maritime, συμφερόντων του Πήτερ Γεωργιόπουλου, καθώς οι πιθανότητες να απορροφήσει την DHT Holdings ολοένα και μικραίνουν. Μάλιστα, σύμφωνα με τον αναλυτή Magnus Fyhr της Seaport, η Gener8 αποτελεί τη δεδομένη χρονική περίοδο μια «εξαιρετική αγοραστική ευκαιρία» για τη νορβηγική ναυτιλιακή, κάτι που σημαίνει ότι ενδεχόμενη συμφωνία μεταξύ των 2 εφοπλιστών έρχεται και πάλι στο προσκήνιο.

    Σε δημοπρασία 2 πλοία της Navemar

    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος
    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος

    Δύο πλοία μεταφοράς γενικού φορτίου της ιταλικών συμφερόντων χρεοκοπημένης ναυτιλιακής Navemar – τα Lady Gloria και Lady Gaia (αμφότερα χωρητικότητας 9.022-dwt και κατασκευής 1999) – πρόκειται να δημοπρατηθούν στην Ιταλία στις 30 Μαρτίου από ιταλικό δικαστήριο που έχει αναλάβει τη διαδικασία. Η Navemar, που ιδρύθηκε το 2003 με έδρα τη Νάπολη, πτώχευσε τον Ιανουάριο του 2017 και οι διαδικασίες εκκαθάρισής της έχουν έκτοτε ξεκινήσει.

    Άνοδος στις τιμές των capesizes;

    Η νοτιοκορεάτικη ναυτιλιακή Dong A Tanker φέρεται να έχει πουλήσει το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου capesize Dong A Artemis (χωρητικότητας 179.213-dwt και κατασκευής 2012) στην τιμή των 32 εκατ. δολαρίων, όπως ισχυρίζονται οι brokers. Αν η αγοραπωλησία επαληθευτεί, τότε θέτει νέα υψηλά επίπεδα για τις τιμές των μεταχειρισμένων capesizes. Η online πλατφόρμα ναυτιλιακών δεδομένων VesselsValue τοποθετεί την αξία του Dong A Artemis στα 30,12 εκατ. δολ.

    Αισιοδοξεί η Credit Suisse για τις τιμές των bulkers

    Σύμφωνα με την Credit Suisse, οι τιμές των μεταχειρισμένων φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου πρόκειται να συνεχίσουν να καταγράφουν άνοδο, ενώ έχουν ήδη αυξηθεί κατά 40% φέτος σε σχέση με το 2016 που άγγιξαν ιστορικά χαμηλά. Όπως υποστήριξε ο αναλυτής Greg Lewis, η ελβετική τράπεζα αναμένει οι τιμές των bulkers να συνεχίσουν να κινούνται ανοδικά, δεδομένου ότι και το διαθέσιμο ποιοτικό τονάζ αρχίζει και μειώνεται.

    Εξακολουθεί να δέχεται πιέσεις η αγορά των OSVs

    Όπως ισχυρίζεται η ερευνητική εταιρεία Clarksons Research Services, η αγορά των πλοίων τύπου OSV πρόκειται να εξακολουθήσει να δέχεται πιέσεις, παρά τα ενθαρρυντικά σημάδια που έχουν προκύψει τελευταία. Ειδικότερα, σύμφωνα με τον αναλυτή Steve Gordon, το μέγεθος του παροπλισμένου στόλου αλλά και οι περίπου 400 παραγγελίες νεότευκτων, αποτελούν παράγοντες-κλειδιά που ενισχύουν την αβεβαιότητα.

    • Το Baltic Exchange Index και οι επιμέρους δείκτες του εκπροσωπούν καθημερινά τις τιμές των ναύλων για τα χύδην φορτία. Για τη Δευτέρα (27/3/17), οι δείκτες του Baltic Freight Index διαμορφώθηκαν ως εξής:

    Baltic Dry Index (BDI): 1282 (+42)

    Baltic Cape Index (BCI): 2620 (+138)

    Baltic Panamax Index (BPI): 1253 (+35)

    Baltic Supramax Index (BSI): 895 (-1)

    Baltic Handysize Index (BSHI): 530 (+4)

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γιατί ανεβαίνουν οι τιμές των νεότευκτων bulkers

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Σε συζητήσεις για την κατασκευή τριών νέων VLCCs ο Γιάννης Αγγελικούσης

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Χ. Βαφειάς: Συμφωνίες ναύλωσης για 15 πλοία της ανακοίνωσε η Stealth Maritime



    ΣΧΟΛΙΑ