• Πολιτική

    Μητσοτάκης στο Παιδείας: Παράταση στα μηχανογραφικά, χωρίς αλλαγές το σύστημα εισαγωγής, τέλος για άσυλο και 4η Νομική

    • NewsRoom

    Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συνοδευόμενος από την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως


    Μια ώρα διήρκεσε η επίσκεψη Κυριάκου Μητσοτάκη στο υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων. Αμέσως μετά η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως ανακοίνωσε τις επόμενες κινήσεις και τους στόχους του υπουργείου. Το θέμα κατάργησης του ασύλου που συζητήθηκε περιλαμβάνεται στο πρώτο νομοσχέδιο.

    Η κ. Κεραμέως δήλωσε:

    • Δίνεται παράταση στην υποβολή μηχανογραφικών
    • Διασφάλιση ότι τα σχολεία θα ανοίξουν κανονικά στις 11 Σεπτεμβρίου χωρίς ελλείψεις σε δυναμικό και βιβλία.
    • Εντός της ημέρας αναμένεται να ανακοινωθεί η ανάκληση της απόφασης για την ίδρυση της 4ης Νομικής στην Πάτρα. Κανονικά θα προχωρήσουν οι 4.500 προσλήψεις στην ειδική αγωγή.
    • Δεν  αλλάζει το σύστημα των Πανελληνίων για τα παιδιά που εισάγονται φέτος, δεν θα αιφνιδιαστεί κανένας μαθητής αλλά θα υπάρξει εξορθολογισμός στην ύλη.

    «Θα δοθεί παράταση στην υποβολή των μηχανογραφικών, προκειμένου να διαπιστώσουμε αν υπάρχουν αδυναμίες για τη λειτουργία των νέων τμημάτων» σημείωσε η κ. Κεραμέως και ξεκαθάρισε ότι δεν θα αλλάξει στους βασικούς άξονές του το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για τους μαθητές που θα μπουν τον Σεπτέμβριο στη Γ’ Λυκείου. «Για το εξεταστικό δεν θα αιφνιδιάσουμε» είπε. «Πλην, όμως, θα προχωρήσουμε άμεσα σε βελτιωτικές κινήσεις, όπως είναι ο εξορθολογισμός της ύλης, η κάλυψη της οποίας δεν είναι εφικτή» πρόσθεσε.

    Ακόμη, η υπουργός τόνισε ότι στο πρώτο νομοσχέδιο που θα έρθει στη Βουλή, μετά τις προγραμματικές δηλώσεις στις 23 Ιουλίου, θα περιληφθεί ρύθμιση για την κατάργηση του ασύλου. «Ήδη έχουμε συναντήσεις με τους εμπλεκόμενους φορείς για τις παραμέτρους της ρύθμισης», επισήμανε.

    Εξάλλου, ανακοίνωσε την ανάκληση της σύστασης επιτροπής για τα προγράμματα σπουδών της τέταρτης Νομικής στην Πάτρα. «Είναι προεκλογική μας δέσμευση να μην προχωρήσει η τέταρτη Νομική. Έτσι, ανακαλείται σήμερα η απόφαση για τη σύσταση της επιτροπής που θα συζητήσει την ίδρυσή της. Δεν είναι θέμα Πάτρας. Είναι θέμα τέταρτης Νομικής. Η χώρα δεν χρειάζεται τέταρτη Νομική» υπογράμμισε.

    Η κ. Κεραμέως ανέφερε ότι δρομολογούνται οι διαδικασίες για το άνοιγμα των σχολείων, ώστε να είναι έτοιμα από πλευράς ανθρώπινου δυναμικού και βιβλίων και ξεκαθάρισε ότι θα προχωρήσουν κανονικά οι 4.500 προσλήψεις στην Ειδική Αγωγή. «Έχουμε κάνει επαφές με το ΑΣΕΠ, ώστε να γίνει γρήγορα η διαδικασία», σημείωσε.

    Στους μακροπρόθεσμους στόχους του υπουργείου, εντάσσεται, όπως ανακοίνωσε η ίδια, η προετοιμασία ενός θεσμικού πλαισίου για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης «με στόχο μεγαλύτερη ελευθερία και αυτονομία στα πανεπιστήμια».

    Η υπουργός τόνισε ότι η κυβέρνηση είναι υπέρ της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης, ωστόσο υποστήριξε ότι θα πρέπει να υπάρξουν δομές και ανθρώπινο δυναμικό για να τη υποστηρίξουν. «Θα προβούμε σε ενέργειες με γνώμωνα να μη μείνει κανένα παιδί εκτός δομής», επισήμανε και ευχαρίστησε τον πρωθυπουργό για την επίσκεψη στο υπουργείο. «Είναι μεγάλη τιμή, είναι η πρώτη επίσκεψη σε υπουργείο και συμβολίζει το βάρος που δίνει η κυβέρνηση στην Παιδεία» συμπλήρωσε.

    Μητσοτάκης: Όσο το δυνατόν καλύτερη Παιδεία

    Μετά την σύσκεψη με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας (Νίκη Κεραμέως και οι δύο υφυπουργοί, Σοφία Ζαχαράκη και Κώστας Διγαλάκης), ο κ. Μητσοτάκης ευχήθηκε καλή επιτυχία και δύναμη στην επιτέλεση του έργου τους σημειώνοντας ότι θα δοθεί έμφαση στην ταχύτητα και την αποτελεσματικότητα στις δράσεις του υπουργείου, για μία ποιοτική δημόσια εκπαίδευση για όλα τα Ελληνόπουλα και για αναβαθμισμένα πανεπιστήμια με σύνδεση με την αγορά εργασίας.

    «Έχουμε θέσει -ως πρωθυπουργικό γραφείο- στόχους και χρονοδιαγράμματα για όλα τα υπουργεία», σημείωσε και εξέφρασε την απόλυτη «εμπιστοσύνη του σε όλους τους εκπαιδευτικούς που εκτελούν με αυταπάρνηση και αγάπη το καθήκον τους». «Είναι σύμμαχοί μας στην προσπάθεια να προσφέρουμε όσο το δυνατον καλύτερη παιδεία στα παιδιά για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις ενός δύσκολου κόσμου που αλλάζει συνεχώς», πρόσθεσε.

    Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι μετά τη σημερινή πρώτη επίσκεψη θα ακολουθήσει κύκλος επισκέψεων σε όλα τα υπουργεία, επισημαίνοντας ότι έκλεισε η πρώτη εβδομάδα στην κυβέρνηση και υπογράμμισε πως η έμφαση δίνεται πάντα στο αποτέλεσμα και όχι στην επικοινωνία, και «στόχος είναι το πώς θα κάνουμε τις ζωές όλων καλύτερες».

    Οι προτεραιότητες

    Όσον αφορά το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, οι άμεσες προτεραιότητες της κυβέρνησης διαμορφώνονται ως εξής:

    1. Απελευθέρωση του σχολείου από τον ασφυκτικό έλεγχο του υπουργείου – Μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς και τον διευθυντή.
    2. Έμφαση στην καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων και απόκτηση πιστοποιημένων γνώσεων πληροφορικής και ξένων γλωσσών.
    3. Ουσιαστικός σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός από το Γυμνάσιο.
    4. Ενίσχυση του θεσμού των προτύπων και των πειραματικών σχολείων
    5. Ανασχεδιασμός της πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
    6. Ενίσχυση ειδικής αγωγής.
    7. Ίδρυση Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων.
    8. Κατάργηση του ασύλου ανομίας και πραγματική προστασία της ελεύθερης διακίνησης ιδεών.



    ΣΧΟΛΙΑ