ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Δημοσκόπηση Interview: 8 στους 10 δεν θέλουν νέο κόμμα Τσίπρα ή Σαμαρά – Πρώτη η ΝΔ, ενισχυμένο το ΠΑΣΟΚ, 4η η Κωνσταντοπούλου
Επισημαίνοντας ότι «είμαστε στις πρώτες θέσεις της Ευρώπης σε νεκρούς από τροχαία δυστυχήματα» και ότι «τελευταία δυστυχώς η τάση είναι ανοδική» ο πΡωθυπουργός υπεραμύνθηκε του νέου ΚΟΚ .
«Καλούμαστε σε μια επιλογή ευθύνης, έχοντας καταρτίσει έναν νέο ΚΟΚ που ρυθμίζει σε νέα βάση το καθεστώς για την αντιμετώπιση των παραβάσεων, με αυστηρότερες κυρώσεις» σημείωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μιλώντας στη Βουλή, κατά τη συζήτηση για το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τίτλο «Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και λοιπές διατάξεις» τόνισε στην παρέμβασή του.
Και επιβαλέστηκε τη διεθνή εμπειρία, όπου οι κυρώσεις που υιοθετούνται οδηγούν σε αποτροπή και σε αλλαγή κουλτούρας.
Έκανε λόγο για ποινές που αντιστοιχούν στην επικινδυνότητα, διακρίνοντας την πρώτη μεμονωμένη παράβαση από τις επαναλαμβανόμενες.
«Η ατολμία θα ισοδυναμούσε με αποδοχή μιας κατάστασης που πληγώνει» σημείωσε και πρόσθεσε πως «δεν μπορούμε να συνθηκολογήσουμε με το χάος και την ανομία».
Στόχος, όπως τόνισε, οι μετακινήσεις να γίνουν πιο ασφαλείς.
Έκανε επίσης λόγο για αυστηρά όρια για την ταχύτητα και την κατανάλωση αλκοόλ.
Σημείωσε επιπλέον ότι δίδεται προτεραιότητα στα αστικά λεωφορεία ελευθερώνοντας τις λωρίδες από ταξί και Ι.Χ.
Ειδικότερα, τα βασικά σημεία της τοποθέτησης του Πρωθυπουργού έχουν ως εξής:
-Είμαστε στις πρώτες θέσεις στην Ευρώπη σε νεκρούς από τροχαία δυστυχήματα.
-Ο νέος ΚΟΚ ρυθμίζει σε καινούργια βάση το καθεστώς για την αντιμετώπιση των παραβάσεων, με αυστηρότερες κυρώσεις και με ποινές που αντιστοιχούν στην επικινδυνότητα, διακρίνοντας την πρώτη μεμονωμένη παράβαση από την επαναλαμβανόμενη συμπεριφορά.
-Η ατολμία στο θέμα αυτό θα ισοδυναμούσε με αποδοχή μιας κατάστασης που πληγώνει τον κοινωνικό ιστό.
-Δεν μπορούμε να συνθηκολογήσουμε με το χάος και την ανομία.
-Μέχρι τις αρχές του 2026 θα έχουμε υποδεχτεί πάνω από 1000 λεωφορεία. Μέχρι το 2027 θα έχουμε πετύχει την αναέωση του στόλου στην Αθήνα.
Οι έλεγχοι αλκοτέστ συνεχίζονται εντατικά.
-Ενας στους τέσσερις θανάτους συνδέεται με την κατανάλωση αλκοόλ, είναι το ίδιο ποσοστό με τη μη χρήση ζώνης. Τρίτη αιτία είναι η χρήση κινητού.
-Εχουμε δυσανάλογα υψηλούς θανάτους επειδή πολίτες δεν χρησιμοποιούν κράνος.
-Χαίρομαι που ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ τάσσονται υπέρ του νέου ΚΟΚ.
-Οι ποινές θα συνδέονται με το επίπεδο επικινδυνότητας. Στις πιο σοβαρές πολλαπλασιάζεται. Πρέπει να τιμωρούμε τους υπότροπους.
-Για τη μη χρήση ζώνης και κράνους, τα πρόστιμα θα ξεκινούν από 350 ευρώ σε βάρος του οδηγού και του συνεπιβάτη.
Το 40% των νεκρών επιβαίνει σε μηχανή, το 25% των οδηγών που χάνουν τη ζωή τους δεν έχουν βάλει ζώνη. Με πολλαπλάσιο αριθμό να οδηγείται στα νοσοκομεία με αναστρέψιμα προβλήματα υγείας.
-Μια δεύτερη καινοτομία στον ΚΟΚ αφορά την καθιέρωση του ορίου των 30 χλμ. για την ταχύτητα μέσα στις πόλεις σε δρόμους μονής κατεύθυνσης και μιας λωρίδας χωρίς άλλη σήμανση.
Στους μεγάλους οδικούς άξονες θα ισχύουν τα σημερινά όρια.
Αυτή η μείωση του ορίου ταχύτητας στις πόλεις έχει εφαρμοστεί και σε άλλες πόλεις του εξωτερικού.
Οι μικρότερες ταχύτητες μπορούν να μειώσουν την ίδια την κίνηση μέσα στις πόλεις, καθώς οι πεζοί θα νιώθουν μεγαλύτεροι ασφάλεια να περπατούν στην πόλη ή να χρησιμοποιούν άλλα μέσα.
Το τρίτο μέτρο αφορά την εγκατάσταση καμερών.
Δείτε Live
Oι πρόνοιες του νέου ΚΟΚ
Με βάση τις πρόνοιες του νέου ΚΟΚ, αν κάποιος ξεπεράσει το όριο ταχύτητας κατά 50χλμ. την πρώτη φορά θα πληρώσει πρόστιμο 700€ και θα του αφαιρεθεί το δίπλωμα για 60 ημέρες, ενώ για την τρίτη φορά που θα υποπέσει στην ίδια παράβαση το πρόστιμο θα φτάσει τις 2000 ευρώ και η αφαίρεση διπλώματος τα 2 έτη. Για τους οδηγούς που προκαλούν θανατηφόρα τροχαία η ποινή μπορεί να φτάσει τα 10-20 χρόνια και αν πρόκειται για πολύνεκρο τροχαίο, την ισόβια κάθειρξη.
Αναφορικά με τα όρια ταχύτητας, ο κ. Κυρανάκης εξήγησε χθες (ΣΚΑΪ) ότι μετά την ψήφιση του νέου Κώδικα, οι δήμοι θα κληθούν να συντάξουν σχέδια στα οποία θα ορίσουν σε ποιους δρόμους θα είναι τα όρια στα 30 χλμ και σε ποιους στα 50 ή και περισσότερο. Με βάση τις πρόνοιες του νέου ΚΟΚ, τα πρόστιμα θα πηγαίνουν στο wallet του οδηγού και θα δίνεται η δυνατότητα να πληρωθούν μέσω e-banking, προκειμένου να αλλάξει το σημερινό καθεστώς που καθυστερεί ιδιαίτερα την επίδοση των προστίμων, με αποτέλεσμα πολλά από αυτά να μένουν απλήρωτα.
Διαβάστε επίσης
Σπαρτιάτες: Εκτός Βουλής Στίγκας, Δημητριάδης και Ζερβέας – Έχασαν την βουλευτική τους ιδιότητα
ΕΛΣΤΑΤ: Στο 2,5% από 2% ο πληθωρισμός τον Μάιο – Πού καταγράφονται οι μεγαλύτερες αυξήσεις
Βιλερουά (ΕΚΤ): Πιθανότητα η ταχεία νέα μείωση των επιτοκίων – Αβέβαιο ακόμη το περιβάλλον
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πόλεμος Ουκρανίας: Συνεχίζονται η συνομιλίες Ρωσίας – ΗΠΑ από την Μόσχα στο «εγγύς μέλλον»
- Αλλαγή ηγεσίας στo Public Group: Ο Ρόμπυ Μπουρλάς ολοκληρώνει έναν επιτυχημένο μετασχηματισμό – Νέος CEO ο Δημήτρης Γαλάνης
- Πέθανε στα 107 του ο «πατέρας» της ελληνικής λοιμωξιολογίας, Γεώργιος Δαΐκος
- Έλον Μασκ: Μετανιώνω για κάποιες από τις αναρτήσεις μου για τον Τραμπ – Το παρατράβηξα
