Το μέτρο της 24ωρης λειτουργίας του Μετρό επρόκειτο να εφαρμοστεί μόνιμα από το δεύτερο Σαββατοκύριακο του Σεπτεμβρίου, ανακοίνωσε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, σε συνέντευξη που έδωσε στον ραδιοφωνικό σταθμό Παραπολιτικά FM.

Ο υπουργός παρουσίασε βασικά σημεία του νέου νομοσχεδίου για τους σιδηροδρόμους, ενώ αναφέρθηκε και στις επικείμενες εξελίξεις στις αστικές συγκοινωνίες.

1

Σύμφωνα με τον κ. Κυρανάκη, η 24ωρη λειτουργία του Μετρό μετά από πρόσφατο πιλοτικό εγχείρημα, θα καθιερωθεί από τις 13 Σεπτεμβρίου και κάθε Σάββατο θα λειτουργεί καθ’ όλη τη διάρκεια της νύχτας.

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με την απαγόρευση εισόδου των ταξί στις λεωφορειολωρίδες, τόνισε ότι η αλλαγή αυτή στοχεύει στη διευκόλυνση των λεωφορείων και των πολιτών που επιλέγουν τις δημόσιες μεταφορές.

Επιπλέον, ανέφερε πως μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να έχουν φτάσει στην Αθήνα 1.000 νέα λεωφορεία, ενώ ο τελικός στόχος είναι τα 1.500 οχήματα για πλήρη ανανέωση του στόλου.

Όσον αφορά τον ΗΣΑΠ, επισήμανε πως το βασικό πρόβλημα είναι η γήρανση των συρμών, με αρκετούς να κυκλοφορούν από τη δεκαετία του 1980. Για την αντιμετώπιση του ζητήματος έχει ξεκινήσει η ολική ανακατασκευή 14 συρμών. Ο πρώτος αναμένεται να παραδοθεί τον Φεβρουάριο του 2026, και θα ακολουθεί παράδοση ενός συρμού κάθε μήνα. Παράλληλα, σχεδιάζονται βελτιώσεις σε σταθμούς της γραμμής.

Με αφορμή τη συζήτηση του νομοσχεδίου στη Βουλή, ο αναπληρωτής υπουργός κατηγόρησε την αντιπολίτευση για «χάιδεμα των δημοσίων υπαλλήλων», αναφερόμενος στις αντιρρήσεις για την εγκατάσταση καμερών στα σταθμαρχεία με το επιχείρημα της προστασίας προσωπικών δεδομένων.

Παρότι, όπως είπε, δεν έχει ακόμα εκδοθεί γνωμοδότηση από την αρμόδια αρχή για το μέτρο, υπογράμμισε ότι «δεν μπορεί να τίθεται δίλημμα όταν διακυβεύονται ανθρώπινες ζωές». Οι κάμερες, πρόσθεσε, θα βοηθούν στην απόδειξη ορθής ή μη εκτέλεσης καθηκόντων, ενώ δήλωσε υπέρ της αυστηροποίησης του πλαισίου εργασίας, συμπεριλαμβανομένης και της απόλυσης υπαλλήλων που διαπράττουν επικίνδυνα λάθη.

Τι ισχύει για την πλατφόρμα railway.gov.gr

Μέσα στον Ιούλιο, θα παρουσιαστεί η πλατφόρμα railway.gov.gr, η οποία θα επιτρέπει παρακολούθηση της θέσης κάθε τρένου με ακρίβεια εκατοστών. Η εφαρμογή αυτή θεωρείται από τον κ. Κυρανάκη μια σοβαρή δικλείδα ασφαλείας κατά των ατυχημάτων, καθώς θα συλλέγει και δεδομένα για την αξιολόγηση του προσωπικού, π.χ. ποιοι σταθμάρχες έχουν ευθύνη για κάθε δρομολόγιο.

Για τα σιδηροδρομικά έργα στη Θεσσαλία, ο υπουργός ανέφερε ότι θα έχουν ολοκληρωθεί έως το φθινόπωρο του 2026, και ότι η γραμμή Αθήνα–Θεσσαλονίκη θα λειτουργεί πλέον με το ευρωπαϊκό σύστημα ασφαλείας ETCS.

Τέλος, αναγνώρισε πως σήμερα η ποιότητα των υπηρεσιών σε υπεραστικά και προαστιακά δρομολόγια παραμένει ανεπαρκής, αλλά μέσα στο καλοκαίρι θα γίνει για πρώτη φορά παραγγελία νέων συρμών από την Hellenic Train, με στόχο να τεθούν σε κυκλοφορία από το 2027.

Διαβάστε επίσης:

Βέλγιο: Η ΕΕ χαιρετίζει την κατάπαυση του πυρός μεταξύ Ισραήλ και Συρίας

Ρωσία: Αναστέλλει την λειτουργία δύο αεροδρομίων μετά την αναχαίτιση δύο μη επανδρωμένων αεροσκαφών

Απάντηση ΣΥΡΙΖΑ σε Μαρινάκη: Δεν αλλάζει η ΝΔ της χρεοκοπίας και των σκανδάλων