• Πολιτική

    Κώστας Αχ. Καραμανλής: Προγραμματίζουμε έργα υποδομών άνω των 13 δισ. – Τι είπε για τα έργα του Μετρό σε Αττική και Θεσσαλονίκη

    Κώστας Καραμανλής: Μπαίνει τέλος στη μεγάλη περιπέτεια των πολιτών με το Πάτρα - Πύργος

    Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής


    Το σχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ηλεκτροκίνηση, η πορεία των εργασιών για την ολοκλήρωση του σταθμού Βενιζέλου στο Μετρό Θεσσαλονίκης, αλλά και η επαναλειτουργία της γραμμής Κασομούλη –Σύνταγμα του τραμ στην Αθήνα, βρέθηκαν στο επίκεντρο της συνέντευξης του υπουργού Κώστα Καραμανλή στην εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ Σαββατοκύριακο» και στον δημοσιογράφο Προκόπη Γιόγιακα.

    «Η ηλεκτροκίνηση από την πρώτη στιγμή αποτέλεσε προτεραιότητα για εμάς», ανέφερε ο κ. Καραμανλής. «Το σχέδιό μας αναπτύσσεται σε 3 άξονες: Πρώτον, στο διαγωνισμό που ετοιμάζεται για τα νέα λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, μεγάλο μέρος προβλέπεται να είναι ηλεκτροκίνητα. Δεύτερον, είμαστε σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών για να δοθούν κίνητρα για την ανανέωση του στόλου των ΙΧ αυτοκινήτων. Και τρίτον, δουλεύουμε για τη δημιουργία των αναγκαίων υποδομών φόρτισης κατά μήκους των αυτοκινητοδρόμων», εξήγησε.

    Αναφορικά με τη διέλευση του τραμ στο τμήμα Κασομούλη – Σύνταγμα που έχει διακοπεί από τον Οκτώβριο του 2018 ο κ. Καραμανλής χαρακτήρισε παράδοξη την απόφαση του 2018, καθώς «από τη μία σταμάτησε για πιθανολογούμενους λόγους ασφαλείας η διέλευση του τραμ, αλλά από την άλλη δεν έγινε κάποια συγκεκριμένη ενέργεια ούτε για τη διαπίστωση ούτε για την αντιμετώπιση ενδεχόμενου προβλήματος».

    «Εμείς ζητήσαμε από τη ΣΤΑΣΥ και έγινε αυτοψία από ειδικούς επιστήμονες και τώρα ετοιμαζόμαστε να εγκαταστήσουμε ένα ειδικό σύστημα παρακολούθησης, με το οποίο θα διαπιστώσουμε οριστικά αν υπάρχει πρόβλημα μετατοπίσεων ή όχι. Και στη συνέχεια, μετά από περίπου 6 μήνες, είτε θα γίνουν οι αναγκαίες παρεμβάσεις είτε θα δοθεί άμεσα ξανά το τραμ στην κυκλοφορία», ανέφερε ο κ. Καραμανλής.

    Αναφορικά με το μετρό Θεσσαλονίκης και τον σταθμό Βενιζέλου ανέφερε πως η έγκαιρη ολοκλήρωση του έργου είναι δέσμευση του πρωθυπουργού. «Όπως ξέρετε, με την απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου δόθηκε οριστικά το πράσινο φως στην απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων, δηλαδή στη μόνη λύση που εξασφαλίζει ότι και τα αρχαία θα προστατευτούν και το μετρό θα κατασκευαστεί –και μάλιστα όσο πιο γρήγορα και οικονομικά είναι δυνατόν. Έτσι, επιτέλους, μετά από χρόνια τέλειωσε αυτό το σίριαλ και οι εργασίες πλέον τρέχουν».

    Για το μετρό της Αθήνας και τον σταθμό Πειραιά, παραδέχθηκε πως υπάρχουν καθυστερήσεις από τα προηγούμενα χρόνια. «Εργαζόμαστε μεθοδικά, όμως, ώστε Μανιάτικα-Πειραιάς-Δημοτικό Θέατρο να παραδοθούν το 2022. Όσο για τις οικονομικές διεκδικήσεις της Κοινοπραξίας που έχουν τη γενεσιουργό αιτία τους στο παρελθόν, θα εξεταστούν από την Αττικό Μετρό ΑΕ».

    «Όλα πάνε καλά και οι 3 πρώτοι σταθμοί της επέκτασης προς Πειραιά (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια) μετά από εντατική προσπάθεια θα λειτουργήσουν τον Ιούλιο», ανέφερε.

    Όπως ανέφερε ο κ. Καραμανλής, η κυβέρνηση επιθυμεί να επενδύσει σε δράσεις που ο πολλαπλασιαστής τους για την οικονομία μας είναι πιο μεγάλος. «Κατ’ εξοχήν τέτοιος τομέας είναι τα έργα υποδομών. Προγραμματίζουμε έργα ύψους πάνω από 13 δισ. ευρώ. Με σύμμαχο ελπίζω την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με την οποία είμαι σε διαρκή επικοινωνία και πιστεύω ότι ειδικά υπό τις παρούσες συνθήκες θα συναντήσουμε κατανόηση, ώστε σημαντικά για την Ελλάδα έργα να προχωρήσουν απρόσκοπτα. Έργα όπως ο οδικός άξονας Πάτρα-Πύργος, η ολοκλήρωση του Ε65, αλλά και νέα έργα όπως είναι ο ΒΟΑΚ στην Κρήτη, οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού και η Περιφερειακή Οδός της Θεσσαλονίκης».

    Τέλος, αναφορικά με τα σενάρια ανασχηματισμού που κυκλοφορούσαν, ανέφερε πως το έργο ενός υπουργού το αξιολογεί ο πρωθυπουργός και, βέβαια, οι πολίτες.

    «Ούτε τα έργα «φυτρώνουν» σε μια μέρα, ούτε οι αστικές συγκοινωνίες αλλάζουν σε μια νύχτα. Ήδη έχουμε καταφέρει τόσα, όμως. Προχωράμε το διαγωνισμό νέων λεωφορείων που λύνει το πρόβλημα των συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Σίγουρα θέλουμε να πετύχουμε πολύ περισσότερα, αλλά δουλεύουμε αθόρυβα και χωρίς μεγάλα λόγια. Άλλωστε σε αυτό το μοντέλο πολιτικής πιστεύω», κατέληξε ο κ. Καραμανλής.



    ΣΧΟΛΙΑ