• Διεθνής πολιτική

    Η Τεχεράνη παραδέχθηκε ότι τα καύσιμα που κατάσχεσαν οι ΗΠΑ από τα ελληνικών συμφερόντων τάνκερ ήταν ιρανικά

    • Newsroom

    Bijan Namdar Zanganeh, υπουργός πετρελαίου του Ιράν


    Τα τέσσερα τάνκερ -ελληνικών συμφερόντων- των οποίων τα καύσιμα κατασχέθηκαν από τις ΗΠΑ πρόσφατα, κατευθύνονταν προς τη Βενεζουέλα και μετέφεραν βενζίνη που είχαν φορτώσει στο Ιράν, σύμφωνα με τον Ιρανό υπουργό πετρελαίου Bijan Namdar Zanganeh.

    Όπως αναφέρει το Bloomberg, τα σχόλιά του αποτελούν την πρώτη παραδοχή από την Τεχεράνη, ότι τα πλοία μετέφεραν φορτίο από την Ισλαμική Δημοκρατία όταν το κατάσχεσαν οι ΗΠΑ. Ο Πρόεδρος του Ιράν Χασάν Ρουχάνι υποστήριξε το Σάββατο ότι ήταν «ψέμα» ότι τα πλοία ήταν ιρανικά, αν και δεν σχολίασε τι μετέφεραν.

    Σύμφωνα με την lloydslist.maritimeintelligence, τα πλοία Bella (IMO 9208124), Bering (IMO 9149225), Pandi (IMO 9105073) και Luna (IMO 9208100) διαχειρίζεται η εταιρεία International Marine Services, του εφοπλιστή Γιώργου Γιαλοζόγλου.

    Η κατάσχεση ήταν μία άνευ προηγουμένου κίνηση από την Ουάσινγκτον, η οποία ανέφερε ότι τα πλοία περιείχαν 1,1 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου και θα μπορούσαν να αποσταθεροποιήσουν τις παγκόσμιες αγορές πετρελαίου.

    «Τα φορτία φορτώθηκαν από το Ιράν, αλλά ούτε τα πλοία ούτε τα φορτία ανήκαν στο Ιράν, και οι ΗΠΑ μίλησαν για δική τους νίκη από αυτή την υπόθεση”, δήλωσε ο Bijan Namdar Zanganeh τη Δευτέρα σε ενημέρωση στην Τεχεράνη. «Το καύσιμο ήταν ιρανικό, αλλά είχε πωληθεί στη Βενεζουέλα και η πληρωμή του είχε εκκαθαριστεί».

    Το Ιράν θα μπορούσε να διαταράξει τη διέλευση των διεθνών τάνκερ από τα στενά του Χορμούζ, το πιο κρίσιμο πέρασμα παγκοσμίως για τις αποστολές πετρελαίου. Ωστόσο, ο αντίκτυπος στις τιμές του πετρελαίου θα ήταν πιθανότατα μικρότερος, από αυτό που θα έφερνε ένα lockdown και η μείωση της ζήτησης για προϊόντα ενέργειας.

    Η τιμή του Brent υποχωρούσε το πρωί της Δευτέρα κατά 0,2%, στα 44,70 δολάρια το βαρέλι στο Λονδίνο, με τις απώλειες του από τις αρχές του έτους να φτάνουν στο 32%.

    Δεν είναι σαφές πού βρισκόταν τα πλοία τη στιγμή των κατασχέσεων, επειδή είχαν απενεργοποιήσει όλα τα δορυφορικά συστήματα παρακολούθησης για να αποφύγουν τον εντοπισμό, σύμφωνα με τα στοιχεία του Bloomberg. Ούτε είναι σαφές εάν οι ΗΠΑ εξακολουθούν να κρατούν τα πλοία ή τα έχουν απελευθερώσει.



    ΣΧΟΛΙΑ