• Πολιτική

    Εξεταστική για τα Τέμπη: Άναψαν τα αίματα μετά το εξώδικο της οικογένειας του μηχανοδηγού – Τι κατέθεσε η πρόεδρος της ΡΑΣ

    • NewsRoom


    Με την κατάθεση της προέδρου της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, Ιωάννας Τσιαπαρίκου, συνεχίστηκε την Τετάρτη η εξεταστική επιτροπή για τη διερεύνηση του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών.

    Η κα. Τσιαπαρίκου στάθηκε στην κατάθεσή της στο πόρισμα του αυτεπάγγελτου ελέγχου της ΡΑΣ, που καταγράφει ανθρώπινο λάθος και από την πλευρά του σταθμάρχη και από την πλευρά των μηχανοδηγών,  αλλά και ενδείξεις για πιθανή μη ολοκλήρωση του συνόλου τής εκπαίδευσης των σταθμαρχών.

    Όπως ανέφερε, ο σταθμάρχης δεν λειτούργησε όπως έπρεπε, δεν επικοινώνησαν οι μηχανοδηγοί, υπήρχε αστοχία σε διάφορα επίπεδα ελέγχων, ενώ ελέγξαμε την εκπαίδευση των σταθμαρχών προκειμένου να δούμε ότι όντως ολοκληρώθηκε, σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών, το οποίο μας είχε κατατεθεί και είχε εγκριθεί.

    «Βρήκαμε κάποιες ενδείξεις ότι πιθανό να μην ολοκληρώθηκαν όλες οι ώρες που προβλέπονται στο πρόγραμμα, γιατί δεν υπήρχαν ενυπόγραφα παρουσιολόγια κατά τη διάρκεια της πρακτικής εκπαίδευσης» είπε η κυρία Τσιαπαρίκου.

    Σε ερώτηση για τον ρόλο της τηλεδιοίκησης είπε ότι με την εξέλιξη των έργων που είχαμε ενημερωθεί ότι θα υλοποιηθούν, θα είχε πιθανά αποφευχθεί ένα τέτοιο δυστύχημα. Επισήμανε ωστόσο, ότι η ΡΑΣ δεν έκανε διερεύνηση δυστυχήματος και ότι εφόσον εκεί δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση, δεν μπορούμε να πούμε για μια διαδικασία που δεν υπήρχε.

    Σε ερώτηση για την κατάργηση του προϊσταμένου ασφαλείας στους συρμούς τον Μάρτιο του 2019, ειδικά όταν δεν είχαν ολοκληρωθεί τα νέα έργα ασφάλειας στον σιδηρόδρομο, η κυρία Τσιαπαρίκου είπε ότι η θέση αυτή δεν υπάρχει πλέον στους ευρωπαϊκούς σιδηροδρόμους εκφράζοντας την εκτίμηση ότι «πιθανόν τότε να θεωρούσαν ότι θα είχαν τελειώσει όλα στην ώρα τους». Σημείωσε πάντως ότι έτσι όπως είναι ο ελληνικός σιδηρόδρομος, «η όποια δικλείδα ασφαλείας θα ήταν απαραίτητη».

    Με αφορμή τις αναφορές της για υποστελέχωση της Αρχής, ειδικά το πρώτο διάστημα που ανέλαβε την ηγεσία της ΡΑΣ (2017), ο πρόεδρος της επιτροπής Δημήτρης Μαρκόπουλος την ρώτησε εάν είχε δεχθεί πιέσεις από πολιτικά πρόσωπα για αποσπάσεις. Η κυρία Τσιαπαρίκου είπε ότι υπήρξαν αιτήσεις για αποσπάσεις δύο διοικητικών υπαλλήλων στον ΣΥΡΙΖΑ και σε βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ.

    Ένταση για το ζήτημα της υγείας του μηχανοδηγού

    Κατά τη διάρκεια της εξέτασης της προέδρου της ΡΑΣ προκλήθηκε ένταση γύρω από το ζήτημα της κατάστασης του μηχανοδηγού και τις πληροφορίες που είδαν τη δημοσιότητα για ιστορικό εγκεφαλικών του.

    Νωρίτερα, η οικογένεια του μηχανοδηγού, ο οποίος σκοτώθηκε στο δυστύχημα, είχε αποστείλει εξώδικη διαμαρτυρία προς την Εξεταστική Επιτροπή, από την οποία ζητήθηκε την Τρίτη να προσκομιστεί ο πλήρης φάκελος υγείας του νεκρού.

    Οι εκπρόσωποι των κομμάτων της αντιπολίτευσης έκαναν λόγο για «χτίσιμο δεύτερης περίπτωσης ανθρώπινου λάθους» και επιχείρηση συγκάλυψης.

    Η οικογένεια του νεκρού μηχανοδηγού στο εξώδικό της, το οποίο απαίτησε να διαβαστεί κατά τη διάρκεια συνεδρίασης της Επιτροπής, επισημαίνει πως αυτή δεν ήταν η πρώτη φορά που επιχειρήθηκε να σπιλωθεί η μνήμη του ανθρώπου τους, μιλώντας για εξυπηρέτηση πολιτικών παιχνιδιών «προκειμένου να καλυφθούν οι πολιτικές και κυρίως ποινικές ευθύνες συγκεκριμένων προσώπων». Σημειώνουν ότι υπήρξαν συνειδητές προσπάθειςς να επιρριφθούν «ευθύνες στον νεκρό μηχανοδηγό, κάνοντας χρήση ιατρικών εγγράφων και προσπαθώντας να δημιουργήσει εντυπώσεις περί ιατρικών προβλημάτων του μηχανοδηγού τα οποία, δήθεν, τον καθιστούσαν ανίκανο προς εργασία!»

    Από την πλευρά της, η πρόεδρος της ΡΑΣ ανέφερε στην Επιτροπή ότι δεν είχε περιέλθει στην Αρχή τέτοια πληροφόρηση και ότι εάν η σιδηροδρομική επιχείρηση στην οποία εργαζόταν (Hellenic Train) το γνώριζε θα έπρεπε να τον στείλει για ιατρική εξέταση ή να μην τον χρησιμοποιεί ως μηχανοδηγό.

    «Σε ό,τι αφορά τις αρμοδιότητες μας, είχε γίνει πλήρης, ενδελεχής-ευλαβικός έλεγχος σε ό,τι αφορά τις ιατρικές βεβαιώσεις αλλά και γενικά την επάρκεια των μηχανοδηγών» είπε η κυρία Τσιαπαρίκου και προσέθεσε: «Το ότι υπήρχε εισαγωγή του, δεν το έχουμε στα χέρια μας. Το άκουσα από εσάς».

    Για το αν υπήρχε θέμα με την ικανότητα του συγκεκριμένου, «εμείς είχαμε τις πιστοποιήσεις των γιατρών που τον κρίνουν ως ικανό. Εάν ίδιος δεν είχε δηλώσει κάτι στους γιατρούς, είτε γνώριζε η επιχείρηση που τον απασχολούσε και δεν το αξιολόγησε ιατρικά, δεν μπορώ να το γνωρίζω αυτό».

    Από την πλευρά του, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Βασίλης Κόκκαλης είπε ότι η αναφορά της ΝΔ σε ιστορικό εγκεφαλικών του μηχανοδηγού αποτελεί «άθλια προσπάθεια» συγκάλυψης των πραγματικών ευθυνών για το δυστύχημα, ενώ η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής Μ. Αποστολάκη είπε ότι η πλειοψηφία επιδιώκει να αποδείξει αιτιώδη συνάφεια της απόσπασης διοικητικών υπαλλήλων με το δυστύχημα, τη στιγμή που υπάρχει το μέγα ζήτημα της παράνομης μετάταξης του σταθμάρχη.

    Την ίδια ώρα, κόντρα ξέσπασε όταν η πλειοψηφία ζήτησε να κλείσουν οι κάμερες προκειμένου να μην βγουν στον αέρα τα προσωπικά δεδομένα γύρω από το ιατρικό απόρρητο του μηχανοδηγού, όπως ζητούσε με το εξώδικό της  η οικογένειά του. 

    Σε αυτό διαφώνησε ο βουλευτής του ΚΚΕ, Νίκος Καραθανασόπουλος, με τον πρόεδρο της Επιτροπής, Δημήτρη Μαρκόπουλο να απαντά λέγοντας πως «απ’ όσο καταλαβαίνω η πρότασή σας είναι να είναι ανοιχτή η συνεδρίαση, κατά παράβαση αυτού που ζητά η οικογένεια». Σε αυτό απάντησε ο κ. Καραθανασόπουλος λέγοντας, «Ντροπή! είσαι αισχρός, ντροπή σου».

    Ο κ. Μαρκόπουλος απάντησε: «Σας τα επιστρέφω κ. Καραθανασόπουλε. Μας λέτε να σταματήσουμε τη διερεύνηση.

    Εσείς κ. Κόκκαλη φέρετε βαρύτατη ευθύνη για το γεγονός ότι είναι ανοιχτή η διαδικασία προσωπικά». Λαμβάνοντας τον λόγο ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ υπενθύμισε ότι δεν ήταν εκείνος που χαρακτήρισε… γουρλίδικη την επιτροπή.

    «Δεν σας επιτρέπω κ. Καραθανασόπουλε, αυτά εκεί που σας περνάνε. Θα έπρεπε να ντρέπεστε για τις επιλογές σας», επανήλθε ο Δ. Μαρκόπουλος, με τον βουλευτή του ΚΚΕ να του απάντα: «Κόφτο». «Το κόφτο όχι σε εμένα! Ντροπή σας, έχετε ξεφύγει κ. Καραθανασόπουλε και αν χρειαστεί θα λάβω μέτρα. Ντροπή σας. Τι χαρακτηρισμοί και αγοραίο ύφος είναι αυτό; Ντροπή σας κ. Καραθανασόπουλε θα έπρεπε να ντρέπεστε. Θα πάρω μέτρα αν συνεχίσετε έτσι δεν σας φοβάμαι στο πεζοδρόμιο αυτά», συνέχισε ο Δ. Μακρόπουλος ενώ ο κ. Καραθανασόπουλος τον προέτρεψε να πάρει!»

    Μετά τη διακοπή της συνεδρίασης το ΠΑΣΟΚ με ανακοίνωσή του υποστήριξε πως βρίσκεται σε  πλήρη εξέλιξη η  «προσπάθεια συγκάλυψης των υπευθύνων της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη».

    «Οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας επιχείρησαν να δημιουργήσουν ξανά στρεβλές εντυπώσεις και να υπηρετήσουν με κάθε τίμημα το δόγμα του “ανθρώπινου λάθους”, αυτή τη φορά με πρόσχημα τον ιατρικό φάκελο του νεκρού μηχανοδηγού της αμαξοστοιχίας και προκαλώντας ακόμη και την οικογένεια του, που πενθεί», προσθέτει το κόμμα της αντιπολίτευσης.

    Διαβάστε επίσης

    «Επίθεση» των Χούθι στο σχέδιο για μείωση επιτοκίων – Πυκνώνουν τα σύννεφα στην παγκόσμια οικονομία

    Πωλείται η πολυτελής έπαυλη της Έμα Στόουν στο Λος Άντζελες

    Νταβός: «Καταστροφή» ένας πόλεμος Λιβάνου-Ισραήλ, λέει ο Γκουτέρες



    ΣΧΟΛΙΑ