array(0) {
}
        
    
Menu
0.81%
Τζίρος: 192.55 εκατ.

Κανάρης (Vodafone): Εξαγορές στο ICT – Είσοδος σε Άμυνα και συνεργασίες στην ενέργεια

Comments

Ολοένα και περισσότερες τράπεζες προσεταιρίζονται την πρωτοβουλία Poseidon Principles, η οποία στοχεύει στην ευθυγράμμιση της δανειοδότησης της ναυτιλίας με τους κλιματικούς στόχους.

Πρόσφατο παράδειγμα αποτελούν τα κορυφαία χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, BNP Paribas και Credit Suisse, τα οποία υπέγραψαν τις κατευθυντήριες γραμμές που επιδιώκουν την επιτάχυνση των προσπαθειών μείωσης των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου από τα πλοία κατά τουλάχιστον 50% έως το 2050.

Μετά την απόφαση αυτή, ο αριθμός των τραπεζών που έχουν ταχθεί υπέρ της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας ανέρχεται σε 16 και αντιπροσωπεύει περίπου 140 δισ. δολάρια από τα δάνεια της διεθνούς ναυτιλίας, δηλαδή περίπου το 30% του συνολικού παγκόσμιου χαρτοφυλακίου χρηματοδότησης πλοίων.

Μάλιστα, ένας από τους “αρχιτέκτονες” του Poseidon Principles, ο Μάικλ Πάρκερ, κατά τη διάρκεια του συνεδρίου Money Marine που πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο, εκτίμησε ότι μέχρι το τέλος του 2020, οι τράπεζες που θα ενταχθούν στην πρωτοβουλία θα ανέλθουν στις 25. Όντας ο ίδιος τραπεζίτης επί τρεις δεκαετίες, υποστήριξε ότι έχουν δείξει ενδιαφέρον και ορισμένες ασιατικές τράπεζες και πιθανόν να υπογράψουν τους επόμενους μήνες.

Με βάση το νέο πλαίσιο, θα αλλάξουν σημαντικά οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των εφοπλιστών και των τραπεζών για τους τύπους πλοίων και ενεργειών που θα χρηματοδοτούνται ή ενδεχομένως δεν θα χρηματοδοτούνται από από τους δανειστές.

Από την άλλη πλευρά, υπάρχει και η πιο επιφυλακτική άποψη εκείνων που διερωτώνται για ποιο λόγο οι τράπεζες που δραστηριοποιούνται στα ναυτιλιακά δάνεια, αποφάσισαν να αφήσουν πίσω τους αυτό που γνωρίζουν να κάνουν καλά εδώ και χρόνια, δηλαδή τον έλεγχο της πιστοληπτικής ικανότητας των εταιρειών που ζητούν χρηματοδότηση και τη διασφάλιση ότι θα πάρουν πίσω τα “δανεικά” εγκαίρως, και εισέρχονται σε μία νέα εποχή.

Πιθανόν, αναφέρουν κάποιοι αναλυτές, επειδή αν ακολουθήσουν αυτό το νέο δρόμο θα αποκτήσουν μία πιο “πράσινη” εικόνα που σίγουρα θα ικανοποιήσει το κοινό και τους μετόχους τους. Τα τελευταία χρόνια η φήμη τους και η επιχειρηματική τους εικόνα έχει μάλλον πληγεί και αναζητούν τρόπους εξωραϊσμού του προφίλ τους.

Υιοθετώντας λοιπόν, τους νέους κανόνες για την χρηματοδότηση της ναυτιλίας θα συμβάλλουν στην προσπάθεια που συντελείται για μία υπεύθυνη περιβαλλοντική διαχείριση σε ολόκληρη την παγκόσμια θαλάσσια αλυσίδα.

Όποια και αν είναι τα κίνητρα γεγονός είναι ότι ο απώτερος στόχος θα είναι προς όφελος όλων.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι η πρωτοποριακή πρωτοβουλία Poseidon Principles, ξεκίνησε πριν επτά μήνες, τον Ιούνιο του 2019, με τη συμμετοχή 11 μεγάλων τραπεζών και στόχο την παροχή κινήτρων για δάνεια σε πλοιοκτήτες που επιθυμούν να αγοράσουν ή να κατασκευάσουν πλοία με χαμηλότερες εκπομπές άνθρακα, στο πλαίσιο της προώθησης της «πράσινης» ναυτιλίας.

Σήμερα και πριν κλείσει ένα χρόνος, δείχνει να κερδίζει έδαφος, και να εξελίσσεται σε «ρεύμα» με θετικό αντίκτυπο στην παγκόσμια οικολογική προσπάθεια και προφανώς και στην ενίσχυση μιας σύγχρονης, καινούργιας «πράσινης» ναυτιλίας.

Comments
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

BNP Paribas: Πουλάει στην Ageas το μερίδιό της στην AG Insurance έναντι €2 δισ.
Ulrik Fugmann (BNP Paribas Asset Management) στο mononews: Γιατί η ενέργεια είναι «ο τρόπος» να παίξει κάποιος το play του AI
H super Metlen και η αγωνία, τα 1,6 ευρώ της Intralot, τα περίεργα της Goldman Sachs, το αντίο στον Πανάρα, τo γκολ της Βρεττού, οι νέες business Μπάκου – Καϋμενάκη και ο Γεράρδος στο My Story

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η άνοδος Κωνσταντοπούλου και το επικίνδυνο κενό ευθύνης της κυβέρνησης
Καραμανλής, Σαμαράς, Τσίπρας, Καρυστινού: Μεσσίες ως άλλοθι
Νίκος Παππάς: Δεν φταίει αυτός, τόσος ήτανε – Εμείς φταίμε που τον ψηφίσαμε
Παιδί χωρίς παιδεία, νύχτα οδηγεί και οπλοφορεί
Ο Κατρίνης, ο Λοβέρδος και οι αναμάρτητοι
Ανήλικοι, μαχαίρια και αλγόριθμοι
Tο φιάσκο του προϋπολογισμού: Όλοι μιλούν – κανείς δεν λογοδοτεί
Όλα τα ζώα στην πλάτη του κυρίου Ζαμανφού
Χωρίς αναδασμό οι αγρότες διεκδικούν ένα μοντέλο που έχει χρεοκοπήσει
Σκληρή γραμμή Μαξίμου: Αφήνοντας τα μπλόκα να απονομιμοποιηθούν