array(0) {
}
        
    
Menu
-0.16%
Τζίρος: 82.83 εκατ.

Γερμανία: Έκτακτη προσγείωση αεροσκάφους της Swiss λόγω καπνού στην καμπίνα

Comments

Με μία βουτιά 10,5% έκανε ποδαρικό στη νέα χρονιά ο δείκτης BDI (Baltic Dry Index) καταγράφοντας τη μεγαλύτερη ημερήσια ποσοστιαία πτώση των τελευταίων έξι ετών. Ο συγκεκριμένος δείκτης που παρακολουθεί τα ναύλα στα πλοία capesize, panamax και supramax που μεταφέρουν εμπορεύματα ξηρού φορτίου, υποχώρησε στις 976 μονάδες, το χαμηλότερο επίπεδο από το Μάιο 2019.

Σύμφωνα με το Reuters, ο BDI έχει υποχωρήσει κατά 61% από το υψηλό αρκετών ετών που σημείωσε το Σεπτέμβριο 2019, όταν έφτασε στις 2.518 μονάδες, ενώ έκλεισε στο τέλος της προηγούμενης χρονιάς κατά 14% χαμηλότερα.

Στο σύνολο της η αγορά ξηρού φορτίου υποχωρεί λόγω της αύξησης του στόλου αλλά και της στασιμότητας που παρουσίασε η ζήτηση κατά την εορταστική περίοδο, ωστόσο τα ναύλα αναμένεται να κινηθούν ανοδικά μόλις ευθυγραμμιστούν με το κόστος των καυσίμων χαμηλά περιεκτικότητας σε θείο, υποστηρίζει ο αναλυτής Randy Giveans της Jefferies.

Από την πλευρά του ο αναλυτής της Evercore ISI, Jonathan Chappell σχολιάζοντας την πρόσφατη υποχώρηση της συγκεκριμένης αγοράς υποστήριξε ότι δεν θα αποτελέσει έκπληξη η συνέχιση του συγκεκριμένου δυσμενούς momentum.

Σε ανάλυση της Value Investor’s Edge για τις προοπτικές της αγοράς ξηρού φορτίου το 2020, που επιμελήθηκε ο οικονομολόγος James Catlin, αναφέρεται ότι ο προβληματισμός που υπάρχει για τη ζήτηση σε συνδυασμό με το πρόγραμμα των παραδόσεων, το πιο πιθανό είναι να διατηρήσουν το δείκτη BDI κάτω από το υψηλό του 2019.

Από την πλευρά της προσφοράς, οι προσαρμογές για την εφαρμογή του slow steaming, οι αποσύρσεις πλοίων για την εγκατάσταση scrubbers και η αύξηση των διαλύσεων που αναμένονται στις αρχές του νέου έτους μπορεί να την περιορίσουν. Ωστόσο, όσο περνά ο καιρός αυτοί οι ανασταλτικοί παράγοντες θα εκλείψουν.

Ο μεγάλος αστάθμητος παράγοντας για την αγορά ξηρού φορτίου το 2020 είναι αν θα επιτευχθεί λύση για τη λήξη του εμπορικού πολέμου και ποια θα είναι αυτή, αφού θα επηρεάσει τη διακίνηση των προϊόντων.

Στις εισηγμένες ναυτιλιακές που ασχολούνται με τη μεταφορά ξηρού φορτίου περιλαμβάνονται οι Eagle Bulk, Genco, Scorpio Bulkers, Golden Ocean, καθώς και οι ελληνικών συμφερόντων Diana Shipping, EuroDry, Navios Maritime Partners, Safe Bulkers, Seanergy και Star Bulk.

Comments
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των Lamda, Fourlis, Diana Shipping, Apple, Tesla
Diana Shipping (Σεμίραμις Παληού): Εξασφάλισε έσοδα 4,66 εκατομμυρίων δολαρίων
Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των Viohalco, Helleniq Energy, Ideal Holdings, Diana Shipping και Tesla

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα ωραία πλυντήρια του Αλέξη Τσίπρα
Η Ανατολική Μεσόγειος στον ασταθή 21ο Αιώνα: Η Ελλάδα ως ήπια δύναμη σε καιρούς αβεβαιότητας
Έλον Μασκ, ο κομματάρχης
Η Ζέττα Μακρή και το λαμόγιο
Πώς αμείβονται υπερωρίες και υπερεργασία: Ο εργατολόγος Γιάννης Καρούζος εξηγεί
Ο αδελφός, η κόρη και τα σόγια της Βουλής
Διαρθρωτική στασιμότητα και επενδυτική ασυμμετρία: Η αθέατη κρίση της ελληνικής παραγωγικής βάσης
Ο ήχος του χρυσού και το μούγκρισμα της αυταπάτης του δολαρίου
Τα τρίποντα του Ρίτσαρντ Σιάο
Η Μέρκελ πίσω από τις γραμμές: Δεν φώναξε ποτέ — τα είπε όλα με υπονοούμενα