array(0) {
}
        
    
Menu
-1.29%
Τζίρος: 64.44 εκατ.

ΔΙΜΕΑ: Πρόστιμα ύψους 33.000 ευρώ μόνο από τους ελέγχους Ιουλίου για την εφαρμογή των κανόνων ΔΙ.Ε.Π.Π.Υ.

Comments

Ακυρώθηκαν πτήσεις εν μέσω διαπραγματεύσεων για καλύτερες αμοιβές στους αεροσυνοδούς της Air Canada. Υπάρχουν πολλές πτυχές, αλλά θα σταθούμε σε εκείνη που αφορά τη δίκαιη αμοιβή των εργαζομένων σε μια εταιρεία με μεγάλο τζίρο. Δίκαιη συγκριτικά, πόσα παίρνουν ανάλογα με τη θέση, δηλαδή την απόσταση στις αμοιβές των στελεχών από εκείνες των εργαζομένων της πρώτης γραμμής.

Ο Μάικ Ρουσό, CEO της εταιρείας, το 2022 έλαβε συνολικό πακέτο αποδοχών ύψους 12,4 εκατομμυρίων καναδικών δολαρίων, έναντι 3,7 εκατομμυρίων το 2021. Η εταιρεία, αφού πρώτα πήρε όλες τις επιδοτήσεις της πανδημίας και γλίτωσε την οικονομική καταστροφή, εξήλθε από τα κρατικά προγράμματα ενίσχυσης που περιόριζαν τις αμοιβές των στελεχών. Έτσι, ο διευθύνων σύμβουλος είδε τον μισθό του να διπλασιάζεται, πήρε bonus και δικαιώματα σε μετοχές. Όλα αυτά συνδέονται με το ρόλο του στην αποκατάσταση της κερδοφορίας της εταιρείας. Δεν θα το κρίνουμε αλλά παραθέτουμε στο τέλος του παρόντος κειμένου τους αριθμούς όπως παρουσιάζονται στην επίσημη ιστοσελίδα.

1

Λένε λοιπόν ότι ο Ρουσό ήταν εκείνος που έβαλε την εταιρεία σε πορεία κερδοφορίας. Άραγε μόνος του το κατάφερε αυτό; Οι υπόλοιποι εργαζόμενοι δεν συνέβαλαν; Οι 10.000 αεροσυνοδοί της Air Canada θεωρούν ότι αδικούνται. Ξεκίνησαν διαπραγματεύσεις ζητώντας τα αυτονόητα, όπως να πληρώνονται όλες οι ώρες εργασίας. Το συμβόλαιό τους, το οποίο αποδέχτηκαν κατά την πρόσληψη αλλά δεν παύει να είναι καταχρηστικό, προβλέπει ότι πληρώνονται μόνο οι ώρες εργασίας μέσα στο αεροσκάφος.

Οι προτάσεις της εταιρείας για βελτίωση της μισθοδοσίας δεν ήταν αμελητέες: αύξηση 38% σε τέσσερα χρόνια, βελτίωση συνταξιοδοτικών και ασφαλιστικών προγραμμάτων και μισθοί που μπορούν να φτάσουν σε υψηλά επίπεδα για τα καναδικά δεδομένα. Όμως το ζήτημα δεν είναι μόνο αριθμητικό. Οι αεροσυνοδοί εργάζονται με ένα ιδιότυπο μοντέλο «block time», όπου αμείβονται για τον χρόνο πτήσης και όχι για όλες τις ώρες που βρίσκονται σε υπηρεσία.

Πρόκειται για παγκόσμια πρακτική του κλάδου, σύμφωνα με την οποία οι εργαζόμενοι δουλεύουν απλήρωτοι τις ώρες προετοιμασίας. Όταν, για παράδειγμα, ελέγχουν τα διαβατήρια των επιβατών πριν από την επιβίβαση, εργάζονται αμισθί. Όταν υπάρχει καθυστέρηση, παραμένουν στο πόστο τους δωρεάν. Υπολογίζουν ότι συνολικά παρέχουν 35 ώρες χωρίς αμοιβή.

Θα αντιτάξει κάποιος ότι δεν εργάζονται κάθε μέρα οι αεροσυνοδοί, οπότε είναι χαλαροί. Στην Air Canada έχουν κατά μέσο όρο 14 ρεπό τον μήνα (συμπεριλαμβανομένων αδειών και αργιών). Δεν είναι όμως δουλειά που αφήνει περιθώριο για εύρεση δεύτερης απασχόλησης. Οι βάρδιες δεν είναι καθορισμένες ώστε να επιτρέπουν στον εργαζόμενο να βρει βραδινή εργασία, για συμπλήρωμα εισοδήματος. Έτσι, οι νεότεροι από τους 10.000 αεροσυνοδούς έχουν ετήσιες αποδοχές 35.000 δολάρια, που φτάνουν ίσα ίσα για τα βασικά έξοδα στον Καναδά.

Το ίδιο ποσό περίπου παίρνει κάθε μέρα ο CEO της εταιρείας, αν διαιρέσουμε το σύνολο των αποδοχών του με τις 365 ημέρες του έτους. Ναι, έχει πολύ μεγαλύτερες ευθύνες αλλά την υποτιθέμενη κερδοφορία δεν την έφερε μόνος του. Η απόσταση των μισθών είναι σύμπτωμα ενός συστήματος που αποδίδει υπερβολική αξία στη διοίκηση και περιορισμένη στους ανθρώπους που στηρίζουν την καθημερινή λειτουργία.

Η υπεράσπιση της υπέρογκης αμοιβής του CEO βασίζεται στην ιδέα ότι οι αποφάσεις του καθορίζουν την τύχη της εταιρείας. Το ερώτημα όμως είναι άλλο: πώς μοιράζεται η επιτυχία; Αν η κερδοφορία επιτυγχάνεται με την εντατικοποίηση της εργασίας, με την πίεση στα ωράρια ή με τη διατήρηση ενός ξεπερασμένου μοντέλου πληρωμής, τότε το μήνυμα προς το προσωπικό είναι σαφές: η δική τους συμβολή έχει λιγότερη σημασία από την αξία των μετοχών.

Η κοινωνική διάσταση του ζητήματος είναι εξίσου κρίσιμη. Οι πελάτες βλέπουν αεροπορικά εισιτήρια να ακριβαίνουν, μαθαίνουν ότι το προσωπικό δουλεύει απλήρωτο, ενώ τα στελέχη απολαμβάνουν πακέτα εκατομμυρίων. Πώς να δείξουν εμπιστοσύνη; Ένας οργανισμός όπου το χάσμα μεταξύ κορυφής και βάσης μοιάζει αγεφύρωτο δύσκολα μπορεί να εμπνεύσει αφοσίωση.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το επάγγελμα της αεροσυνοδού έχει ιδιαιτερότητες. Δεν είναι μια τυπική εργασία γραφείου. Για χρόνια, οι ίδιοι οι εργαζόμενοι δέχθηκαν το σύστημα «block time» επειδή προσέφερε ανταλλάγματα: προνόμια ταξιδιών, εμπειρίες που άλλες δουλειές δεν προσφέρουν. Ωστόσο, με τον χρόνο, οι απαιτήσεις της ζωής αλλάζουν και οι αντιλήψεις προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα. Η ανάγκη για αναθεώρηση είναι επιτακτική.

Το επιχείρημα ότι «όλοι ήξεραν τι υπέγραφαν» δεν αρκεί. Οι εργασιακές συνθήκες δεν είναι στατικές και οι κοινωνικές ανισότητες δεν μπορούν να παραμένουν αμετάβλητες με την επίκληση της «παράδοσης». Οι αεροπορικές εταιρείες χρειάζονται ριζική αναθεώρηση του τρόπου με τον οποίο κατανέμουν τα κέρδη. Δεν μπορεί όλη η επιτυχία να αντανακλάται σε έναν άνθρωπο, όσο σημαντικός κι αν είναι ο ρόλος του, ενώ χιλιάδες εργαζόμενοι δεν απολαμβάνουν ούτε τα βασικά, όπως να πληρώνονται όλες τις ώρες εργασίας.

Οικονομικά Αποτελέσματα Πρώτου Τριμήνου 2025 σε σύγκριση με 2024

– Έσοδα από λειτουργικές δραστηριότητες: $5,196 δισεκατομμύρια, μειωμένα κατά $30 εκατομμύρια ή 1%, λόγω μείωσης της προσφερόμενης χωρητικότητας κατά 0,4% σε ετήσια βάση.

– Λειτουργικά έξοδα: $5,304 δισεκατομμύρια, αυξημένα κατά $89 εκατομμύρια ή 2%, κυρίως λόγω αποσβέσεων, κόστους επίγειων πακέτων και αρνητικής συναλλαγματικής διακύμανσης. Οι χαμηλότερες τιμές καυσίμων αντιστάθμισαν εν μέρει την αύξηση.

– Λειτουργική ζημία: $108 εκατομμύρια, σε σύγκριση με λειτουργικό κέρδος $11 εκατομμυρίων την ίδια περίοδο του 2024.

– Προσαρμοσμένο EBITDA: $387 εκατομμύρια, με περιθώριο EBITDA 7,4%, μειωμένο κατά $66 εκατομμύρια και 1,3 ποσοστιαίες μονάδες αντίστοιχα.

– Προσαρμοσμένη ζημία προ φόρων: $215 εκατομμύρια, σε σύγκριση με $94 εκατομμύρια το 2024.

– Καθαρή ζημία: $102 εκατομμύρια και ζημία ανά μετοχή (diluted) $0.40, σε σύγκριση με καθαρή ζημία $81 εκατομμυρίων και ζημία ανά μετοχή $0.22.

– Προσαρμοσμένη καθαρή ζημία: $150 εκατομμύρια και ζημία ανά μετοχή $0.45, σε σύγκριση με $96 εκατομμύρια και ζημία ανά μετοχή $0.27.

– Προσαρμοσμένο κόστος ανά διαθέσιμη θέση-μίλι (CASM): 15,27 σεντς, σε σύγκριση με 14,76 σεντς, αύξηση 3,5%.

– Καθαρές ταμειακές ροές από λειτουργικές δραστηριότητες: $1,526 δισεκατομμύρια, μειωμένες κατά $66 εκατομμύρια.

– Ελεύθερες ταμειακές ροές: $831 εκατομμύρια, μειωμένες κατά $225 εκατομμύρια.

Διαβάστε επίσης:
Γερμανία: Ο υπ. Οικονομικών Κλινγκμπάιλ αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο συμμετοχής γερμανικών στρατευμάτων σε δύναμη εγγύησης της ασφάλειας της Ουκρανίας

BBC: Οι περιοχές της Ουκρανίας που θέλει ο Πούτιν και ποιες παραχωρήσεις προτίθεται να κάνει

Οι κεντρικοί τραπεζίτες συρρέουν στο Jackson Hole σε μια κρίσιμη στιγμή

Comments
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Air Canada: Το απεργιακό συνδικάτο αψηφά την εντολή επιστροφής στην εργασία
Ο Καναδάς διατάζει την επιστροφή των 10.500 αεροσυνοδών της Air Canada – Συνεχίζεται το χάος στα αεροδρόμια
Air Canada: Αδιέξοδο με το σωματείο των αεροσυνοδών, προειδοποιεί για ακυρώσεις πτήσεων

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όταν συλλαμβάνουν τον εργαζόμενο καθαριότητας
Ακούσιες νοσηλείες και στίγμα: Η περίπτωση του Γιώργου Μαζωνάκη
Όλα στάχτη
Το τέλος των τζαμπατζήδων
Πιτ Χέγκσεθ: Nα μην ψηφίζουν οι γυναίκες
«Μεταρρυθμίσεις» που υπονομεύουν τη συνοχή των Ενόπλων Δυνάμεων και την Εθνική Άμυνα
Ferrari, Glock, Viagra: Ο κόσμος του Βαγγέλη Στεφανάκη
Ο Καμμένος, η πεθερά και πόσους αφορά το εξοχικό της
Καθένας με τον τουρίστα του και με τον καημό του
Τι να το κάνουν το κράτος, όταν θα έχουν όλοι πεθάνει