• Άρθρα

    Κάτι δείχνει να κινείται στις διαλύσεις πλοίων

    scrap


    Παρά το γεγονός ότι το 2019 ήταν μία υποτονική χρονιά για την αγορά διάλυσης πλοίων, κατά τις τελευταίες εβδομάδες παρατηρείται μία αυξημένη κινητικότητα μετά τη βελτίωση που σημείωσαν πρόσφατα οι προσφερόμενες τιμές. Όπως επισημαίνουν οι αναλυτές, πρόκειται για μία σημαντική αγορά της ναυτιλίας αφού αποτελεί το βασικό μηχανισμό για τη διαμόρφωση της προσφοράς πλοίων στις ανάγκες της ζήτησης που υπάρχει για θαλάσσιες μεταφορές.

    Σύμφωνα με την Allied Shipbroking, καθώς πλησιάζουμε στο τέλος του 2019, μπορεί να δούμε μία επιβράδυνση στις συμφωνίες, ωστόσο, αναμένεται περαιτέρω κλιμάκωση από τον Ιανουάριο και έπειτα. Στο Μπαγκλαντές, η εικόνα αρχίζει να θυμίζει τις αρχές του 2019, όταν οι συναλλαγές ήταν περισσότερες, ενώ η χώρα ήταν πρώτη στις διαλύσεις πλοίων το τρέχον έτος, με την τάση να αναμένεται να συνεχιστεί κατά τις επόμενες δύο εβδομάδες.

    Την ίδια ώρα, τα θεμελιώδη της αγοράς στην Ινδία βελτιώνονται σταδιακά. Σημάδια αναζωπύρωσης εμφανίζει και το Πακιστάν, ωστόσο είναι ακόμη μακριά το σενάριο ισχυρής ανάκαμψης.

    Ο τελευταίος μήνας του έτους αποδεικνύεται αρκετά καλύτερος για την αγορά διαλύσεων που βίωσε πίεση τιμών και πτωτικές τάσεις στο σύνολο του 2019. Σε ανάλυση της η GMS Leadership επισημαίνει ότι το Δεκέμβριο υπάρχει επιτέλους αισιοδοξία, καθώς τόσο η προσφορά όσο και η ζήτηση αυξάνονται εν όψει του κανονισμού για την περιεκτικότητα των καυσίμων σε θείο του ΙΜΟ που θα τεθεί σε ισχύ από τον Ιανουάριο 2020.

    Την τελευταία εβδομάδα, μετά από τις σημαντικές απώλειες που σημειώθηκαν τους προηγούμενους μήνες, οι τοπικές τιμές χάλυβα στην Ινδία, το Πακιστάν και το Μπαγκλαντές κινούνται ανοδικά, ενώ καλύτερη είναι η εικόνα και για τα νομίσματα (στην Ινδία, το Πακιστάν και την Τουρκία) που έχουν αρχίσει να σταθεροποιούνται.

    Οι Έλληνες εφοπλιστές

    Σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν στείλει προς διάλυση 41 πλοία συνολικά από τις αρχές του έτους. Από αυτά, τα 11 ήταν δεξαμενόπλοια, τα 10 φορτηγά πλοία και άλλα 10 containerships, ενώ τα υπόλοιπα reefer, μικρά πλοία ξηρού φορτίου και ένα LPG.

    Όσον αφορά τις εταιρείες, τη μεγαλύτερη δραστηριότητα είχε η Costamare, του εφοπλιστή Κ. Κωνσταντακόπουλου, η οποία έστειλε στα διαλυτήρια έξι παλαιάς κατασκευής πλοία της και ακολούθησαν η Maran Dry του Γιάννη Αγγελικούση με πέντε πλοία προς διάλυση, η Chartworld του Λου Κολλάκη με τρία πλοία και η Unibros Shipping με δύο πλοία.

     

     

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ