• Πολιτική

    Χριστίνα Αλεξόπουλου στο mononews: 550 νέα λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη το 2024

    Χριστίνα Αλεξοπούλου, Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές

    Χριστίνα Αλεξοπούλου, Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές


    550 νέα πράσινα λεωφορεία αναμένεται να καταφθάσουν στην Αθήνα εντός του 2024 σύμφωνα με τα όσα δηλώνει η υφυπουργός μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, σε συνέντευξη που έδωσε στο mononews.

    Αναφέρεται, δε, στην πορεία της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας και τα μέτρα που λαμβάνει το υπουργείο για την προώθησή της, καθώς και στο τι ανταπόκριση υπάρχει από τον κόσμο.

    Επιπλέον, παρουσιάζει τις πρωτοβουλίες, ώστε τα μέσα να γίνουν προσβάσιμα από τα ΑμεΑ καθώς και τα μέτρα για την ασφάλεια των συγκοινωνιών στην Ελλάδα.

    Πώς προχωράει η ηλεκτροκίνηση στη χώρα μας; Ποιες πρωτοβουλίες λαμβάνει το υπουργείο;

    Η προώθηση της ηλεκτροκίνησης αποτελεί μία από τις πιο σημαντικές μας προτεραιότητες στο πλαίσιο των στρατηγικών προσανατολισμών του υπουργείου.

    Με σαφή δέσμευση προς τον στόχο της πράσινης μετάβασης, αποδίδουμε ιδιαίτερη σημασία στα προγράμματα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2», «Πράσινα Ταξί», «e-Astypalea» και «Φορτίζω Παντού».

    Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, έχει θέσει την κυβερνητική στρατηγική προς την προώθηση μιας βιώσιμης και φιλικής προς το περιβάλλον κινητικότητας, και ενός πράσινου μέλλοντος για την Ελλάδα.

    Με τη δημοσίευση Κοινής Υπουργικής Απόφασης ενισχύεται το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2», που αφορά στη χορήγηση κινήτρων για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων από ιδιώτες.

    Συγκεκριμένα, αυξάνεται ο προϋπολογισμός της δράσης στα 65 εκατομμύρια ευρώ και παρέχεται η δυνατότητα μεταφοράς αδιάθετων πόρων από μία κατηγορία οχημάτων σε άλλη, για την οποία οι πόροι έχουν εξαντληθεί.

    Παράλληλα, με τον περιορισμό του χρονικού διαστήματος για την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος μετά την έγκριση της αίτησης αλλά και την προθεσμία 45 ημερών για την υποβολή δελτίου παραγγελίας οχήματος από τον δικαιούχο θέτουμε ένα πλαίσιο επιτάχυνσης του ρυθμού απορρόφησης των κονδυλίων και της διαδικασίας καταβολής των επιδοτήσεων.

    Πότε θα δούμε τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία στην Ελλάδα; Θα υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές φόρτισης;

    Η πρώτη φάση της προμήθειας των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων περιλαμβάνει την παραλαβή συνολικά 650 οχημάτων.

    Στο πρώτο εξάμηνο του 2024, προβλέπεται η παραλαβή των πρώτων 250 οχημάτων συνολικά, τα οποία σε πολύ σύντομο διάστημα θα ενσωματωθούν στους στόλους των δύο μεγάλων αστικών κέντρων της χώρας.

    Συγκεκριμένα, προβλέπεται η προμήθεια 140 ηλεκτρικών λεωφορείων στην Αθήνα και 110 στη Θεσσαλονίκη.

    Εντός του 2024 θα αρχίσουν να παραλαμβάνονται σταδιακά και να τίθενται σε κυκλοφορία επιπλέον 200 λεωφορεία 12 μέτρων CNG (Συμπιεσμένου Φυσικού Αερίου) και 100 CNG 18 μέτρων.

    Αυτά τα οχήματα, πέραν του «καθαρού» περιβαλλοντικού αποτυπώματος, θα αναβαθμίσουν περαιτέρω την ποιότητα των υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό.

    Σε ορίζοντα τετραετίας, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου έχει ήδη προχωρήσει στη δεύτερη φάση προμήθειας νέων λεωφορείων με επιπλέον 650 οχήματα παρόμοιας υψηλής τεχνολογίας.

    Έχουμε ξεκινήσει διαγωνισμό για τα επιπλέον λεωφορεία, προκειμένου μέχρι το τέλος της τετραετίας να έχουμε έναν καινούριο στόλο, συνολικά στη χώρα, 1300 λεωφορείων. Η ανανέωση του στόλου, σημαίνει καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη.

    Τι ανταπόκριση υπάρχει από τα ταξί για τα ηλεκτρικά οχήματα;

    Το πρόγραμμα «Πράσινα Ταξί» προσφέρει ένα πολύ σημαντικό οικονομικό κίνητρο για τους ενδιαφερόμενους -της τάξης των 22.000€ ανά ταξί.

    Μάλιστα, ολοκληρώθηκε η πρώτη καταβολή επιδότησης του ποσού αυτού σε επαγγελματία οδηγό στην πόλη της Πτολεμαΐδας.

    Θέλουμε στο επόμενο διάστημα να βάλουμε τα θεμέλια ώστε τα επαγγελματικά οχήματα στα μεγάλα αστικά κέντρα να εξηλεκτριστούν.

    Στο “Πράσινα Ταξί” έχουν υποβληθεί έως σήμερα 81 αιτήσεις για 81 οχήματα, ένα νούμερο δυναμικό το οποίο αυξάνεται συνεχώς. Ωστόσο, θέλουμε οι αιτήσεις να πληθύνουν.

    Οι ενδιαφερόμενοι οδηγοί πρέπει να γνωρίζουν ότι η επιδότηση δε θα παραμείνει τόσο υψηλή επ’ αόριστον. Τους καλούμε να την αξιοποιήσουν και να προβούν σε άμεσες ενέργειες για την υποβολή των αιτήσεών τους.

    Παράλληλα, αναγνωρίζουμε ότι ακόμα υπάρχουν ενδοιασμοί και δεύτερες σκέψεις απέναντι σε μία νέα τεχνολογία.

    Έχουμε καταγράψει με προσοχή τα αιτήματα των επαγγελματιών οδηγών, τα έχουμε αξιολογήσει και είμαστε σε φάση προετοιμασίας των απαραίτητων νομοθετικών πρωτοβουλιών για την υλοποίηση σημαντικού αριθμού αυτών.

    Πως συνδυάζεται ο ρόλος και οι υποχρεώσεις της μητέρας με την πολιτική και ιδιαίτερα με τον ρόλο της υφυπουργού Μεταφορών;

    Η επίτευξη ισορροπίας μεταξύ αυτών των δύο ρόλων αποτελεί σαφέστατα μία σοβαρή πρόκληση καθώς οι ρόλοι της μητέρας και της Υφυπουργού είναι ιδιαίτερα απαιτητικοί.

    Σαφώς, ο βαθμός της δυσκολίας εντείνεται καθώς ο τομέας των Μεταφορών που μου έχει αναθέσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης είναι ένα παραδοσιακά «ανδρικό» χαρτοφυλάκιο.

    Πράγματι, είναι πολλές οι ώρες εργασίας στο υπουργείο, παράλληλα ένα σημαντικό κομμάτι του χρόνου μου το αφιερώνω στην Πάτρα και στην Αχαΐα, και πάνω από όλα η πιο σημαντική προτεραιότητα είναι η φροντίδα της κόρης μου και της οικογένειάς μου. Είμαι της ακλόνητης πεποίθησης ότι όταν κάποιος επιθυμεί κάτι, έχει τη δυνατότητα να το πετύχει, αρκεί να εργαστεί σκληρά για αυτό.

    Θέλω να τονίσω, ότι ο συνδυασμός εργασίας και μητρότητας αποτελεί μία δύσκολη άσκηση για όλες τις εργαζόμενες μητέρες. Η πολιτεία κάνει ότι μπορεί, στοχευμένα και μεθοδικά, για να απαλείψει το δίλημμα «καριέρα ή οικογένεια».

    Οφείλουμε να διαμορφώσουμε ένα πλαίσιο όπου η γυναίκα μπορεί να αναδείξει τις επαγγελματικές της δεξιότητες, διατηρώντας παράλληλα ακέραιο τον σημαντικό ρόλο της ως μητέρα.

    Πρόσφατα είχαν έρθει στην επιφάνεια δύο ζητήματα: Το ένα ήταν η άρνηση εισόδου σε ΑμεΑ σε λεωφορείο και το άλλο η επίθεση σε οδηγό λεωφορείου. Ποια μέτρα έχει λάβει το υπουργείο υποδομών;

    Τα εν λόγω ζητήματα, αλλά και κάθε αντίστοιχη εικόνα, προκαλούν σοβαρό προβληματισμό και ανησυχία σε όλους μας. Είναι εικόνες που δεν έχουν καμία θέση σε μία σύγχρονη κοινωνία.

    Τέτοιου είδους περιστατικά πλήττουν τόσο την καθημερινή λειτουργία του δημόσιου μεταφορικού συστήματος όσο και την ευημερία των πολιτών.

    Ως αρμόδιο υπουργείο αντιμετωπίζουμε τα προαναφερθέντα θέματα με αυξημένη προσοχή και προτεραιότητα. Έχουν ληφθεί και θα συνεχίσουν να λαμβάνονται μέτρα που στοχεύουν στην ενίσχυση της ασφάλειας και της προσβασιμότητας στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

    Ήδη, έχει υπογραφεί απόφαση με την οποία αυξάνονται τα πρόστιμα και οι αποζημιώσεις για την ανεμπόδιστη μεταφορά ΑμεΑ στα οδικά μέσα δημόσιας μεταφοράς, με σκοπό την πρόληψη και την αποφυγή περιστατικών διακρίσεων προς άτομα με κινητικά προβλήματα.

    Οι σημαντικές αυξήσεις στα πρόστιμα έχουν σκοπό να προστατεύσουν το δικαίωμα στη μετακίνηση των πολιτών αυτών και διαμορφώνουν ένα πιο αυστηρό πλαίσιο απέναντι σε ανάρμοστες συμπεριφορές.

    Επιπροσθέτως, πρέπει να αναφέρω ότι καταδικάζω απερίφραστα κάθε βίαιη πράξη. Η βία σε οποιαδήποτε μορφή της είναι απαράδεκτη και αποτελεί παραβίαση των βασικών αρχών που καθοδηγούν την κοινωνία μας.

    Εκφράζω την πλήρη στήριξή μου σε όλους τους εργαζόμενους που καθημερινά προσφέρουν υπηρεσίες με αφοσίωση και ευθύνη. Οι εργαζόμενοι αυτοί δικαιούνται να εργάζονται σε ένα περιβάλλον ασφάλειας και σεβασμού.

    Καλώ όλους τους πολίτες να αντισταθούν στη βία και να ενώσουν τις δυνάμεις τους για τη δημιουργία μιας κοινωνίας όπου ο σεβασμός προς τον άλλον είναι θεμελιώδης αξία.

    Διαβάστε επίσης:

    Χριστίνα Αλεξοπούλου: Να δημιουργήσουμε μια νέα κουλτούρα με σύγχρονες, πράσινες και φιλικές προς όλους συγκοινωνίες

    ΕΛΤΑ: Η τρύπα των 112 εκατ. ευρώ και η «εξυγίανση» με ορίζοντα το 2025

    Τι αλλάζει στην εκτός σχεδίου δόμηση – Κλείνουν οι διαγωνισμοί για τα πολεοδομικά σχέδια



    ΣΧΟΛΙΑ