Ανοδικά κινήθηκαν οι πωλήσεις ανά τεμάχιο στα σούπερ μάρκετ, παρά την αύξηση των τιμών στα τρόφιμα το πρώτο τρίμηνο του 2025, σύμφωνα με την εταιρεία μετρήσεων Circana.

Ειδικότερα, οι πωλήσεις τροφίμων αυξήθηκαν κατά 4%, ενώ τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και οικιακής φροντίδας ενισχύθηκαν κατά 4% και 2,9% αντίστοιχα.

1

Αυξημένος τζίρος

Το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων παρουσίασε αύξηση τζίρου κατά 6,4%, φτάνοντας τα 3,27 δισ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2025.

Ταυτόχρονα, η μέση τιμή ανά μονάδα προϊόντος αυξήθηκε κατά 1,8%, με τις μεγαλύτερες αυξήσεις να καταγράφονται στα τρόφιμα (+2,8%), ενώ οι τιμές στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής μειώθηκαν κατά 2,3% και στα είδη οικιακής φροντίδας κατά 0,9%.

Αύξηση κατανάλωσης σε συγκεκριμένες κατηγορίες

Μεταξύ των προϊόντων που παρουσίασαν σημαντική αύξηση σε κατανάλωση είναι τα κατεψυγμένα (+9,6%), τα γαλακτοκομικά (+5,4%), τα αλκοολούχα ποτά (+5,2%) και τα αναψυκτικά (+4,3%).

Τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας αυξήθηκαν κατά 4,2%, ενώ τα προϊόντα που πωλούνται επί ζυγίω κατέγραψαν άνοδο 8,2% σε αξία και τα τυποποιημένα προϊόντα κατά 5,9%.

Ανάπτυξη ιδιωτικής ετικέτας

Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνέχισαν να αναπτύσσονται με ρυθμό 6%, με μερίδιο αγοράς 27,3%.

Σε επίπεδο καταστημάτων, τα μικρά σημεία πώλησης (έως 400 τ.μ.) κατέγραψαν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη (+7,8%), ενώ τα υπερ-μάρκετ (άνω των 2.500 τ.μ.) παρουσίασαν ανάπτυξη 7,6%.

Σε γεωγραφικό επίπεδο, η Κρήτη (+7,7%), τα νησιά του Αιγαίου (+7,6%) και η Πελοπόννησος (+7,2%) είχαν την υψηλότερη ανάπτυξη, ενώ η Αττική σημείωσε αύξηση 5,9% και η Θεσσαλονίκη 6,1%.

Διαβάστε επίσης: 

Λαγκάρντ: Η ισχύς του ευρώ είναι αντιφατική, αλλά δικαιολογημένη – Είναι ευκαιρία για την Ευρώπη

Δασμοί: Η επόμενη ημέρα από την εμπορική συμφωνία ΗΠΑ-Κίνας και ο αντίκτυπος στην ΕΕ

Ρεύμα: Η στροφή στα σταθερά τιμολόγια φέρνει νέα προϊόντα από τις εταιρείες προμήθειας