• Οικονομία

    Ιωάννης Παππάς: Στα 71.726.237 εκατ. ευρώ το Μεταφορικό Ισοδύναμο

    • NewsRoom
    Ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Παππάς

    Ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Παππάς


    Σε επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Κέρκυρας, Αλέξανδρου Χρήστου Αυλωνίτη στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου απάντησε ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Ιωάννης Παππάς το μεσημέρι της Δευτέρας.

    Αντικείμενο της ερώτησης ήταν το Μεταφορικό Ισοδύναμο και οι καταβολές στους δικαιούχους, πολίτες και επιχειρήσεις, καθώς και αναφορικά με τα καύσιμα.

    Στην πρωτολογία του ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, λαμβάνοντας τον λόγο ανέφερε μεταξύ άλλων τα παρακάτω:

    «Το Μεταφορικό Ισοδύναμο έχει ζωτική σημασία για την προστασία της νησιωτικότητας και την εξασφάλιση αναπτυξιακών προοπτικών στα νησιά μας. Tο Μεταφορικό Ισοδύναμο για τα καύσιμα ξεκίνησε να εφαρμόζεται πιλοτικά σε 33 νησιά και τη στιγμή που συζητάμε αφορά 59 νησιά.

    Τα τελευταία που προστέθηκαν ήταν η Κάλυμνος και η Λήμνος.

    Ο προϋπολογισμός για το Μεταφορικό Ισοδύναμο ξεκίνησε από τα 60 εκατ. ευρώ το 2018 . Για το 2023 ο προϋπολογισμός για το Μεταφορικό Ισοδύναμο ανέρχεται στα 90 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση η οποία θα διατηρηθεί και για το 2024. Στο σύνολο από το 2018 χρηματοδοτήθηκαν από το εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και το έργο με τίτλο «Μέτρα για τη μείωση των ενδοπεριφερειακών ανισοτήτων, τη συγκράτηση και τη συνοχή του πληθυσμού στα νησιά», πραγματοποιήθηκαν πληρωμές συνολικού ύψους 177.677.883 εκατ. ευρώ.

    Από τα 2.246.920 εκατ. ευρώ που καταβλήθηκαν το 2018 έχουμε φτάσει σήμερα τα 71.726.237 εκατ. ευρώ, που είναι και το υψηλότερο ποσό που δόθηκε για το Μεταφορικό Ισοδύναμο.»

    Κατά τη διάρκεια της δευτερολογίας του, ο κύριος Παππάς στάθηκε στην ανάγκη βελτίωσης και αναβάθμισης του Μεταφορικού Ισοδυνάμου επισημαίνοντας μεταξύ άλλων τα παρακάτω:

    «Από την πρώτη στιγμή βελτιώσαμε τις παραλείψεις που διαπιστώθηκαν κατά την εφαρμογή της δράσης και αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε.

    Μοναδικό μας μέλημα η ενίσχυση της νησιωτικότητας και η στήριξη των κατοίκων των νησιών. Παράλληλα μεριμνούμε για τη βιωσιμότητα της δράση και την ταυτόχρονη θωράκισή της.

    Στόχος μας να συνεχίσει να αφορά πολίτες και επιχειρηματίες και να συνεχίσει να έχει τόσο μεγάλη γεωγραφική και πληθυσμιακή κάλυψη.

    Στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εργαζόμαστε για την περαιτέρω βελτίωση του Μεταφορικού Ισοδυνάμου.».

    Παρασκευαΐδης (ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ): Καθυστερεί η πληρωμή του μεταφορικού ισοδύναμου

    Σχετική ερώτηση, με αφορμή την καθυστέρηση στην καταβολή των επιδοτήσεων των Νησιωτικών επιχειρήσεων και των νησιωτών, στο πλαίσιο εφαρμογής του Μέτρου του Μεταφορικού Ισοδύναμου, κατέθεσε νωρίτερα και ο βουλευτής Λέσβου του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ, Παναγιώτη Παρασκευαΐδη.

    Ειδικότερα στην αναφορά του, ο Παναγιώτης Παρασκευαΐδης, τονίζει:

    «Καταθέτω το υ’ αριθμ. πρωτ. 478/24-10-2023 έγγραφο του Επιμελητηρίου Λέσβου με το οποίο σας μεταφέρεται η έντονη δυσαρέσκεια των επιχειρήσεων των νησιών Λέσβου – Λήμνου – Αγίου Ευστρατίου, αλλά και των μόνιμων κατοίκων – δικαιούχων των νησιών για την πολύ μεγάλη καθυστέρηση που παρατηρείται στην πληρωμή των επιδοτήσεων του Μεταφορικού Ισοδύναμου.

    Το Μεταφορικό Ισοδύναμο που υπήρξε αίτημα δεκαετιών των νησιών μας, αποτελεί πλέον νησιωτικό κεκτημένο και πολύ θετικό μέτρο, που συμβάλλει στη μείωση της ανισότητας μεταξύ νησιών και ηπειρωτικής χώρας.

    Επειδή η ενεργειακή κρίση και ο πόλεμος έχουν εκτινάξει το κόστος των Μεταφορών και των εισιτηρίων , θα περίμενε εύλογα ο κάθε νησιώτης το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής να επισπεύσει τις διαδικασίες άμεσης εκκαθάρισης όλων των παραπάνω οφειλών και να προγραμματίσει πλέον σε σταθερή δίμηνη ή τρίμηνη βάση όλες τις πληρωμές, όπως γινόταν στο παρελθόν».

    Στη συνέχεια, ο Παναγιώτης Παρασκευαίδης, επισημαίνει:

    «Δυστυχώς παρατηρείται μια αδικαιολόγητα ασυνέπεια, που εκθέτει τα κράτος και τη κυβέρνηση στα μάτια των κατοίκων των νησιών, αποτελεί κακό πρότυπο για την συνέπεια των Ελλήνων φορολογούμενων, εκτός και αν ο ετεροχρονισμός των πληρωμών του Μεταφορικού Ισοδύναμου αλλά και άλλων αθροιστικά πληρωμών του κράτους στοχεύουν στην βελτίωση των στοιχείων του πρωτογενούς πλεονάσματος του προϋπολογισμού με δημιουργική λογιστική.

    Δεν μπορεί η πολιτεία να απαιτεί την συνέπεια των φορολογουμένων πολιτών στις οφειλές τους και η ίδια να είναι προκλητικά ασυνεπής στις δικές τους οφειλές.

    Παρακαλώ, όπως με ενημερώσετε για τα μέτρα και τις ενέργειές σας, για την απρόσκοπτη λειτουργία του μέτρου του Μεταφορικού Ισοδύναμου με ταχύτερους και σταθερούς ρυθμούς».

    Διαβάστε επίσης

    Γεωργιάδης: Ποιοι είναι οι επόμενοι κλάδοι που θα εφαρμοστεί η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας

    Ταχιάος: Σε δύο χρόνια η αποκατάσταση των ζημιών στο σιδηροδρομικό δίκτυο Θεσσαλίας – Τι είπε για τη σήραγγα Σεπολίων

    Αυγενάκης: Ζήτησα την παραίτηση της διοίκησης του ΟΠΕΚΕΠΕ λόγω αδικαιολόγητων λαθών



    ΣΧΟΛΙΑ