ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η Ελλάδα έχει αποπληρώσει 5,3 δισεκατομμύρια ευρώ από τα δάνεια του πρώτου πακέτου διάσωσης από τους εταίρους της στην ευρωζώνη νωρίτερα από το προβλεπόμενο, γράφει την Τρίτη η γερμανική οικονομική εφημερίδα Handelsblatt, η οποία, επικαλούμενη δύο κυβερνητικούς αξιωματούχους στην Αθήνα, αναφέρει ότι εξόφλησε το ποσό τη Δευτέρα, παρόλο που το χρέος δεν ήταν αρχικά πληρωτέο πριν από το 2031.
Σύμφωνα με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Παύλο Μαρινάκη, αυτό θα εξοικονομήσει στην Ελλάδα 1,6 δισεκατομμύρια ευρώ σε τόκους μέχρι το 2041. Επιπλέον, η χώρα θα μπορούσε να μειώσει το ποσοστό του χρέους της σε σχέση με το ΑΕΠ κάτω από 120% μέχρι το 2029.
Τα δάνεια αποτελούν μέρος του πρώτου από τα τρία πακέτα διάσωσης από τους εταίρους της ευρωζώνης το 2010. Η πληρωμή πραγματοποιήθηκε στις επιμέρους χώρες μέσω της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όπως δήλωσε άλλος κυβερνητικός αξιωματούχος στο πρακτορείο ειδήσεων Reuters.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα, η ελληνική οικονομία ανακάμπτει σταδιακά από τη σοβαρή κρίση χρέους της περιόδου 2009-2018, κατά την οποία η χώρα βρισκόταν στο χείλος της εξόδου από την ευρωζώνη. Ωστόσο, η Ελλάδα εξακολουθεί να έχει το υψηλότερο ποσοστό χρέους προς ΑΕΠ στην νομισματική ένωση. Η κυβέρνηση στην Αθήνα είχε αρχικά προγραμματίσει να αποπληρώσει τα δάνεια, τα οποία έχουν πλέον εξοφληθεί, έως το 2031, δέκα χρόνια νωρίτερα από ό,τι είχε αρχικά προγραμματιστεί.
Ο ΟΟΣΑ προβλέπει οικονομική ανάπτυξη 2,1% για την Ελλάδα φέτος. Για το 2026 αναμένεται ανάπτυξη 2,2% .
Διαβάστε επίσης:
ΙΟΒΕ: Μικρή υποχώρηση στο οικονομικό κλίμα και την καταναλωτική εμπιστοσύνη τον Νοέμβριο
Γερμανία: Αισιοδοξία για ανάκαμψη από τους επενδυντές
PMI: Συρρίκνωση στη μεταποίηση και στην παραγωγή στην ευρωζώνη στο τέλος του 2025
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Χριστοδουλίδης στη «Le Figaro»: Η ένταξη της Κύπρου στο ΝΑΤΟ είναι «φυσική εξέλιξη»
- Κλειστός ο σταθμός Βικτώρια μετά τις 22:00 – Διέλευση συρμών χωρίς στάση προς Κηφισιά
- Μητσοτάκης: Αιχμηρό σχόλιο για Καραμανλή ,Σαμαρά και τις «αγωνίες των πολιτικών του καναπέ»
- Ο Μερτς στηρίζει την πρόταση της Κομισιόν για συνέχιση της παραγωγής κινητήρων εσωτερικής καύσης μετά το 2035