• Οικονομία

    Έρχονται αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας – Τι σχεδιάζεται και για τα πρόστιμα

    Ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης

    Ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης


    Περιεχόμενα

    Ριζικές αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας από το 2025 σχεδιάζει το οικονομικό επιτελείο, καθώς η ειδική ομάδα εργασίας που συστάθηκε πριν από λίγο καιρό επεξεργάζεται όλα τα ενδεχόμενα: από το ύψος των τελών κυκλοφορίας έως και τα πρόστιμα που επιβάλλονται σε όσους δεν πληρώνουν στην ώρα τους τα τέλη.

    Το πρώτο βήμα αναμένεται να γίνει τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, όταν η ειδική ομάδα θα πρέπει να παρουσιάσει το σχέδιο που θα καταρτίσει, σε σχέση και με τα όσα συμβαίνουν σε άλλα κράτη μέλη της ΕΕ.

    Οι σκέψεις

    Έτσι, δεν αποκλείεται να υπάρξει αύξηση των ποσών στα παλαιότερα αυτοκίνητα στο πλαίσιο εκκίνησης εφαρμογής αντικινήτρων χρήσης των παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων. Σήμερα δεν πληρώνουν τέλη τα καινούργια υβριδικά με ταξινόμηση μετά την 1-1-2021, εφόσον εκπέμπουν λιγότερα από 122 gr/Km, ενώ τα παλιά αυτοκίνητα καταβάλουν τέλη ανάλογα με τους ρύπους ακόμα και τον κυβισμό τους..

    Με τα νέα δεδομένα, τα μόνα αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας που θεωρείται σίγουρο ότι θα έχουν μηδενικά τέλη είναι τα ηλεκτρικά.

    Πρόστιμα

    Η ομάδα εργασίας θα εξετάσει και τα σενάρια για αλλαγές στο χρηματικό πρόστιμο για την εκπρόθεσμη καταβολή των τελών κυκλοφορίας που σήμερα ανέρχεται στο διπλάσιο της αξίας των τελών από την πρώτη μέρα καθυστέρησης.

    Το σχέδιο που εξετάζεται είναι όσο νωρίτερα γίνεται η εξόφληση των (ληξιπρόθεσμων) τελών, τόσο μικρότερο να είναι το πρόστιμο. Δηλαδή, αν κάποιος καθυστερήσει να τα πληρώσει έναν μήνα, η προσαύξηση να είναι πχ +20% και μετά το εξάμηνο να διπλασιάζεται, όπως ισχύει σήμερα.

    Η Ομάδα Εργασίας θα συνεδριάζει τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα και εκτάκτως όταν προκύπτουν επείγοντα θέματα, εντός του κανονικού ωραρίου εργασίας των δημοσίων υπαλλήλων ή και εκτός αυτού, σε κάθε δε περίπτωση εντός χρόνου που καλύπτεται από υπερωριακή απασχόληση, στο κτίριο όπου στεγάζεται το Γραφείο του Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών (Καραγιώργη Σερβίας 10, Αθήνα) ή μέσω τηλεδιάσκεψης, η δε διάρκεια της ορίζεται έως την ολοκλήρωση του έργου της.



    ΣΧΟΛΙΑ