• LIFE&STYLE

    Το μυστικό των δισεκατομμυρίων πίσω από τα εσώρουχά μας!


    Έξω από το κατάστημα της Victoria Secret στη New Bond Street στο Λονδίνο, μια μεγάλη ουρά άτολμων αντρών στέλνουν μηνύματα, αποφεύγουν την οπτική επαφή και κάνουν πως δεν προσέχουν το ροζ κορσέ στη βιτρίνα όπου στηρίζονται. Μέσα σε μια έκρηξη δαντέλας, πλισέδων, αρωμάτων και καλλυντικών, ο ναός του γδυσίματος, φτιαγμένος σαν μπουντουάρ με τοίχους με μαύρη λάκα και εκατοντάδες καθρέφτες που λαμπυρίζουν. Κορνιζαρισμένες φωτογραφίες των διάσημων Αγγέλων της Victoria Secret εκτίθενται ως άλλα οικογενειακά πορτραίτα την ώρα που πωλήτριες με ακουστικά στο κεφάλι περιφέρονται ανάμεσα στα πλήθη γυναικών πελατών.

    Η Victoria Secret, ο μεγαλύτερος οίκος εσωρούχων στις ΗΠΑ, μεταμόρφωσε το να ψωνίζει κανείς εσώρουχα από αγγαρεία σε blockbuster επιτυχία. Και μια επίσκεψη σε ένα τους κατάστημα μας διδάσκει το πόσο έχει γιγαντωθεί η βιομηχανία εσωρούχων την τελευταία δεκαετία. Σύμφωνα με τα δεδομένα που μας παρέχει το Euromonitor, η παγκόσμια βιομηχανία εσωρούχων άγγιξε τα 110 δισεκ. δολάρια σε πωλήσεις το 2014!

    Victorias-Secret-Flagship

    Η βιομηχανία των εσωρούχων λειτουργεί πάνω κάτω με τον ίδιο τρόπο που λειτουργεί η βιομηχανία της μόδας. Κάποιες εταιρείες, όπως η Agent Provocateur, σχεδιάζουν και διανέμουν τα δικά τους εσώρουχα, ενώ κάποιες άλλες λειτουργούν με συμφωνίες αδειοδότησης. Η Stella McCartney, για παράδειγμα, θα σχεδιάσει τα προϊόντα της σε συνεργασία με μια εταιρεία όπως η Bendom Group, η οποία έχει τις άδειες για τα εσώρουχα Stella McCartney και Heidi Klum Intimates. Η Bendom φτιάχνει τα προϊόντα στο δικό της δίκτυο εγκαταστάσεων παραγωγής και τα πουλάει στους δικούς της συνεργάτες εμπόρους, όπως βέβαια και στις μπουτίκ Stella McCartney.

    Και όπως και στη βιομηχανία της μόδας, τα περισσότερα εσώρουχα κατασκευάζονται στην Ασία. Εν μέρει, επειδή είναι οικονομικότερο. Αλλά επίσης και γιατί οι τεχνικές γνώσεις και τα μηχανήματα που χρειάζονται για να κατασκευαστούν εσώρουχα, δεν υπάρχουν σε τόση μεγάλη κλίμακα αλλού.

    Μερικοί πολυτελείς οίκοι τα φτιάχνουν οι ίδιοι – όπως η La Perla, που έχει ένα εξειδικευμένο εργοστάσιο κολλητά στα κεντρικά της στη Bologna στην Ιταλία – αλλά αυτό μπορεί να εκτοξεύσει το χρόνο και το κόστος παραγωγής στα ύψη. Ένα σουτιέν που φτιάχνει η Bendom χρειάζεται εννιά μήνες για να φτάσει στα ράφια των καταστημάτων. Τα σουτιέν της Agent Provocateur (που φτιάχνονται στη Νότιο Αφρική, την Ευρώπη ή την Ασία) χρειάζονται περίπου ένα χρόνο. Ένα σουτιέν La Perla θα χρειαστεί τουλάχιστον 12 ή 15 μήνες.

    laperla980x1400_natasha-poly_adv

    Στην Αμερική και την Ευρώπη, μερικές μεγάλες εταιρείες όπως η L Brands (που έχει τη Victoria Secret), η Hanes (που έχει τη Wonderbra και την Playtex), η Triumph International και το Calzedonia Group έχουν τη μερίδα του λέοντος στην αγορά εσωρούχων. Με ένα πολιτισμικό καπρίτσιο που την ξεχωρίζει από τις ΗΠΑ και την Ευρώπη, τη βρετανική βιομηχανία εσωρούχων καθοδηγεί ο όμιλος Marks & Spencer, ο οποίος κατέχει μερίδιο της τάξεως του 26% της συνολικής αγοράς.

    Στην Ασία, η βιομηχανία είναι πολύ πιο διαιρεμένη. Οι ασιατικές εταιρείες εσωρούχων συχνά κάνουν διπλή δουλειά πουλώντας και το δικό τους brand αλλά και κατασκευάζοντας για διεθνείς οίκους. Η κινέζικη Cosmo Lady, για παράδειγμα, προμηθεύει με πρώτες ύλες και τη Victoria Secret, ενώ η ιαπωνική Wacoal Holdings Corp, τρέχει τη δική της φίρμα αλλά παράγει και τα εσώρουχα οίκων όπως η DKNY.

    Πρόσφατα, όμως, νέα trend και τεχνολογίες – από υλικά παραγωγής μέχρι start-ups που πουλάνε συνδρομές εσωρούχων – έχουν ταρακουνήσει τη βιομηχανία. Ένα πράγμα να σημειώσετε: το στρινγκ ανήκει στο παρελθόν.

    6aad4d074390f413_Pictured-Gigi-Hadid_1_.xxxlarge

    «Η μεγάλη έκπληξη για τις κοπέλες είναι ότι φεύγουν από τα στρινγκ και πάνε σε πιο σεμνά εσώρουχα», λέει ο Marshall Cohen, επικεφαλής αναλυτής της βιομηχανίας στη NPD Group, μια εταιρεία έρευνας αγοράς. «Η νεαρή καταναλώτρια ψάχνει για μεγαλύτερη άνεση», λέει η Bernadette Kissane, αρμόδια ρούχων και παπουτσιών στη Euromonitor, για αυτή την αλλαγή πλεύσης.

    Η δημοτικότητα των sweatpants (ένας τύπος χαλαρού αθλητικού εσωρούχου), η καινοτομία των υλικών χωρίς ραφές, όπως και η τάση των γυναικών να ντύνονται τόσο άνετα όσο και στυλάτα, έχει οδηγήσει σε αύξηση των πωλήσεων των briefs και τη μείωση των πωλήσεων των στρινγκ. Πέρσι, οι πωλήσεις στρινγκ μειώθηκαν κατά 7%, ενώ οι πωλήσεις πιο αθλητικού στυλ εσωρούχων αυξήθηκαν κατά 17, σύμφωνα με την NPD Group.

    «Μετά την έκρηξη των στρινγκ ως το απόλυτο trend της δεκαετίας του ’90, σήμερα, λιγότερο από μια στις δέκα κυλόττες που πουλάμε είναι στρινγκ», είπε η Soozie Jeckinson, επικεφαλής σχεδιάστρια εσωρούχων στο Marks & Spencer. Το ίδιο ισχύει και στην βιομηχανία πολυτελών εσωρούχων. «Πουλάμε περισσότερα briefs από ότι στρινγκ», λέει ο Garry Hogarth, CEO της Agent Provocateur.

    Οι γυναίκες επίσης τοποθετούν την άνεση στην κορυφή. «Υπάρχει ισχυρή τάση για εσώρουχα χωρίς κορδόνι», είπε η Nancy Szachno-Dressel, έμπορος εσωρούχων στο εμπορικό κέντρο John Lewis, όπου τα σουτιέν χωρίς κορδόνι τώρα αποτελούν το 40% των πωλήσεων σουτιέν, από 32% που ήταν πέρσι.

    Και οι άντρες αναδιαμορφώνουν την αγορά επίσης. Όσο η αντρική μόδα εκτινάσσεται, το ενδιαφέρον του άντρα καταναλωτή για το τι συμβαίνει κάτω από τα ρούχα του αυξάνεται.

    010312_david_beckham_underwear_600120103131623

    «Τα τελευταία πέντε χρόνια έχω δει μια έκρηξη στην ποσότητα των brand αντρικών εσωρούχων», λέει ο Joel Primus, ιδρυτής του brand Naked το 2010. «Τα ισχυρότερα κίνητρα που υπάρχουν είναι η λειτουργικότητα και η πολυτέλεια. Οι άντρες θέλουν τα εσώρουχά τους να είναι, πρώτον και κύριον, λειτουργικά και κατ’ επέκταση στυλάτα. Κάτι που να μιλάει στη δική τους αίσθηση του στυλ», είπε ο Primus.

    Και όσο τα γυναικεία brief μεγαλώνουν, τα αντρικά μικραίνουν. Τα μποξεράκια τώρα κατέχουν το μεγαλύτερο μερίδιο της αντρικής αγοράς, κοντά στο 40%. Και ενώ και οι πωλήσεις brief αυξήθηκαν 23% ως το τέλος του 2014, τα μποξεράκια έπεσαν κατά 14%.

    Περισσότερο από τα ρούχα, η εφαρμογή των εσωρούχων παίζει πρωταρχικό ρόλο. Αποτελεί έκπληξη λοιπόν η έκρηξη online πωλήσεων εσωρούχων που προβλέπεται να αυξηθεί 18,2% ως το 2019, σύμφωνα με την εκτίμηση της Research & Markets.

    «Το να αγοράζεις εσώρουχα στο internet, θα ήταν ανήκουστο πριν από 10 χρόνια», λέει ειδικός ερευνητής της Fashionbi, εταιρείας ερευνών στο χώρο της μόδας και της πολυτέλειας. «Σήμερα, η βιομηχανία προσφέρει λεπτομερείς καταλόγους μεγεθών online, ποιοτικές υπηρεσίες για τους πελάτες και παράδοση – και μια τέλεια εναλλακτική στους καταναλωτές όταν δε νιώθουν άνετα να ψωνίζουν εσώρουχα παραδοσιακά», καταλήγει.

    maxresdefault

    «Οι συλλογές εσωρούχων έχουν εξελιχθεί με ρυθμούς που αντικατοπτρίζουν τις εποχιακές ready-to-wear συλλογές», εξηγεί η Lydia King, επικεφαλής αγοράστρια στο Selfridges. Έτσι, η Victoria Secret, προκειμένου να αυξήσει την ταχύτητα παράδοσης στα ράφια, έχει αναπτύξει ένα είδος «ταχύρυθμου προγράμματος». Και η Bendom, μιμούμενη τη Zara, έχει αναπτύξει ένα αντίστοιχο πρόγραμμα για να αντεπεξέλθει στην αυξανόμενη ζήτηση.

    «Αυτό απαιτεί ταχύτητα, καινοτομία, αξίες και υπηρεσίες», είπε ο Justin Davies-Rice, επικεφαλής της Bendom Group. «Οι κυρίαρχοι της αγοράς, όπως εμείς, εξελίσσονται για να αντεπεξέλθουν στη ζήτηση μέσω ολοκληρωμένων αλυσίδων εφοδιασμού. Έτσι ο καταναλωτής επιλέγει τι είναι αυτό που πραγματικά ζητάει», καταλήγει.

    Η Victoria Secret βρίσκεται στην κορυφή όλων των κατηγοριών καθώς έχει προϊόντα που ποικίλουν από αθλητικά μέχρι καλλυντικά. Έτσι, όσο οι εταιρείες τύπου H&M επενδύουν στα εσώρουχα, οι μεγάλοι οίκοι εσωρούχων αντεπιτίθενται διευρύνοντας το πεδίο των προϊόντων τους. Τα μαγιό της Agent Provocateur αντιστοιχούν στο 12% των πωλήσεων και ο οίκος κυκλοφορεί και ρούχα εμπνευσμένα από σχέδια εσωρούχων.

    Διαβάστε ακόμη:

    http://www.mononews.gr/neo-american-eagle-outfitters-store-stin-kardia-tis-athinas/38163

     



    ΣΧΟΛΙΑ