LIFE&STYLE

Τα παιχνίδια εικονικής πραγματικότητας θα μπορούσαν να σας κάνουν να νιώσετε περισσότερα συναισθήματα


Η αύξηση των παιχνιδιών και των ταινιών εικονικής πραγματικότητας δεν είναι απλώς τρελά γραφικά: Η ψυχαγωγία 3D μπορεί να είναι πολύ πιο συγκινητική, πιο συναισθηματική εμπειρία από το να παρακολουθείτε τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης. Ερευνητές στη Φινλανδία μελέτησαν την αντίδραση των ανθρώπων όταν βλέπουν τις εικόνες των προσώπων, και βρήκαν ότι οι εικόνες 3D μεταφέρουν περισσότερο συναίσθημα στο θεατή από την απλή φωτογραφία 2D. 

Ο ανθρώπινος εγκέφαλος κάνει κάτι ενδιαφέρον, όταν εντοπίζει ένα πρόσωπο ανάμεσα σε εκατομμύρια άλλες λεπτομέρειες σε μια περίπλοκη σκηνή: Προσπαθεί γρήγορα να διαβάσει το πρόσωπο για να μαντέψει την ψυχική κατάσταση και τις προθέσεις του ανθρώπου κάτω από το πρόσωπο. Ξέρουμε εδώ και καιρό για την προτίμηση του εγκεφάλου μας να εντοπίζει και να διαβάζει πρόσωπα, αλλά Φινλανδοί επιστήμονες στο Πανεπιστήμιο «Aalto» εντόπισαν ένα απρόσμενο κενό στην έρευνα αυτού του φαινομένου. Παρατήρησαν ότι το μεγαλύτερο μέρος της έρευνας που μελέτησε αντιδράσεις από φωτογραφίες προσώπων 2D, περιείχε διαφορετικά συναισθήματα.

Η ομάδα στη συνέχεια συνειδητοποίησε ότι είναι εύκολο να εμφανίσει πρόσωπα 3D με την τεχνολογία, όπως η στερεοσκοπία, – η τεχνική που κάνει τηλεοράσεις 3D και γυαλιά εικονικής πραγματικότητας. Όταν, στη συνέχεια, έκαναν πειράματα χρησιμοποιώντας εικόνες προσώπων 3D, ανακάλυψαν ότι οι άνθρωποι έχουν μια πολύ βαθύτερη συναισθηματική αντίδραση σε πρόσωπα που εμφανίζονται με αυτόν τον τρόπο σε σχέση με τις φωτογραφίες.

Η έρευνα του Πανεπιστημίου «Aalto» δηλώνει ότι υπάρχουν πολλές επιπλέον πληροφορίες σε μια εικόνα 3D ενός προσώπου. Αυτό επιτρέπει στον εγκέφαλο του θεατή να κατανοήσει ακόμα και τις πιο διακριτικές εκδηλώσεις προσώπου. Βρήκαν όμως ότι τα αποτελέσματα ήταν πιο έντονα για αρνητικά συναισθήματα όπως ο θυμός, και όταν ταίριαζαν τη δράση του 3D με το πώς βλέπουν τα ανθρώπινα μάτια το «βάθος» 3D. Από την άλλη πλευρά, η ευτυχία ήταν εντονότερη όταν η δράση 3D επεκτεινόταν πέρα από το ​​πώς δουλεύουν τα ανθρώπινα μάτια.

Αυτή η έρευνα έχει πραγματικά μεγάλες επιπτώσεις για τη δημιουργία διαδραστικών εμπειριών και παιχνιδιών 3D. Αναλογιστείτε τις ταινίες 3D που έχετε δει, και θα διαπιστώσετε ότι το 3D χρησιμοποιείται κυρίως για χαρακτηριστικά συγκίνησης ή έκπληξης. Για τους προγραμματιστές που θέλουν να προσφέρουν ευχαρίστηση με τις επερχόμενες συσκευές εικονικής πραγματικότητας, ανακοίνωσε το «Facebook’s Oculus», η φινλανδική μελέτη είναι σημαντική, διότι θα μπορούσε να τους βοηθήσει να βελτιώσουν τα 3D εφέ για να κάνουν πραγματικά το θεατή να νιώσει τα συναισθήματα των χαρακτήρων στο παιχνίδι. Εκατομμύρια δολάρια έχουν ήδη δαπανηθεί για να κάνουν τους χαρακτήρες στο παιχνίδι, όπως η διάσημη «Lara Croft Tomb Raider» πιο ρεαλιστικούς, και αυτό μπορεί να είναι το επόμενο βήμα.

Το αποτέλεσμα μπορεί να είναι ότι τα παιχνίδια εικονικής πραγματικότητας θα σας κάνουν να νιώσετε έντονα συναισθήματα. Μια τρομακτική σκέψη, αφού ακόμη και τα απλά παιχνίδια «Oculus» μπορεί να είναι ήδη τρομακτικά.


ΣΧΟΛΙΑ