• Ο Γιάννης Σαραντάκος στην Α’ εθνική, το σήριαλ «50-50» Νιφλή-Φώσκολου, η «γέφυρα» Χρήστου Πολίτη στη gay Κοινότητα, οι τολμηρές αποφάσεις του ΑΝΤ1, τo μείον-ταμείoν του Ιβάν, η Κουτσαυτάκη «πολύ σκληρή για να πεθάνει» ….και ποιοι δημοσιογράφοι ράβουν κοστούμια

    Media

    To μείον-ταμείoν του Ιβάν, η Κουτσαυτάκη «πολύ σκληρή για να πεθάνει», o Γιάννης Σαραντάκος στην Α’ εθνική, το σήριαλ «50-50» Νιφλή-Φώσκολου και ποιοι δημοσιογράφοι θέλουν να γίνουν βουλευτές

    • Σόνια Χαϊμαντά

    Ο Γιάννης Σαραντάκος σε ρόλο coach Α’ Εθνικής

    Προδιαγραφές καναλιού πανελλαδικής εμβέλειας αποκτά με το… καλημέρα σας το νέο Action 24 στη β’ περίοδο της ζωής του έχοντας περάσει στον έλεγχο της Greenhill Investments Limited, των Δημήτρη Μπάκου, Γιάννη Καϋμενάκη και Αλέξανδρου Εξάρχου.

    Το Action24 υπό τον Γιάννη Σαραντάκο θέλει να βγάλει φουλ δημοσιογραφικό πρόγραμμα στις 7 ή το αργότερο στις 14 Νοεμβρίου, από τις 6 το πρωί μέχρι και τα μεσάνυχτα.

    Στο πρωινό (6-10 π.μ.) «κλείδωσαν» ήδη τα ονόματα των Γιώργου Κακούση και Άννας Λιβαθινού ενώ στη συνέχεια τη σκυτάλη της ενημέρωσης θα παίρνει έως τη 1 μ.μ. ο Νίκος Υποφάντης, μεταγραφή από τον ΣΚΑΙ. Στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων (στις 7 το βράδυ) θα βρίσκεται ο “δικός” μας Βασίλης Τσεκούρας – που παραμένει συνεργάτης του Mononews (μετεγγραφή από το Open) με  σχολιαστές τους Ανδριάνα Ζαρακέλη και Σεραφείμ Κοτρώτσο.

    Τα μεσημέρια (στη 1 μ.μ.) στο δελτίο ειδήσεων η Ιωάννα Ράσου, τα Σαββατοκύριακα στο μεσημεριανό (1 μ.μ.) η Νικόλ Ποφάντη και στις 7 μ.μ. η Βάσω Μητρομάρα. Διευθυντής ειδήσεων θα είναι ο Στράτος Μπαλής. Στο βραδινό πρόγραμμα παραμένει ο Γιώργος Πιέρρος και η Αθηναϊς Νέγκα που συνιστούν και τα μοναδικά πρόσωπα που συνδέουν το κανάλι με το παρελθόν του.

    Το κανάλι πάντως έχει ένα κάποιο boost από προηγούμενες χρήσεις μιας και το 2021 εμφάνισε, υπό την προηγούμενη ιδιοκτησία του, κύκλο εργασιών 1.009.981 ευρώ έναντι 1.155.497 ευρώ το 2020. Ωστόσο οι ζημίες ανέρχονται σε 348.805 ευρώ το 2021 έναντι ζημιών 649.082 ευρώ το 2020.

    Οι 50 ημέρες που ανέβασαν τη Χρύσα Φώσκολου από το 20% στο 50%!

    Πέντε-πέντε ανεβαίνει τα σκαλιά της τηλεοπτικής της καριέρας η 31χρονη δημοσιογράφος του Open, Χρύσα Φώσκολου, τηλεοπτικό «ταίρι» του Μάνου Νιφλή στην πρωινή καθημερινή εκπομπή «Ανοιχτή Επικοινωνία».

    Μόλις 50 ημέρες μετά από την πρεμιέρα της εκπομπής (29/8) που δίνει lead in στους Δημήτρη Καμπουράκη και Παναγιώτη Στάθη, η διεύθυνση του καναλιού διεμήνυσε στο δίδυμο ότι η Χρύσα Φώσκολου από το 10-20% του χρόνου ομιλίας που είχε συμφωνηθεί να μιλάει και να σχολιάζει στον τηλεοπτικό «αέρα», θα εκτοξευθεί στο 50% βάζοντας γκολ από τα αποδυτήρια και προκαλώντας τη δυσαρέσκεια του έμπειρου παρτενέρ της.

    Να θυμίσουμε ότι η Χρύσα Φώσκολου μπήκε πιο δυναμικά στο τηλεοπτικό star system πλαισιώνοντας τον Γιώργο Παπαδάκη στην εκπομπή του «Καλημέρα Ελλάδα» όταν αποχώρησε τον περασμένο Ιούνιο η τότε συνεργάτιδά του, Αλεξάνδρα Καϋμένου, και χρειάστηκε να βρεθεί αντικαταστάτρια.

    Με σπουδές στη Δημοσιογραφία και τα Ναυτιλιακά, μοιάζει να είναι μια δημοσιογράφος όπως όλες οι άλλες, αν δεν έλειπαν κάποιες πτυχές στη ζωή της που μαρτυρούν μια πιο glam, luxury και ιδιαίτερη ζωή.

    Αρκεί μια βόλτα στον λογαριασμό της στο Instagram για να διαπιστώσει κανείς ότι τρελαίνεται για lush life, ρούχα made in Paris, ότι αλλάζει τους ταξιδιωτικούς της προορισμούς σαν τα πουκάμισα καθώς με ευκολία διακτινίζεται από το Παρίσι στην Αστυπάλαια και από τη Ρώμη σε πιο εξωτικά μέρη.

    Η Χρύσα Φώσκολου επενδύει πολύ στην εμφάνιση και το ντύσιμό της, μη περνώντας απαρατήρητη τις προάλλες στα εγκαίνια του «Ελληνικού», παρουσία του πρωθυπουργού, Κ.Μητσοτάκη, όταν εισήλθε στον χώρο περπατώντας πάνω στις κομψές της γόβες Christian Louboutin, η τιμή των οποίων κυμαίνεται από 560-999 ευρώ…

    Προφανώς οι αρρυθμίες στο ταμείο του Open δεν επηρεάζουν την παρουσιάστρια που κατέκτησε σε χρόνο dt το 50% τόσο στη μαρκίζα όσο και στον τηλεοπτικό χρόνο.

    Μα ποιος είναι ο Χρήστος Πολίτης που επενδύει στα gay Media;

    «Great things are coming… until then click here for more» αναφέρει η αρχική σελίδα του site της PolitisGroup, εταιρείας συμφερόντων του Χρήστου Πολίτη που ασχολείται εδώ και χρόνια με την υπαίθρια διαφήμιση, το digital, το Ραδιόφωνο, τις οπτικοακουστικές παραγωγές με ενεργή συμμετοχή στην αγορά στις προμήθειες του δημόσιου τομέα, τη φιλοξενία (Paros Palace Suites Hotel), το gambling (OΠΑΠ PLAY) και το Real Εstate (Λ. Κηφισίας, Πειραιάς).

    Ο πολύς κόσμος γνωρίζει την εταιρεία Politis Out of Home, από τις διαφημίσεις στα υπόστεγα των στάσεων λεωφορείων σε Ελλάδα και Κύπρο με περισσότερες από 9.200 θέσεις. Στον τομέα των Ραδιοτηλεοπτικών Μέσων, ο Όμιλος κατέχει σημαντικό μερίδιο στην αγορά με 3 ραδιοφωνικούς σταθμούς: τον Sfera 102.2 και τον Music 89.2 (στους οποίους έχει δώσει συνέντευξη και ο πρωθυπουργός Κ.Μητσοτάκης) και τον νεόκοπο Pride 98.6.

    Στα Ψηφιακά Μέσα, κατέχει και λειτουργεί βίντεο φαγητού, ένα από τα πιο δημοφιλή κανάλια μαγειρικής στο Facebook στην Ελλάδα καθώς και την 1η ΛΟΑΤΚΙ+ πύλη στην Ελλάδα με τίτλο «Pride.gr». Επιπλέον, ο Όμιλος κατέχει και λειτουργεί το Streamee, την πρώτη πολυμεσική εφαρμογή ήχου στην Ελλάδα όπου ο χρήστης μπορεί να βρει ηχητικό περιεχόμενο σε αποκλειστικά ραδιόφωνα, διαθέσεις, DJ, podcasts καθώς και σε όλα τα ραδιόφωνα του κόσμου.

    Έχοντας κατακτήσει σημαντικό μερίδιο του gay κοινού, ο όμιλος δημιουργεί πλέον και το PRIDE Network, το επόμενο βήμα μετά το ραδιοφωνικό σταθμό  PRIDE 98.6, το portal pride.gr και τα PRIDE podcasts.  Όπως αναφέρεται το PRIDE Network θα «δώσει χώρο σε ανθρώπους και απόψεις που μέχρι τώρα δεν ακούγονταν δυνατά» υιοθετώντας την ίδια στάση που έχει και για το Pride.gr: «Δεν είναι απλώς μια νέα πύλη, όπως κάθε άλλη.

    Είναι το νεότερο, το πιο φρέσκο, το εντελώς χωρίς ετικέτες και γεμάτο ζωντάνια και συναίσθημα έργο. Pride.gr δεν είναι εδώ για να επιβάλει, ούτε για να προκαλέσει. Το Pride.gr είναι εδώ για να σπάσει στερεότυπα αγκαλιάζοντας τη μοναδικότητα κάθε ατόμου, που μπορεί να έχει είχε φωνή και γνώμη αλλά μπορεί να μην είχε ακουστεί μέχρι τώρα, επειδή το βήμα δεν δόθηκε.»

    Η πιο νέα (Κουτσαυτάκη) είναι ωραία αλλά και ο πιο παλιός (Λάτσιος) είναι αλλιώς

    Σε μάχη χαρακωμάτων επιδίδονται οι CEO των ιδιωτικών καναλιών. Ο καυγάς αθόρυβος, κυριλέ προς το παρόν, γίνεται τόσο για την τιμή, δηλαδή για τις επιδόσεις στο ταμπλό της μέτρησης τηλεθέασης, όσο και για το χρήμα (διαφημιστικά έσοδα και μοίρασμα της «πίτας»).

    Η μηντιακή πιάτσα κάνει λόγο κυρίως για ένα διπλής διαδρομής «παρατηρητήριο» μεταξύ του CEO του Open, Γιάννη Λάτσιου και της ομολόγου του στον ΣΚΑΙ, Εύης Κουτσαυτάκη αν και τα κανάλια δεν έχουν τίποτα σχεδόν κοινό πέραν του ότι παλεύουν στην ίδια αρένα.

    Πράγματι ο Γ. Λάτσιος ένα από τα πιο έμπειρα και καταξιωμένα στελέχη στην ελληνική αγορά ΜΜΕ, κατέχοντας, επί σειρά ετών, επιτελικές θέσεις στους μεγαλύτερους ελληνικούς τηλεοπτικούς σταθμούς, έχει να παλέψει με τέρατα, ιερά και μη, σε ένα τερέν με φόντο την πτώση της διαφημιστικής δαπάνης, τις 38 παραγωγές της σεζόν, την απουσία ρευστότητας αλλά και του ίδιου του Ιβάν Σαββίδη από το οπτικό του πεδίο, τον Παπακαλιάτη, τη «Γη της Ελιάς» και το «Μαύρο Ρόδο» στο Mega, τον «Σασμό» και το «Αυτή η Νύχτα Μένει» στον Alpha, το «Παγιδευμένοι» και «Ποιος Παπαδόπουλος» στον ΑΝΤ1, την «Άγρια Γη» στον ΣΚΑΙ και το «Κάνε ότι Κοιμάσαι» στην ΕΡΤ.

    Το «Κόκκινο ποτάμι» και ο «Έρωτας φυγάς» στο OPEN αλλά και η μουσική εκπομπή με τον Γιάννη Μπέζο «Ό,τι αγαπώ» που κάνει πρεμιέρα σήμερα το βράδυ, δεν αρκούν για να φέρουν την Άνοιξη στο κανάλι της Παιανίας.

    Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, τα προβλήματα ρευστότητας στο κανάλι εξώθησαν τους τεχνικούς σε στάση εργασίας την περασμένη Τετάρτη διεκδικώντας μισθολογικές οφειλές και υπερωρίες.

    Ο ΣΚΑΙ αντιμετωπίζει άλλου είδους προβλήματα στο κομμάτι της ψυχαγωγίας και προσπαθεί να βρει θέση και αυτός στο Χρηματιστήριο τηλεθέασης πληρώνοντας προσώρας ορισμένες αστοχίες όπως η επιλογή της Ηλιάνας Παπαγεωργίου (Love Island), το πρωϊνό με τη Φαίη Σκορδά με τον επιτυχημένο ενημερωτικό τομέα (κεντρικό δελτίο ειδήσεων και Δ. Οικονόμου) να παρουσιάζει και αυτός ορισμένα προβλήματα όπως π.χ. η αλλαγή της ώρας των «Αταίριαστων».

    Οι αλλαγές συνεχίζονται όμως και με το νέο ραντεβού του «Γλυκάνισου» τα απογεύματα του Σαββατοκύριακου.

    Η πρώτη αντανακλαστική πρόθεση  του ΣΚΑΪ ήταν η άμεση διακοπή του προγράμματος, ωστόσο μετά από διαπραγματεύσεις με την ITV Studios Global Entertainment, αποφασίστηκε μια μεσοβέζικη λύση, με τα γυρίσματα να ολοκληρώνονται μέχρι το τέλος Οκτωβρίου και τον τελικό να προβάλλεται το αργότερο στα μέσα Νοεμβρίου.

    Η απόφαση ελήφθη καθώς το κανάλι του Φαλήρου δεν ήθελε να τα σπάσει με τον εκτελεστικό παραγωγό Ατζούν Ιλίτζαλι που έχει και τα δικαιώματα του «I am a Celebrity… Get Me Out of Here» που αναμένεται να βγει στον «αέρα» την επόμενη σεζόν.

    Παράλληλα συνεργασία υφίσταται μεταξύ ΣΚΑΙ και του Τούρκου παραγωγού και στα δικά του προγράμματα, «Τhe Voice», «Survivor» αλλά και «My Style Rocks».

    Το επιτελείο του σταθμού επιδεικνύει υπομονή και ευελιξία και η Εύη Κουτσαυτάκη είναι «πολύ σκληρή για να πεθάνει», δεν μασάει, λεφτά άλλωστε υπάρχουν, και αναμένει μια ανανεωμένη πρόταση προγράμματος.

    Ποιοι δημοσιογράφοι θα γίνουν βουλευτές;

    Εκλόγιμα «αφρόψαρα» από την επιφάνεια των δημοσιογραφικών δεξαμενών συνηθίζουν να ψαρεύουν τα κομματικά επιτελεία λίγους μήνες πριν τις εθνικές και περιφερειακές/αυτοδιοικητικές εκλογές.

    Πρόκειται για συνήθη πρακτική και ήδη Βουλή και Υπουργεία στελεχώνονται από προβεβλημένους δημοσιογράφους που άφησαν τη μάχη απέναντι στην εξουσία για να γίνουν και οι ίδιοι εξουσία.

    Μέχρι στιγμής γνωρίζουμε ότι τόσο η ΝΔ αλλά και ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ προσεγγίζουν αρκετούς δημοσιογράφους ενώ ευθαρσώς έχει δηλώσει ότι δεν θα είναι υποψήφιος με τη ΝΔ ο δημοσιογράφος Νίκος Ευαγγελάτος. Ανάλογη τοποθέτηση έκανε και η παρουσιάστρια του Kontra News Νατάσα Γιάμαλη, που οι φήμες την ήθελαν να πολιτεύεται με τον ΣΥΡΙΖΑ.

    Η Έλλη Στάη το αφήνει φλου αναφέροντας ότι «θα  δεχόταν να είναι υποψήφια με κάποιο κόμμα στην επερχόμενες εκλογές, όμως υπο προϋποθέσεις».

    Η ΝΔ έχει παράδοση στην ενσωμάτωση  δημοσιογράφων στα ψηφοδέλτιά της όπως ο Μπάμπης Παπαδημητρίου, ο αποπεμφθείς Κωνσταντίνος Μπογδάνος,  ο Δημήτρης Μαρκόπουλος, η Φωτεινή Πιπιλή, ο Δημήτρης Τσιόδρας, ο Θόδωρος Ρουσόπουλος, ο Φώτης Καρύδας, η Άννα Καραμανλή, η Σοφία Βούλτεψη, ο Πάνος Παναγιωτόπουλος, ο Αντώνης Πανούτσος, ο Γιώργος Αμυράς, ο Γιάννης Λοβέρδος, η Σύνθια Σάπικα, ο Δημήτρης Βενιέρης κ.ά.

    Μέχρι στιγμής ως new entry στη λίστα ακούγονται τα ονόματα του Δημήτρη Οικονόμου για το ψηφοδέλτιο του Νομού Καρδίτσας και του Γιώργου Αυτιά για τη Β’ Πειραιά. Φυσικά οι ίδιοι οι δημοσιογράφοι δεν επιβεβαιώνουν σε καμία περίπτωση έστω και σκέψεις για κάθοδό τους στην πολιτική.

    Υποψήφιος με το ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ θα είναι στο βόρειο τομέα, ο δημοσιογράφος Ανδρέας Παπαδόπουλος πρώην εκπρόσωπος Τύπου της ΔΗΜΑΡ που διατηρεί πολύ καλές σχέσεις με τον Νίκο Ανδρουλάκη και σύμφωνα με πληροφορίες αναμένεται να ανακοινώσει σύντομα και επίσημα την υποψηφιότητά του.

    Στον ΣΥΡΙΖΑ «κλειδωμένος» για την Ανατολική Αττική φέρεται ότι είναι ο δημοσιογράφος Γιώργος Καραμέρος. Στον Νότιο Τομέα της Αθήνας υποψήφιος θα είναι και ο δημοσιογράφος Γιώργος Κυρίτσης. Υποψήφιος περιφερειάρχης Νότιου Αιγαίου θα είναι ο Σταμάτης Μαλέλης.

    Game changer με το «καλημέρα σας» ο Γιάννης Παπαχρήστου

    Όταν έχεις γράψει χιλιόμετρα στην Coca Cola και έχεις χτυπήσει εκατοντάδες φορές «κάρτα» στην Chipita σε επιτελικές θέσεις, βλέπεις τα πάντα διαφορετικά.

    Έχεις το retail στο αίμα σου και δεν μασάς από τις αρρυθμίες της τηλεοπτικής λειτουργίας. Δεν σε νοιάζει να φέρεις τα πάνω κάτω, να ανατρέψεις όσα έκανε ο προκάτοχός σου Bert Habets, δεν χαμπαριάζεις να κάνεις την ανατροπή και να βγάλεις τις «Σέρρες» του Γ.Καμπουτζίδη ελεύθερα στο κοινό και ας έχουν χρεωθεί στο budget του συνδρομητικού ΑΝΤ1+ .

    Η πραγματικότητα είναι ότι η σειρά μεταδόθηκε στο ελεύθερο κανάλι την περασμένη Τετάρτη καθώς αφαιρέθηκαν οι «Παγιδευμένοι» που δεν προλάβαιναν τα γυρίσματα.

    Τα κενά λοιπόν καλύπτονται με δυναμικές αποφάσεις από τις «Σέρρες» και τη «Γέφυρα» (στις 26/10 το α’ επεισόδιο), δύο σειρές που φιλοξενεί η συνδρομητική πλατφόρμα ΑΝΤ1+ ενώ ολόκληρη τη σειρά θα μπορούν οι τηλεθεατές να την «απολαύσουν» εγγραφόμενοι στην πλατφόρμα του καναλιού. Αν δεν θέλουν ή δεν μπορούν τότε θα μείνουν με τα δύο επεισόδια …στο χέρι.

    Ο λόγος για τον Γιάννη Παπαχρήστου νέο CEO του ΑΝΤΕΝΝΑ Group Ελλάδος και παίρνει αποφάσεις, όχι αβασάνιστα και όχι χωρίς να πάρει τη σύμφωνη γνώμη του Θ. Κυριακού  κυρίως για το ιερό δισκοπότηρο του προγράμματος, το Mundial την εμπορική πολιτική για το οποίο θα ανακοινώσει την ερχόμενη Τετάρτη στα Village Cinemas, φρέσκο απόκτημα του ομίλου στη λογική με ένα σμπάρο (να πω για το Mundial) δύο τρυγόνια (να διαφημίσω την εξαγορά των εμβληματικών σινεμά).

    Στο νέο CEO πιστώνεται και η χαμηλή τιμή των 3,33 για τους 32 «κλειδωμένους» αγώνες του Mundial στο ΑΝΤ1+.

    Το ποσό ισχύει για 6μηνη συνδρομή συνολικού κόστους 19,99€ με εφάπαξ χρέωση και 14 ημέρες δωρεάν δοκιμή, ενώ το περιεχόμενο του FIFA World Cup Qatar 2022TM είναι διαθέσιμο στην ελληνική συνδρομή.

    Άλλες  αποφάσεις αφορούν επίσης καθιέρωση βραδιάς  σύγχρονου ελληνικού κινηματογράφου κάθε Πέμπτη στις 10 μ.μ., προβολή του «The 2night Show» Δευτέρα με Πέμπτη, ενώ τις Πέμπτες μετακινείται μισή ώρα αργότερα, στις 12 τα μεσάνυχτα το «Ενώπιος ενωπίω» και το «Πρόσωπο με πρόσωπο» με τον Νίκο Χατζηνικολάου. Δηλαδή Δευτέρα πρωί…

    Ο δράκος, ο Κυριάκος και οι πρωτονοτάριοι

    Τον νόμο στα χέρια τους ζήτησε να πάρουν προσωπικά, στελέχη της κυβέρνησής του, ο Κυριάκος Μητσοτάκης για την υπόθεση της μηντιακής – κυρίως τηλεοπτικής –  διαπόμπευσης της 12χρονης από τον Κολωνό.

    Έτσι, πίσω από την επιστολή με αίτημα την άμεση παρέμβαση του ΕΣΡ με την υπογραφή τόσο του κυβερνητικού εκπροσώπου και υφυπουργού στον πρωθυπουργό Γιάννη Οικονόμου αλλά και του Γιώργου Σταμάτη, Γενικού Γραμματέα Κοινωνικής Αλληλεγγύης του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, ως αρμόδια αρχή για θέματα παιδικής προστασίας, βρίσκεται ο ίδιος ο πρωθυπουργός. Και όχι το Μαξίμου.

    Του outsourcing στο Attica με τον Χρ. Μαχαίρα στο τιμόνι

    Δεν είναι η πρώτη φορά που το κανάλι Attica του Δήμου Ασπροπύργου αποφάσισε να δώσει σε ιδιωτική εταιρεία την  παραγωγή και διαχείριση του 30% του μηνιαίου προγράμματός του Attica. Το κανάλι, υπό την εποπτεία του νέου διευθυντή Χρήστου Μαχαίρα είχε συνάψει και κατά το παρελθόν ανάλογες συμβάσεις για το πρόγραμμά του (με το δίκτυο Hellas Net του εφοπλιστή Γιάννη Καραγιώργη, την περιφέρεια Αττικής και το οικονομικό κανάλι SBC).

    Ο Δήμος Ασπροπύργου, που λειτουργεί τον σταθμό, είχε προκηρύξει ανοιχτό πλειοδοτικό διαγωνισμό τον περασμένο Ιούλιο, ζητώντας από τους ενδιαφερόμενους ένα πάγιο χρηματικό ποσό, για μηνιαίο τίμημα, παροχή εγκαταστάσεων για την ψηφιακή εκπομπή μέσω DIGEA σε 24ωρη βάση, παροχή εγκαταστάσεων πλήρως επιπλωμένων επιφανείας τουλάχιστον 50 m2 για τη φιλοξενία του προσωπικού του, 4ωρη παροχή στούντιο πλήρως εξοπλισμένου, ανεξάρτητη παραγωγή προγράμματος 12,8 ωρών και προβολή του προγράμματός του τουλάχιστον από ένα συνδρομητικό κανάλι.

    Μοναδική εταιρεία που κατέθεσε προσφορά, ήταν η «Media Time Μονοπρόσωπη Ι.Κ.Ε.» με έδρα τα Studio Άλφα στο Μαρούσι και μέτοχο τον Γ.Ντάλλα που πήρε το έργο αντί 25.000 ευρώ το μήνα.

    Στόχος του Χρήστου Μαχαίρα είναι αρχικά να βγουν δοκιμαστικά το πρώτο 15θήμερο του Νοεμβρίου με την στελέχωσή του που προσώρας να περιορίζεται στους Γιώργο Χουδαλάκη, Βούλα Κεχαγιά και Βασίλη Θωμόπουλο σε ρόλο Διευθυντή ειδήσεων.

    Τι γνώμη έχει ο Νίκος Χατζηνικολάου για το 25% και 15%;

    Ενδιαφέρον θα έχει η τοποθέτηση των εκδοτών (ΕΙΗΕΑ) και του προέδρου της Νίκου Χατζηνικολάου στη δημόσια διαβούλευση που άνοιξε η Λίνα Μενδώνη για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού για τα Πνευματικά Δικαιώματα.

    Στο Ν/Σ ενσωματώνεται και η ευρωπαϊκή οδηγία που υποχρεώνει τις πλατφόρμες των social media και την Google να πληρώνουν αμοιβή στα ΜΜΕ για την αναπαραγωγή διαφόρων κειμένων τους.

    Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, οι δημοσιογράφοι πλέον θα δικαιούνται ένα 25 ή 15% (αναλόγως την περίπτωση) από τα χρήματα αυτά, ως ποσοστό τους επί των εσόδων των ΜΜΕ από τις διάφορες πλατφόρμες.

    Εδώ κρίσιμο ρόλο στον καθορισμό των ποσοστών θα παίξει ο αριθμός των εργαζομένων ανά μέσον. Και εξηγούμαστε:

    Η παράγραφος 4 του άρθρου 17 αναφέρει: «Οι δημιουργοί έργων που έχουν ενσωματωθεί σε έκδοση Τύπου λαμβάνουν ποσοστό επί των ετήσιων εσόδων που αποκομίζουν οι εκδότες Τύπου για τη χρήση των εκδόσεων τύπου από παρόχους υπηρεσιών της κοινωνίας της πληροφορίας.

    Το ποσοστό του προηγούμενου εδαφίου ανέρχεται σε 25% επί των ετήσιων εσόδων των εκδοτών, οι επιχειρήσεις των οποίων απασχολούν λιγότερο από το 60% των δημιουργών με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας και σε 15% επί των εσόδων των εκδοτών, οι επιχειρήσεις των οποίων υπερβαίνουν το παραπάνω ποσοστό απασχολούμενων με σχέση εξαρτημένης εργασίας.

    Το δικαίωμα των δημιουργών είναι ανεκχώρητο, με εξαίρεση τη διαχείρισή του από οργανισμούς συλλογικής διαχείρισης, και αντίθετοι συμβατικοί όροι είναι ανίσχυροι».

    Γιατί ο Αλαφούζος μήνυσε τον βουλευτή του Βαρουφάκη, Κλέωνα Γρηγοριάδη;

    Μέχρι τον Δέλτα του Φαλήρου ακούστηκαν τις προάλλες οι φωνές του Γιάννη Αλαφούζου όταν διάβασε τις δηλώσεις – και μάλιστα από τις αίθουσες της Βουλής – του βουλευτή του ΜΕΡΑ25 και ηθοποιού Κλέωνα Γρηγοριάδη τον οποίο έσπευσε να μηνήσει χωρίς δεύτερη σκέψη.

    Η δήλωση που πάτησε τον κάλο του καναλάρχη ήταν: «Μαρινάκης, Αλαφούζος και Βαρδινογιάννης έχουν τα ΜΜΕ που μας λένε ‘Πουτινάκια’, σε κάθε ευκαιρία, όταν κάνουμε κριτική στην κυβέρνηση.

    Την ίδια στιγμή αυτοί οι τρείς ΠΛΟΥΤΊΖΟΥΝ διακινώντας ρωσικό πετρέλαιο!»

    Η παραπάνω δήλωση του βουλευτή στη Βουλή οδήγησε τον Γιάννη Αλαφούζο να καταθέσει μήνυση εναντίον του, όπως τον συμβούλεψε και ο/η νομικός του σύμβουλος. Κάτι που δεν έχουν κάνει – ακόμη τουλάχιστον – Μαρινάκης και Βαρδινογιάννης.

    Η Θεοδώρα Μπάκα απασφάλισε στην ΕΡΤ

    Πριν καλά καλά ζεστάνει λίγο την καρέκλα της στη θέση της Προϊσταμένης της Διεύθυνσης Marketing της Γενικής Διεύθυνσης Marketing και Εμπορικής Εκμετάλλευσης της ΕΡΤ, η Θεοδώρα Μπάκα απασφάλισε και έπαιξε με όρους αγοράς.

    Εισηγήθηκε εκπτώσεις και επιβράβευση των διαφημιζόμενων και των διαφημιστικών εταιρειών που έχουν αυξήσει τη διαφημιστική δαπάνη προς τα προγράμματα της ΕΡΤ το 2022 έναντι των δαπανών του 2021 και την απόφαση έλαβε το Δ.Σ. Σύμφωνα με την απόφαση, θα δίνεται επιπλέον έκπτωση, πέρα των ποσοστών που υπάρχουν ήδη, από 5% έως 20%, ανάλογα με το ύψος της διαφήμισης.

    Για αύξηση έως 50% η έκπτωση μπορεί να φθάσει το 8% και για αύξηση άνω του 50% έως και 14%. Κλιμακωτή θα είναι και η επιβράβευση των εταιρειών για τη διαφημιστική επένδυση στην ΕΡΤ, με το επιπλέον κριτήριο μεταβολής της διαφήμισης να κυμαίνεται από 3% έως 9,9% (ανώτατο όριο που θέτει ο νόμος). Μένει να πληροφορηθούμε τι αισθήματα προκαλεί στους καναλάρχες η πολιτική αυτή.

    Short notice

    • H Νατάσσα Μπουτεράκου αναλαμβάνει επικεφαλής της Εμπορικής Διεύθυνσης των Digital Μέσων του ομίλου των Παραπολιτικών, όπου πραγματοποιούνται νέες επενδύσεις. Διαθέτοντας πολυετή επαγγελματική εμπειρία, θα συνεργαστεί με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση της δυναμικής και την ανάπτυξη νέων εκδοτικών προϊόντων του ομίλου.
    • Η Cosmote TV θα συνεχίζει να μεταδίδει και τη σεζόν 2022-23 τους αγώνες του Κυπέλλου Ελλάδας. Η Εκτελεστική Επιτροπή της ΕΠΟ αποδέχθηκε τη βελτιωμένη πρόταση του συνδρομητικού δικτύου η οποία ανέρχεται στο 1,2 εκατ. ευρώ.
    • Διαγωνισμό για την εταιρεία που θα αναλάβει τη σύνταξη της Έκθεσης Φερεγγυότητας του ασφαλιστικού ταμείου των ΜΜΕ για την τριετία 2021 – 2023 προκήρυξε ο ΕΔΟΕΑΠ λίγο πριν από την πραγματοποίηση της τακτικής γενικής συνέλευσης των μελών του. Η σύνταξη έκθεσης φερεγγυότητας ήταν απαίτηση των εργοδοτών και μπήκε στο νέο καταστατικό του Ταμείου με τις αλλαγές του Τάσου Πετρόπουλου επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.
    • Η LiFO εγκαινιάζει νέα στήλη «Ζούμε, ρε!», την πρώτη σειρά podcasts από ΑμεΑ για άτομα με ή χωρίς αναπηρία στην Ελλάδα, με την επιμέλεια της Χρυσέλλας Λαγαρία και του Θοδωρή Τσάτσου.