• Media

    Το HBO βγάζει εκτός πλατφόρμας το «Όσα Παίρνει ο Άνεμος» μετά τις σφοδρές αντιρατσιστικές διαδηλώσεις

    Σκηνή από την θρυλική ταινία με τον Κλαρκ Γκέιμπλ και την Βίβιαν Λη


    Το σφοδρό κύμα διαμαρτυριών κατά του ρατσισμού και της αστυνομικής βίας οδήγησε την HBO να αποσύρει την εμβληματική ταινία «Όσα Παίρνει ο Άνεμος» από την πλατφόρμα HBO Max.

    Η ιστορική ταινία, διάρκειας 3 ωρών και 58 λεπτών του 1939, θεωρείται από ορισμένους πανεπιστημιακούς ως εργαλείο στα χέρια του ρεβιζιονισμού των απολογητών του Νότου και της ιστορίας της δουλείας παρουσιάζοντας μία ρομαντική όψη του Νότου και μία πολύ καλλωπισμένη πλευρά της δουλείας, με το υπηρετικό προσωπικό ικανοποιημένο από την μοίρα του και εργαζόμενο υπό τους συνήθεις όρους εργασίας των εργαζομένων.

    Αυτός ο καλλωπισμός μίας σκοτεινής περιόδου της αμερικανικής Ιστορίας είναι έργο πολύ οργανωμένων κινημάτων στις πολιτείες που ανήκαν στην Συνομοσπονδία κατά την διάρκεια του Εμφυλίου Πολέμου, που προσπαθούν να δώσουν στον αμερικανικό Νότο εκείνης της εποχής μία παρουσιάσιμη εικόνα.

    Βασικό σημείο, η ιδεολογία της «Lost Cause» (Χαμένη Υπόθεση) υποστηρίζει ότι οι Πολιτείες του Νότου πολέμησαν για την πολιτική τους ανεξαρτησία, την απειλούμενη από τον Βορρά, και όχι για την διατήρηση της δουλείας, πράγμα που αντιβαίνει στην ιστορική αλήθεια.

    Αν και σε απόλυτους αριθμούς το «Avengers: Endgame» έρχεται πρώτο σε έσοδα στην ιστορία του σινεμά, με 2,8 δισεκατομμύρια δολάρια, το «Όσα παίρνει ο Άνεμος» (Gone With the Wind) παραμένει στην κορυφή με 3,44 δισεκατομμύρια δολάρια, αν ληφθεί υπ΄όψιν ο πληθωρισμός.

    «Το Όσα παίρνει ο Άνεμος είναι το προϊόν μίας εποχής και απηχεί φυλετικές προκαταλήψεις που ήταν κοινός τόπος στην αμερικανική κοινωνία», σχολίασε εκπρόσωπος της HBO Max για να εξηγήσει την απόφαση για την απόσυρση από την πλατφόρμα της ταινίας των 8 Οσκαρ.

    Για την εταιρεία, η διατήρηση της ταινίας στον κατάλογό της «χωρίς εξήγηση ή καταγγελία αυτού του δεδομένου θα ήταν ανεύθυνη».

    Η πλατφόρμα θα περιλάβει και πάλι της ταινία στον κατάλογό της, αλλά με μία πλαισίωση που θα εντάσσει το έργο στην εποχή του.

    Η ταινία παραμένει προσβάσιμη σε άλλες πλατφόρμες.



    ΣΧΟΛΙΑ