• Media

    Το digital κερδίζει τη μάχη της ενημέρωσης-Από πού ενημερώνονται οι Έλληνες εν μέσω πανδημίας

    • Contributor


    Το digital κερδίζει τη μάχη της ενημέρωσης, καθώς οι περισσότεροι Έλληνες δηλώνουν πως έχει τις ιστοσελίδες ως πρωταρχική πηγή πληροφόρησης σε ό,τι αφορά τις εξελίξεις με την πανδημία. Μάλιστα, σε ορισμένα τμήματα του πληθυσμού τα ηλεκτρονικά Μέσα κατέχουν την πρωτοκαθεδρία, αφήνοντας πίσω τους την τηλεόραση, που με την καταλυτική δύναμη της εικόνας, παραμένει μια εξέχουσα δύναμη.

    Όλα αυτά «αναδύονται» μέσα από την πολύπλευρη έρευνα της κοινής γνώμης που έγινε για λογαριασμό του ανεξάρτητου οργανισμού «διαΝΕΟσις», με στόχο να καταδείξει το πώς ζουν οι Έλληνες στην πανδημία.

    Η ισχυροποίηση της θέσης του digital στην ενημέρωση, εν μέσω των ακραίων και πρωτόγνωρων καταστάσεων που έχει επιφέρει η υγειονομική κρίση, επιβεβαιώνεται και από τα στοιχεία που διαθέτει το mononews.gr. Από τα οποία και πιστοποιείται η αλματώδη αύξηση της εμβέλειας του, όπως αυτή προκύπτει από τα διευρυμένα μεγέθη της επισκεψιμότητας.

    Ακολουθώντας πιστά τις βασικές αρχές της άμεσης και έγκυρης πληροφόρησης, το mononews.gr δεν στέκεται μόνο στις πρωτογενείς ειδήσεις. Σπεύδει να διευρύνει το πεδίο της ενημέρωσης με άμεσες και ειδικές αναλύσεις, δίνοντας πάντα ιδιαίτερη έμφαση σε όλο το πλέγμα της οικονομίας και των επιχειρήσεων, φωτίζοντας παράλληλα και τα πρόσωπα που αναδεικνύει η ρέουσα επικαιρότητα. Αυτά άλλωστε είναι τα χαρακτηριστικά στοιχεία της ενημερωτικής τους ταυτότητας.

    Στην πανελλαδική, τηλεφωνική έρευνα που έγινε από την Metron Analysis, στο διάστημα από τις 8 έως τις 15 Απριλίου (και για λογαριασμό της «διαΝΕΟσις»), ένα από τα ερωτήματα που τέθηκε ήταν και το ακόλουθο: Ποια είναι η κύρια πηγή ενημέρωσής σας αναφορικά με την πανδημία του κορονοϊού;

    Μπαίνοντας στα ενδότερα της δημοσκόπησης, το μεγαλύτερο ποσοστό της digital ενημέρωσης εκτινάσσεται στο 53,6% και αφορά την κατηγορία ανώτερου μορφωτικού επιπέδου, με τους ερωτηθέντες να κατέχουν μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών ή διδακτορικό. Στη συγκεκριμένη αυτή κατηγορία, η τηλεόραση βρίσκεται πολύ πίσω ως πρώτη πηγή ενημέρωσης (20,2%) ενώ εφημερίδες και ραδιόφωνο έχουν μερίδιο 2,6% και 2% αντίστοιχα.

    Τι επιλέγουν οι ηλικιακές ομάδες από τα 17 έως τα 39 έτη

    Οι ιστοσελίδες κλέβουν την παράσταση στην ενημέρωση και στις ηλιακές ομάδες από τα 17 έως το 39 έτη. Στην πρώτη περίπτωση, οι νέοι από τα 17 έως τα 24, ενημερώνονται κατά 40,1% από τα Ηλεκτρονικά Μέσα, έναντι του 29,6% που αποσπά η τηλεόραση και του 12,2% που έχουν τα κοινωνικά δίκτυα. Το εκπληκτικό είναι ότι σε αυτό το ηλικιακό κοινό, ή ενημέρωση από ραδιόφωνο και εφημερίδες είναι μηδενική…

    Στη δεύτερη περίπτωση, για τις ηλικίες από τα 25 έως τα 39, το digital αποσπά ποσοστό 41,2% στην πρωταρχική ενημέρωση, με την τηλεόραση να βρίσκεται στο 24,5%, τα κοινωνικά δίκτυα στο 13,4% το ραδιόφωνο στο 2,4% και τις εφημερίδες στο 1,5%.

    Από την άλλη πλευρά τα peak της τηλεόρασης είναι σε εκείνους που διαθέτουν μόνο πρωτοβάθμια εκπαίδευση (80,4%) ή έχουν ηλικία άνω των 65 ετών ( 77,3%). Σε αυτές τις κατηγορίες η εμβέλεια των Ηλεκτρονικών Μέσων είναι υποβαθμισμένη με τα ποσοστά να διαμορφώνονται στο 2,3% και 4% αντίστοιχα.

    Σε κάθε περίπτωση το ηλικιακό… μέλλον της κοινωνίας είναι αυτό που δίνει τη μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία στις ιστοσελίδες και την εν γένει διαδικτυακή ενημέρωση.

    Οι επιλογές ανά εισόδημα και επαγγελματική ενασχόληση

    Πέραν τούτων τα στοιχεία της έρευνας δείχνουν ότι η εμβέλεια της digital ενημέρωσης ανεβαίνει προοδευτικά, όσο αυξάνει και το εισόδημα των ερωτηθέντων. ‘Έτσι, οι ιστοσελίδες έχουν το 19,9% εκείνων που τα μηναία έσοδα είναι μέχρι 500 ευρώ. Αυξάνει στο 20% για τους έχοντες έσοδα μέχρι τα 1.000 ευρώ και πάει διαδοχικά στο 24,1% και στο 31,9% για τις κατηγορίες εισοδήματος μέχρι 1.500 και 2.000 ευρώ το μήνα. Η προτίμηση στις ιστοσελίδες ανεβαίνει στο 37,7% για έσοδα από 2.000 έως 3.000 ευρώ, ενώ για εκείνους που κερδίζουν πάνω από 3.000 ευρώ το ποσοστό εκτινάσσεται στο 40%. Με την τηλεόραση να έρχεται δεύτερη με 31,4%.

    Λαμβάνοντας υπόψη την επαγγελματική ενασχόληση, οι ελεύθεροι επαγγελματίες μαζί με τους επιστήμονες «ψηφίζουν» digital ενημέρωση σε ποσοστό 53,7% (έναντι του 26,2% που δίνουν στην τηλεόραση ). Στη δεύτερη θέση βρίσκονται οι Δημόσιοι Υπάλληλοι που σε ποσοστό 36,8% έχουν ως πρώτη ενημερωτική επιλογή τις ιστοσελίδες, με την τηλεόραση να έχει μερίδιο 33,9%.



    ΣΧΟΛΙΑ