Media

Open: Όταν ο Ιβάν ο Τρομερός «ξυρίζει» τους τηλεοπτικούς του βογιάρους. Ο Τζώνη, η Άλκηστη, η Έλλη και ο Μιχαλέλης

  • Αλεξάνδρα Τσόλκα


Μαύρη Θάλασσα, Καύκασος, ο Ελληνισμός του Εύξεινου Πόντου, που είναι εκεί πριν καν υπάρξει Ιστορία, η εργατική οικογένεια, το αγόρι που γεννιέται στην Γεωργία και πιο μετά μεγαλώνει στις όχθες του ήρεμου Ντον των Κοζάκων, του απόηχου μιας τσαρικής αχανούς αυτοκρατορικής και του τέλους μιας κατά κόκκινης εποχής.

Ο Ιβάν Σαββίδης, στρατιώτης, καπνεργάτης, φοιτητής και μεταπτυχιακός στα Οικονομικά, επιχειρηματίας, ξεκινώντας κάποτε από την μεγαλύτερη ρωσική εταιρεία καπνού την Donskoy Tabak και εξαπλωμένος σήμερα σε αθλητικές, εμπορικές και ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, πρόεδρος του πολυτομεακού ομίλου Agroco, πολιτικός και εκλεγμένο μέλος της Νομοθετικής Βουλής της Περιφέρειας του Ροστόφ, δύο φορές και άλλες δυο φορές, επίσης βουλευτής στη Ρωσική Δούμα με το κόμμα Ενωμένη Ρωσία του Βλαντίμιρ Πούτιν.

Στην Ελλάδα το όνομα του σημαίνει υπερδραστηριότητα σε Βόρεια Ελλάδα και ΠΑΟΚ, «Μακεδονία Παλλάς», ΣΕΚΑΠ!

Όλα επικά!

Αντάξια του Πρωτόγενου, θεού Πόντου, γιου της Γαίας, αφέντη των θαλασσών!

Μεγαλωμένος ο ίδιος με την αρχή των λόγων των μανάδων στα παιδιά του Πόντου, πως «να ξερένεται η γούλα μ’ αν ανασπάλωσε πατρίδα μ», «να μου στεγνώνει ο λαιμός εάν ξεχάσω την πατρίδα μου».

Στον άνθρωπο αυτό λοιπόν, τον Ιβάν Σαββίδη, η επέλασή του σε όλων των λογιών τις επιτυχίες που στόχευσε, προσέκρουσε -έστω προς στιγμήν, ας πούμε!- στα ελληνικά ΜΜΕ!

Και αν αφήσουμε το ποσοστό 19% του τηλεοπτικού σταθμού Mega και τα σήματα των εφημερίδων του ομίλου «Πήγασος», το Έθνος και την Ημερησία! Ας σταθούμε στον τηλεοπτικό σταθμό Epsilon TV, που τον καυτό, ως συνήθως, και έρημο στις πόλεις Αύγουστο του 2017 πέρασε από τα χέρια του επιχειρηματία Φίλιππου Βρυώνη σε εκείνα του Ιβάν Σαββίδη. Το κανάλι Epsilon TV χαιρετίσθηκε ως πρωτοπορία και αναβαθμίστηκε όπως τονίστηκε, αλλά κυρίως αναβαπτίστηκε σε Open TV, στις 24 Οκτωβρίου 2018.

Ο πολυπράγμων, δαιμόνιος γιος του Πόντου έμελλε να δει τι σημαίνει ελληνική τηλεόραση, τις υπερτιμημένες αξίες της, τον θόρυβο της και φυσικά τη σπατάλη της…

Πλοίο που αργεί σάπιο φορτίο φέρνει…

Ο Ιβάν Σαββίδης, όταν ανέλαβε το εγχείρημα του Epsilon, πριν γίνει σκέτο Open και μετά Open Beyond, μιας και το σκέτο ήταν πιασμένο στα δικαιώματα, είχε και άποψη και όνειρα μεγάλα να κάνει το κανάλι το μεγαλύτερο της χώρας.

Άρχισε με τα χρώματα, όπου ζήτησε να ξηλωθούν τα προηγούμενα, αυτά του ταχυφαγείου, χτυπητά κόκκινα ακόμα και να εξαφανιστούν από τις ντουλάπες των παρουσιαστριών.

Συγκέντρωσε και μίλησε ο ίδιος στους εργαζομένους του σταθμού, δημοσιογράφους, τεχνικούς, σκηνοθέτες, παραγωγούς, κατανοώντας τα πάντα στα Ελληνικά, όμως έχοντας μεταφραστή στον πλευρό τον οποίο δεν άκουγε, απευθύνοντας ένα τηλεοπτικό φυσικά, αλλά βιβλικής πνοής, άγγελμα τύπου «…σεις είσθε το άλας της γης»!

Και άλλαξε στελέχη.

Προσέλαβε θρύλους των ελληνικών καναλιών, που έχουν γράψει χιλιόμετρα σε όλα τα κανάλια της χώρας, δημόσια και ιδιωτικά!

Διευθύνων σύμβουλος αναλαμβάνει ο Τζώνης Καλημέρης. Ο ωραίος πολίστας της Γλυφάδας, με τις σπουδές στο Λος Αντζελες, που έστησε την «Άνωση», την εταιρεία παραγωγής του Mega και τη φήμη του καναλιού, με την επιμονή του στην μυθοπλασία και μετά από μια δεκαετία αποχώρησε για να περιπλανηθεί σε όλα τα κανάλια της ελληνικής ιδιωτικής αλλά και της δημοσίας τηλεόρασης.

Διευθύντρια προγράμματος αναλαμβάνει η επίσης με σπουδές σε Αθήνα και Λονδίνο, Άλκηστης Μαραγκουδάκη, από τους στυλοβάτες της χρυσής περιόδου του ΑΝΤ1, η οποία έβγαινε από τη μεγάλη επιτυχία του ΣΚΑΪ και του Survivor 1, που ήταν δική της επιλογή και είχε κάνει θριαμβική επιτυχία εκείνη την σεζόν.  Και αυτή, ήταν μόνο η αρχή των αλλαγών!

Να τα νέα λογότυπα, τα σήματα, τ’ όνομα, τα γραφεία και φυσικά το πρόγραμμα, που ευαγγελίζονταν ένταση και φαντασία και πολλή πρωτοπορία, αλλά με τα ίδια πρόσωπα που πάνε παντού και κλήθηκαν να επανδρώσουν με εκπομπές, τις ίδιες που κάνουν όλοι οι άλλοι στο νέο πρωτοποριακό αλλά επίσης ίδιο κανάλι.

Χαμηλές τηλεθεάσεις, αδιαφορία κοινού και πώς η κυρία Στάη δεν έβγαινε στο δελτίο αν δεν έφευγε ο Φουρθιώτης

Πολλά τα μεγάλα λόγια και οι εξαγγελίες για κάτι που θα έκανε επέλαση στο κουρασμένο από φτήνια, οικονομική κρίση, μιζέρια, κακομοιριά τηλεοπτικό μας τοπίο.

Και η πρεμιέρα δεν ξεκινούσε και όλο αναβαλλόταν η έναρξη και τα στούντιο δεν ήταν έτοιμα και τα σήματα άλλαζαν!

Περίμεναν και την κυρία Έλλη Στάη, πιο νέα, πιο ωραία, πιο απλή και καταδεκτική από ποτέ, η οποία όμως δεν ερχόταν αν δεν έφευγε ο Μένιος Φουρθιώτης -όπως συζητιόταν στους διάδρομους πάντα!- για να εκτοξεύσει το δελτίο στην ιονόσφαιρα της επικοινωνιακής επιτυχίας.

Και ξεκίνησε το περιβόητο πρόγραμμα που θα είχε μέσα σίριαλ απ’ τους καλύτερους δημιουργούς, εκπομπές με τους πιο σημαντικούς, όπως τον Λάκη Λαζόπουλο, που άφησε το Τσαντίρι από τον Alpha, για τους Δέκα Μικρούς Μήτσους στον ΑΝΤ1, και το ξανάπιασε για χάρη του Open.

Και είχε πολλά που δεν είδαμε όπως Βανδή στο X Factor, ενώ είδαμε μόνο Βανδή να κάνει τον Μαμαλάκη και την Ψυχούλη, μαγειρεύοντας ανά την Ελλάδα.

Το Love is blind, ως ριάλιτι μοντέρνο, δεν το είδαμε, επίσης, ποτέ, όπως και τη Φουρέιρα, παρουσιάστρια σε ένα μοντέρνο επίσης άλλο ριάλιτι.

Χάσαμε νωρίς την εκπομπή της Αθηναΐδος Νέγκα, αποχαιρετίσαμε ένα σόου υψηλής ραπτικής με την ωραιότατη Ευαγγελία Αραβανή και κάπως, κάποια στιγμή χαθήκαμε ως κοινό με την Ζαρίφη, που σα να προσπαθούσαν να κρατήσουν μυστική την παρουσία της σ’ αυτόν τον τηλεοπτικό σταθμό.

Συμπονέσαμε τα χαμηλά νούμερα τηλεθέασης του Πέτρου Κωστόπουλου και τα καλλιστεία ώστε να βρει συμπαρουσιάστρια και αρχισυντάκτρια, αλλά και εκείνα της Ιωάννας Λίλη που κάτι άνθρωποι πίστευαν πως θα αλλάξει η ζωή τους άμα κάνουν χωρίστρα αλλιώς ή φορέσουν κάπρι παντελόνι.

Συμπαρασταθήκαμε στον Νίκο Κοκλώνη και στο «It’s show time», με τους σταρ που έρχονταν απ το εξωτερικό εδώ, για να αισθανθούν μάλλον την χαρά της ανωνυμίας, εκτός απ την Πάμελα Άντερσον που όλο και κάποια θεία θα ρωτούσε «αυτή δεν είναι παιδί μου που ψηφίσει Βαρουφάκη;». Και ενώ ο κύριος Κοκλώνης έκανε μέσο όρο τηλεθέασης 6 με 8%, εμείς δε θα προβούμε σε άλλες λεπτομέρειες για να μην υπάρχουν πειστήρια πως, πράγματι, εμείς τον βλέπαμε!

Ακόμη, οι χαμηλές τηλεθεάσεις οδήγησαν σε πρόωρη ολοκλήρωση των σειρών, που παρά τους εξαιρετικούς τους συντελεστές δεν έδειξαν να ενδιαφέρουν καθόλου το κοινό, ενώ οι καθυστερήσεις στις αμοιβές των συντελεστών των τριών καθημερινών εξ αυτών όξυναν -και δικαίως- τα πνεύματα.

Επίσης η Έλλη Στάη στο δελτίο δεν κατάφερε, παρά το ότι δεν βρισκόταν πια στο ίδιο κτήριο με εκείνην ο Μένιος, παρά την άψογη τεχνολογία, τους αρίστους συντελεστές, φωτιστές, μεικ απ αρτιστς, ενδυματολόγους, να αγγίξει, παρά μία φορά και αυτή στην πρεμιέρα της, το διψήφιο φράγμα του 10%…

Χωρίς Τζώνη και Αλκηστη, αλλά με Αρτούρ και Νίκο Κάλη

Έδωσε περιθώρια να γίνουν βελτιώσεις ο Ιβάν Σαββίδης, έδειξε ανοχή και μεγαθυμία.

Ώσπου δεν άντεξε άλλο και, ως νέος Ιβάν ο Τρομερός, πλέον, στο τέλος της σεζόν, «ξύρισε» τις γενειάδες των δικών του βογιάρων.

Έχοντας στο πλευρό του, τον έμπιστο του Αρτούρ Νταβιντιάν, «CEO of Savvidis Group in Greece and Balkans» όπως γράφει ο ίδιος στο linkedin, εφόρμησε στην Παιανία, ωθούμενος και από τη ζημία που λέγεται πως έχει φτάσει τα 50 εκατομμύρια και με πολλούς συνεργάτες απλήρωτους να ετοιμάζουν νομική αντίδραση και έθεσε εκτός τον Τζώνη Καλημέρης.

Τα δελτία Τύπου, φυσικά, έγραψαν τα «ευχαριστούμε» και τα «πολύτιμος» και «προσωπικοί λόγοι υπαγορεύουν την αναχώρηση», αλλά είναι κοινός τόπος πως στο στέλεχος χρεώθηκε η αποτυχία εκπομπών, επιλογών προσώπων καθώς και το ότι  δεν είχε μεγάλη συμμετοχή.

Λίγες μέρες αργότερα ολοκληρώθηκε και η συνεργασία της Άλκηστης Μαραγκουδάκη με τον σταθμό, η οποία πήγε Κυριακή, να μαζέψει τα πράγματά της από το γραφείο της, ενώ γνωστοποιήθηκε πως εκτός από την διευθύντρια προγράμματος από το Open απομακρύνονται και όλα τα στελέχη της ομάδας της.

Για τη θέση του Τζώνη Καλημέρη προορίζεται ο Νίκος Κάλης, ο οποίος έχει στο ενεργητικό του συνεργασίες με τις μεγαλύτερες τηλεοπτικές εταιρείες σε παγκόσμιο επίπεδο, έχοντας τη συνολική ευθύνη της υλοποίησης για ορισμένα από τα πιο γνωστά ψυχαγωγικά projects που έχουν προβληθεί στην ελληνική τηλεόραση. Βρίσκεται, ήδη, στα γραφεία της Παιανίας, δουλεύοντας από πολύ πρωινές ώρες.

Στόχος, πλέον, είναι να σχεδιαστεί πολύ πιο προσεκτικά και μεθοδικά το πρόγραμμα της νέας σεζόν, χωρίς σπατάλες και πρόσωπα υπερτιμημένα, ενώ λίγοι απ όσους βλέπουν τον αέρα του τηλεοπτικού σταθμού, θα συνεχίσουν να κάνουν εκπομπές. Και πληθαίνουν οι συσκέψεις! Και πυκνώνουν οι συναντήσεις! Και να ο Κάλης από δω και ο Μάλλης από κει και στη μέση ισχυρή κυρία παράγοντας, με τ’ όνομα Λουντμίλα, της οποίας δε συγκρατήσαμε με ευχέρεια γλωσσικά το δύσκολο επώνυμο!

Η Ελλη Στάη δεν επιθυμεί άλλο δελτίο

Η Έλλη Στάη, ύστερα από άλλη μια θριαμβική επιστροφή της δεν ευτύχισε σε τηλεθέαση, ενώ γνώρισε και την ατυχή, πλην όμως περιβόητη διαρροή του διαλείμματος της στο πλατό, με τον πρωθυπουργό με τον οποίο συζητούσε χαριτωμένα, έχει στην ουσία εγκαταλείψει το δελτίο, ενώ συζητά τη συνέχιση της εκπομπής της Open Mind, η οποία βέβαια δεν έχει ακόμα δείξει όλη της την δύναμη. Αναφέρουμε πως σε προεκλογική περίοδο, η πρεμιέρα της εκπομπής της με καλεσμένο τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσής κύριο Κυριάκο Μητσοτάκη, που σημειώνει μεγάλη δυναμική σε όλες τις δημοσκοπήσεις, σημείωσε 6,6% στο σύνολο και 5,7% στο δυναμικό κοινό, με το «Τατουάζ», την ίδια ώρα, να κάνει 23,6% στο σύνολο και 21,3% στο δυναμικό και το «Survivor» σημείωσε 16,5% και 16,2% αντίστοιχα.

Ο Λαζόπουλος θα αφοσιωθεί στο θέατρο

Ο Ιβάν Σαββίδης, λέγεται πως εκτός απ το πρόσωπο της Έλλης Στάη, είχε στοιχηματίσει ιδιαίτερα στη παρουσία και στο ταλέντο του Λάκη Λαζόπουλου, καθώς και στα νούμερα τηλεθέασης που συνήθως κατόρθωνε να κατακτά.

Το «Αλ Τσαντίρι» σε σχέση με το υπόλοιπο πρόγραμμα πήγε ικανοποιητικά, αλλά δεν μπόρεσε να ούτε καν να απειλήσει την κυριαρχία της μυθοπλασία και των ριάλιτι του ανταγωνισμού. Ακόμα χειροτέρα σε ποσοστά,  πήγε το μουσικό του «Αχ Σιχτήρι».

Ο Λάκης Λαζόπουλος αποχώρησε από το κανάλι, καθώς θέλει να αφοσιωθεί σε μία νέα θεατρική παραγωγή, το «Βρε καλώς τους», όπου θα συμπρωταγωνιστεί με τον Παύλο Χαϊκάλη σε σκηνοθεσία Πέτρου Φιλιππίδη στο θέατρο Βρετάνια!

Και το θέατρο είναι πάντα η μεγάλη τέχνη όπου λούζεται και καθάρεται η ψυχή του καλλιτέχνη, αλλά και το μεγάλο κόστος της παραγωγής της εκπομπής του Λάκη Λαζόπουλου, με κάτι μονοψήφια τύπου 8,7% στο γενικό σύνολο και στο δυναμικό κοινό κάτι 6,8%, δεν βοηθούσαν τόσο στην ψυχική, όσο και στην καναλική γενικώς ανάταση.

Του Μουτσινά του στέλνουν προξενιά, μα να τι θα γίνει η Σίσσυ, η Κατερίνα, η Δέσποινα και ο Πέτρος!

O Νίκος Μουτσινάς έκανε μια επιτυχημένη πορεία και η Σίσσυ Χρηστίδου κινήθηκε ικανοποιητικά, άρα θεωρείται πως θα συνεχίσουν για την επόμενη σεζόν. Κι όμως φευ! Οι δυο αστέρες της τηλεόρασης δεν έχουν υπογράψει συμβόλαιο και η συμφωνία τους ήταν προφορική με την Άλκηστη Μαραγκουδάκη.

Και όπως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις και ειδικά στην υπόθεση του Νίκου Μουτσινά, πληθαίνουν οι φήμες που τον φέρουν να έχει, ήδη, δεχτεί πρόταση απ άλλο κανάλι που μάλιστα προτίθεται, ακόμα και την ρήτρα των 200.000 ευρώ να του πληρώσει, ώστε να τον αποκτήσει!

Η Φαίη Μαυραγάνη εντυπωσιάζει με την δυνατή και ήσυχη πορεία της χρόνια τώρα και η Κατερίνα Καινούργιου αγωνίζεται καθημερινά, στηριζόμενη στον ικανότατο Θέμη Μάλλη, αλλά και στους συνεργάτες της στον αέρα Ποσειδώνα Γιαννόπουλο και Νάνσυ Νικολαΐδου.

Όσον αφορά στον Θέμη Μάλλη έχει επωμιστεί πολλές ευθύνες και έχει βγάλει όπως λέγεται, πολλές φορές τα καστανά απ τα φωτιά για λογαριασμό του καναλιού και έτσι αναμένεται ο Ιβάν Σαββίδης να τον αξιοποιήσει σε πιο πολλές αρμοδιότητες, με ότι αυτό συνάγεται.

Ο Πέτρος Κωστόπουλος και το «Όλα λάθος» φαίνεται να ξεχάστηκαν και να θεωρήθηκε δεδομένο πως αφού ολοκληρώθηκε η σεζόν, αν είναι θα τους ειδοποιήσουν.

Όσον αφορά στην μυθοπλασία και ύστερα από το φιάσκο στο είδος αυτής της σεζόν, η διοίκηση, με μεγάλο φόβο και πάθος θα εντάξει και πάλι στο πρόγραμμα του Open τις ελάχιστες δυνατές σειρές. Το «X-Factor» με ή χωρίς Δέσποινα Βανδή στην παρουσίαση μάλλον θα προβληθεί φέτος, αν και με το Open ποτέ δεν ξέρεις.

Ο Δημήτρης Μιχαλέλης

Στις ενημερωτικές εκπομπές τώρα λέγεται ότι ο Σαραντάκος και Χασαπόπουλος πάνε καλά, ενώ στην πρωινή εκπομπή η Αμαλία Κάντζου μάλλον είναι αδιάφορη σε αντίθεση με τον συμπαρουσιαστή της  Βαγγέλη Γιακουμή, ο οποίος κρίνεται εξαιρετικός.

Πολύ δε περισσότερο είναι ανεπίτρεπτο μια δημοσιογράφος με εκπομπή σε κανάλι πανελλαδικής εμβέλειας να εργάζεται ως σύμβουλος επικοινωνίας σε εταιρεία εισηγμένη στο ελληνικό χρηματιστήριο (ΕΥΔΑΠ) που οι ενέργειες της διοίκησής της ανά πάσα στιγμή κρίνονται από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Πόσο αντικειμενική μπορεί να είναι η κ. Κάντζου όταν θα πρέπει να σχολιάσει τις ενέργειες του διευθύνοντος συμβούλου της ΕΥΔΑΠ; Βέβαια η ίδια προ ημερών σταμάτησε να εργάζεται στην ΕΥΔΑΠ. Αυτό έγινε καθώς ο κύριος Γιάννης Μπενίσης, που την είχε προσλάβει αποχώρησε από την θέση του CEO στην εισηγμένη εταιρεία.

Σε κάθε περίπτωση, μέγιστες ευθύνες έχει ο διευθυντής Ειδήσεων Δημήτρης Μιχαλέλης που επιτρέπει να του «περνούν» την μπάλα κάτω από τα πόδια με διάφορα Γραφεία Τύπου που έχουν οι δημοσιογράφοι του OPEN.

 

Όπως και να χει, ο κύριος Ιβάν Σαββίδης ήδη θα γνωρίζει από πρώτο τηλεοπτικό χέρι, το ρητό του Αισχύλου πως «πάθει μάθος» και καλή του συνέχεια…



ΣΧΟΛΙΑ