• Ο παρουσιαστής και η ΑΑΔΕ, τι συμβαίνει με Action 24 και Flash, το countdown του Παναγιωτάκη, ποιος καναλάρχης στριμάρει περισσότερο και οι γαμπροί της ΕΡΤ

    Media

    Ο παρουσιαστής και η ΑΑΔΕ, τι συμβαίνει με Action 24 και Flash, το countdown του Παναγιωτάκη, ποιος καναλάρχης στριμάρει περισσότερο και οι γαμπροί της ΕΡΤ

    • Σόνια Χαϊμαντά

    Ο «κλώνος» μιας κακής στιγμής

    Για επανάληψη του δράματος που έζησε μια ακόμη «μαύρη» Παρασκευή ο γνωστός παρουσιαστής και επιχειρηματίας τον Ιανουάριο του 2021 κάνουν λόγο οι φαρμακόγλωσσες.

    Συνελήφθη -λένε- ξανά από τελωνειακούς της ΑΑΔΕ, στο αεροδρόμιο ΕΛΒΕΝ, χωρίς να φορέσει χειροπέδες αυτή τη φορά, επειδή ξέχασε να δηλώσει το άνω των 10.000 ευρώ ποσό που κρατούσε επάνω του, όπως ο νόμος ορίζει.

    Στην εταιρεία, πάντως, του τηλεοπτικού παράγοντα έχει συγκεντρωθεί μια πλειάδα συμβούλων – «γκουρού» της TV και της μηντιακής αγοράς με αμοιβές που προκαλούν ίλιγγο.

    In Αction 24../7 βγάζοντας flash;

    Σε περίοδο σκληρής προπόνησης με στόχο τον πρωταθλητισμό βρίσκεται ο δημοσιογραφικός και διοικητικός μηχανισμός του Action 24 υπό τη νέα εταιρεία, συμφερόντων Μπάκου – Καϋμενάκη και Έξαρχου.

    Μεσοπρόθεσμος στόχος της ομάδας είναι πριν την ενδεχόμενη διεκδίκηση της 7ης «ορφανής» άδειας πανελλαδικής εμβέλειας – αν και εφόσον αυτό συμβεί – να δημιουργηθεί ένας μηντιακός όμιλος αξιώσεων, που θα κάνει break even και θα αποκτήσει σύντομα και κερδοφορία.

    Σε αυτό το πλαίσιο, η εταιρεία Greenhill Investments Limited βρίσκεται πολύ κοντά με την πλευρά του Σωκράτη Κόκκαλη για την αγορά του τίτλου του Flash με απώτερο στόχο την ενεργοποίηση του μηντιακού οργανισμού και στο Ραδιόφωνο (στα ερτζιανά).

    Θυμίζουμε ότι η άδεια του Flash FM δεν βρίσκεται προς πώληση καθώς έχει επιστραφεί στο ΕΣΡ και συνιστά πλέον δημόσιο πράγμα.

    Στο Action 24 πάντως έχει περιέλθει και το ομώνυμο site που βρίσκεται under reconstruction.

    From Nine… to One: Το countdown του Διονύση Παναγιωτάκη

    Ότι ο Διονύσης Παναγιωτάκης απέκτησε το Channel 9, λίγο μετά την πώληση του Action 24 στην Greenhill Investments Limited το γνωρίζουμε. Το νέο είναι ότι το περιφερειακό κανάλι προορίζεται να μετεξελιχθεί σε One Channel.

    Το επόμενο διάστημα αναμένεται να γίνουν οι απαραίτητες συμβάσεις έτσι ώστε να μπορεί ο σταθμός να χρησιμοποιεί το λογότυπο του One Channel το οποίο ανήκει στην Alter Ego Media συμφερόντων του εφοπλιστή και επιχειρηματία Βαγγέλη Μαρινάκη και μεταδίδεται διαδικτυακά αλλά και μέσα από τις συνδρομητικές πλατφόρμες. Παράλληλα, μια τρίτη εταιρεία θα σερβίρει περιεχόμενο στο επίγειο κανάλι με πρόγραμμα, ντοκιμαντέρ, μαγκαζίνο και ενδεχομένως και σειρές από την ταινιοθήκη του Mega.

    Σαμπάνιες ή… αφρώδη κρασιά;

    Αύξηση κατά 15% σημειώνει η διαφημιστική δαπάνη τον Σεπτέμβριο στην Τηλεόραση αλλά και στο Digital σε σχέση φυσικά με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Τα χαμόγελα είναι ωστόσο συγκρατημένα καθώς έρχεται βαρύς Χειμώνας και το μέσο ετήσιο κόστος της παραγωγής προγράμματος στα κανάλια ξεπερνά τα 50 εκατ. ευρώ.

    Έχουμε και λέμε λοιπόν: 6 κανάλια επί 50 εκατ. ευρώ μας κάνει 300 εκατ. ευρώ, όσα έβαλαν στο ταμείο από τη διαφημιστική δαπάνη οι καναλάρχες την περσινή χρονιά.

    Εδώ παγώνουν τα χαμόγελα και αναζητούνται νέα κανάλια ροής χρήματος από πώληση δικαιωμάτων των σειρών στο εξωτερικό, υπηρεσίες streaming που φέρνουν πρόσθετη διαφήμιση κ.ά.

    Στριμάρει περισσότερο από όλους Θ. Κυριακού

    Δυνατό εργαλείο για τη διαφημιστική αγορά εξελίσσεται η νέα δυνατότητα που δίνει η Nielsen για τη «Μεταχρονολογημένη Τηλεθέαση» (Time Shifted Viewing, TSV), για την τηλεθέαση δηλαδή του  περιεχομένου το οποίο έχει μεταδοθεί ζωντανά από τη  γραμμική τηλεόραση και έχει παρακολουθηθεί αργότερα, είτε την ίδια ημέρα (As Live) είτε σε  διάστημα έως και επτά ημερών (Time Shifted Day 1, Day 2,… Day 7) μετά τη live μετάδοση.

    Ωστόσο τα στοιχεία αυτά ούτε δημοσιοποιούνται, ούτε και είναι συγκρίσιμα με τα ποσοστά τηλεθέασης μιας και πολύ απλά άλλη διαφήμιση μεταδίδεται ζωντανά για τους τηλεθεατές της παραδοσιακής τηλεόρασης και άλλη για το streaming, εκεί που τα κοινά είναι οι χρήστες των συσκευών, σαφέστατα νεότεροι και πιο… δυσανεκτικοί στα διαφημιστικά διαλείμματα.

    Οι καναλάρχες επενδύουν ωστόσο σιγά σιγά και σε αυτή τη μορφή τηλεθέασης και πρόσφατα και το Star μπήκε στο χορό της υβριδικής μετάδοσης παρέχοντας on demand στους τηλεθεατές του όλες τις ενημερωτικές και ψυχαγωγικές εκπομπές, ελληνικές και ξένες σειρές και ταινίες, παιδικά και το αναλυτικό πρόγραμμά του.

    Η νέα υβριδική υπηρεσία του Star είναι προσβάσιμη μόνο σε smart τηλεοράσεις, με το πάτημα του κόκκινου κουμπιού, και βρίσκεται ακόμα σε πρώιμο στάδιο.

    Προηγήθηκε η ΕΡΤ με το ERTflix, το Mega με το Mega Play, το Open με το Open Hybrid και ο ΣΚΑΪ  με το ΣΚΑΪ Hybrid. Ο ΑΝΤΕΝΝΑ παίζει σε άλλη πίστα, της συνδρομητικής,  με τη streaming πλατφόρμα ΑΝΤ1+ παραγγέλνοντας ενδιαφέρον περιεχόμενο στο επίσης συμφερόντων Θ. Κυριακού, Vice Greece, ήτοι 10 επεισόδια σχετικά με άγνωστες πτυχές του ελληνικού ποδοσφαίρου, με τα ανθρώπινα δικαιώματα και την κοινωνική πραγματικότητα της Generation Z. Μένει ο Alpha να μπει και αυτός στο χορό της νέας τεχνολογίας

    Οι «γαμπροί» μιας θέσης της ΕΡΤ και ο Γαμπρίτσος στην αγορά

    Έως τις εκλογές φαίνεται να πάει με το μοντέλο «2 σε 1» η δημόσια ραδιοτηλεόραση για τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου που εδώ και 4 μήνες χηρεύει μετά την αποχώρηση του Γ. Γαμπρίτσου, που καλύπτει προσώρας ο Κ. Ζούλας, πρόεδρος της ΕΡΤ.

    Οι θεωρίες συνωμοσίας της αγοράς -και όχι της μείζονος αντιπολίτευσης που δεν δείχνει να αντιδρά με τον διπλό ρόλο του προέδρου- ελέγχονται ως υπερβολικές – όχι δεν υπάρχει κάτι γκρίζο πίσω από αυτό το κατενάτσιο.

    Το θέμα είναι πιο πεζό και έχει να κάνει με τις εξαιρετικά χαμηλές για τη θέση (2.800 net) απολαβές που έχουν προταθεί σε 3 μνηστήρες.

    Πάντως αυτόπτες μάρτυρες έχουν εντοπίσει τον Γ.Γαμπρίτσο να μπαινοβγαίνει σε πολύ σημαντικές εταιρείες τηλεοπτικών -και όχι μόνο- παραγωγών, με τις συζητήσεις να στρέφονται γύρω από την τοποθέτησή του σε υψηλόβαθμη θέση.

    Με τον Χατζηνικολάου… προς τις εκλογές

    Δεν μπορείς να γυρίσεις πίσω το ρολόι. Μπορείς όμως να το κουρδίσεις ξανά. Αυτό θα κάνει ο Νίκος Χατζηνικολάου επιστρέφοντας σε αυτό που ξέρει καλά: Συνεντεύξεις με τον πρωθυπουργό, υπουργούς της κυβέρνησης, πολιτικούς, παράγοντες της δημόσιας ζωής, πολιτευτές σε ένα ενημερωτικό talk show στο δρόμο προς τις εθνικές αλλά και περιφερειακές/αυτοδιοικητικές εκλογές μέσα από τη συχνότητα του ΑΝΤ1 αρχής γενομένης από την Πέμπτη 13 Οκτωβρίου. Και το όνομα αυτής «Πρόσωπο με πρόσωπο». Ενώπιος ενωπίω δηλαδή σε πιο δημοτική.

    Διευθυντής από κάλπη

    Νέος διευθυντής στην «Εφημερίδα  των συντακτών» εξελέγη μετά από ψηφοφορία ο Σωτήρης Μανιάτης, μέχρι σήμερα διευθυντής σύνταξης, αναλαμβάνοντας τη θέση του Νίκου Βουλέλη, ο οποίος αποχωρεί έχοντας κλείσει ένα κύκλο 10 ετών στο φύλλο από την πρώτη στιγμή που εκδόθηκε.

    O Χατζηνικολάου παίρνει το όπλο του

    Μπερδεμένα τα πράγματα και τα αιτήματα για το πώς θα μοιραστούν τα πνευματικά δικαιώματα που απορρέουν από τη χρήση του ελληνικού περιεχομένου από τις μεγάλες πλατφόρμες (Google, Facebook κ.ά). Ποιος θα χρωστάει πού, ποιος θα τα παίρνει, πώς θα τα μοιράζει, τι είναι εκδότης διαδικτύου, πολλοί άγνωστοι «Χ» και το κουβάρι μπερδεμένο ακόμη.

    Το κεντρικό πρόβλημα βέβαια που θυμίζει το αυγό και την κότα, είναι σε ποιον ανήκει το περιεχόμενο, στους εκδότες, στους δημοσιογράφους ή και στους δύο προκειμένου να διεκδικήσουν στα ίσα ή αναλογικά, τα δικαιώματά τους, όπως ορίζει η ευρωπαϊκή νομοθεσία.

    Την περασμένη εβδομάδα οι εκδότες των εφημερίδων (ΕΙΗΕΑ) με πρόεδρο τον Νίκο Χατζηνικολάου έκαναν την έκπληξη και ανακοίνωσαν τη δημιουργία δικού τους Οργανισμού Συλλογικής Διαχείρισης Πνευματικών Δικαιωμάτων.

    Ήταν εκεί οι 26 εκτός από τις Εκδόσεις Εστία, τις εφημερίδες του Κωνσταντίνου Γέρου, το «Documento» και τη «Ναυτεμπορική». Θυμίζουμε ότι και οι δημοσιογράφοι έχουν συστήσει τον περασμένο Αύγουστο Οργανισμό για τη συλλογική διαχείριση και την προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων των δημοσιογράφων «ΞΕΝΟΦΩΝ».

    Η  πρωτοβουλία ανήκει στην ΕΣΗΕΑ και συμμετέχουν όλες οι  ενώσεις, ΕΣΗΕΜΘ, ΕΣΠΗΤ, ΕΣΗΕΠΗΝ, ΕΣΗΕΘΣτΕΕ. Μακάρι να συνεννοηθούν.

    Στη χώρα των κρυστάλλινων λιμνών το Mega

    Και στον μακρινό Καναδά το πρόγραμμα του Mega από τις συνδρομητικές πλατφόρμες Rogers και Bell. Μάλιστα οι ομογενείς θα βλέπουν το κανάλι σε ταυτόχρονη μετάδοση με την Ελλάδα.

    SHORT NOTICE

    • Στα 9,1 εκατ. ευρώ ο κύκλος εργασιών των Αττικών Εκδόσεων το α’ εξάμηνο του 2022 με τα κέρδη να διαμορφώνονται στις 438.000 ευρώ.
    • Κατηγορηματικά διέψευσε η Serbia Broadband (SBB) του United Group ότι πρόκειται να πουληθεί. στην Telekom Srbija, ενώ τονίστηκε πως πρόκειται για  μεθόδους εξαπάτησης  των πολιτών.
    • Πρώτος ο ΣΚΑΪ 100,3 στη νέα μέτρηση ακροαματικότητας με 247.000 ακροατές στο διάστημα 11 Ιουλίου – 2 Οκτωβρίου σύμφωνα με τη μέτρηση της MRB Hellas & Global Link για λογαριασμό της  ΑΕΜΑΡ. Ο σταθμός την περίοδο 15/5-10/7/2022 είχε 230.000 ακροατές
    • Σήμερα Σάββατο η πρεμιέρα της νέας μουσικής εκπομπής του Open με τον Γιάννη Μπέζο με τίτλο «Ό,τι αγαπώ». Το spoiler λέει ότι στην πρώτη εκπομπή στην παρέα του Μπέζου θα είναι οι μισοί «Απαράδεκτοι», δηλαδή Δήμητρα Παπαδοπούλου και Ρένια Λουιζίδου. Επίσης Κατερίνα Λέχου, Πυγμαλίωνας Δαδακαρίδης, Τζένη Μπότση, Ντάντια Μπουλέ, Μαριάννα Πολυχρονίδη.
    • Από τον Οκτώβριο ο όμιλος Αττικών Εκδόσεων αναλαμβάνει την πλήρη διαχείριση και λειτουργία του brand «Elle» στην Ελλάδα, σε print, digital και social media.
    • Ο ικανός Φώτης Κόλλιας αναλαμβάνει καθήκοντα Διευθυντή Σύνταξης στο powergame.gr του εκδότη Γιάννη Κουρτάκη.
    • Ο ΑΝΤ1 θα εντάξει στο πρόγραμμά του το «Family Game», ένα τηλεπαιχνίδι» με παρουσιαστές τον Μάρκο Σεφερλή και τη συμβία του, Έλενα Τσαβαλιά.
    • Τα στιγμιότυπα των αγώνων της Super League για τη φετινή σεζόν εξασφάλισε η ΕΡΤ, μετά συμφωνία που υπέγραψε με Nova και Cosmote TV. Από τη Nova παίρνει το δικαίωμα μετάδοσης για τα εντός έδρας ματς των ομάδων ΠΑΟΚ, Άρη, Αστέρα Τρίπολης, Ατρόμητου, Λεβαδειακού και ΠΑΣ Γιάννινα (για τους αγώνες και των playoffs και των playouts). Από την Cosmote αποκτά το δικαίωμα μετάδοσης των στιγμιότυπων για τα εντός έδρας ματς των υπόλοιπων 8 ομάδων του πρωταθλήματος.
    • Για αύξηση κατά 15% μέσα σε 3 μήνες κάνει λόγο ατύπως η Disney για την πορεία της Disney+ στην Ελλάδα.
    • Τα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα και το ζήτημα της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου, στην οποία θα πρέπει να προχωρήσουν οι μέτοχοι, δηλαδή ο ΣΥΡΙΖΑ, θα συζητηθούν στην ετήσια τακτική συνέλευση της Αυγής ΑΕ την Τρίτη 18/10.
    • Ζητείται consultant στο ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ αλλά το θέμα δεν είναι το μέσον, αλλά το μήνυμα.
    • Όταν ένας διευθυντής Μέσου φεύγει σαν κύριος από το μαγαζί που δουλεύει για χαμηλότερη θέση και μικρότερη αμοιβή αλλού, τότε κάτι συμβαίνει. Στο μαγαζί.
    • Γκρίνια στο OPEN για το performance του δελτίου ειδήσεων και τα λαγωνικά των αποκλειστικών τρέχουν και δεν φθάνουν.