• Media

    Αντώνης και Έλενα Λυμπέρη: Από αφεντικά διάσημων σεφ σε μυθικά πάρτι, διαφημιστές κουζινών πολυτελείας (video)

    Αντώνης και Ελενα Λυμπέρη

    Αντώνης και Ελενα Λυμπέρη


    Οι κάπως μεγαλύτερης ηλικίας, σήμερα, ιδιοκτήτες catering και προμηθευτές πολυτελών εδεσμάτων αλλά και καταξιωμένοι, πλέον, σεφ του ελληνικού jet set, που «κουβάλαγαν» ή μαγείρευαν, αντίστοιχα, στο «στρατηγείο» του ζεύγους Λυμπέρη, λαχταριστό Kobe Striploin και Ribeye, σπάνια τρούφα Alba, θεϊκό χαβιάρι Περσίας Almas, ολόλευκες φράουλες από το Τόκιο και σούσι από καπνιστό σολομό Balik, θα τρίβουν σήμερα τα μάτια τους στη θέα του low budget διαφημιστικού σποτ στο Instagram για λογαριασμό των κουζινών Gruppo Cucine στο οποίο πρωταγωνιστούν ο Αντώνης και η Έλενα Λυμπέρη.

    Όχι, το να διαφημίζεις προϊόντα και υπηρεσίες δεν είναι ντροπή, το αντίθετο. Διάσημες προσωπικότητες έχουν δανείσει τη φιγούρα και το όνομά τους για να προσελκύσουν οι «εντολείς» τους καταναλωτές. Το έκανε η ΙΖΟΛΑ το 1952, όταν λάνσαρε το πρώτο της ψυγείο και χρησιμοποιούσε τη διάσημη συγγραφέα βιβλίων μαγειρικής Χρύσα Παραδείση, το κάνει και ο δεινός επιχειρηματίας Γιώργος Λεβεντάκης που εν προκειμένω απευθύνεται σε ένα πιο ώριμο κοινό που θυμάται ποιος ήταν ο Αντώνης Λυμπέρης, ποια αυτοκρατορία έχτισε, ποια ήταν η Έλενα Λυμπέρη και γιατί είναι σημαντικό να ακούμε από τα χείλια της ότι … ξέρει από καλές κουζίνες.

    Πράγματι, η «Κουζίνα» ανέκαθεν ήταν η καρδιά του οικοδομήματος που έχτισαν, η κρίσιμη γαρνιτούρα στο μενού του κρυστάλλινου και λουσάτου «πιάτου» που σέρβιρε το ζευγάρι στα 37 χρόνια της συνύπαρξής του στα εκδοτικά που είδε την περιουσία του να γίνεται «φλαμπέ» αφήνοντας στην πείνα δεκάδες εργαζόμενους το 2012. Η ζωή τους ήταν γεμάτη εκπλήξεις. Κανείς δεν περίμενε ότι θα δημιουργούσαν αυτήν την αυτοκρατορία των 55 τίτλων περιοδικών, κανείς ότι δεν θα προέβλεπαν το βατερλό της διαδρομής τους, στο οποίο αρχιτέκτονες και μηχανικοί ήταν οι ίδιοι.

    Ο Αντώνης Λυμπέρης ήταν πράγματι ένας γοητευτικός και ταλαντούχος, πολλά υποσχόμενος, επιχειρηματίας που έφτασε from scratch το results. Έκανε το ντεμπούτο του σε ένα γραφειάκι μια… σταλιά 2Χ3 στην πολύβουη και πάντα πολυπολιτισμική οδό Αριστοτέλους της Πλατείας Βικτωρίας, για να καταλήξει να διευθύνει ένα εκδοτικό κολοσσό στο Κορωπί σε γραφεία «βγαλμένα» από τη σειρά «Mad Men» στη Λεωφόρο Μάντισον της Νέας Υόρκης. Οι εσωτερικοί σεφ του στρατηγείου του ζεύγους θυμούνται σαν …τώρα, ότι ο Αντώνης Λυμπέρης και η σύζυγος του Έλενα είχαν αγοράσει για να γευματίζουν τα μεσημέρια στην εταιρεία τους, δύο ζευγάρια σερβίτσια Hermes που κόστιζαν κοντά στις 70.000 ευρώ!

    Ωστόσο δεν ήταν μοναχοφάηδες. Τάιζαν αφειδώς με αντίστοιχη τελετουργία και σπάνια εδέσματα και τους καλεσμένους τους, που είτε τους επισκέπτονταν στο γραφείο είτε στις βίλες του Κεφαλαρίου και της Μυκόνου δοκιμάζοντας μια ευχάριστη έκπληξη για τα ελληνικά ειωθότα: Τους περίμενε ένας μπάτλερ με τη λινή πετσέτα στον πήχη του χεριού του.

    Ήταν τότε που ζούσαμε το ελληνικό όνειρο, την εποχή του «ξέρεις ποιος είμαι εγώ» με δάνεια για άλλες τσέπες, με σουρεαλιστικές ανάγκες και απαιτήσεις και κυρίως ξιπασμένες αγωνιώδεις προσπάθειες να μιμηθούμε το life style των Παρισίων και του Μιλάνου, με τον αντικατοπτρισμό αυτής της αυταπάτης της δυτικότροπης lush life να αντανακλά στα αχόρταγα για χρήμα, δόξα και ματαιότητα μάτια εκδοτών της συνομοταξίας Πέτρου Κωστόπουλου και Αντώνη Λυμπέρη. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν ήταν πρωτοπόροι σε ό,τι έκαναν, ότι δεν τους προίκισε η Φύση με δημιουργικότητα, ευφυία, ευρηματικότητα, ότι δεν σφράγισαν μια ολόκληρη εποχή.

    Όμως, το έκαναν σε λάθος χώρα, λάθος timing, λάθος «ποίμνιο». Σε έναν λαό ανήλικο ως προς τον πλούτο και ανώριμο ως προς τη διαχείρισή του, που παρασύρθηκε από τις Σειρήνες του life style και που ναρκώθηκε από τη σαγήνη της Κίρκης του εύκολου κέρδους της Σοφοκλέους, που ήθελε να κοιμηθεί στο αμερικάνικο όνειρο, για να ξυπνήσει στο ξεχαρβαλωμένο κρεβάτι της Ψωροκώσταινας.

    Το θέμα είναι ότι οι προπαγανδιστές αυτής της ψευδεπίγραφης ζωής του «ό,τι φάμε κι ό,τι πιούμε», οι ίδιοι οι «γκουρού» του life style, τα κακόφωνα φερέφωνα του Μανχάταν, είχαν την ίδια τύχη με τα τζιτζίκια-οπαδούς τους.

    Παρά τη σκληρή δουλειά να τραγουδάνε αμέριμνα όλοι μέρα, κάηκαν στη χύτρα που άναψαν οι ίδιοι για τους άλλους.

    Και το καθαρτήριο τους άφησε εγκαύματα, αλλά τους κράτησε και ζωντανούς ξανά προς τη δόξα να τραβούν έχοντας πτωχεύσει, χάσει την περιουσία τους, πουλήσει τα έντυπα τους στις Αττικές εκδόσεις και τη Δάφνη Επικοινωνία και έχοντας ορθοποδήσει με ίδιες ή και άλλες δουλειές (εκδόσεις, συγγραφή βιβλίων, σχεδιασμό ρούχων εσχάτως και διαφήμιση κουζινών). Καμία δουλειά δεν είναι ντροπή. Ντροπή είναι να μην ζητάς συγγνώμη, να μην παίρνεις το μάθημα.

    Είναι η εποχή που το ΠΑΣΟΚ βγαίνει στην εξουσία, τo θρυλικό 1981 με τον αέρα της «αλλαγής» να τα παίρνει όλα σβάρνα και να φυσά όπου θέλει ο άνεμος του θεού Πάνα. Πανικός. Με τις Mercedes, τα cabrio, τα Filofax, τα Lacoste, τα Rolex, τις Harley, ένας γενναίος νέος κόσμος γεννιέται και αποκτά παντού «προτεκτοράτα»: Στην Κηφισιά, το Κολωνάκι, τη Γλυφάδα, την Αράχοβα, τη Μύκονο.

    Η χώρα αλλάζει και ο ταλαντούχος νεαρός Λυμπέρης, φανατικός σέρφερ και λάτρης των σπορ (ποδόσφαιρο, σκουός, στίβος, τένις), σπουδάζει Φωτογραφία στην Κολονία και Σκηνοθεσία στο Μόναχο. Παράλληλα με τις σπουδές του, πιάνει την πρώτη του δουλειά σε ένα φωτογραφικό στούντιο. Η έκδοση του περιοδικού «Surf & Ski», μέσω της ατομικής του εταιρείας είναι μονόδρομος. Τόσο απλό.

    Όμως, δεν αρκείται στα θαλάσσια σπορ και σκέφτεται ποιο άλλο άθλημα είναι μουράτο με την απάντηση να έρχεται αυτόματα: Το τένις. Έτσι αρκετοί τόνοι χαρτιού ξοδεύονται για να εκδοθεί «Ο Κόσμος του Τένις». Και πάλι όμως ο κόσμος (του τένις) δεν είναι αρκετός και ο εκδότης, εκμεταλλευόμενος τη μόδα της βιντεοκασέτας χαρίζει στο κοινό του τον «Κόσμο του Video».

    Τα όνειρά του «υγραίνονται» περισσότερο και το 1984 εκδίδεται το «Yachting» ενώ ταυτόχρονα συστήνεται η ΕΚ∆ΟΣΕΙΣ ΛΥΜΠΕΡΗ Ε.Π.Ε., η οποία μετασχηματίζεται σε Α.Ε. δύο χρόνια μετά.

    Τα Χριστούγεννα του 1985, ο Λυμπέρης έχει μόλις 1.000 δραχμές στην τσέπη του, αλλά, όπως έχει εξομολογηθεί ο ίδιος, «όλοι οι συνεργάτες του είναι πληρωμένοι, δεν έχει δάνεια, δεν χρωστάει σε κανέναν».

    Τότε.

    Το 1988, σε ηλικία 34 ετών, με τη βοήθεια του Παύλου Εμμανουήλ, αντιπροσώπου της Harley Davidson, θα εκδώσει το «STATUS», το πρώτο μηνιαίο ανδρικό περιοδικό lifestyle και το 1990 μπαίνει στον χώρο των τηλεπεριοδικών με το «7 Μέρες TV» που ηγείται της κατηγορίας. Σε συνεργασία με τον ANT1 θα εγκαινιάσει το παιχνίδι «Bingo», προσφέροντας δώρα στους αναγνώστες. Το 1992 εκδίδεται το «ΕΓΩ», εβδομαδιαίο γυναικείο περιοδικό lifestyle.

    Το 1998, σε συνεργασία με άλλους μεγάλους εκδότες στην Ελλάδα, συστήνει την εταιρεία διανομής τύπου ΑΡΓΟΣ Α.Ε., στην οποία συμμετέχει με 10,05 %.

    Τα ωραία έρχονται το 2000. Όπως κάθε εκδότης που σέβεται τον εαυτό του μπαίνει στο Χρηματιστήριο και σχεδόν ταυτόχρονα, υπογράφεται ένα από τα σημαντικότερα license agreements στον κλάδο, αυτό του δικαιώματος έκδοσης του διάσημου γυναικείου περιοδικού μόδας VOGUE με διευθύντρια ποια άλλη; την Έλενα Λυμπέρη.

    Την ίδια χρονιά, εξαγοράζει το 50% της ΔΕΣΜΗΣ ΕΚΔΟΤΙΚΗΣ, εκδότριας του ΑΘΗΝΟΡΑΜΑΤΟΣ και άλλων περιοδικών και οδηγών «υλικού πολιτισμού» όπως αυτοαποκαλούνται. Το 2001, εκδίδει τα περιοδικά Glamour (δεύτερη σύμβαση με την Conde Nast) και Life & Style.

    Το στρατηγείο στο Κορωπί

    Το 2003 ολοκληρώνεται η μετεγκατάσταση της εταιρείας σε νέα ιδιόκτητα γραφεία στο Κορωπί και παράλληλα ξεκινά η κυκλοφορία του «Men’s Health» (σύμβαση εκχώρησης δικαιώματος από την Rodale). Το 2005, ιδρύει θυγατρικές σε Κύπρο, Ρουμανία και Βουλγαρία.

    To 2006 εξαγοράζει την «IT Publications Hellas Ε.Π.Ε.» που εξειδικεύεται στις εκδόσεις περιοδικών τεχνολογίας και πληροφορικής, επίσης την «Three Dee A.E.» που δραστηριοποιείται στον χώρο του μουσικού ραδιοφώνου αλλά και σημαντικό μερίδιο στις ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α.Ε., (4 ΤΡΟΧΟΙ, ΠΤΗΣΗ, YACHTS και ΗΧΟΣ). Το 2007, ο Όμιλος αποκτά την κυριότητα του ραδιοφωνικού σταθμού ΕΝ ΛΕΥΚΩ και εκδίδει στη Ρουμανία δύο γυναικεία περιοδικά, το GLAMOUR και το Prevention, μέσω αντίστοιχων license agreements. Τέλος, ξεκινά η λειτουργία του πρώτου lifestyle portal (myself.gr).

    Το 2008 εξαγοράζει τον Village FM 88.3, ενώ διοργανώνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα διεθνές τουρνουά τένις για άνδρες και γυναίκες, το Status Athens Open και Vogue Athens Open, αντίστοιχα. Παράλληλα, εκδίδεται στη Ρουμανία το μεγαλύτερο ανδρικό lifestyle περιοδικό στον κόσμο, το GQ (μέσω license με Conde Nast).

    Το 2009 η εταιρεία ενσωματώνει στις δραστηριότητές της το μηνιαίο περιοδικό για τον άνθρωπο και τον κόσμο Geo, μέσω σύμβασης εκχώρησης από την G+J, μέλος του Bertelessman. Στα μέσα της χρονιάς, εκδίδεται στη Βουλγαρία το διεθνούς φήμης γυναικείο περιοδικό GLAMOUR, μέσω σύμβασης εκχώρησης από την Conde Nast. Αρχίζει να ξηλώνεται το πουλόβερ.

    Η κρίση διεθνώς (Lehman Brothers) που εισάγεται και στην Ελλάδα, η δραματική μείωση των διαφημιστικών εσόδων, η συρρίκνωση των κυκλοφοριών των περιοδικών συνεπεία της επέλασης του WEB αλλά κυρίως τα υπέρογκα δάνεια της εταιρείας, τα οποία ξεπερνούν τα 40 εκατ. ευρώ, δείχνουν στις εκδόσεις Λυμπέρη την έξοδο από την πίστα.

    Στις 4 Ιανουαρίου του 2010 ο Αντώνης Λυμπέρης, ως ομιλητής στο 28ο Open Coffee Athens, δήλωνε στο ακροατήριο που τον χειροκροτούσε: «Βασική μου αρχή; Ποτέ δεν αφήνεις συνεργάτη απλήρωτο, ποτέ Εφορία απλήρωτη. Αν ξεκινήσουν αυτά, σημαίνει ότι έρχεται το τέλος».

    Έναν χρόνο αργότερα, με τους εργαζομένους να πληρώνονται «έναντι», εισπράττοντας το 50% των μηνιαίων αποδοχών τους, η δέσμευση του ιδρυτή του εκδοτικού κολοσσού Liberis Publications αποδεικνύεται «έπος πτερόεν».

    Ποιος θα μπορούσε να πιστέψει ότι ο εκδότης που πριν από λίγα χρόνια έβγαζε 55 περιοδικά σε 4 χώρες εκτός Ελλάδας (Κύπρος, Ρωσία, Βουλγαρία, Ρουμανία), οργάνωνε τουρνουά τένις, βραβεύσεις για Άνδρες και Γυναίκες της Χρονιάς και ξέφρενα πάρτι, θα έβλεπε τώρα την αυτοκρατορία του να γκρεμίζεται σαν χάρτινος πύργος;

    Είχε όμως μείνει και κάτι. Το εντυπωσιακό σπίτι στο Κεφαλάρι, οι τρεις βίλες στη Μύκονο, ένα 20μετρο σκάφος, οι αναμνήσεις από τις διακοπές σε κοσμικά θέρετρα, οι παρέες με το επιχειρηματικό και πολιτικό enfant gate που έγιναν καπνός στις δύσκολες μέρες. (Εξαιρούνται η Σήλια Κριθαριώτη, η Βέτα Τσουκαλά, ο φωτογράφος Χάρης Χριστόπουλος, ο Τρύφωνας Σαμαράς, ο σχεδιαστής Βασίλης Ζούλιας και η Νατάσα Λιακουνάκου).

    Απαξάπαντες είχαν φάει, πιει, διασκεδάσει και γλεντήσει όσο κανείς άλλος στα gala του ζεύγους.

    Είχαν μοστράρει σε φωτογραφίες με τον περιποιημένο Αντώνη και την καλοχτενισμένη Έλενα, είχε ανοίξει η ψυχή τους από τις μυρωδιές από σόγια και τζίντζερ στις πανάκριβες ασιατικές σπεσιαλιτέ των Σπάτων, της Μυκόνου, του Κορωπίου, του Κεφαλαρίου.

     

    Ο Φ-ωνάσης (faux Ωνάσης)

    Γιατί ο Αντώνης Λυμπέρης ήταν ένας large τύπος, όταν οι εργαζόμενοι της ΙΜΑΚΟ αποκαλούσαν «θείο» τον όχι και τόσο φίλο του Πέτρο Κωστόπουλο, οι αντίστοιχοι υπάλληλοι τον αποκαλούσαν στα πηγαδάκια «Φωνάση» – από το όνομα Ωνάσης και τη λέξη faux, δηλαδή ψεύτικος.

    Όχι δεν ήταν ψεύτικος, ήταν αυθεντικός. Ο τρόπος που ζούσε αυτός και η σύζυγός του ήταν ψεύτικος. Λάθος χειρισμοί, πολύ λούστρο και λούσο, μανία με τη μόδα και παραγγελίες ακυκλοφόρητων στην Ελλάδα, παπουτσιών Christian Louboutin.

    Το 2009 ο τζίρος της επιχείρησης άγγιξε τα 80 εκατ. ευρώ.

    Ένα χρόνο νωρίτερα, το 2008, ο Αντώνης Λυμπέρης είχε ολοκληρώσει την κατασκευή ενός σπιτιού στο Κεφαλάρι 970 τ.μ. με πισίνα 100 τ.μ. Ένα αληθινό παλάτι που μπήκε στο στόχαστρο 10 πιστωτών, δύο τραπεζών (Eurobank και Alpha Bank), σχεδόν ολόκληρο το Δημόσιο και ένα φυσικό πρόσωπο, ένα περιουσιακό στοιχείο που γλίτωσε τον πλειστηριασμό.

    Το φθινόπωρο του 2017 η πολυτελέστατη βίλα του ζεύγους Λυμπέρη, ετοιμαζόταν να βγει σε πλειστηριασμό από την Eurobank, στο Ειρηνοδικείο Αμαρουσίου, με αρχική αξία τα 4.489.434 ευρώ, όταν η διαδικασία αναβλήθηκε, γιατί ο Αντώνης Λυμπέρης έκανε ανακοπή επικαλούμενος το πάγωμα των περιουσιακών στοιχείων του από την Αρχή Καταπολέμησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες.

    Μια πανέμορφη οικογενειακή φωλιά που έμπασε νερά από τα κύματα που σήκωσε το πανάκριβο σκάφος, που έχασε την ισορροπία του από τον αέρα που σήκωναν τα ιδιωτικά αεροπλάνα για την επιστροφή απ’ τη Μύκονο, που απέκτησε ρωγμές από τα πλουσιοπάροχα πάρτυ, τα ντεσιμπέλ των ακριβοπληρωμένων DJs ή και από την ενέργεια του κάρμα και της αδικίας των απλήρωτων εργαζομένων στους οποίους είχε παραλείψει να καταβάλει δεδουλευμένα για το διάστημα πριν από την κατάρρευση του Ομίλου.

    Η Έλενα Λυμπέρη παραμένει για ένα διάστημα, ως σύμβουλος έκδοσης ή εκδότρια – διευθύντρια, σε κάποια από τα περιοδικά που έχουν ενταχθεί σε άλλες εκδοτικές επιχειρήσεις. Λίγα χρονιά αργότερα, σχεδιάζει τα δικιά της υπέρκομψα, είναι αλήθεια, ρούχα και κοσμήματα και έχει ένα κατάστημα στη Μύκονο, σε σημείο –φιλέτο, με υψηλότατο νοίκι (6.000 ευρώ) και κόστος συντήρησης.

     

    Τώρα διαφημίζουν κουζίνες

    Για την ιστορία, παρά τη μεταβίβαση κάποιων τίτλων το 2012 σε άλλη εταιρία – την Alpha Editions – η τελεσίδικη απόφαση του δικαστηρίου τον Οκτώβριο του 2016 που δικαίωσε τους πρώην εργαζόμενους που άφησαν στο δρόμο, το ζεύγος εξακολουθεί να ζει κανονικά σαν να μην έχει αλλάξει τίποτα.

    Εσχάτως ο Αντώνης Λυμπέρης και η ‘Έλενα κάνουν come back σαν φοίνικες που ξαναγεννιούνται από τις στάκτες τους συνεργαζόμενοι με μεγάλη εκδοτική επιχείρηση. Στον ελεύθερο χρόνο τους συνεχίζουν το socializing σε μια Ελλάδα που έχει καεί από την τοξική χρυσόσκονη πάνω στις μεταπολεμικές και μεταμνημονιακές της πληγές.

    Α! Κάνουν και διαφημίσεις για κουζίνες.

    Όσοι τους γνωρίζουν και έχουν τραταριστεί σπίτι τους, ίσως τις αγοράσουν. Όσοι δεν τους γνωρίζουν, η γενιά Y ή και Z που φυσιολογικά βρίσκονται σε ηλικία αγοράς κουζίνας, δεν καταλαβαίνουν γιατί πρέπει να πειστούν από έναν γοητευτικό ασπρομάλλη 69 χρονών. Ποιος αγοράζει εντοιχισμένη κουζίνα σε αυτήν την ηλικία; Ηλεκτρική, ίσως…

     

    Διαβάστε επίσης:
    Το θάρρος-θράσος του Κοκλώνη, το βατερλό της Κουτσαυτάκη, οι αποτυχίες του Ζoύλα, το άδειασμα της Κορινθίου και γιατί άρχισαν να διαφημίζουν κουζίνες ο Αντώνης και η Έλενα Λυμπέρη (video)



    ΣΧΟΛΙΑ