Τι φέρνει το σχέδιο Μαρινάκη: αυξήσεις μέσω πλεονάσματος, αξιολόγηση, απορρόφηση νέων δημοσιογράφων και τακτοποίηση ανταποδοτικού
Στα τέλη Ιουνίου αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή το νέο νομοσχέδιο που επιμελείται ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ Παύλος Μαρινάκης, με στόχο την αναμόρφωση της ΕΡΤ, την ενίσχυση της διαφάνειας και ειδικά την αναμόρφωση της ΕΡΤ. Κεντρική πρόβλεψη του σχεδίου είναι η διανομή μερίσματος στους εργαζομένους βάσει του πλεονάσματος, συνολικού ύψους 6,5 εκατ. ευρώ ετησίως. Το κρίσιμο ζήτημα που παραμένει ανοιχτό είναι αν τα ποσά αυτά θα ενταχθούν στον μισθό, ώστε να υπολογίζονται συνταξιοδοτικά.
Το νομοσχέδιο ενδέχεται να περιλαμβάνει επίσης διαδικασίες αξιολόγησης και εθελουσίας εξόδου, καθώς ο μέσος όρος ηλικίας των εργαζομένων υπερβαίνει τα 53 έτη. Παράλληλα, προβλέπεται είσοδος νέων δημοσιογράφων στην ΕΡΤ, ενώ εξετάζονται καινοτόμες δράσεις για τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό της. Στη δέσμη μέτρων εντάσσεται και η τακτοποίηση του ανταποδοτικού τέλους, με στόχο την είσπραξη οφειλών από τους παρόχους ενέργειας, οι οποίες κρίνονται ιδιαίτερα υψηλές αλλά παραμένουν ανεπίδεκτες διεκδίκησης.
Παρά τις εισηγήσεις για περισσότερη ευελιξία, ο Παύλος Μαρινάκης επιμένει στη διατήρηση της ΕΡΤ στο καθεστώς των ΔΕΚΟ, επιλογή που καθιστά δυσκολότερες τις προσλήψεις και τις μισθολογικές προσαρμογές, διασφαλίζει όμως δημόσιο έλεγχο και διαφάνεια.
Η κατάσταση της ΕΡΤ, δέκα χρόνια μετά την επαναλειτουργία της
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Προσωπικού ΕΡΤ (ΠΣΥΠ ΕΡΤ) και ο Πανελλήνιος Σύλλογος Μηχανικών Τεχνικών & Εργαζομένων ΕΡΤ (ΠΑΣΥΜΗΤΕ) κάνουν καταγραφή των κεντρικών επιλογών στη λειτουργία και των βασικών μεγεθών της ΕΡΤ, τα τελευταία χρόνια.
* Μείωση του αριθμού των εργαζομένων κατά 650 θέσεις εργασίας από το 2010 και 1.000 από το 2013, κυρίως στους κλάδους τεχνικών, διοικητικών, οικονομικών και παραγωγής.
* Γενική μείωση των μισθών σε ποσοστό 40% μεσοσταθμιστικά, πλην του δημοσιογραφικού κλάδου.
Πόσα έδωσε η Alter Ego για το Newsit – Ακολουθούν Zappit και Tlife;
Ολοκληρώνεται, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, η εξαγορά της ιστοσελίδας Newsit.gr από την Alter Ego Media, έναντι συνολικού τιμήματος 6 εκατ. ευρώ. Η συμφωνία αφορά τη μεταβίβαση της NEWSIT Ε.Π.Ε., αλλά και την περαιτέρω αξιοποίηση των άλλων ψηφιακών assets του Νίκου Ευαγγελάτου, με επόμενο βήμα την ενσωμάτωση των Zappit.gr και Tlife.gr.
Η διαδικασία μεταβίβασης των μεριδίων έχει ήδη ολοκληρωθεί τυπικά, με την Τατιάνα Στεφανίδου, τον Νίκο Ευαγγελάτο και τον Βασίλη Αλεξίου να αποχωρούν πλήρως από τη NEWSIT Ε.Π.Ε., παραχωρώντας τα 4.000 εταιρικά μερίδια σε δύο κυπριακές εταιρείες: Dorseta Investments Ltd (3.380 μερίδια έναντι 101.400 ευρώ) και Trevanco Investments Ltd (620 μερίδια έναντι 18.600 ευρώ).
Η εταιρεία μεταφέρθηκε από το Περιστέρι στη Μεταμόρφωση, το καταστατικό τροποποιήθηκε, και πλέον η NEWSIT Ε.Π.Ε. είναι 100% κυπριακής συμμετοχής, συνεχίζοντας τη δραστηριότητά της στην ενημέρωση, διαφήμιση και media consulting. Η Alter Ego του Βαγγέλη Μαρινάκη αποκτά έτσι ακόμη ένα ισχυρό brand στο ψηφιακό ενημερωτικό πεδίο.
Ραδιοφωνική «γυροβολιά» στον Alpha 98.9 – Έντεχνο τέλος… έρχεται η Αννίτα Πάνια
Ο Alpha Radio 98.9 επιστρέφει στο “παραδοσιακό” του όνομα, αφήνοντας πίσω το αποτυχημένο πείραμα του Talk Radio, που κράτησε μόλις 18 μήνες. Η μετονομασία, η οποία ανακοινώθηκε επίσημα από τον Τάκη Χατζή στην εκπομπή του με την Αθηναΐδα Νέγκα, σηματοδοτεί κάτι πολύ περισσότερο από μια αλλαγή brand: πρόκειται για τη μετάβαση σε μια πιο “λαϊκή”, μαχητική και εμπορική κατεύθυνση, μακριά από τις προηγούμενες “ασκήσεις ύφους”.
Η νέα εποχή του ραδιοσταθμού εγκαταλείπει τα προσχήματα “ποιότητας” και το έντεχνο ρεπερτόριο που είχαν εισηγηθεί οι Αμερικανοί σύμβουλοι, υπό την έγκριση του διευθύνοντος συμβούλου της Alpha Ραδιοφωνική Δημήτρη Φωτόπουλου, και στρέφεται σε κάτι πιο… σίγουρο. Η Αννίτα Πάνια, με το γνώριμο βιτριολικό της ύφος, αναλαμβάνει τη ζώνη 8-10 το βράδυ, με εκπομπή που θα βασίζεται σε αυθόρμητες παρεμβάσεις, κοινωνικά σχόλια και “αννιτικές” καταστάσεις.
Η εκπομπή θα έχει δικούς της χορηγούς, με τη δημοφιλή παρουσιάστρια να διατηρεί ποσοστό επί των πωλήσεων προϊόντων που θα διαφημίζονται.
Η ΕΡΤ «έσκισε» στη Eurovision – Πλεόνασμα για πρώτη φορά στην πενταετία, διεθνής αναγνώριση για την Klavdia
Για πρώτη φορά μέσα στην τελευταία πενταετία, η ΕΡΤ κατέγραψε πλεόνασμα από τη συμμετοχή της Ελλάδας στη Eurovision, ύψους 92.000 ευρώ, χάρη σε αύξηση 75% στη διαφημιστική δαπάνη και σημαντικά έσοδα από το televoting.
Η επικοινωνιακή στρατηγική της ΕΡΤ φέτος εντυπωσίασε: η EBU και διεθνή δημόσια ραδιοτηλεοπτικά δίκτυα συνεχάρησαν τον τρόπο προβολής της Klavdia, που έδωσε πάνω από 40 συνεντεύξεις σε κορυφαία μέσα (BBC Radio, Deutsche Welle, RAI, Euronews, RTL, Der Standard, ELLE Lithuania κ.ά.).
Από τον Εθνικό Τελικό έως τη Βασιλεία, η ελληνική αποστολή είχε ενισχυμένη παρουσία, με Press Days σε Αθήνα και εξωτερικό, συναντήσεις με άλλους καλλιτέχνες, συμμετοχή σε Wiwibloggs και συγκινητικές επαφές με τις Μαρίζα Κωχ και Νάνα Μούσχουρη.
Για πρώτη φορά, εφαρμόστηκε 360° στρατηγική για την ομογένεια και στοχευμένες digital καμπάνιες, τοποθετώντας την Klavdia στο επίκεντρο της διεθνούς Eurovision κοινότητας.
Alpha: το νέο power game, σειρές και πρόσωπα – Από Σολωμού μέχρι Παπαβασιλείου
Σε τροχιά αναδιοργάνωσης και δημιουργικής ανανέωσης εισέρχεται ο Alpha, μετά τη συμφωνία στρατηγικής συνεργασίας μεταξύ United Media (BC Partners) και Ομίλου Βαρδινογιάννη, η οποία εγκρίθηκε πρόσφατα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού. Παρά την απουσία μετοχικών αλλαγών, το νέο Δ.Σ. που αναμένεται να οριστεί στο τέλος Ιουνίου θα έχει διευθύνοντα σύμβουλο από την πλευρά Βαρδινογιάννη και αναπληρωτή CEO από τη Nova – United Media, διασφαλίζοντας τη συνεκτική λήψη αποφάσεων σε τηλεόραση και ραδιόφωνο.
Παράλληλα, το κανάλι επενδύει δυναμικά στο ελληνικό πρόγραμμα, ανακοινώνοντας νέες παραγωγές και επαναφορές. Η νέα δραματική σειρά «Να μ’ αγαπάς», σε σκηνοθεσία του διεθνώς αναγνωρισμένου Γιώργου Παπαβασιλείου και παραγωγή της PedioProd, θα προβληθεί στη σεζόν 2025–2026. Η σειρά θα ενταχθεί στο πρόγραμμα αμέσως μετά τον β΄ κύκλο του «Άγιος Έρωτας».
Ταυτόχρονα, αναβιώνει η οικογενειακή κωμωδία «Παιδική Χαρά», σε νέα εκδοχή, βασισμένη στην επιτυχία της σεζόν 2009–2010 από το Mega, με νέες προσεγγίσεις και πρόσωπα, ενώ εξετάζεται η συνολική αναβάθμιση της ζώνης μυθοπλασίας.
Στο επίπεδο του ψυχαγωγικού περιεχομένου, η Μαρία Σολωμού μεταφέρει το επιτυχημένο της podcast από το YouTube στην ελεύθερη τηλεόραση, με το νέο νυχτερινό talk show «Μαρία τη νύχτα», το οποίο κάνει πρεμιέρα τη Δευτέρα στις 23:50.
Ποιος ρεπόρτερ αποχώρησε από το Mega
Εκτός Mega ο αστυνομικός συντάκτης και πολεμικός ανταποκριτής του Mega Μαρίνος Αλειφέρης.
Η αποστροφή πρωθυπουργού για τη Guardian, η παρομοίωση με την ΕΦΣΥΝ και οι σαμπάνιες στην οδό Κολοκοτρώνη
Συζήτηση προκάλεσε η αναφορά του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη βρετανική εφημερίδα Guardian, στη διάρκεια συνέντευξής του στον ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΪ 100.3, όπου παρομοίασε τη βρετανική εφημερίδα με την Εφημερίδα των Συντακτών, προσθέτοντας πως «δεν χρειάζεται να τη διαβάζουμε» λόγω της κριτικής της προς την κυβέρνηση.
Η Εφημερίδα των Συντακτών απάντησε με χιουμοριστική διάθεση, δηλώνοντας πως θα στείλει «λουλούδια και γλυκά» στον Πρωθυπουργό, θεωρώντας τιμητική την παρομοίωση με έναν από τους πιο ιστορικούς τίτλους ευρωπαϊκού Τύπου.
Η Καθημερινή, το εικονικό πωλητήριο Θ. Αλαφούζου, η «σχολή» Σπανού και η εκτίμηση περιουσίας μέσω φημών
Στην αγορά κυκλοφορούν – όχι για πρώτη φορά – ψίθυροι περί ενδεχόμενου πωλητηρίου στην Καθημερινή. Κάποιοι κάνουν λόγο για τίμημα που φτάνει τα 80 εκατ. ευρώ, χωρίς όμως τα ακίνητα του Φαλήρου και την εκτυπωτική μονάδα στο Κορωπί. Όσοι γνωρίζουν καλά τον εκδότη Θέμη Αλαφούζο, χαμογελούν με νόημα: δεν είναι η πρώτη φορά που αφήνει να διαρρεύσει τέτοιο σενάριο.
Θυμίζει έντονα την παλιά συνήθεια του αείμνηστου Ευάγγελου Σπανού της Βιοϊατρικής. Ο Σπανός κατά καιρούς διέρρεε ότι πουλάει τον όμιλο που ίδρυσε, ενδιαφερόμενοι έσπευσαν να καταθέσουν προσφορά και αυτός περίμενε να ακούσει τι τιμή του δίνουν. Και γελούσε με την ψυχή του, αφού πρώτα μάθαινε από την ίδια την αγορά πόσα αξίζει το δημιούργημά του.
Μερικές φορές, άλλωστε, ο καλύτερος τρόπος να εκτιμήσεις την αξία σου είναι να κάνεις πως αποχωρείς.
OPEN: Νέοι ρόλοι, παλαιά ερωτήματα και διακριτικές ισορροπίες στη Ραδιοτηλεοπτική Α.Ε.
Σε φάση εσωτερικής ανασύνταξης φαίνεται να εισέρχεται η Ραδιοτηλεοπτική Α.Ε., καθώς το νέο διοικητικό σχήμα του OPEN διαμορφώνει σταδιακά ένα μοντέλο συλλογικής ευθύνης με έντονο ελληνικό αποτύπωμα. Ο πρόεδρος Άρθουρ Νταβιντιάν διατηρεί ρόλο ως εγγυητής της θεσμικής συνέχειας, ωστόσο οι πραγματικοί χειρισμοί του πλαισίου καθημερινής λειτουργίας φαίνεται να μετατοπίζονται.
Ωστόσο, η δύναμη και παρεμβατικότητα του Νταβιντιάν σε πολιτικό και επιχειρηματικό επίπεδο, έχει μειωθεί δραματικά.
Κομβική η παρουσία του Χρήστου Παναγιωτόπουλου, ο οποίος συγκεντρώνει πολλαπλές ιδιότητες (Γενικός Διευθυντής Τηλεόρασης, επικεφαλής Ενημερωτικού Τομέα, μέλος Δ.Σ.), λειτουργώντας ως ο άνθρωπος που διατηρεί την επιχειρησιακή συνοχή. Στο πλευρό του, ο Ανδρέας Παπαμιμίκος, με ευρύτερο πολιτικό κεφάλαιο και αντίληψη στρατηγικού σχεδιασμού, αναλαμβάνει κρίσιμες ισορροπίες στο επίπεδο των θεσμικών και διοικητικών διαδικασιών.
Την ίδια ώρα, οι πιέσεις της αγοράς εντείνονται. Ο Πέτρος Κουσουλός, με αναγνωρίσιμη τηλεοπτική παρουσία, δέχεται κρούσεις από ανταγωνιστικά σχήματα (ΑΝΤ1), με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι βρίσκεται κοντά στην έξοδο. Παράλληλα, ο Παναγιώτης Στάθης, ιδιοκτήτης του dikastiko.gr και πρόσωπο με διείσδυση στο δικαστικό και θεσμικό ρεπορτάζ, μαρκάρεται στενά από τον ΑΝΤ1. Η απώλειά τους θα άλλαζε τη φυσιογνωμία της τρέχουσας ενημερωτικής γραμμής.
Η εν εξελίξει αναδιάρθρωση στο πρόγραμμα, η διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού και η πολυαναμενόμενη ΑΜΚ, συνθέτουν το τοπίο ενός σταθμού που αναζητά νέα σταθερότητα.
Ένα μικρό Τσαντίρι… με καρπούζι και τεχνητή νοημοσύνη!
Την Τετάρτη 4 Ιουνίου στις 21:00, το «Αλ Τσαντίρι Νιουζ» επανέρχεται στο MEGA, με τη σάτιρα στο κόκκινο και τους Πυξ Λαξ στη σκηνή.
Ραδιοφωνική σύμπλευση Αθήνας – Πειραιά με πολιτιστική στόχευση
Σε μια συγκυρία όπου η τοπική αυτοδιοίκηση αναζητά νέες φόρμες συνεννόησης και σύμπραξης, οι Δήμοι Αθηναίων και Πειραιά κάνουν ένα βήμα θεσμικής ώσμωσης στον χώρο των ΜΜΕ. Οι ιστορικοί δημοτικοί ραδιοσταθμοί «Αθήνα 9,84» και «Κανάλι 1 – 90,4» προχωρούν σε μνημόνιο συνεργασίας, εγκαινιάζοντας κοινή δράση στους τομείς του Πολιτισμού, του Αθλητισμού και της Τεχνολογίας.
Η συμφωνία επικυρώθηκε παρουσία των προέδρων της ΔΕΡΑ, Νίκου Λαλιώτη, και της ΔΗΡΑΠ, Ιωσήφ Βουράκη, μαζί με τους εκπροσώπους της διοίκησης και των εργαζομένων των δύο σταθμών.
Βαρδινογιάννης και Κυριακού, back to back συναντήσεις με Μητσοτάκη
Μπορεί η τηλεθέαση να παραμένει σταθερή, όμως όσοι παρακολουθούν με πολιτικό βλέμμα τα δελτία ειδήσεων του ALPHA και του ANT1 έχουν ήδη εντοπίσει μια σαφή μεταβολή στον τόνο. Η ένταση της κριτικής προς την κυβέρνηση έχει αισθητά μετριαστεί, σε μια συγκυρία όπου η επικοινωνιακή διαχείριση παίζει ρόλο-κλειδί.
Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, οικοδεσπότες αυτής της αλλαγής δεν είναι άλλοι από τους ισχυρούς άνδρες των δύο ομίλων: Θ. Κυριακού και Γ. Βαρδινογιάννης. Και οι δύο φέρονται να έχουν περάσει από το Μέγαρο Μαξίμου το τελευταίο διάστημα ή να έχουν συναντηθεί κατ’ ιδίαν με τον Πρωθυπουργό, πριν από την αναχώρησή του για τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Δημοκρατία στα ερτζιανά
Στην όλο και πιο θολή γραμμή μεταξύ Τύπου και ραδιοφώνου, μια ακόμη συμμαχία κάνει την εμφάνισή της: ο Φίλιππος Καμπούρης και ο Γιάννης Φιλιππάκης συμπορεύονται ραδιοφωνικά, δίνοντας στο νέο τους εγχείρημα τον τίτλο «Δημοκρατία FM», κατευθείαν από το εκδοτικό DNA των εντύπων τους. Από τους 102,7 FM, η «δημοκρατία» φιλοδοξεί να αποκτήσει πλέον και ηχητική υπόσταση.
Το εγχείρημα αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον και λόγω της ιδιοκτησιακής βάσης. Η άδεια, παλαιά και κομματικής προέλευσης, ανήκει στον ΛΑ.Ο.Σ. και τον Φ. Καμπούρη, γεγονός που ήδη προκαλεί ερωτήματα και, σε ορισμένους κύκλους, ενστάσεις. Η νομική συζήτηση για τη νομιμότητα λειτουργίας κομματικών σταθμών εκτός Βουλής παραμένει ανοιχτή και εξαρτάται από τον ερμηνευτικό οίστρο κάθε κυβέρνησης. Διευθυντής είναι ο Δημήτρης Παπαθανασίου.
Σύγκρουση για τα αυτοδιαχειριζόμενα ραδιόφωνα – Η κυβέρνηση, η ΕΙΙΡΑ και η διάταξη που αλλάζει το παιχνίδι
Ο υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ Παύλος Μαρινάκης ετοιμάζεται να καταθέσει νομοσχέδιο για τον Τύπο και τα ηλεκτρονικά μέσα, στο οποίο – πέρα από ρυθμίσεις για το Μητρώο Ηλεκτρονικού Τύπου – παρεμβαίνει και στο τοπίο της ραδιοφωνίας, αγγίζοντας ένα ευαίσθητο και παλαιό ζήτημα: τη νομική υπόσταση των αυτοδιαχειριζόμενων ραδιοφωνικών σταθμών, δηλαδή εκείνων που μεταβιβάστηκαν παλαιότερα σε εργαζόμενους όταν κατέρρευσαν οι ιδιοκτήτες τους.
Η προτεινόμενη ρύθμιση επιτρέπει τη μεταβίβαση αυτών των σταθμών σε τρίτους, πέρα από τους εργαζόμενους, δηλαδή να πωληθούν και να περάσουν σε εμπορικά σχήματα.
Ποιο είναι το πολιτικό διακύβευμα;
Η ρύθμιση αυτή αλλάζει τη φιλοσοφία που είχε θεσπιστεί το 2013 (επί κυβέρνησης Σαμαρά – με στήριξη τότε του ΠΑΣΟΚ), όταν προβλέφθηκε ότι σε περιπτώσεις κατάρρευσης ενός ραδιοφώνου, το ΕΣΡ θα μπορούσε να δώσει την άδεια στους εργαζόμενους, ώστε να συνεχίσει να λειτουργεί για την προστασία των θέσεων εργασίας.
Αυτό το ειδικό πλαίσιο καταργήθηκε το 2017, όμως οι σταθμοί που είχαν ήδη υπαχθεί παρέμειναν σε λειτουργία (λ.χ. Στο Κόκκινο, Αθήνα 9,84 παλιότερα). Οι σταθμοί αυτοί, με βάση τη νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας, επιτρέπεται να λειτουργούν μόνο εφόσον παραμένουν στα χέρια των εργαζομένων και εξυπηρετούν τον κοινωνικό σκοπό για τον οποίο τους παραχωρήθηκε η συχνότητα.
Τι λέει η ΕΙΙΡΑ (Ένωση Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Ραδιοσταθμών Αττικής);
Η ΕΙΙΡΑ (που εκπροσωπεί τους σταθμούς της ιδιωτικής εμπορικής ραδιοφωνίας της Αττικής, όπως ο ΣΚΑΪ, ο Δρόμος, ο Real FM, κ.ά.) αντέδρασε έντονα, κάνοντας λόγο για “συντεχνιακή ρύθμιση” που δημιουργεί αθέμιτο ανταγωνισμό. Υποστηρίζει ότι αν επιτραπεί στους εργαζόμενους να πουλήσουν αυτά τα ραδιόφωνα σε τρίτους (χωρίς αδειοδότηση, χωρίς χρέη, χωρίς διαγωνισμό), θα δημιουργηθεί στρέβλωση στην αγορά, αφού οι υπόλοιποι σταθμοί περιμένουν ακόμα την επίσημη διαδικασία αδειοδότησης εδώ και χρόνια.
Τι λέει η πλευρά της κυβέρνησης;
Η ομάδα του κ. Μαρινάκη υπερασπίζεται τη ρύθμιση λέγοντας πως οι σταθμοί αυτοί πρέπει να μπορούν να εξελιχθούν και να αποκτήσουν κανονική επιχειρηματική υπόσταση, όπως όλες οι υπόλοιπες ραδιοφωνικές επιχειρήσεις. Πιστεύει ότι με αυτόν τον τρόπο ενισχύεται ο υγιής ανταγωνισμός και δίδεται δυνατότητα ανάπτυξης σε μικρότερα ή εναλλακτικά ραδιόφωνα.
Τι φοβάται η ΕΙΙΡΑ;
Ότι κάποιοι εργαζόμενοι που έλαβαν σταθμούς ως “κοινωνικό αντιστάθμισμα” σε πτωχεύσεις, τώρα θα τους πωλήσουν σε επιχειρηματίες ή πολιτικούς κύκλους, χωρίς να πληρώσουν ούτε άδειες, ούτε χρέη. Κι αυτό, λέει η ΕΙΙΡΑ, δεν είναι νόμιμο, δεν είναι δίκαιο, ούτε συνταγματικά ανεκτό.
Ποιος έχει δίκιο;
Το ΣτΕ έχει ξεκαθαρίσει ότι οι αυτοδιαχειριζόμενοι σταθμοί υπάρχουν “υπό αίρεση” και μόνον όσο λειτουργούν από εργαζόμενους για τους εργαζόμενους. Η νέα ρύθμιση φαίνεται να αλλάζει αυτόν τον κανόνα, χωρίς διαβούλευση, χωρίς επαρκή τεκμηρίωση και με νομοτεχνική «σφήνα» σε άσχετο νομοσχέδιο.
Το ερώτημα πλέον είναι αν ο Παύλος Μαρινάκης θα αγνοήσει την έντονη κριτική της ΕΙΙΡΑ, που καταγγέλλει «φωτογραφική μεταβίβαση» δημόσιου αγαθού (της συχνότητας) σε ιδιώτες, μέσω εργαζομένων-ενδιάμεσων, ή αν θα επανεξετάσει τη διάταξη.
Στο μεταξύ, η επίσημη αδειοδότηση των ραδιοφώνων παραμένει σε εκκρεμότητα από το 2002.
«Δεν έχω Λόγια»: Τα δοκιμαστικά στον ΑΝΤ1 και τα ονόματα που (δεν) περίμενε κανείς
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται τα δοκιμαστικά για την παρουσίαση του νέου μουσικού τηλεπαιχνιδιού του ΑΝΤ1, με τίτλο «Δεν έχω Λόγια». Αν και το teaser για συμμετοχές παίζει ήδη στον αέρα, ο σταθμός του Αμαρουσίου δεν έχει ακόμα καταλήξει στο πρόσωπο που θα αναλάβει το μικρόφωνο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Μαρία Αντωνά, η Έλλη Κοκκίνου, ο Στέλιος Ρόκκος και ο Θάνος Κιούσης πέρασαν προσφάτως από δοκιμαστικό. Η περίπτωση του Κιούση, μάλιστα, προκαλεί αίσθηση, καθώς είναι ήδη στο δυναμικό του σταθμού (5×5). Στα ονόματα που έχουν επίσης ακουστεί συγκαταλέγονται ο Γιώργος Καράβας, ο Stavento, ο Ηλίας Γκότσης, ο Λευτέρης Ελευθερίου και ο Ηλίας Μελέτης, ο οποίος μάλιστα δεν έκρυψε την απογοήτευσή του για το δοκιμαστικό του, σε πρόσφατη τηλεοπτική του δήλωση.
Το φορμάτ του «Δεν έχω Λόγια» βασίζεται στη μουσική μνήμη και τον στίχο: δύο παίκτες αναμετρώνται σε γνωστά τραγούδια, ενώ ο τελικός περιλαμβάνει ερμηνεία στίχων με χρηματικό έπαθλο. Έχει μεταδοθεί σε πάνω από 20 χώρες, καταγράφοντας υψηλή απήχηση και έρχεται για πρώτη φορά στην ελληνική τηλεόραση από τον ΑΝΤ1, με μεγάλες φιλοδοξίες.
Το όνομα του παρουσιαστή ή της παρουσιάστριας, προς το παρόν, παραμένει ανοιχτό – αλλά ο ανταγωνισμός είναι… πολυφωνικός.
Αναζητείται… πρωινό στον ΑΝΤ1
Σε φάση ανασύνταξης βρίσκεται ο ΑΝΤ1 μετά την αποχώρηση του Γιώργου Παπαδάκη, καθώς η πρωινή ζώνη του σταθμού – επί σειρά ετών ταυτισμένη με την προσωπικότητά του – μένει χωρίς σαφή ταυτότητα και δομή.
Το concept της εκπομπής «Καλημέρα Ελλάδα» στηριζόταν εξ ολοκλήρου στον ίδιο, με χαμηλό κόστος παραγωγής (ουσιαστικά μόνο ο δικός του μισθός και λίγα πρόσωπα πάνελ), διατηρώντας ωστόσο συνεχή τηλεθέαση και πολιτική επιρροή. Η αποχώρησή του αφήνει κενό που δεν καλύπτεται εύκολα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η διοίκηση του σταθμού προβληματίζεται αν πρέπει να διατηρηθεί η ζώνη ως έχει, να μετακινηθούν άλλες εκπομπές ή να δοκιμαστεί ένα νέο, οικονομικότερο μοντέλο ενημέρωσης. Το σενάριο συγχώνευσης ή αναδιάταξης της πρωινής ζώνης δεν έχει αποκλειστεί.
Η παρουσία του Γιώργου Λιάγκα στο αμέσως επόμενο slot επηρεάζει καθοριστικά τις αποφάσεις, καθώς κάθε νέα εκπομπή θα πρέπει να συμπληρώνει, όχι να ανταγωνίζεται τον ήδη διαμορφωμένο χαρακτήρα του μεσαίου πρωινού.
Antenna Intelligence: Digital and Social media agency με την υποστήριξη του Antenna Group
Ο Antenna Intelligence είναι μια νέα εταιρεία Digital and Social media agency με την υποστήριξη του Antenna Group κι είναι επίσημος YouTube Aggregator / Multi-Channel Network (MCN) της GOOGLE.
Ο Antenna Intelligence αποτελεί συνεργάτη για τους δημιουργούς περιεχομένου που επιθυμούν να εξελιχθούν, να ενισχύσουν την αναγνωρισιμότητά τους και να αναπτύξουν ουσιαστικές συνεργασίες στον κόσμο της ψηφιακής οικονομίας των δημιουργών (Creator’s Economy).
Σχεδιασμένος από καταξιωμένους επαγγελματίες του χώρου, ο Antenna Intelligence προσφέρει στους συνεργάτες του μια προσωπική επένδυση που αποδίδει, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία, τα εργαλεία και τις δυνατότητες που προσφέρει η παγκόσμια πλατφόρμα του YouTube:
Επίσημη άδεια YouTube MCN – Παγκόσμια αναγνώριση, τοπική υποστήριξη.
Ο Antenna Intelligence διαθέτει μία από τις ελάχιστες άδειες YouTube Multi-Channel Network (MCN) παγκοσμίως, λειτουργώντας ως prime partner του YouTube. Μέσα από αυτό το καθεστώς, παρέχει:
Αποκλειστικά εργαλεία διαχείρισης και ανάλυσης περιεχομένου.
Πλήρη διαχείριση του Content ID και των πνευματικών δικαιωμάτων.
Ολοκληρωμένες λύσεις monetization για μέγιστα οφέλη.
Άμεση τεχνική υποστήριξη και σύνδεση με τις ομάδες του YouTube.
Υψηλή προστασία περιεχομένου σε κάθε σημείο της πλατφόρμας.
Καταγγελία ΑμεΑ για αποκλεισμό από τον «Εκατομμυριούχο» – Η «συγγνώμη» Αρναούτογλου και το ζήτημα της ευθύνης
Στη δημόσια συζήτηση έχει βρεθεί τις τελευταίες ώρες η καταγγελία του συγγραφέα Στρατή Γαλανού, που πάσχει από τετραπληγία, ότι του αρνήθηκαν τη συμμετοχή στο τηλεπαιχνίδι «Ποιος θέλει να γίνει Εκατομμυριούχος» του ΑΝΤ1, λόγω έλλειψης προσβασιμότητας στο πλατό και αδυναμίας της παραγωγής να προσαρμόσει το σκηνικό για αμαξίδιο.
Ο κ. Γαλανός υποστηρίζει ότι, αν και αρχικά έγινε δεκτός για συνέντευξη και εξοικείωση με τον χώρο, τελικά του ζητήθηκε ευγενικά να μην συμμετάσχει, επειδή το σκηνικό – και συγκεκριμένα οι υπερυψωμένες καρέκλες – δεν μπορούσε να φιλοξενήσει το αμαξίδιό του. Οι εναλλακτικές που πρότεινε ο ίδιος, όπως ένα ελαφρώς υπερυψωμένο βάθρο, δεν έγιναν αποδεκτές.
Το θέμα πήρε δημοσιότητα, προκαλώντας κύμα αντιδράσεων και θέτοντας στο προσκήνιο την απουσία πρόβλεψης για τα ΑμεΑ στην ελληνική τηλεόραση.
Ο παρουσιαστής της εκπομπής Γρηγόρης Αρναούτογλου, σε δηλώσεις του, εξέφρασε τη λύπη του και ζήτησε συγγνώμη, δηλώνοντας πως «στεναχωρήθηκε πάρα πολύ» για την εμπειρία του κ. Γαλανού. Παράλληλα, άφησε αιχμές για την προσωποποίηση της υπόθεσης με χρήση της εικόνας του, σημειώνοντας ότι ο ίδιος δεν είχε γνώση ή ανάμειξη στο περιστατικό.
Η παραγωγή του παιχνιδιού δεν έχει μέχρι στιγμής τοποθετηθεί επίσημα, ενώ αναμένεται και η στάση του ΑΝΤ1.
Το περιστατικό έχει ανοίξει ευρύτερη συζήτηση για το κατά πόσο τα τηλεοπτικά πλατό και οι παραγωγές είναι πραγματικά προσβάσιμα και φιλικά προς τα ΑμεΑ – ή αν η συμπερίληψη παραμένει στα λόγια.
Είμαστε τελικά μπαταχτσήδες; Το Variety γράφει – ο Χριστόπουλος απαντά
Η Ελλάδα, γράφει το Variety, καθυστερεί πληρωμές σε διεθνείς κινηματογραφικές παραγωγές που γυρίστηκαν εδώ με το κίνητρο του cash rebate. Το ποσό που αναφέρεται; Άνω των 100 εκατομμυρίων ευρώ. Παραγωγοί όπως της Maria με την Αντζελίνα Τζολί και της Οδύσσειας του Κρίστοφερ Νόλαν δηλώνουν ότι περιμένουν ακόμα την αποπληρωμή τους.
Τι απαντά ο Λεωνίδας Χριστόπουλος – με νούμερα
Ο επικεφαλής του ΕΚΚΟΜΕΔ, Λεωνίδας Χριστόπουλος, παραδέχεται ότι «υπήρξαν γραφειοκρατικά προβλήματα», αλλά υποστηρίζει πως το μεγαλύτερο μέρος των υποθέσεων ήδη έχει τακτοποιηθεί ή είναι σε τελική φάση. Ειδικότερα:
- 472 επενδυτικά σχέδια έχουν κάνει αίτηση στο cash rebate (ν. 4487/2017).
- 222 από αυτά έχουν ήδη αποπληρωθεί με συνολική ενίσχυση 148.395.959,69 ευρώ.
- 173 σχέδια έχουν λάβει απόφαση υπαγωγής, δηλαδή δέσμευση του Δημοσίου για την πληρωμή τους, αξίας άνω των 180 εκατομμυρίων ευρώ.
- Το υπόλοιπο 16% (77 σχέδια) αφορά σε αιτήσεις που υποβλήθηκαν μέσα στο 2024 και βρίσκονται στο τελικό στάδιο αξιολόγησης.
Η περίπτωση “Maria”
Η παραγωγή με την Τζολί έκανε αίτηση υπαγωγής στις 9/12/2023 και αυτή εγκρίθηκε τον Οκτώβριο του 2024. Η εταιρεία ζήτησε να ελεγχθεί δύο χρόνια νωρίτερα από την αναμενόμενη λήξη της παραγωγής (ολοκλήρωση είχε δηλωθεί η 15/10/2026).
Ο ΕΚΚΟΜΕΔ έβγαλε διαπιστωτική πράξη ολοκλήρωσης στις 2/5/2025, και όπως λέει, η πληρωμή είναι καθ’ οδόν μόλις ολοκληρωθεί η τυπική μεταφορά των πόρων.
Και η Οδύσσεια του Νόλαν;
Η αίτηση ένταξης μόλις κατατέθηκε τον Φεβρουάριο του 2025, στο νέο cash rebate (ν. 5105/2024), και βρίσκεται ακόμα σε φάση αξιολόγησης. Δηλαδή δεν υπάρχει καν δικαίωμα ακόμα για πληρωμή — άρα οι αιτιάσεις περί «καθυστέρησης» θεωρούνται πρόωρες ή άτοπες.
Τι υποστηρίζει το ΕΚΚΟΜΕΔ
- Από τις 210 εκκρεμείς αιτήσεις που υπήρχαν ως τον Μάιο του 2024, έχουν μείνει μόνο 77 (το 64% αξιολογήθηκε μέσα σε ένα χρόνο).
- Ο τακτικός προϋπολογισμός του ΕΚΚΟΜΕΔ αυξήθηκε κατά 160%, φτάνοντας στα 8,5 εκατ. ευρώ για επιλεκτικά προγράμματα, χωρίς έκτακτη χρηματοδότηση από το ΥΠΟΙΚ.
- Έχουν εξασφαλιστεί 210 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και 100 εκατ. από το ΕΣΠΑ, άρα συνολικά 310 εκατ. ευρώ για το cash rebate από το 2024 και μετά.
Το στοίχημα
Η Ελλάδα δεν θέλει να χάσει το προφίλ της ως κινηματογραφικός προορισμός. Ο Χριστόπουλος δηλώνει ότι από τον Ιούνιο ξεκινά η τακτική αποπληρωμή και μέχρι το τέλος του 2025, οι περισσότερες εκκρεμότητες θα έχουν κλείσει.
Συμπέρασμα
Όχι, δεν είμαστε τελείως μπαταχτσήδες. Έχουμε καθυστερήσεις, αλλά δεν πρόκειται για κατάρρευση – ούτε για δόλο. Μάλλον για μια διοικητική μετάβαση που πήρε χρόνο. Αν το χρονοδιάγραμμα που έθεσε ο Χριστόπουλος τηρηθεί, το 2026 το cash rebate θα παίζει χωρίς παραφωνίες.
Πρόταση για σειρά με τη ζωή του Ελευθερίου Βενιζέλου στην ΕΡΤ
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, έχει επανυποβληθεί στην ΕΡΤ πρόταση για τη δημιουργία τηλεοπτικής σειράς με θέμα τη ζωή του Ελευθερίου Βενιζέλου, βασισμένη στο εμβληματικό έργο του Νικόλαου Εμ. Παπαδάκη. Η πρόταση αφορά δραματοποιημένη μεταφορά της πορείας του εθνάρχη, καλύπτοντας καθοριστικές φάσεις της προσωπικής και πολιτικής του διαδρομής.
ΕΣΡ εποίησε θαύμα: Βεβαίωσε ραδιοφωνικώς «Άγιον Δαμιανόν» μετά 8 έτη σιγής
Μετά από οκτώ έτη ραδιοφωνικής νηστείας και αδειοδοτικής εγκράτειας, το ΕΣΡ είπε το μεγάλο «ναι» και ευλόγησε – με ψήφους 7 υπέρ, 1 κατά – τον εκκλησιαστικό ραδιοσταθμό «Άγιος Δαμιανός 92.5», με έδρα την Καρδίτσα, απονέμοντάς του τη Βεβαίωση Νομίμου Λειτουργίας. Ήγγικεν η ώρα του… ραδιοφωνικού χρίσματος.
Πρόκειται για την πρώτη αδειοδότηση περιφερειακού σταθμού από το 2017, με το «θαύμα» να γίνεται στην Ιερά Μητρόπολη Θεσσαλιώτιδος και Φαναριοφερσάλων. Η τεχνική μελέτη (και λίγες επιστολές χριστιανικής αγάπης από συλλόγους και δημάρχους) ήταν αρκετές για να γίνει το θαύμα: να θεωρηθεί πως ο σταθμός «λειτουργούσε αδιαλείπτως από το 1999», παρότι πολλοί διαφωνούν.
Και εγένετο θόρυβος… εις τα ερτζιανά
Το πρόβλημα; Περισσότεροι από 20 σταθμοί της Θεσσαλίας (και πέριξ) φωνάζουν «ουκ έστι τούτο ραδιόφωνον»! Υποστηρίζουν ότι το μόνο που εξέπεμπε ο Άγιος Δαμιανός ήταν αναμετάδοση από Αθήνα (Εκκλησία της Ελλάδος), χωρίς τοπικό λόγο, ενώ η συχνότητα 92,5 MHz ήταν… μονήρης και έρημος για τουλάχιστον 25 χρόνια.
Μάλιστα, φωνάζουν πως οι τελευταίες εκπομπές του «αγίου» φτάνουν ως την Καλαμπάκα, τη Λάρισα και τμήματα της Στερεάς, προκαλώντας παρεμβολές και αμαρτωλή τεχνική ασυδοσία.
Εκκλησιαστικώς ορθό ή τεχνικώς προβληματικό;
Το ΕΣΡ, πάντως, επικαλείται ταπεινά τεχνικές εκθέσεις και εγγράφως δηλωθέντα, για να πει πως “αυτός ο σταθμός εποίει έργον Θεού τριάντα συναπτά έτη”. Οι διαφωνούντες, όμως, φωνάζουν για άγνοια κανόνων και ανοχή στο… ραδιοφωνικό αμάρτημα της αναμετάδοσης.
Κι έτσι, το «Ο Άγιος Δαμιανός 92.5» γίνεται ο πρώτος ραδιοσταθμός που περνάει τον παράδεισo.
Ποιος πληρώνει τα πρόστιμα του ΕΣΡ
Τα πρόστιμα του ΕΣΡ επιβάλλονται στους τηλεοπτικούς σταθμούς – ο νόμος είναι σαφής: ο πάροχος ευθύνεται για το περιεχόμενο που εκπέμπει. Όμως, όπως φαίνεται, οι σταθμοί δεν αφήνουν τίποτα στην τύχη. Τα τελευταία χρόνια, στα συμβόλαια με προβεβλημένα πρόσωπα –παρουσιαστές, δημοσιογράφους ή σχολιαστές– ενσωματώνονται ρήτρες που προβλέπουν πως αν το σχόλιο “ξεφύγει” και έρθει το πρόστιμο, τότε ο σταθμός μπορεί να το συμψηφίσει με την αμοιβή του αστέρα.
Η νομική ευθύνη παραμένει του καναλιού. Η οικονομική, ωστόσο, βρίσκει… διαύλους εσωτερικής διευθέτησης. Οι τηλεοπτικοί σταθμοί, άλλωστε, γνωρίζουν καλά πώς να προστατεύονται – και οι φύλακες, πλέον, έχουν γνώση και ασφαλιστικές ρήτρες.
Για την ιστορία, ο Γιώργος Τράγκας ήταν από τους πρώτους που πλήρωνε ο ίδιος τα πρόστιμα που του “χρέωναν” οι ζωντανές του εκρήξεις. Σήμερα, αυτό απλώς θεσμοθετήθηκε.
Από τα Παραπολιτικά στα… Αθλητικά
Με το Παραπολιτικά FM να καλύπτει το πολιτικο-ενημερωτικό πεδίο και το Notes 94.6 να κινείται στον μουσικό αέρα, ο Όμιλος των Παραπολιτικών βάζει πλώρη για το τρίτο του ραδιοφωνικό βήμα: έναν αμιγώς αθλητικό σταθμό. Η αναζήτηση της κατάλληλης συχνότητας βρίσκεται σε εξέλιξη, με το βλέμμα στραμμένο στη «δεξαμενή» των σταθμών που είχαν συμμετάσχει στον παλαιό –προ εικοσαετίας– διαγωνισμό αδειοδότησης. Οι επαφές είναι διακριτικές, ο στόχος σαφής και η κατεύθυνση… γήπεδο.
Καπουτζίδης: Επανένωση-έκπληξη για το «Παρά Πέντε» τον Δεκέμβριο
Μια γιορτή με απαρτία και όχι απλώς ένα επεισόδιο προανήγγειλε ο Γιώργος Καπουτζίδης. Ο δημιουργός της επιτυχημένης σειράς «Στο Παρά Πέντε» αποκάλυψε ότι έχουν ήδη γίνει συζητήσεις με το κανάλι για το πολυαναμενόμενο reunion, το οποίο σχεδιάζεται να προβληθεί μέσα στον Δεκέμβριο.
Η επιστροφή του «Παρά Πέντε» έρχεται 18 χρόνια μετά την πρεμιέρα της σειράς που σημάδεψε τη σύγχρονη ελληνική τηλεόραση.
Συνεργασία του Oh! Jazz με την United Group – Έρχεται σύντομα και στην Ελλάδα!
Η κορυφαία παγκόσμια jazz πλατφόρμα Oh! Jazz και η United Group, μητρική της Nova, ενώνουν δυνάμεις και φέρνουν την jazz στους συνδρομητές τηλεόρασης σε Σλοβενία, Κροατία και Βουλγαρία από τις 20 Μαΐου – με την Ελλάδα να ακολουθεί σύντομα.
Η συνεργασία περιλαμβάνει 24ωρο τηλεοπτικό κανάλι, πρόσβαση στην πλούσια on-demand βιβλιοθήκη, εφαρμογή με πάνω από 300 συναυλίες, λίστες και συνεντεύξεις. Παράλληλα, στόχος είναι η προβολή της τοπικής jazz σκηνής σε διεθνές επίπεδο.
Ενισχύεται η Vodafone TV
Με περίπου 215.000 ενεργούς συνδρομητές, η Vodafone TV καταγράφει διαρκή ανοδική πορεία, παρά την απουσία επίσημων στοιχείων από την εταιρεία. Το ελκυστικό πακέτο που περιλαμβάνει τις πλατφόρμες HBO MAX και Disney+ φαίνεται πως λειτουργεί ως βασικός πόλος έλξης για το κοινό, ενισχύοντας τη θέση της υπηρεσίας στην εγχώρια αγορά συνδρομητικής τηλεόρασης.
Αλλαγές στην αμοιβή για την καταχώριση δημοσιεύσεων – Νέα δεδομένα για το Δημόσιο και τους αναδόχους
Σε αναμόρφωση του άρθρου του ν. 3548/2007 προχωρά η κυβέρνηση, με φόντο τη δημόσια διαβούλευση μέσω OpenGov. Το προτεινόμενο άρθρο της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας (ΓΓΕΕ) ορίζει πως οι δαπάνες δημοσίευσης καταβάλλονται από τον φορέα που δίνει την εντολή, ενώ εάν υπάρξει ανάδοχος, οι δαπάνες παρακρατούνται από το τίμημα του έργου.
Παράλληλα, ορίζεται ότι η διαφορά κόστους μεταξύ τιμών Δημοσίου και ιδιωτών επιβαρύνει τον ανάδοχο, ο οποίος υποχρεούται να πληρώνει απευθείας τις εφημερίδες, με τα νόμιμα παραστατικά.
Ιδιαίτερη σημασία έχει και η πρόβλεψη για κυρώσεις σε περίπτωση παραβίασης: διαγραφή της εφημερίδας από το Υπομητρώο για 6 μήνες, στέρηση κρατικής διαφήμισης και πρόστιμα από 3.000 έως 5.000 ευρώ για όλους τους εμπλεκόμενους – ακόμη αυστηρότερα σε περιπτώσεις υποτροπής.
Το νέο πλαίσιο δημιουργεί αυξημένες ευθύνες και για τους φορείς και για τους αναδόχους, ενώ αναμένεται να φέρει ανακατατάξεις στη διαδικασία των κρατικών δημοσιεύσεων.
Με 733.000 συνδρομητές η Cosmote TV στο α’ τρίμηνο του 2025 – Ενισχυμένη από τη συνεργασία με τη Nova
Σε τροχιά ανάπτυξης συνεχίζει η Cosmote TV, καταγράφοντας 733.217 συνδρομητές στο α’ τρίμηνο του 2025, αυξημένους κατά 46.678 σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, σημειώνοντας ετήσια άνοδο 6,8%. Η ανοδική πορεία επιβεβαιώνει τη δυναμική της συνεργασίας με τη Nova, η οποία έχει προσδώσει νέο περιεχόμενο και προοπτικές και για τις δύο πλατφόρμες.
Από το β’ τρίμηνο του 2024, όταν οι συνδρομητές ήταν 686.518, η ανοδική τάση συνεχίστηκε με 710.189 στο γ’ τρίμηνο και 725.594 στο κλείσιμο του 2024, δείχνοντας σταθερή ενίσχυση του πελατολογίου. Παράλληλα, το μέσο μηνιαίο έσοδο ανά πελάτη (ARPU) αυξάνεται, χάρη στο πλήρες αθλητικό πακέτο που προσφέρεται πλέον μέσω της ενοποιημένης πρότασης.
Αν η κυβέρνηση προχωρήσει στην εφαρμογή των ρυθμίσεων κατά της πειρατείας και εκδοθεί το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα, αναμένεται περαιτέρω αύξηση τόσο για την Cosmote TV όσο και για τη Nova.
Εφημερίδες και περιοδικά εκτός ψηφιακού δελτίου αποστολής
Εκτός της υποχρεωτικής εφαρμογής του ψηφιακού δελτίου αποστολής τίθεται η διακίνηση εφημερίδων και περιοδικών, σύμφωνα με την κοινή απόφαση του υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Γιώργου Κώτσηρα και του διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργου Πιτσιλή. Η ρύθμιση εξαιρεί τις αποστολές έντυπου Τύπου —είτε μέσω ταχυδρομικών υπηρεσιών είτε με απευθείας διανομή από τις ίδιες τις εκδοτικές ή διανεμητικές επιχειρήσεις.
Η απόφαση αυτή κρίνεται ως ανάσα για τον εκδοτικό κλάδο, ο οποίος ήδη βρίσκεται υπό πίεση λόγω της ψηφιακής μετάβασης, της πτώσης κυκλοφορίας και των αυξημένων λειτουργικών βαρών.
Dragons’ Den: Πρώτο στη ζώνη του – Επενδύσεις 250.000 ευρώ στο 6ο επεισόδιο
Το 6ο επεισόδιο του Dragons’ Den Greece III, που προβλήθηκε την Κυριακή 18 Μαΐου από τον ΑΝΤ1, κατέγραψε εξαιρετικές επιδόσεις στην τηλεθέαση, φτάνοντας σε μέσο όρο 18% στο δυναμικό κοινό 18-54 και 1.617.562 τηλεθεατές, έστω και για ένα λεπτό στο σύνολο του κοινού. Σημαντική ήταν και η απήχηση σε επιμέρους κοινά, με 20,2% στους άνδρες και 17,4% στις γυναίκες.
Το επεισόδιο έκλεισε με επενδυτικές συμφωνίες συνολικού ύψους 250.000 ευρώ, ανεβάζοντας το ποσό επενδύσεων της φετινής σεζόν στα 1.201.000 ευρώ. Ξεχώρισε η συμφωνία του Τάσου Οικονόμου με τη MAMA IRENE PASTA για επένδυση 200.000 ευρώ μέσω πενταετούς μετατρέψιμου ομολογιακού, καθώς και η επένδυση 50.000 ευρώ της Μαρίας Χατζηστεφανή στη συσκευή HYPERLOQ του Θανάση Γιαννακέλη, με ποσοστό 20% και επιπλέον royalties.
Με δύο «επιστροφές» σε Mega και Alpha η νέα σεζόν
Δύο σειρές με… παρελθόν αναμένεται να μπουν στο πρόγραμμα των καναλιών για τη σεζόν 2025–2026.
Το Mega σχεδιάζει την τηλεοπτική μεταφορά της κυπριακής επιτυχίας «Κάμπινγκ», μια ανατρεπτική κωμική σειρά με περιπέτεια και μυστήριο, σε σενάριο Φώτη Γεωργιάδη και σκηνοθεσία Στάμου Τσάμη. Πρωταγωνιστούν οι Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος, Γιώργος Χρυσοστόμου και Βίκυ Σταυροπούλου, με γυρίσματα που ξεκινούν εντός Ιουνίου.
Στον Alpha, αναβιώνει η οικογενειακή κωμωδία «Παιδική Χαρά», γνωστή από τη σεζόν 2009–2010 στο Mega, με πρωταγωνιστές τότε τη Ρένια Λουιζίδου και τον Κώστα Κόκλα. Στόχος είναι μια σύγχρονη επαναδιατύπωση της σειράς, με εξελίξεις να αναμένονται το επόμενο διάστημα.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πόσα λεφτά κέρδισαν 12 Ελληνες εφοπλιστές το α’ τρίμηνο – Τα αποτελέσματα των εισηγμένων
- Η Qualco στο Χρηματιστήριο: Η νομική στρατηγική πίσω από τη δημόσια προσφορά – ρεκόρ
- Η κατάρα της β’ τετραετίας και η αντιπολιτευτική κληρονομιά της απατηλής εύκολης λύσης
- Χάρβαρντ: Ποιοι παγκόσμιοι ηγέτες «πρόλαβαν» το πτυχίο πριν την απαγόρευση Τραμπ
