• LIFE&STYLE

    Οι φίρμες και τα καταστήματα ρούχων που αναλαμβάνουν δράση για τις κλιματικές αλλαγές


    Δεδομένου ότι οι πιο ισχυρές χώρες του κόσμου πρότειναν λύσεις στο 21ο ετήσιο συνέδριο των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή, δεκάδες αμερικανικές εταιρείες ένδυσης έχουν υπογράψει μια συμφωνία να βελτιώσουν τις συνήθειές τους για ένα «βιώσιμο μέλλον».

    Ο Λευκός Οίκος ανακοίνωσε την Τρίτη, ότι 73 νέες εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων μεγάλων ονομάτων της μόδας, υπέγραψαν το Αμερικανικό Νομοσχέδιο Επιχειρήσεων για την Κλιματική Δέσμευση, ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό των υποστηρικτών σε 154. Με την υπογραφή της συμφωνίας, οι εταιρείες εκφράζουν την υποστήριξή τους για ένα θετικό αποτέλεσμα στη διάσκεψη του Παρισιού, καθώς και την υπόσχεση να λάβουν δραστικά μέτρα για τη μείωση των αποβλήτων τους και να υιοθετήσουν βιώσιμες συνήθειες. Αυτό περιλαμβάνει τη μείωση των εκπομπών, την αύξηση των επενδύσεων χαμηλών εκπομπών άνθρακα και την ανάπτυξη πιο καθαρής ενέργειας.

    Είναι μεγάλες υποσχέσεις, αλλά το θέμα είναι το εξής: Οι Εταιρείες Ένδυσης πρέπει να γίνουν πιο πράσινες αν θέλουν να αντιμετωπίσουν πραγματικά την κλιματική αλλαγή.

    Η πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων βιομηχανία της μόδας, συμβάλλει σημαντικά στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και των αποβλήτων, σε μεγάλο βαθμό χάρη στην “γρήγορη μόδα” που συμβολίζει επιπολαιότητα και σπατάλη: Οι Αμερικανοί πετούν 10,5 δισεκατομμύρια τόνους ρούχα ετησίως. Επικίνδυνες χημικές ουσίες από βαφές υφασμάτων και από το φινίρισμα, συμβάλλουν επίσης έως το 20% της παγκόσμιας βιομηχανικής ρύπανσης των υδάτων.

    Η δέσμευση του Λευκού Οίκου δεν είναι παρά μία προσπάθεια να κάνει τις βιομηχανίες να είναι πιο φιλικές προς το περιβάλλον, κάτι που κάποιες άλλες εταιρείες ειδών ένδυσης, που δεν είναι σε αυτή τη λίστα, έχουν ήδη κάνει: να κάνουν τα παπούτσια με βιοδιασπώμενες σόλες, να χρησιμοποιούν οργανικές ίνες στα υφάσματα και να προμηθεύονται τα υλικά από τοπικές περιοχές.

    Δεν είναι όλες οι μεγάλες εταιρείες σε αυτή τη λίστα αθώες. Η Nike, για παράδειγμα, αναγνώρισε το 2010 ότι χρειάζεται να μειωθούν οι εκπομπές αερίων και να αντιμετωπισθούν τα ορυκτά καύσιμα που παράγουν ηλεκτρική ενέργεια για τα εργοστάσιά της. Αυτή η δέσμευση αντιπροσωπεύει μία μεγάλη ομαδική ώθηση. Και σε συνδυασμό με την κυβέρνηση, είναι ένα τεράστιο βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Παρακάτω είναι οι εταιρείες ένδυσης που έχουν υπογράψει τον Αμερικανικό Νόμο Επιχειρήσεων για την Κλιματική Δέσμευση:

    Kohl’s

    Η εταιρεία δεσμεύεται να «μειώσει την κατανάλωση νερού με ειδικά υδραυλικά εξαρτήματα, με εγχώριο εξωραϊσμό και με ρυθμιστές για την παρακολούθηση της άρδευσης», μεταξύ άλλων.

    Nike

    Η μεγάλη υπόσχεση από την Nike είναι να φθάσει το 100 % των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας που ανήκουν ή λειτουργούν στις εγκαταστάσεις τους μέχρι το 2025.

    VF Corporation (The North Face, 7 for All Mankind, Vans και άλλες)

    Αυτός ο όμιλος δεσμεύεται να χρησιμοποιήσει το 100% των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας μέχρι το 2025 στην ιδιοκτησία και στην λειτουργία των εγκαταστάσεων τους.

    Levi Strauss & Co.

    Η εταιρεία denim υπόσχεται ότι, μέχρι το 2020, δεν θα συμπεριλάβουν στα προϊόντα τους δασικά υλικά που προέρχονται από αρχαία και απειλούμενα δάση του κόσμου.

    Target

    Η αγαπημένη αλυσίδα υπόσχεται να χαμηλώσει τα φώτα, με μια μείωση κατά 10 % στην ενεργειακή τάση ανά τετραγωνικό μέτρο μέχρι το 2020.

    Wal- Mart

    Ναι , πουλάει ρούχα. Αυτή η μεγάλη αλυσίδα λέει ότι θα διπλασιάσει τον αριθμό των προγραμμάτων ηλιακής ενέργειας στα καταστήματά τους.



    ΣΧΟΛΙΑ