• LIFE&STYLE

    Oι φωτογραφίες του Γιάννη Μπεχράκη συγκίνησαν ακόμα και τoν Guardian

    • NewsRoom


    Τον Έλληνα φωτογράφο του Reuters, Γιάννη Μπεχράκη ανακήρυξε η Guardian ως φωτογράφο για το έτος 2015. Κυρίαρχο θέμα του φωτογραφικού του φακού αποτελούν οι σκηνές των προσφύγων που καταφθάνουν στην Ελλάδα, αλλά και η οικονομική κρίση.

    Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο φωτογράφος “Καλύπτω τις κινήσεις των προσφύγων εδώ και 25 χρόνια, αλλά αυτή η χρονιά ήταν διαφορετική, καθώς οι πρόσφυγες έφτασαν και στη χώρα μου. Ζευγάρια φουσκωτές βάρκες καταφθάνουν κάθε βράδυ. Όλοι είναι φοβισμένοι, διότι δεν γνωρίζουν το πως τόσο η αστυνομία όσο και οι τοπικές αρχές θα αντιδράσουν. Οι τουρκικές ακτές βρίσκονται 4-5 χιλιόμετρα μακριά”.

    500 Μωρό από τη Συρία σκεπασμένο με θερμαντική κουβέρτα, στο λιμάνι της Κως τον Αύγουστο, λίγο μετά από την διάσωσή του.

    1000

    “Μια μέρα όταν φωτογράφιζα μία φουσκωτή βάρκα που έφτανε στο νησί της Λέσβου, παρατήρησα μία κίνηση στο νερό. Τότε, είδα ένα δελφίνι να πηδά και να ακολουθεί τους πρόσφυγες. Ήταν πραγματικά μία μαγική στιγμή. Ήταν σαν να έδειχνε το δελφίνι τον δρόμο στους πρόσφυγες και τους καλοσόριζε”, τόνισε ο Γιάννης Μπεχράκης.
    2000
    “Ένας Σύριος πρόσφυγα φιλά την κόρη του, καθώς περπατά μέσα στην καταιγίδα στα σύνορα Ελλάδας-Fyrom, τον Σεπτέμβρη. Η Ειδομένη έγινε η λέξη κλειδί στα Βαλκανικά σύνορα για όσους επιδιώκουν να περάσουν από την Ελλάδα στις χώρες, που ανήκουν στη Συνθήκη Σένγκεν”, τόνισε ο διάσημος φωτογράφος.
    2000
    “Η προσφυγή κρίση επιδρά πολύ αρνητικά στην ψυχολογία μου. Έχω υποφέρει πολλές φορές από αυπνία και εφιάλτες, και αισθάνθηκα αρκετές φορές ένοχος, καθώς δεν ήμουν σε θέση να κάνω περισσότερα για αυτούς. Και εγώ έχω προσφυγικό αίμα και εγώ είμαι πατέρας”, επισήμανε ο Γιάννης Μπεχράκης.
    2000“Καλύπτω την χρηματοπιστωτική κρίση στην Ελλάδα από το 2010 αδιαλύπτως. Στα 28 χρόνια καριέρας μου, ως φωτορεπόρτερ στο Reiuters, η ιδέα να καλύψω την καταστροφή της χώρας μου ήταν πάντα ένας εφιάλτης στο μυαλό μου. Έκανα ό,τι καλύτερο μπορούσα, προκειμένου να είμαι αμερόληπτος, ενώ καλύπτω μια οικονομική και πολιτική κρίση που μέχρι φέτος, φαίνονταν αδιανόητη”, ανέφερε.
    1000” Τα ΜΑΤ στέκονταν ανάμεσα στις φλόγες από βόμβες μολότοφ που ρίχνονταν από μια μικρή ομάδα διαδηλωτών ενάντια στο κατεστημένο, μπροστά από το κοινοβούλιο στην Αθήνα τον Ιούλιο”.

    2000 “Αυτή η φωτογραφία μπορεί να αφήσει τους ανθρώπους άφωνους με τη δύναμη και την ομορφιά της, στέλνοντας ένα μήνυμα στο ακροατήριο και κάνοντας τους ανθρώπους να κλαίνε ή να γελάνε ή και τα δυο. Μπορεί να κάνει τους ανθρώπους να νιώσουν ένοχοι ή να δώσουν τα χρήματά τους για καλό σκοπό. Μπορεί να κανει τους ανθρώπους να σκεφτούν δύο φορές πριν τραβήξουν τη σκανδάλη…”, εξήγησε ο Γιάννης Μπεχράκης.

    
    



    ΣΧΟΛΙΑ