• LIFE&STYLE

    Από το Ζάππειο και την AXDW στο MadWalk… Αυτή είναι η ελληνική μόδα που θέλουμε να έχουμε;

    Πηγή: Panoulis Photography


    Οι διεθνείς μητροπόλεις της μόδας δείχνουν συνέπεια και επαγγελματισμό, χρόνια τώρα, πολύ πριν το «άλλοθι» της πανδημίας.

    Η Νέα Υόρκη, το Λονδίνο, το Μιλάνο, το Παρίσι αλλά και πιο εξειδικευμένες πλέον Εβδομάδες Μόδας πραγματοποιούνται δύο φορές τον χρόνο, για να παρουσιάσουν στο κοινό τους, στους επαγγελματίες δηλαδή του χώρου, τους δημοσιογράφους, τους buyers, τις πελάτισσες κάθε ατελιέ, καινούργιες συλλογές με αρχή, μέση και τέλος. Για παραγγελίες και αναγνωρισιμότητα.

    Και στην Ελλάδα; To «πανηγύρι» συνεχίζεται, αλλάζει κάθε τόσο προφίλ, σχεδιαστές εναλλάσσονται, άλλοι δείχνουν όποτε είναι έτοιμοι, και άλλοι απέχουν από το παιχνίδι. Νιώθουμε την ανάγκη να τους αποθεώσουμε κάθε φορά που ντύνουν μια νύφη, μια παρουσιάστρια, μια σταρ στο κόκκινο χαλί. Πάντως ποτέ δεν μπορείς να είσαι σίγουρος για το τι (και ποιους) θα δεις τους επόμενους έξι μήνες…

    Η Εβδομάδα Μόδας της Αθήνας ξεκίνησε πριν από λίγες ημέρες. Στο Ζάππειο Μέγαρο. Η χαρά όλων είναι μεγάλη. Πάει καιρός από την τελευταία φορά που βρεθήκαμε όλοι μαζί, στις λευκές αίθουσες, στον Εθνικό Κήπο, στο Περιστύλιο, στο Ωδείο Αθηνών, για να συναντήσουμε τους σύγχρονους εκπροσώπους της παραγωγής του ελληνικού design δηλαδή της μόδας Made in Greece.

    Από το Ζάππειο και την AXDW στο MadWalk… Αυτή είναι η ελληνική μόδα που θέλουμε να έχουμε;

    Πολλά έχουν αλλάξει. Αν δει κανείς τις συμμετοχές θα απογοητευτεί. Με εξαίρεση ονόματα όπως ο Vassilis Zoulias και η Αfroditi Hera, δύσκολα θα βρει κανείς δημιουργούς που αφηγούνται ιστορίες που μπορούν να μας αφορούν. Από τους καλεσμένους συνήθως, προδίδεται και το «περιεχόμενο» των κολεξιόν. Μαζί με τη διάθεση για εξωστρέφεια ή εσωτερική κατανάλωση.

    Celebrities της μίας βραδιάς, survivors, παπαράτσι. Στα highlights, για τα κλικ με φόντο τους χορηγούς, τηλεπερσόνες με ψεύτικες βλεφαρίδες, ψεύτικα μαλλιά, ψεύτικα χαμόγελα, και ρούχα υπερπαραγωγές εκτός τόπου και χρόνου, ταγέρ με λάθος ραφές, παγιέτες που χορεύουν στο μάρμαρο, δανεικά πατρόν από ξεχασμένες δεκαετίες.

    Από το Ζάππειο και την AXDW στο MadWalk… Αυτή είναι η ελληνική μόδα που θέλουμε να έχουμε;

    Αυτή είναι λοιπόν η ελληνική μόδα που θέλουμε να έχουμε το 2022; Η απουσία των σημαντικότερων εκπροσώπων της δείχνει ότι η ελληνική μόδα έχει αρχίσει και πάλι να απέχει. Να κοιμάται. Να λειτουργεί αποσπασματικά, χωρίς κανέναν συντονισμό. Χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν υπάρχουν ταλαντούχοι δημιουργοί που διαπρέπουν εντός και εκτός συνόρων. Αλλά, και πάλι, ο καθένας μόνος του.

    Το timing θα μπορούσε να βοηθήσει κάθε φιλότιμη προσπάθεια. Σε μία εποχή που η Mary Katrantzou έδειξε τη «δική της Ελλάδα», «λάιβ» από το Σούνιο, ο ιστορικός οίκος επέλεξε το Καλλιμάρμαρο ως ιδανικό φόντο για μία resort κολεξιόν εμπνευσμένη από την χώρα μας, διεθνείς παραγωγές φιλοξενούνται στην ελληνική φύση, η βιομηχανία μόδας θα μπορούσε να ανθίσει.

    Πηγή: Panoulis Photography

    Που είναι η χρυσή εποχή της ελληνικής μόδας με το ατέλειωτο καλοκαίρι που συνήθιζε να προτείνει ως «αφήγηση» και «μέσο απόδρασης» ο Γιάννης Τσεκλένης; Μήπως τελικά προτιμάμε να την βλέπουμε στην πασαρέλα, πιο φολκλόρ από ποτέ, με λάιβ μουσική, μπουζούκια και μικρόφωνα; Όπως γίνεται εδώ και μια δεκαετία περίπου με λίγους αλλά σταθερούς σχεδιαστές μόδας που επιμένουν να συνοδεύουν τα ρούχα τους με αντίστοιχα ονόματα της πίστας. Αυτό δε συμβαίνει σε καμιά άλλη μητρόπολη της μόδας. Είναι παγκόσμια πρωτοτυπία. Μια υπερπαραγωγή που συνδυάζει ελληνική μουσική και ελληνική μόδα, στην ίδια σκηνή… Από την οποία απουσιάζουν μόνο ο λουλουδοπόλεμος και τα σπασμένα πιάτα.

    Από το Ζάππειο και την AXDW στο MadWalk… Αυτή είναι η ελληνική μόδα που θέλουμε να έχουμε;

    Μέχρι τότε θα διαβάζουμε δελτία Τύπου για την «λαμπερή έναρξη», «τις πολλές εντυπωσιακές παρουσίες», τη «στρατιά από μοντέλα που πλημμύρισαν το περιστύλιο με εκπληκτικές δημιουργίες», μαζί με ανορθογραφίες, υπερβολές, κλισέ και παραφωνίες για «showstoper ρούχα», «πολύ εντυπωσιακές» επιδείξεις, «την νέα υπέρλαμπρη haute couture συλλογή», «ρούχα «από jorzetes» και «έντονους ταφτάδες.»

    Πως θα θυμόμαστε ότι οραματίστηκαν οι Έλληνες σχεδιαστές μόδας το καλοκαίρι του 2022; Η απάντηση δίνεται με δηλώσεις και πόζες, από τους καλεσμένους μίας ακόμη Εβδομάδας Μόδας της Αθήνας που βρίσκεται σε εξέλιξη… Αγάπη Πολίτη, Μιμή Ντενίση, Ιωάννα Παλιοσπύρου, Κώστας Μαρτάκης, Κώστας Σόμμερ, Αλεξάνδρα Παναγιώταρου, Σάκης Κατσούλης, Μαριαλένα Ρουμελιώτη, Τέτα Καμπουρέλη, Κατερίνα Δαλάκα… Απευθείας από την πρώτη σειρά. Με τη Φαίη Σκορδά παρουσιάστρια στην Juicy Couture.

    Στο ΜadWalk, πάντως, στις 23 του μηνός, θα είναι η Τάμτα και η Δούκισσα Νομικού. Αν έχουν καμία σχέση με τη μόδα; Καμία απολύτως. Έχει σημασία;

    Διαβάστε επίσης:

    Στην Εβδομάδα Μόδας η Ιωάννα Παλιοσπύρου (video)

    Αριστοτέλης Ωνάσης: 50 σοφά λόγια για την επιτυχία, το σεξ, τις γυναίκες…



    ΣΧΟΛΙΑ