• LIFE&STYLE

    Έβαλαν τα γάντια Snaptchat και Facebook

    • NewsRoom


    “Είναι πολλά τα λεφτά” για τα οποία φαίνεται να παλεύουν το Facebook και το Snapchat στην αρένα των social media. Οι ανταγωνιστικές εταιρείες θέλουν πάση θυσία να κατακτήσουν την πρωτιά στο καταναλωτικό κοινό. Η αγορά του Mascquerade από το Facebook, μιας πανομοιότυπης εφαρμογής με αυτής του Snapchat, δείχνουν πως μιλάμε για μια αέναη μάχη μεταξύ των δύο εταιρειών μέχρι τελικής πτώσης.

    Η απάντηση του Snapchat στο Facebook ήταν η κίνηση της να αγοράσει το Bitstrips, την διάσημη εφαρμογή των Bitmojis τα οποία διαδόθηκαν ευρέως το 2013, χτυπώντας έτσι σφοδρά το ανταγωνιστικό Facebook. Η “μάχη” συνεχίστηκε όταν το Snapchat υιοθέτησε τις καλύτερες πρακτικές του messenger του Facebook, δείχνοντας για μια ακόμη φορά την ανταγωνιστική της διάθεση.

    facebook masquerade

    Το Snapchat είναι μία δημοφιλής social media εφαρμογής ανταλλαγής μηνυμάτων φωτογραφιών, βίντεο και κειμένου. Αυτό που την ξεχώρισε και την έκανε τόσο δημοφιλή στους νέους χρήστες, είναι το γεγονός πως τα μηνύματα τα οποία στέλνονται αυτοκαταστρέφονται, έχοντας δηλαδή μικρή διάρκεια ζωής για προβολή από τον παραλήπτη έως ότου διαγραφούν αυτόματα.

    Τα πεδία στα οποία ανταγωνίζονται Facebook και Snapchat είναι η αποστολή μηνυμάτων και τα Video, δύο πεδία τα οποία έχουν μεγάλη απήχηση στο κοινό.

    Tο Facebook κατέχει μια υψηλή θέση στην κατηγορία των μηνυμάτων, με τις εφαρμογές τις, όπως το Messenger και το WhatsApp να οποία κατέχουν την πρώτη θέση ανάμεσα στους χρήστες. Στις εφαρμογές αυτές οι χρήστες έχουν την δυνατότητα εκτός από το γραπτό κείμενο να στέλνουν και ηχητικό υλικό, ή ηχογραφημένα μηνύματα, κάνοντας μέχρι και video κλήση.

    Οι ενισχυμένες αυτές εφαρμογές φαίνεται να προσέλκυσαν και την Snaptchat, η οποία αποφάσισε να αλλάξει την μέχρι πρότινος, αυτοκαταστραφόμενη φύση της, προσθέτοντας όλο και περισσότερα χαρακτηριστικά από τις εφαρμογές του Facebook για τα μηνύματα. Σήμερα είναι πλέον δυνατόν να ανεβάσεις και φωτογραφίες μέσα στα μηνύματα, κάτι το οποίο συμβαίνει για πρώτη φορά στην εταιρεία.

    Το πεδίο της μάχης όμως δεν στήνεται μόνο στα μηνύματα, αλλά και στα Video, ένας τομέας από τον οποίο όπως αναφέρουν και οι δύο εταιρείες βγάζουν κέρδη από τα 8 δισεκατομμύρια views την ημέρα.

    Από την μία το Snapchat συνεχίζει να “πουλάει” τα “Live Stories” του καταγράφοντας διάφορες γνώμες σχετικά με διάφορα παγκόσμια γεγονότα, με τον ειδικό τομέα τους το “Discover”.

    Από την άλλη βρίσκεται το Facebook, το οποίο στοχεύει στις αυξήσεις των videos του, δίνοντας προτεραιότητα στα video από επαγγελματίες παραγωγούς video, δίνοντας έμφαση στην ζωντανή μετάδοση των video, χαρακτηριστικό γνώρισμα του Snapchat που έχει αγαπηθεί από το καταναλωτικό κοινό.

    Ο ανταγωνισμός φαίνεται να υπάρχει όμως και στον τρόπο που κάνουν την διαφημιστική τους καμπάνια οι δύο εταιρείες, με το Snaptchat να μην δίνει βάση τόσο στις διαφημίσεις μέσω της τηλεοράσεις, θεωρώντας τες σαν “αηδιαστικό” τρόπο διαφήμισης της, ένας τρόπος που μπορεί να προσελκύσει και το Facebook αν αποδειχτεί αποτελεσματικός.

    Η μάχη πάντως για την επικράτηση φαίνεται να κρατήσει για πολύ καιρό ακόμη καθώς η επιρροή του Snaptchat, ειδικότερα στο νεανικό καταναλωτικό κοινό, φαίνεται να κερδίζει έδαφος, κάνοντας το προηγουμένως “αρχηγό” Facebook να ανησυχεί για την μελλοντική επικράτηση του στον χώρο της αγοράς.

     



    ΣΧΟΛΙΑ