array(0) {
}
        
    
Menu
-0.75%
Τζίρος: 186.45 εκατ.

Θεσσαλονίκη: Ελεύθερες οι έξι ανήλικες που συνελήφθησαν μετά από επεισόδιο ξυλοδαρμού

            
Ροή Ειδήσεων
the wise man

Η μάχη ΓΕΚ και Άκτωρ και τι συμβαίνει με την Alpha Κύπρου 

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ • 03.09.2018
Δείτε το πρώτο tablet που τυλίγεται σαν αρχαίος πάπυρος (video)
ΕΠΟΜΕΝΟ • 03.09.2018
Συνελήφθη 44χρονος για τρεις εμπρησμούς στην Αρχαία Ολυμπία

Δύσκολη η Κύπρος για την Alpha Bank 

Το ποσό των 44,58 εκατ. ευρώ αναγκάστηκε να τοποθετήσει στις 18 Ιουλίου στην κυπριακή θυγατρική της, Alpha Cyprus, μέσω αύξησης κεφαλαίου η Alpha Bank. Στο γεγονός αυτό οφείλεται μεταξύ άλλων και η ζημιά που παρουσίασε ο όμιλος στο β τριμηνο του έτους σε αντίθεση με το α τρίμηνο που ηταν κερδοφόρο.  Η αύξηση κρίθηκε απαραίτητη μετά τις ζημίες 86,7 εκατ. ευρώ, που έγραψε το 2017 η κυπριακή τράπεζα, ως αποτέλεσμα σχηματισμού πρόσθετων προβλέψεων 107,3 εκατ. ευρώ, οι οποίες αύξησαν τον δείκτη κάλυψης μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων στο 52%.

Κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου, η Alpha απομείωσε κατά 79 εκατ. ευρώ την αξία στην οποία έχει εγγεγραμμένη στα βιβλία της το 100% της Alpha Cyprus. Η ανακτήσιμη αξία της θυγατρικής της ανέρχεται πλέον σε 198,3 εκατ. ευρώ.

Τονίζεται ακόμα οτι η Alpha Bank προχώρησε σε απομείωση αξίας κατά 42,28 εκατ. ευρώ της θυγατρικής AGI Cypre Ermis Ltd.

Μάχη ΤΕΡΝΑ και Ακτωρ 

Σε λίγες ημέρες αναμένεται να εκδικαστεί η προσφυγή που έχει καταθέσει η ΤΕΡΝΑ προκειμένου να κατακυρωθεί υπέρ αυτής ο διαγωνισμός για το έργο ηλεκτροκίνησης της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Ροδοδάφνη (Αίγιο), για το οποίο “τσακώνεται” με την Ακτωρ ΑΤΕ. Πρόκειται για έργο ύψους 83 εκατ. ευρώ, στο οποίο αρχικά μειοδότησε η «Ακτωρ» του ομίλου Ελλάκτωρ, με δεύτερη την ΤΕΡΝΑ. 

Η «Ακτωρ» είχε προσφέρει έκπτωση της τάξεως του 53,83%, με αποτέλεσμα να κηρυχθεί προσωρινή μειοδότρια. 

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είχε προσφέρει έκπτωση 46,68% (περίπου 5 εκατ. ευρώ περισσότερα), ενώ στην τρίτη θέση βρέθηκε η προσφορά της κοινοπραξίας των εταιρειών Alstom-Σιδηροδρομικά Εργα ΑΤΕ. 

Στη συνέχεια όμως η επιτροπή του διαγωνισμού και το Δ.Σ. της αναθέτουσας αρχής, δηλαδή της ΕΡΓΟΣΕ, έκριναν ότι από τον φάκελο που κατέθεσε η «Ακτωρ», προέκυπτε εύλογος αποκλεισμός. 

Συγκεκριμένα, τα πιστοποιητικά επάρκειας που προσκόμισε η «Ακτωρ» απορρίφθηκαν από την επιτροπή του διαγωνισμού της ΕΡΓΟΣΕ, καθώς σύμφωνα με το σχετικό σκεπτικό δεν πιστοποιείται εμπειρία υποσταθμού έλξης, αντίστοιχη της ζητούμενης από τους όρους του διαγωνισμού. 

Η εν λόγω εξέλιξη είχε προκαλέσει εντύπωση, δεδομένου του μεγέθους της «Ακτωρ», αλλά και επειδή θα σήμαινε παράλληλα και την κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής συμμετοχής, ύψους 1,34 εκατ. ευρώ, η οποία θα έπρεπε να επιστραφεί στην τράπεζα.

Σημειωτέον δε ότι εκείνη την περίοδο σοβούσε η ενδοομιλική κρίση στην «Ελλάκτωρ». 

Η «Ακτωρ» κατέθεσε, όπως αναμενόταν, προσφυγή και δικαιώθηκε. Ωστόσο, η διοίκηση της ΤΕΡΝΑ έχει αντιδράσει έντονα στην εν λόγω εξέλιξη, εκτιμώντας προφανώς ότι εφόσον μια εταιρεία κρίνεται ότι δεν διαθέτει την απαιτούμενη εμπειρία για να αναλάβει ένα έργο, θα πρέπει να είναι κάτι οριστικό και όχι αντικείμενο διαπραγμάτευσης, ή ακόμα και συναλλαγής. 

Κατά πληροφορίες, το έργο επέστρεψε στην «Ακτωρ» μετά την αλλαγή της άποψης ενός εκ των μελών του Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ, και ενώ τόσο ο πρόεδρος όσο και ο διευθύνων σύμβουλος διατήρησαν την αρχική τους απόφαση. 

Ετσι, το έργο επιστρέφει στην «Ακτωρ» με οριακή πλειοψηφία 4-3. 

Μάλιστα, ακόμα και σήμερα η εταιρεία δεν έχει ανακηρυχθεί προσωρινή μειοδότρια, όπως συνηθίζεται σε αυτές τις περιπτώσεις. 

Σημειωτέον δε ότι οι δύο όμιλοι, παρά τη διαμάχη τους στο συγκεκριμένο έργο, έχουν συμμαχήσει σε έναν άλλο διαγωνισμό και συγκεκριμένα στην εργολαβία-«σκούπα» της Αμβρακίας Οδού, στην οποία έχουν καταθέσει την καλύτερη προσφορά, με έκπτωση 49,85%.

Το κόστος του έργου είναι 83,08 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ ή 67 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ. 

Ο χρόνος διάρκειας της σύμβασης είναι 30 μήνες (χωρίς δικαίωμα παράτασης), πράγμα που σημαίνει πως αν το έργο υπογραφεί και ξεκινήσει μέσα στο 2018 θα προλάβει να ολοκληρωθεί το 2021. 

Στο έργο συμπεριλαμβάνεται και περίοδος 36 μηνών συντήρησης της ηλεκτροκίνησης μετά το πέρας των κατασκευών. 

the wise man
the wise man
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
ΣΧΟΛΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πού πάει ο Δένδιας, το ράλι, η Fitch και γιατί οι πονηροί βλέπουν αναβάθμιση, το νέο ομόλογο της Metlen και ο σκληρός Βαγγέλης, η δωρεά της Λάτση, η Τσέτη στο My Story, η σιωπή για το sexy σκάνδαλο και οι 2 πλατινομαλλούσες της Κίμπερλι (φωτό)
Το ράλι σε τράπεζες και Βιοχάλκο, ποια funds αγοράζουν με μανία ΓΕΚ και Qualco, τι ψάχνει o Σταθόπουλος στα sports, οι νέες business του Νίκα Junior και του Κοτταρίδη, ο πατριώτης Λασκαρίδης, η Κίμπερλι στο ΣΕΦ και τα μαύρα σύννεφα στο ΜΜ
Το νέο ράλι των μετοχών, τι συμβαίνει με την Qualco και το Eaton Vance, η νέα εξαγορά του Κόκκαλη, η εταιρεία του CEO Στέλιου Φράγκου, τα τάνκερ της Μαριελένας Προκοπίου, η… αφασία της Φραγγιά και η βλαχάρα millionaire
Το super ράλι σε Aktor, τράπεζες, ΔΕΗ, οι νέες κινήσεις Εξάρχου, ο «επιταχυντής» Παπασταύρου, το 1 δισ. του Βαφειά και τα 3,6 δισ. της Φράγκου, οι big business του Μπερνίτσα, και ο CEO που απολύθηκε για sexy σκάνδαλο
Η ΔΕΗ και τα 18 ευρώ, το smart money και η Aktor, το τραπεζικό big deal που χάλασε, o KM και το μισό ΝΑΙ για τον εκλογικό νόμο, το νέο έγκλημα της κόμισσας των Σπετσών, τα κόλπα της Βιοϊατρικής και το sexy σκάνδαλο σε φαρμακευτική
Τι θα κάνει τώρα η Metlen, το ράλι της Βιοχάλκο και η πτώση της Εθνικής, τα δάκρυα του Μυτιληναίου, ο deal maker Εξάρχου και η DFC και ο εφοπλιστής Δελαπόρτας στο My Story
Η Κίμπερλι, ο Ρούμπιο στην Αθήνα και ο Κ.Μ. που πάει στην Ουάσινγκτον, οι super 6, το ράλι σε Aktor και ΔΕΗ, το αδιέξοδο του Παυλίδη, οι φήμες για ανασχηματισμό και η έκπληξη της Exxon Mobil
Το super deal Εξάρχου-Ξιφαρά στο LNG, ποιο αμερικανικό fund «μαμούθ» αγόρασε Aktor, ποιοι γκρέμισαν την Intralot, ο «τουφεκαλεύρης» Σκλήκας των ΕΛΤΑ και οι αγορές νέων επίπλων 246.000 ευρώ, τι ψάχνει η Κίμπερλι, και το δείπνο του Μουνδρέα
Γιατί έκαναν ράλι ΔΕΗ, ΕΛΠΕ και τράπεζες, ο Ψάλτης και το νέο πρόσωπο στην Alpha, τα ΕΛΤΑ και η πώληση για 1 ευρώ, στην αρένα ο Σκλήκας, τι τρέχει με την Ιόνιο Σχολή και ο συνοδός της Όλγας
Tα μυστικά της 6ης Νοεμβρίου της Metlen, πόσα έβγαλε ο Μυτιληναίος από τα ΕΛΠΕ, το μυστικό γεύμα της KG σε super yacht, ο άμπαλος Σκλήκας των ΕΛΤΑ, πόσο αξίζει η ΔΕΛΤΑ, ποιοι θα τρέξουν το Zuma Athens