Η Audi εισέρχεται το 2026 στη Formula 1 με δική της εργοστασιακή ομάδα και μονάδα ισχύος η οποία αναπτύσσεται στη Γερμανία.
Ένα νέο τεχνικό κανονιστικό πλαίσιο ανοίγει τον δρόμο για μια σημαντική αλλαγή. Αν και το σύστημα μετάδοσης κίνησης παραμένει υβριδικό, το ποσοστό της ηλεκτρικής ισχύος αυξάνεται σημαντικά. Από το 2026, η μονάδα ισχύος της F1 θα αποτελείται από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης V6 (ICE) με κυβισμό 1,6lt και υπερτροφοδότηση, ένα σύστημα Energy Recovery System (ERS) με συσσωρευτή ενέργειας (ES) και μονάδα ηλεκτροκινητήρα/γεννήτριας (MGU-K), καθώς και μια ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου (CU-K). O μικρός ηλεκτρικός κινητήρας MGU-H, που περιστρέφεται στις 125.000 rpm και μετατρέπει τη θερμότητα των καυσαερίων σε ηλεκτρική ενέργεια, θα καταργηθεί. Σε σύγκριση με τα τρέχοντα συστήματα μετάδοσης κίνησης της F1, η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα σχεδόν θα τριπλασιαστεί, καθώς θα αυξηθεί από τα σημερινά 120 kW σε 350 kW. Έτσι η ισχύς του ηλεκτρικού μέρους θα φτάνει σχεδόν στο επίπεδο της ισχύος των περίπου 400 kW του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Από το 2026, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης θα πρέπει να καταναλώνει λιγότερα καύσιμα απ’ ό,τι σήμερα. Επιπλέον προδιαγράφεται η χρήση βιοκαυσίμων: πρόκειται για ένα βήμα προς το στόχο της Formula 1 για ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα έως το 2030.
Ο επικεφαλής μηχανικός της Audi F1, Στέφαν Ντρέιερ μιλώντας σχετικά τόνισε: «Η ισχύς του συστήματος παραμένει ίδια όμως η κατανάλωση καυσίμου μειώνεται αισθητά. Οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί εστιάζουν κυρίως στη διαχείριση της ενέργειας και αυξάνουν σημαντικά τη συμμετοχή της ηλεκτρικής ισχύος. Για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, πλέον δεν θα συζητάμε για τη μέγιστη ποσότητα καυσίμου που καταναλώνεται ανά ώρα σε κιλά, αλλά για τη μέγιστη ροή ενέργειας καυσίμου ανά ώρα, η οποία μετριέται σε μεγατζάουλ (MJ/h). Από το 2026, αυτή η τιμή θα μειωθεί κατά περίπου 30%, φτάνοντας στα 3.000 MJ/h. Τη μείωση αυτή αντισταθμίζει η αυξημένη ηλεκτρική ενέργεια, καθώς η νέα, ισχυρότερη μονάδα MGU-K επιτρέπει την ανάκτηση πολύ περισσότερης ενέργειας κατά το φρενάρισμα».
Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης θα εξακολουθεί να παίζει σημαντικό ρόλο, παρόλο που θα υποστεί προσαρμογές: Μειώνονται βασικές παράμετροι, όπως η πίεση υπερπλήρωσης και η σχέση συμπίεσης αλλά οι διαδικασίες καύσης οι οποίες σχετίζονται με τις επιδόσεις εξακολουθούν να είναι πολύ απαιτητικές. Η ανάπτυξη καθίσταται ακόμα πιο περίπλοκη λόγω των νέων βιώσιμων καυσίμων που θα χρησιμοποιούνται από το 2026, τα οποία μπορεί να είναι συνθετικής ή βιολογικής προέλευσης. Σε αυτόν τον τομέα όλοι οι κατασκευαστές μονάδων ισχύος μπαίνουν σε εντελώς αχαρτογράφητα νερά, όπου τα καύσιμα δύναται να αποτελέσουν πεδίο ανταγωνισμού. Η Audi επέλεξε μια στρατηγική συνεργασία με την BP, η από κοινού ανάπτυξη των νέων, βιώσιμων καυσίμων έχει ήδη ξεκινήσει από το 2022.
Μεγάλη δυνατότητα εξέλιξης υφίσταται επίσης όσον αφορά στην μπαταρία υψηλής τάσης και τη MGU-K, συμπεριλαμβανομένης της μονάδας ηλεκτρονικής διαχείρισης (CU-K), που αποτελούν βασικά στοιχεία για τη μετατροπή της κινητικής ενέργειας σε ηλεκτρική κατά την πέδηση.
Ο Στέφαν Ντρέιερ αναφέρει: «Σε αυτόν τον τομέα δεν υπάρχουν σχεδόν καθόλου περιορισμοί από το τεχνικό κανονιστικό πλαίσιο. Για παράδειγμα, η χημική σύσταση των στοιχείων, το βάρος των στοιχείων και η γεωμετρία των στοιχείων της μπαταρίας μπορούν να επιλεχθούν ελεύθερα. Επικρατεί ο μέγιστος ανταγωνισμός. Για εμάς αυτό είναι κατ’ αρχήν καλό, επειδή σε αυτόν τον τομέα διαθέτουμε μεγάλη τεχνογνωσία. Σε πρότζεκτ, όπως οι αγώνες Le Mans, Formula E και Dakar, έχουμε ήδη ασχοληθεί εντατικά με υβριδικά και ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης κίνησης, και έχουμε αναπτύξει ικανότητες για την εξέλιξη της μπαταρίας υψηλής τάσης, της MGU-K και του λογισμικού. Παρ’ όλα αυτά, ως νεοεισερχόμενοι, έχουμε να μάθουμε επιπλέον πράγματα και σε αυτόν τον τομέα».
Συνολικά 22 υπερσύγχρονα δυναμόμετρα στις εγκαταστάσεις στο Neuburg προορίζονται για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, για τη δοκιμή των διάφορων εξαρτημάτων υψηλής τάσης, της συνολικής μονάδας ισχύος, καθώς και του συστήματος μετάδοσης κίνησης ως συνδυασμός μονάδας ισχύος και κιβωτίου ταχυτήτων. Η μπαταρία υψηλής τάσης, για παράδειγμα, πρέπει να αντέχει σε υπερταχείς κύκλους φόρτισης και εκφόρτισης, γι’ αυτό έχει σχεδιαστεί ώστε να έχει εξαιρετικά μεγάλη πυκνότητα ισχύος. Η ομάδα μπορεί έτσι να αποκτήσει πολύτιμη τεχνογνωσία σχετικά με καινούργια υλικά, τεχνολογίες και τρόπους εργασίας. Ιδίως όσον αφορά στο βάρος το οποίο στη Formula 1 αποτελεί πάντα παράγοντα καίριας σημασίας για τις επιδόσεις. Το ίδιο ισχύει και για τον συσσωρευτή ενέργειας, το βάρος του οποίου, συμπεριλαμβανομένων των περιφερειακών εξαρτημάτων και του μετατροπέα για τη MGU-K, πρέπει να είναι μόνο 35 κιλά από το 2026 και έπειτα. Η επίτευξη αυτού του χαμηλού βάρους μπαταρίας αποτελεί μεγάλη πρόκληση για όλους τους κατασκευαστές μονάδων ισχύος: Τα νέα μονοθέσια της Formula 1 πρέπει να γίνουν ελαφρύτερα από την τρέχουσα γενιά αυτοκινήτων, παρ’ όλο που τα μελλοντικά συστήματα μετάδοσης κίνησης προσθέτουν βάρος. Σε αριθμούς, αυτό μεταφράζεται σε μείωση των διαστάσεων των μονοθεσίων: το μεταξόνιο θα μειωθεί κατά 200 mm και το πλάτος κατά 100 mm. Εκτός από τους τεχνικούς και τους αθλητικούς κανονισμούς, στην ανάπτυξη της μονάδας ισχύος παίζουν μεγάλο ρόλο και οι οικονομικοί κανονισμοί. Το ανώτατο όριο κόστους για τις ομάδες ισχύει ήδη από το 2021 και είναι στα 135 εκ δολάρια. Ο Στέφαν Ντρέιερ δεν συμμερίζεται την ανησυχία ότι από το 2026 η Formula 1 θα είναι λιγότερο θεαματική από πλευράς οδηγικών επιδόσεων, εξαιτίας του προβλεπόμενου από τους κανονισμούς περιορισμού της ισχύος ανά γύρο. «Η υβριδική μηχανή μας έχει ήδη καλύψει πολυάριθμες προσομοιωμένες αποστάσεις αγώνα στο δυναμόμετρο. Χρησιμοποιούμε γι’ αυτό προφίλ πραγματικών διαδρομών της F1, και τα δεδομένα υπόσχονται παρόμοιους χρόνους γύρων με τους σημερινούς».
Διαβάστε επίσης
Το Geely EX5 στην Ελλάδα (video)
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΟΗΕ: Κατάσταση λιμού στη Γάζα – Το Ισραήλ απορρίπτει τον ισχυρισμό ως «ψευδή» ΕΛΛΑΔΑΠΟΛΙΤΙΚΗΚΟΣΜΟΣΟΙΚΟΝΟΜΙΑΨΥΧΑΓΩΓΙΑ ΣΚΑΪ Λογαριασμός Ροη ΕιδησεωνΑποψειςΠρωτοσελιδαΚαιρος Menu Night mode Αρχικη / Κοσμος «Περιμένουμε τον θάνατο»: Πείνα και πόλεμος «γονατίζουν» τη Γάζα – Ψέμα ο λιμός, λέει ο Νετανιάχου Ο ΟΗΕ κήρυξε επίσημα τη Λωρίδα της Γάζας σε κατάσταση λιμού χθες – Ο Νετανιάχου κατήγγειλε ως «χονδροειδές ψέμα» την έκθεση του οργανισμού 07:35, 23.08.2025 Share facebook twitter 2 8 bookmark ΟΟργανισμός Ηνωμένων Εθνών κήρυξε επίσημα τη Λωρίδα της Γάζας σε κατάσταση λιμού χθες Παρασκευή, με τον πρωθυπουργό του Ισραήλ Μπενιαμίν Νετανιάχου να εξεγείρεται, καταγγέλλοντας την έκθεση του οργανισμού ως «ξεδιάντροπο ψέμα», την ώρα που η κυβέρνησή του απειλεί να καταστρέψει ολοσχερώς την πόλη της Γάζας αν η Χαμάς δεν αποδεχτεί ειρήνη με τους όρους που θέτει. Ο «λιμός της Γάζας» θα «μπορούσε να είχε αποφευχθεί» αν δεν υπήρχε «η συστηματική παρεμπόδιση του Ισραήλ», τόνισε στη Γενεύη ο επικεφαλής των ανθρωπιστικών επιχειρήσεων των Ηνωμένων Εθνών, ο Τομ Φλέτσερ. 00:06 UCL: Ερυθρός Αστέρας-Πάφος | Το 1-2 για τον Ερυθρό Αστέρα The video player is currently playing an ad. UCL: Ερυθρός Αστέρας-Πάφος | Το 1-2 για τον Ερυθρό Αστέρα «Το Ισραήλ δεν έχει πολιτική (πρόκλησης) λιμού. Το Ισραήλ έχει πολιτική πρόληψης του λιμού», αντέτεινε ο κ. Νετανιάχου, αποδίδοντας τις ελλείψεις, που δεν είναι παρά «προσωρινές» κατ’ αυτόν, στη «συστηματική κλοπή της βοήθειας» από τη Χαμάς, η έφοδος άνευ προηγουμένου του στρατιωτικού βραχίονα της οποίας στο νότιο Ισραήλ την 7η Οκτωβρίου 2023 υπήρξε έναυσμα του συνεχιζόμενου πολέμου. Έπειτα από μήνες προειδοποιήσεων του ΟΗΕ και ανθρωπιστικών ΜΚΟ, το ολοκληρωμένο πλαίσιο κατάταξης ως προς την επισιτιστική ασφάλεια (IPC), υπηρεσία των Ηνωμένων Εθνών με έδρα τη Γενεύη, επιβεβαίωσε πως βρίσκεται σε εξέλιξη λιμός στην περιφέρεια της Γάζας (βόρεια). Η Χαμάς κάλεσε να αναληφθεί «άμεση δράση από τον ΟΗΕ», για να σταματήσει ο πόλεμος και να «ανοίξουν χωρίς περιορισμούς τα σημεία διέλευσης» ενόψει της «επείγουσας και συνεχούς εισόδου τροφίμων, φαρμάκων, νερού και καυσίμων». Σύμφωνα με ειδικούς του ΟΗΕ, πάνω από μισό εκατομμύριο Γαζαίοι αντιμετωπίζουν «καταστροφικές» συνθήκες, το υψηλότερο επίπεδο διατροφικής κατάστασης κινδύνου του IPC, που χαρακτηρίζεται από τον λιμό και τον θάνατο. Ο Ερυθρός Σταυρός κάλεσε το Ισραήλ, ως δύναμη κατοχής, να αναλάβει την ευθύνη για την κάλυψη «των βασικών αναγκών» των Παλαιστινίων στη Λωρίδα της Γάζας. Το Λονδίνο στηλίτευσε το «ηθικό σκάνδαλο». «Δεν υπάρχει λιμός στη Γάζα», αντέτεινε το ισραηλινό υπουργείο Εξωτερικών, κατηγορώντας το IPC πως συνέταξε «κατασκευασμένη έκθεση ‘ακριβώς στα μέτρα’ που ήθελε η Χαμάς». Καθημερινά, δημοσιογράφοι του Γαλλικού Πρακτορείου στη Λωρίδα της Γάζας βλέπουν πλήθη Παλαιστινίων κάθε ηλικίας να πηγαίνουν, ωθούμενοι από την απόγνωση, σε σημεία όπου διανέμεται βοήθεια, με τις χαοτικές και φονικές σκηνές να είναι συχνές. Σύμφωνα με το IPC, ο λιμός απειλείται να εξαπλωθεί στις περιφέρειες Ντέιρ αλ Μπάλα (κεντρικά) και Χαν Γιούνις (νότια) μέσα σε εβδομάδες, ως τα τέλη Σεπτεμβρίου. Ο ΟΗΕ εκτιμά σε σχεδόν ένα εκατομμύριο ανθρώπους τον πληθυσμό στην περιφέρεια της Γάζας (της πόλης της Γάζας και των περιχώρων της), ενώ σχεδόν μισό εκατομμύριο πολίτες βρίσκονται στη Ντέιρ αλ Μπάλα κι άλλο μισό εκατομμύριο και πλέον στη Χαν Γιούνις. «Το να επιβάλλεται λιμός για στρατιωτικούς σκοπούς είναι έγκλημα πολέμου», θύμισε ο Ύπατος Αρμοστής των Ηνωμένων Εθνών για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα Φόλκερ Τουρκ. Ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες ζήτησε για άλλη μια φορά «άμεση κατάπαυση του πυρός, την άμεση απελευθέρωση όλων των ομήρων και πλήρη ανθρωπιστική πρόσβαση». Στις αρχές Μαρτίου, οι αρχές του Ισραήλ επέβαλαν απόλυτο αποκλεισμό στη Λωρίδα της Γάζας, απαγορεύοντας τη διέλευση ανθρωπιστικής βοήθειας, προκαλώντας πολύ σοβαρή έλλειψη τροφίμων. Χαλάρωσε εν μέρει τον αποκλεισμό στα τέλη Μαΐου, όμως η διεθνής βοήθεια που επιτρέπει να εισέρχεται στον θύλακο έκτοτε κρίνεται εντελώς ανεπαρκής από τον ΟΗΕ και ανθρωπιστικές οργανώσεις, κάτι που αντικρούει η κυβέρνηση Νετανιάχου. Στο μεταξύ χθες ο ισραηλινός υπουργός Άμυνας Ισραέλ Κατς απείλησε πως η πόλη της Γάζας θα καταστραφεί ολοσχερώς αν η Χαμάς δεν δεχτεί την ειρήνη με τους όρους του Ισραήλ. «Σύντομα, θα ανοίξουν οι πύλες της κόλασης» ωσότου η Χαμάς δεχτεί «τους όρους» που τίθενται από το Ισραήλ για τον τερματισμό του πολέμου, κυρίως «την απελευθέρωση όλων των ομήρων και τον αφοπλισμό» του ισλαμιστικού παλαιστινιακού κινήματος, ανέφερε ο υπουργός Κατς μέσω X. Προχθές Πέμπτη το βράδυ ο κ. Νετανιάχου διέτασσε την έναρξη διαπραγματεύσεων «για την απελευθέρωση όλων των ομήρων» και το τέλος του πολέμου «με όρους που αποδέχεται το Ισραήλ». Η τρέχουσα πρόταση των μεσολαβητών –Κατάρ, Αίγυπτος, ΗΠΑ– για νέα εκεχειρία στον θύλακο προβλέπει, σύμφωνα με παλαιστινιακές πηγές, κατάπαυση του πυρός 60 ημερών, κατά τη διάρκεια της οποίας θα αφεθούν ελεύθεροι όμηροι –μένουν 49, από τους οποίους όμως 27 έχουν κηρυχτεί νεκροί από τον ισραηλινό στρατό– σε δυο χρόνους, με αντάλλαγμα την αποφυλάκιση παλαιστινίων κρατουμένων στο Ισραήλ. Ο ισραηλινός στρατός, που ελέγχει το 75% της Λωρίδας της Γάζας κατά δημοσιεύματα, είδε να εγκρίνεται αυτή την εβδομάδα το σχέδιο επίθεσης στη μεγαλύτερη πόλη του θυλάκου και να ανακοινώνεται η επιστράτευση 60.000 εφέδρων. Έκτοτε σφίγγει τον κλοιό στην πόλη της Γάζας. Η πολιτική προστασία έκανε λόγο χθες για 57 νεκρούς στον θύλακο σε βομβαρδισμούς ή από πυρά του Ισραήλ. Λαμβανομένων υπόψη των περιορισμών που επιβάλλονται από το Ισραήλ στα μέσα ενημέρωσης στη Λωρίδα της Γάζας και τις δυσκολίες της πρόσβασης στο πεδίο εν μέσω πολέμου, το Γαλλικό Πρακτορείο σημειώνει πως δεν είναι σε θέση να επαληθεύσει με ανεξάρτητο τρόπο οποιονδήποτε απολογισμό ανακοινώνεται. «Είναι λες και βρισκόμαστε στην κόλαση. Τρελαίνομαι», είπε η Ουμ Ιμπραχίμ Γιούνις, 43χρονη μητέρα τεσσάρων παιδιών, που βρίσκεται στα συντρίμμια του σπιτιού της στη Γάζα. «Περιμένουμε τον θάνατο, έχουμε φτάσει στο σημείο να τον ευχόμαστε», πέταξε η Νιβίν Άχμεντ, 47χρονη μητέρα πέντε παιδιών, μαζί με τα οποία ζει σε σκηνή δυτικά της πόλης. Στην έφοδο του στρατιωτικού βραχίονα της Χαμάς στο νότιο Ισραήλ την 7η Οκτωβρίου 2023 έχασαν τη ζωή τους στην ισραηλινή πλευρά 1.219 άνθρωποι, στην πλειονότητά τους άμαχοι, σύμφωνα με καταμέτρηση του Γαλλικού Πρακτορείου βασισμένη σε επίσημα δεδομένα. Στις ευρείας κλίμακας ισραηλινές στρατιωτικές επιχειρήσεις αντιποίνων έκτοτε έχουν χάσει τη ζωή τους τουλάχιστον 62.192 Παλαιστίνιοι στη Λωρίδα της Γάζας, στην πλειονότητά τους άμαχοι, κατά τους πιο πρόσφατους αριθμούς του υπουργείου Υγείας της κυβέρνησης της Χαμάς, που χαρακτηρίζονται αξιόπιστοι από τον ΟΗΕ.
- Απόστολος Βεσυρόπουλος: Σήμερα η κηδεία του, στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας
- Καιρός: Σταδιακή πτώση της θερμοκρασίας από σήμερα
- Τραγωδία στους Παξούς: Νεκρό 4χρονο κορίτσι σε πισίνα
