• First Top Stories

    H μεγάλη τραγωδία του Τσίπρα: Ποια εταιρία άλλαξε φορολογική έδρα και γιατί

    • The Wiseman
    the wise man

    the wise man


    Πέταξε στην Ελβετία η Beta CAE

    Η αδιαφορία των υπευθύνων, (πρωθυπουργού και υπουργών)  μαζί με τη συνεχιζόμενη τραγωδία της ελληνικής οικονομίας, φαίνεται πως ήταν η κυριότερη αιτία ώστε να αλλάξει φορολογική έδρα μία από τις ισχυρότερες ελληνικές εταιρείες λογισμικού. Οι Έλληνες ιδιοκτήτες της Beta CAE Systems, που εξακολουθεί να λειτουργεί από την Θεσσαλονίκη, μετέφεραν την κεντρική έδρα της εταιρείας στην Ελβετία.

    Μπορεί να είναι εξαιρετικά χαμηλού προφίλ, αλλά η Beta CAE είναι διεθνής υπερδύναμη σε εξειδικευμένο λογισμικό προσομειώσεων που χρησιμοποιείται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες μέχρι τη βαριά βιομηχανία (χημικά, κλπ) και όχι μόνο.

    Στην Θεσσαλονίκη, μάλιστα, ανακουφίστηκαν όταν έμαθαν πως απλώς δημιουργείται μια holding στην Ελβετία.

    Είχε ακουστεί πως οι μέτοχοι της Beta CAE είχαν φτάσει μέχρι το σημείο να μεταφέρουν ολόκληρη την εταιρεία στο εξωτερικό!

    Τώρα το ορμητήριο της συμπρωτεύουσας, με τους 200 και πλέον εξειδικευμένους εργαζόμενους, είναι θυγατρική της ελβετικής εταιρείας. Ευτυχώς να λέμε!

    Ένα από τα ανέκδοτα που κυκλοφορούν στη Θεσσαλονίκη συνδέεται με τη φιέστα που ήθελε να κάνει γνωστός βουλευτής της ΝΔ ο οποίος πήγε στην Beta CAE συνοδεία φωτογράφων, κλπ.

    Οι άνθρωποι τον υποδέχθηκαν στην είσοδο, έβγαλε μια – δύο φωτογραφίες και του έδειξαν την έξοδο! Κάτι ήξερε ο αρχηγός της ΝΔ Κυριάκος Μητσοτάκης που πήγε στην MLS, γνωστή εταιρεία εμπορίας φτηνών κινέζικων συσκευών.

    Τώρα που ο πρωθυπουργός και οι αρχηγοί των κομμάτων θα πάνε στη ΔΕΘ (τι παρακμή και αυτή!) ας περάσουν από την Beta CAE να μάθουν τι σημαίνει “εξάγω τεχνολογία αιχμής”. Μπορεί να τους βάλουν και μέσα στα γραφεία!

    Παναγιώτης Κουβράκης. Επικεφαλής BETA CAE

    Ποια είναι η BETA CAE 

    Η εταιρεία λογισμικού «BETA CAE Systems ΑΕ» με έδρα το Κάτω Σχολάρι Θεσσαλονίκης εξειδικεύεται στην εξέλιξη λογισμικού προεπεξεργασίας δεδομένων και μεθεπεξεργασίας αποτελεσμάτων ανάλυσης κατασκευών.

    Παράγει επεξεργαστές δεδομένων –στην ουσία πρόκειται για διαδικασία προσομοίωσης- που επιτρέπουν στις βιομηχανίες να ελέγχουν πριν από το στάδιο της παραγωγής κρίσιμα στοιχεία ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, συμπεριφοράς κινητήρα, μείωσης θορύβου και αεροδυναμικής. Ως αποτέλεσμα ελαχιστοποιούνται οι κίνδυνοι και μειώνεται το κόστος των δοκιμών.

    Ιδρύθηκε το 1999 από μία  παρέα αποφοίτων του Τμήματος Μηχανολόγων του ΑΠΘ, οι προτάσεις των οποίων αρχικά απορρίφθηκαν είτε ως ανέφικτες, είτε ως αχρείαστες, αλλά εκείνοι επέμειναν. Επικεφαλής είναι ο Παναγιώτης Κουβράκης. 

    To team της BETA CAE

    Σήμερα η «BETA CAE Systems ΑΕ» έχει εγκαταστήσει πάνω από 3.000 άδειες χρήσης των προγραμμάτων της και εξυπηρετεί περισσότερους από 600 πελάτες σε παγκόσμιο επίπεδο: αυτοκινητοβιομηχανίες, χημικές βιομηχανίες, βιομηχανίες γενικής μηχανολογίας, αεροπορικές εταιρείες, κατασκευαστές τρένων, ναυπηγεία, αγωνιστικές ομάδες (Formula 1), πανεπιστημιακά ιδρύματα, μέχρι και τη NASA!

    Η BETA απασχολεί περισσότερους από 200 εργαζομένους, στην πλειοψηφία τους μηχανικοί, πολλοί απόφοιτοι του ΑΠΘ.

    Ενημερωτικό 39 σελίδων

    Στα γρήγορα φαίνεται πως θέλουν να τελειώσει η υπόθεση με τη δημόσια προσφορά της Fairfax για την Grivalia. Τουλάχιστον αυτό δείχνει το ενημερωτικό των 39 σελίδων. Όχι, δεν πρόλαβαν να το προδημοσιεύσουν οι συνήθεις ύποπτοι! Ούτως ή άλλως δεν είχε και “ψαχνό”. Μόνο μια αλλαγή στο Δ.Σ. που έρχεται εξαιτίας του γεγονότος πως αποχώρησε πλήρως η Eurobank.

    Το βαρύ τίμημα της αδιαφορίας

    Στο Λαύριο τουλάχιστον δύο ενδιαφερόμενοι επιδιώκουν την αναβάθμιση του λιμανιού, στους τομείς της κρουαζιέρας και των εμπορευματικών μεταφορών χωρίς μέχρι σήμερα να έχουν αποφασίσει οι αρμόδιοι τι θα κάνουν.

    Στην Κυλλήνη εδώ και χρόνια κυκλοφορούν πληροφορίες για κινεζικό ενδιαφέρον αξιοποίησης του λιμανιού.

    Σε αρκετά από τα νησιά, υπάρχει σοβαρότατο ενδιαφέρον για τη διαχείριση των τουριστικών λιμένων (μαρίνες), σε ορισμένα από τα οποία σήμερα δρουν κυκλώματα αετονύχηδων.

    Αλλά και στην Αττική, σέρνεται επί χρόνια η παραχώρηση της μαρίνας Αλίμου, της μεγαλύτερης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη!

    Στο Λαύριο, για παράδειγμα, η εταιρεία διαχείρισης κρουαζιεροπλοίων Celestyal έχει ζητήσει την παραχώρηση του λιμανιού προκειμένου να το χρησιμοποιήσει ως βάση. 

    Για τμήμα του ίδιου λιμανιού ενδιαφέρεται ο τουρκικός όμιλος logistics ECOL ο οποίος έχει ραγδαία ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια (στην Ευρώπη γιατί στην Ελλάδα σκόνταψε φέτος).

    Και, όμως! Εδώ και πέντε χρόνια ουδείς ασχολείται με την αλλαγή του Master Plan του λιμένα Λαυρίου ώστε να ικανοποιηθεί είτε ο ένας, είτε ο άλλος ενδιαφερόμενος.

    Το ΤΑΙΠΕΔ, που ελέγχει τον Οργανισμό Λιμένος Λαυρίου, κρύβεται πίσω από την αδιαφορία των αρμοδίων κυβερνητικών στελεχών.

    Οι τελευταίοι κρύβονται πίσω από το ΤΑΙΠΕΔ. Και η ζωή συνεχίζεται.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Mega συμμαχία-έκπληξη: Παπακωνσταντίνου με Γερμανό διεκδικούν την AVIS



    ΣΧΟΛΙΑ